LessLoss

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    1.646
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg kan varmt anbefale produkter fra LessLoss. De er fantastiske af dem jeg har lyttet til.
    Deres fødder har jeg placeret under min DAC. Min forforstærker. Transporter/drev. Min Innuos Phoenix USB Reclocker. Ediscreation Silent Switch Extreme. Effektforstærkere.

    De forbedre lyden mod det mere naturlige. Flere detaljer i musikken. Metalliske lyde lyder som metal. Bedre bas osv. Der kommer mere ro over det.



    Jeg havde besøg her til aften og der blev i den grad lyttet til LessLoss net kabler. Og de giver endnu mere end fødderne. De er også væsentlig dyre. Jeg lærte af Steen Duelund hvor vigtigt det er med strømkabler. De her strømkabler de rykker altså. Det er vigtigt, at få strømmen på plads. Det er en ting, jeg har gjort meget ud af med installationskabler til hvert apparat næsten.
    Disse net kabler fra LessLoss er fantastiske, og de gør det samme som fødderne, bare endnu mere. Faktisk kan man spille musik meget dæmpet, og det lyder nuanceret og godt. Man hører tydeligere, hvordan guitaristen bevæger sine fingre.
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Du er i hvert fall i en situasjon der det ikke er stagnasjon i opplevd fremdrift - det må jo være deilig. Her har jeg lenge stanget hode i en tykk vegg der virker vanskelig å trenge gjennom
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    1.646
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Du er i hvert fall i en situasjon der det ikke er stagnasjon i opplevd fremdrift - det må jo være deilig. Her har jeg lenge stanget hode i en tykk vegg der virker vanskelig å trenge gjennom
    Du skulle investere i LessLoss kabler og du vil opleve ting og sager, tror jeg. En billig indgangsting er de Bindbreaker fødder. De fjerner eller dæmper de fine vibrationer og du vil formodentlig høre nye detaljer. Og så prøv et af deres net kabler. Når du får strømmen på plads, vil du opleve, at det bliver nemmere at lytte til forbedringer. Jeg skal investere i nogle af deres net kabler, og jeg har gode AudioQuist net kabler.
    Jeg er forbløffet og jeg har gode fødder i forvejen. :)(y)

    1698582742465.png
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.871
    Antall liker
    17.461
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Jeg kan varmt anbefale produkter fra LessLoss. De er fantastiske af dem jeg har lyttet til.
    Deres fødder har jeg placeret under min DAC. Min forforstærker. Transporter/drev. Min Innuos Phoenix USB Reclocker. Ediscreation Silent Switch Extreme. Effektforstærkere.

    De forbedre lyden mod det mere naturlige. Flere detaljer i musikken. Metalliske lyde lyder som metal. Bedre bas osv. Der kommer mere ro over det.



    Jeg havde besøg her til aften og der blev i den grad lyttet til LessLoss net kabler. Og de giver endnu mere end fødderne. De er også væsentlig dyre. Jeg lærte af Steen Duelund hvor vigtigt det er med strømkabler. De her strømkabler de rykker altså. Det er vigtigt, at få strømmen på plads. Det er en ting, jeg har gjort meget ud af med installationskabler til hvert apparat næsten.
    Disse net kabler fra LessLoss er fantastiske, og de gør det samme som fødderne, bare endnu mere. Faktisk kan man spille musik meget dæmpet, og det lyder nuanceret og godt. Man hører tydeligere, hvordan guitaristen bevæger sine fingre.
    Kanskje du skulle postet i vennetråden til LessLoss om den finnes? Her får du bare tyn :)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    ser ut som noen treklosser dekt med skruhoder under som demping.

    Utrolig hvor mye litt tre og skruer kan hjelpe med å dempe vibrasjoner, tydeligvis...

    396586602_1271769616818890_5121492764089652246_n.jpg

    Her har onkelungen laget en båt, jeg kan kanskje selge den for 20K som highend demping til hifien? 1000% made in Norway of course!! Burde vel dra opp prisen til 403K med en gang for å vise at man er litt "seriøs". Any takers? Produktet heter Båt, og selges kun i begrensede opplag og kun via Vipps såklart! Det fungerer så bra at man ikke trenger å dokumentere hvordan den fungerer engang, hver enkelt kan bare tenke hvordan de vil plassere den i rommet og den kan i tillegg settes på vann og den flyter magisk nok. Spikeren viser rust når den er oppbrukt, da er det på tide å bytte den ut med en ny. Den virker med en gang og enda bedre ved lengre lytting, og såklart vil det optimale være å fylle opp lytterommet med disse.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    1.646
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Blir fort nærmere 3k/stk for produkter (og merke) med tvilsom effekt. Er det billig?
    Hvis du vil High End og kvalitet betyder noget, så ja det er billigt. Jeg gav vist 1500 dkr pr stk. ved køb af 2 gives der 5 % rabat og ved 3 styk 10 %, men ikke mere end 10 %.

    Bambadoo, de er værd hver en krone. Jeg har købt 22 styk og det gjorde ondt. Men hold op, hvor er det godt!
    Jeg lånte af gode venner, der var begejstret for dem. De besøgte mig og vi skiftede fødder under et apparat af gangen og mærkede hvad det gav. Det er 8 apparater, hvor de 2 kun har to under. Det er Netværk switch og Innuos Phoenix USB Reclocker der må nøjes med to hver.

    na_X, det er den ældre model. Den nye har fordybninger i bundpladen.

    Men som altid er det et spørgsmål om det er pengene værd. Jeg har prøvet dem og jeg synes det.

    Net kabler giver endnu mere. Net kabler er altid det vigtigste at få så godt som muligt. Det er som at få nye øre. Alt bliver så nemt at vurdere.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Å investere i ordentlig kunst hadde nok vært en bedre avkastning på sikt, disse tulleproduktene som skal "bidra til å forbedre lyden" og ser ut som noen har lagd på sløyden som ikke har filla peiling på noe som helst av elektronikk. Alt dette dreier seg om er estetikk og ingenting annet. Og for de som selger det, avsindig avkastning!!

    Highend estetikk kunne vært et eget forum der slikt som dette hører hjemme. Hører ikke hjemme i kabeltrådene engang lengre, slikt dette har blitt med alle de nye merkene som popper opp av løse luften uten noe som helst å vise til annet enn svada.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    1.646
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Kanskje du skulle postet i vennetråden til LessLoss om den finnes? Her får du bare tyn :)
    Det ved jeg. Der er mange konservative hi-fi folk, der ikke vil rokkes i deres bastante meninger! Men hvis man vil videre mod bedre og mere naturlig lyd, så må man turde prøve! Så dyre er de nu heller ikke.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Det ved jeg. Der er mange konservative hi-fi folk, der ikke vil rokkes i deres bastante meninger! Men hvis man vil videre mod bedre og mere naturlig lyd, så må man turde prøve! Så dyre er de nu heller ikke.
    Så... En kloss til 3K... En Icepower 1200AS1 koster ca. 3K, om man lager kabinettet selv. Bare nevner det!
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    na_X, lad nu være med at være sådan en surstråling. :)

    Udfordrer dig selv og prøv!
    Disse treblokkene med firkant bits treskruer kan man fint lage selv... Har annet å bruke min tid på enn slikt tull, bedre estetikk å gjemme unna dritt som uansett ikke ser bra ut i utgangspunktet. Ute av synet, ute av sinn!
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.645
    Antall liker
    4.085
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Disse treblokkene med firkant bits treskruer kan man fint lage selv... Har annet å bruke min tid på enn slikt tull, bedre estetikk å gjemme unna dritt som uansett ikke ser bra ut i utgangspunktet. Ute av synet, ute av sinn!
    Du verkar mest sur för att du inte kom på det själv.😉🤔
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Er en del produsenter som sverger til hard avkopling i tre og/eller metall da. SPEC som ved å bruke tre får relativt enkle klasse D amper til å synge som et musikkinstrument ala fiolin, og min YBA amp har kun 3 føtter, hvorav den ene er en metallkule som det hviler mye vekt på. Og kondisene på den er dempet med treklosser. Nå bør alle de som bruker dempeføtter og puter passe seg, alt dere vet er feil! Slettebøffen/elen kan sagtens være den opplyste:)
     

    schlager

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2016
    Innlegg
    272
    Antall liker
    497
    Sven, jeg tror at du har en utrolig stærk forventningsbias og det kan jo være godt i nogle sammenhænge, men lige i dette tilfælde tror jeg at det er et tveægget sværd :)
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    1.646
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Sven, jeg tror at du har en utrolig stærk forventningsbias og det kan jo være godt i nogle sammenhænge, men lige i dette tilfælde tror jeg at det er et tveægget sværd :)
    Jeg har haft besøg af de samme hi-fi folk. Ved det andet besøg havde jeg monteret mine LessLoss Bindbreaker Equipment.
    Ved andet besøg lyttede vi igen til net kabler. LessLoss Power Cable Classic der havde fået en Entropic Process og et enkelt C-MARCtm Stellar.
    Først kom der på DAC et Classic. Det blev skiftet til et Stellar. Tydelig forskel på begge skift og det blev vanvittig godt.
    Derefter kom der et Classic under Phonix USB reclocker. Endnu bedre. Så kom der et Classic på forforstærker, og igen en forbedring. Så på Ediscreation Extrem Switch, og igen en tydelig forbedring. Til sidste under monoblokke og igen en forbedring. Det er klart vigtigst først i fødekæden.
    Det er godt disse net kabler. Så er det sagt. Net kablerne har en rensende effekt, der gør lyden så klar. Så dukker der nye nuancer frem. Man kan sige, at de lyder bare af musik. Naturlig lyde. Små lave transienter dukker op og det betyder, at man nemmere hører hvordan fingrene bruges på en guitar f.eks.
    Jeg kan klart anbefale dig at prøve. Det kunne være til en begyndelse de LessLoss feet Bindbreaker. De gør det samme, bare mindre og billigere. De bliver et must, hvis du prøver dem.
     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Det ved jeg. Der er mange konservative hi-fi folk, der ikke vil rokkes i deres bastante meninger! Men hvis man vil videre mod bedre og mere naturlig lyd, så må man turde prøve! Så dyre er de nu heller ikke.
    Enig at man må være litt åpen. Men det er metoder å følge som er bedre forankret i det vitenskapelige. Som mest viktig gir større fleksibilitet og variasjoner pr krone for å få fram lyd man kan like.

    Min største åpenbaring kom da jeg forstod at det aldri vil spille i stua vår som det gjorde i studio hvor musikken ble mastret. Dermed åpnet det seg opp uante muligheter til selv å fargelegge sluttresultatet med samme verktøy som mastering studio benytter.
     

    schlager

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2016
    Innlegg
    272
    Antall liker
    497
    Tak for rådet Sven, men jeg tror at vi har grundlæggende forskellige tilgange til hifi, så jeg regner stærkt med at springe over. I øvrigt ser de dæmpefødder da ud til at kunne smækkes sammen i et sløjdlokale :)
    Er der en særlig "secret sauce" i opskriften?
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    1.646
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Tak for rådet Sven, men jeg tror at vi har grundlæggende forskellige tilgange til hifi, så jeg regner stærkt med at springe over. I øvrigt ser de dæmpefødder da ud til at kunne smækkes sammen i et sløjdlokale :)
    Er der en særlig "secret sauce" i opskriften?
    Ja de virker meget enkle, men jeg spurgte Jens Gregersen om de var nemme at bygge. Svaret var, at han har ikke udstyr til at bygge dem selv. Men de små vibrationer vandrer ned i metalet og derfra videre ned i træ igen. Og skulle ikke komme tilbage. Du kan selvfølgelig sætte en masse skruer i noget træ og så placere i nogle huller, der ikke er dybe nok.
    Jeg synes bare at det vil være synd, at forbigå en ildsjæl, der har fornuftige priser! Mange hi-fi ting er vanvittige dyre, og her er det så muligt, at få meget for sine surt tjente penge. Disse fødder er bare billigere og bedre end dem fra Ansuz. Som også er gode.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Men de små vibrationer vandrer ned i metalet og derfra videre ned i træ igen. Og skulle ikke komme tilbage.
    Jeg tviler ikke på det du opplever. Men må bare spørre - jeg har alltid lært at energi ikke forsvinner, den bare endrer form. Hvilken form får denne energien? Finnes det noe dokumentasjon på dette området?
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    1.646
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg tviler ikke på det du opplever. Men må bare spørre - jeg har alltid lært at energi ikke forsvinner, den bare endrer form. Hvilken form får denne energien? Finnes det noe dokumentasjon på dette området?

    Taget fra LessLoss hjemmeside. :) Beskrivelsen af lydbilledet kan jeg sige mig enig med! Jeg har ikke noget med LessLoss at gøre end jeg har handlet hos dem.


    "Placering af dit udstyr på tre Bindbreaker-fødder reducerer påvirkningen af mikrofoniske effekter i dets kredsløb. Mikrovibrationsenergi synker lettere ned i og absorberes og spredes af Bindbreaker, end den hopper tilbage op i udstyret. Resultatet: fantastisk klarhed, lavere støj, mere fokus, bedre billeddannelse, mere skelnelig bas, klare og ufarvede højder og en rig mellemtone med melodiske kvaliteter, der simpelthen synger musik i al sin renhed. Musik frigør sig fra højttalerens grænser.

    Nogle ideer om mikrovibrationsstyring
    Husk først, at vi har at gøre med mikrovibrationer. Når vi siger mikrovibration, taler vi om submålbare vibrationer. Der er generelt to skoler for vibrationsabsorberende fødder: gummiagtige løsninger og hårde løsninger. Gummiagtige løsninger kan måles i deres effektivitet, men det skyldes, at de beskæftiger sig med lavfrekvente vibrationer med stor amplitude (som den slags, der findes i industrielle transformatorer, køleskabspumper, vandpumper, generatorer osv.) Som audiofile har vi ikke rigtig brug for støddæmpere, der beskæftiger sig med store amplituder. Vi har at gøre med vibrationer af en minimal art, som er af tilstrækkelig frekvens til at kunne påvirke kapacitansforskelle af så lille en art, at de fremkalder en udtværet fornemmelse af lyden, selvom denne effekt forbliver umådelig ved hjælp af selv ganske sofistikeret laboratorieudstyr. Dette er svært at lokalisere under måling, men kritisk lytning afslører, at alle gummiagtige løsninger introducerer en temmelig mudret eller langsommere lydkvalitet, og dette er uønsket. Bindbreaker falder i sidstnævnte tankegang, de 'hårde' løsninger.

    To unikke trin
    Med hensyn til funktionalitet er der to trin involveret i Bindbreaker. Når man taler om vibrationer af enhver art, er der altid såkaldte vibrationsformer involveret. Disse tilstande har retninger. Bindbreakerens første opgave er at polarisere mikrovibrationerne, således at kun de, der er normale for tyngdekraften, accepteres i foden. (Dette er grunden til, at gummiagtige fødder ikke lyder godt, fordi de tilbyder op og ned vibrationsresonansdæmpning, hvilket resulterer i, at en vis mængde af vibrationerne altid reflekteres tilbage op i gearet.) Dette første trin opnås ved hjælp af de mekaniske arbejder, der er integreret i den mindre sekskantede cylinder ovenpå.

    De mikrovibrationer, som Bindbreaker beskæftiger sig med, er akustiske af natur. Akustiske vibrationer bevæger sig meget hurtigere gennem stål, end de gør gennem cellulosefibrene i trækorn. Den øverste, mindre del af Bindbreaker er kun fastgjort til den nederste del gennem hårdt stål. Der skabes ingen træ-til-træ-kontakt. Således er alle vibrationer, der kommer ind i den store stålsammenføjningsbolt, allerede polariseret i naturen. Dette skyldes, at de kun kommer ind i den store stålbolt, der er normal for tyngdekraften. Da disse polariserede mikrovibrationer bevæger sig meget hurtigt gennem stål, spredes de straks gennem den tæt sammenføjede tykke stålplade, som leder vibrationerne næsten øjeblikkeligt til matrixen af stålbolte i bunden. Stålboltene er alle i tæt kontakt med træfibrene i den større nederste del af Bindbreaker.

    Årsagen til, at Bindbreaker har en sekskantet form, er, at sekskanten er den eneste figur, der naturligt dannes, når maksimal tæthed af cirkler er arrangeret. Vi ønsker maksimal tæthed, fordi vi ønsker et maksimalt overfladegrænselag mellem stål og træ. Træet giver maksimal dæmpning, stålet giver næsten øjeblikkelig ledningsevne. Således arbejder disse to trin sammen for at bringe mikrovibrationer væk fra gearets bund så hurtigt som muligt uden nogen chance for, at de springer tilbage op mod gearet gennem resonans eller impedans mismatch. Bindbreaker er en vibrationsvask med kun én retning: først kun til siden og derefter kun til træ. Den fordybede bundplade i hårdttræ i bunden har den ekstra og underordnede funktion yderligere at dæmpe de mange stålknapsekskantede stikkontakter, for disse danner små resonanshulrum i sig selv. Desuden giver de mange fordybninger, der er justeret med matrixen af bolthoveder i bunden af Bindbreakerens hovedstruktur, stærkt reducerede aksiale mikrovibrationer, hvilket yderligere forbedrer løsningens samlede effektivitet.

    Resultater
    Resultatet ved brug under lydudstyr: fantastisk klarhed, lavere støj, mere fokus, bedre billeddannelse, musikalsk bas, uberørte højder, rig mellemtone med melodiske kvaliteter, der simpelthen synger musik i al sin renhed. Hvis du allerede nyder DFPC-seriens strømkabler og nu firewall-modulerne, vil du absolut elske Bindbreaker-fødderne. Måske en, hvis ikke meget fantasifuld, måde at beskrive deres præstationer er, at de arbejder "som DFPC'er på steroider." Du finder ikke en farve her. Du vil finde mere og mere musik.

    Resultatet af deres brug er, at musikken frigør sig fra højttalerens grænser. Næsten som om musikken har lydt, før højttaleren har haft mulighed for at bevæge sig. Så hurtig er Bindbreaker til at handle. Vi taler her om muligvis den mest subtile kunst i hele audiofil kultur. Produktet fungerer meget stærkt og er klar til at slutte sig til LessLoss-familien af unikke, omkostningseffektive, fremragende kunstnere.

    Når man bruger Bindbreaker-fødderne, er det svært ikke at få mere respekt for kunstnere, for instrumentmagere, for dirigenter og for komponister. Så meget mere afsløres fra optagelser, man skulle have troet, man vidste alt om, at man ærligt talt er ydmyg over selve oplevelsen. Dette er på en eller anden måde en lektion i naturens store mysterier, og hvordan man med rettidig omhu kan 'knække koden' til umålelige fænomener gennem streng logik og talrige prøvelser.

    Bindbreaker-vibrationskontrolfødderne er ikke beregnet til brug i højttalere. Brug dem under din kilde, under din forforstærker og under dine forstærkere. Brug dem under eksterne strømforsyningsenheder og under hylder og sokler.
    Bindbreaker Specifikation
    — Til brug under alle komponenter, hvis vægt er op til 100 kg."
    — Det anbefales at bruge tre Bindbreaker-fødder pr. komponent.
    — Det anbefales ikke at skubbe Bindbreaker-fødderne, efter at udstyret er lagt på dem. Læg udstyret lodret ned på alle tre Bindbreaker-fødder på én gang.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.032
    Antall liker
    545
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Nogle ideer om mikrovibrationsstyring
    Husk først, at vi har at gøre med mikrovibrationer. Når vi siger mikrovibration, taler vi om submålbare vibrationer.
    Ok, men jeg ville tro at fysikkens lover også gjelder for mikrovibrasjoner? Selv om de er såkalt submålbare... Da ville vel en pute gjort samme jobb?
    Så spørsmålet er fortsatt hvilken energiform disse submålbare mikrovirasjonene får? Jeg er bare nyskjerrig og håper å lære noe.
     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    @Sven_Palvig - Vibrasjon av elektronikk i hifiapprater kan måles da den kommer opp som en helt vanlig støykomponent med standard måleutstyr. Jeg har tilgode å se noen dokumentere dette som problem for moderne apprater som ikke nytter rør.
     
    Sist redigert:

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    896
    Antall liker
    579
    @Sven_Palvig - Vibrasjon av elektronikk i hifiapprater kan måles da den kommer opp som en helt vanlig støykomponent med standard måleutstyr. Jeg har tilgode å se noen dokumentere dette som problem for moderne apprater som ikke nytter rør.
    Selvom jeg har rør i både min riaa og pre amp, oplever jeg ikke nogle problemer med vibrationer overhovedet. Heller ikke du "Sub målbare" :)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Disse gjør underverker:

    Har rør pre og effekt amper og høyttalere på slike. Slipper å få direkte kontakt imot plank fra både chassi og kabinetter, og mindre slitasje. God kvalitet, produsenten er et seriøst tysk merke.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn