LessLoss

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    3.377
    Har man mange nok Firewall på HT terminalene så trenger man ikke HT kabler.. Det er noe å tenke på.
    En annen ting: hvorfor brukes de på -terminalen også?
    Helt ærligt Bambadoo det tror jeg ikke du mener seriøst???
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    3.377
    Det, jeg mere harsellerer over, er slikt tull, tøys og renspikket løgn...

    Vis vedlegget 1033826

    Du finner INGEN annen seriøs produsent av (ekte) Hifi utstyr, ikke en gang i millionær-klassen,
    som ville påstå, at strøm-tilsluttning i apparatene deres var "High Performance". Low performance
    finnes ikke, da det ville være ulovligt og utgjøre en brannfare.
    Det finnes "NORMAL" performance, som uten filter koster en femti-lapp, og med filter ca. ett par hundrede.
    Har benene rett størrelse, tykkelse og sitter på rett plass, er det ett godkjennt IEC Power Inlet.
    Allt annet er tøv og babble.
    Tror de mener at terminalernes forskellige legeringer kan gøre en forskel. Rhodium gør helt klart lyden kold og klinisk og i særdeleshed på højttalerstik, samt små signal stik.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.573
    Antall liker
    21.789
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Tror de mener at terminalernes forskellige legeringer kan gøre en forskel. Rhodium gør helt klart lyden kold og klinisk og i særdeleshed på højttalerstik, og højttalerstik, samt små signal stik.
    Intet af det, du nævner, er relevant på et strømstik.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.573
    Antall liker
    21.789
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Og dit belæg for det udsagn er hvad?
    Min uddannelse, og til en stor del alm. sund fornuft.
    Vil det sige at du heller ikke hører forskel på legeringer på strømkabler?
    Du er da usædvanlig skarp i aften 🤣 🤣
    Men ja.... du har fuldstændig ret. Så længe kvadratet er stort nok til forsyne produkterne uden at være flaskehals.
    Og det gælder kun på mine to 600 watt´s monoblokke. Alt andet i kæden bruger jo nærmest ingen strøm.
    Har prøvet med nogle hundedyre "haveslanger" og NEJ...... det gjorde ingen forskel.
    Placebo er en undervurderet ting, som du og dine xxxxxxxxxxxxxx fornægter.
    Og nej. Jeg tror på, at du kan høre forskel på 3 x 6 kvadrat kobber og 3x 0,75 kvadrat sølv som strømkabel på
    et effekttungt apparat. Kun fordi du ikke havde råd til at købe 2 eller 3 meter sølvkabel i 6 kvadrat.
    Men fortsæt bare med historier om, at du kan høre græsset gro på trods af din alder og tilsvarende hørelse.
    Jeg gider ikke mere. Det er rent idioti. "Hifi" er gået helt over skaftet for tiden. For en time siden foreslog
    BalleChlorin i analog-tråden, at man skulle ha´ et hygrometer, hvis man ville bruge headshell af træ.:sleep:
    Så..... ikke mere deltagelse af mig i flere autist-tråde.
    Bare en bøn til Jer tosser. Nyd jeres placebo, men lad nu for helvede være med at anbefale det til nybegyndere.
    Hvis I skrev under strafansvar, og folk kunne kræve erstatning af de af jer, der havde skrevet anbefalinger af
    placebogøgl-produkter, så havde I s´gu nok gået noget mere stille med dørene.
    Vorherre bevares.
     
    Sist redigert:

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.061
    Antall liker
    623
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Hei @Sven_Palvig

    Tenkte bare gi deg litt ros for at du alltid klarer være rolig etter så mye negative tilbakemeldinger. Det er stort og god oppførsel!
    Selv om man ikke ser ut til å bli enige her så svarer du alltid saklig og respektfullt - tommel opp herfra (y):)
     
    A

    Artcoustic

    Gjest
    Og dit belæg for det udsagn er hvad? Vil det sige at du heller ikke hører forskel på legeringer på strømkabler?
    Jeg har lavet test med forskellige strømkabler og der var absolut ingen forskel.
    Der var ikke forskel på en eneste sample i filerne.
    De var 100% bitperfekt som så er lig med 0% forskel. Altså som at lave en kopi af en CD.

    Det i trænger til er en ordentlig seriøs blindtest, i stedet for at skifte kabler og lytte på noget i ved er skiftet.
    Man kan ikke styre påvirkningen uanset hvor meget man gerne vil.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hvad så med de fabelagtige Duelund komponenter som lyder så fremragende ?
    Der er flere der har foreslået mig, at gå over til aktiv deling.
    Men fordi jeg har et delefilter med fabelagtige komponenter, har det holdt mig tilbage. Højttaleren er rigtig god helt afgjort.
    Men i dag bruger jeg miniDSP Flex Digital og Ballanceret. De bruges som forforstærker og Dac. Jeg vil anskaffe mig en miniDSP Flex eight.
    Man kan sige, at nu er skaden sket. Så må det være bedre at fjerne komponenter i højttalerne og lade miniDSP være filteret.
    Jeg har lyttet på forskellige filtre løsninger i Storkøbenhavns Hi-fi Klub. Der var 4 forskellige bl.a. Duelund syncronfilter. Det lød anden bedst, synes jeg.
    Jeg har bestilt 4 styk højttalere bøsninger i Tellurkobber hos Modifix.
    Når mine ene klasse D forstærkere er repareret fra Andreas Knedahl, så sættes det i gang.
    Jeg regner med at bestille kabler fra LessLoss, og så udskifte NLE sølvkabler 2x2,5 kvadrat til de to 8 tommere og det Duelund kabel der bruges til resten.
    Filteret får lov at blive siddende i højttaleren, men koblet fra.
    Det må give bedre lyd med de færre komponenter.
     

    senilix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2013
    Innlegg
    124
    Antall liker
    125
    @Sven_Palvig Det er nok den forkerte tråd, men vil det sige at du påtænker anden filter typei end Duelund? Og må jeg spørge, hvis du ved det, hvilket filter type syntes du var bedre end Duelund? Den opstilling med de 4 filtre var det samme højttaler og digitalt filter så man kunne skifte imellem de forskellige filtre?
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    3.377
    Tvivler på at du kan høre forskellen igennem 8" erne. Nok mere højere oppe vil jeg tro.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    @Sven_Palvig Det er nok den forkerte tråd, men vil det sige at du påtænker anden filter typei end Duelund? Og må jeg spørge, hvis du ved det, hvilket filter type syntes du var bedre end Duelund? Den opstilling med de 4 filtre var det samme højttaler og digitalt filter så man kunne skifte imellem de forskellige filtre?
    Nr 1: Linkwitz-Riley
    Nr. 2: Duelund
    Nr. 3: Bessel (Faseoptimeret)
    Nr. 4: Butterworth

    Alle filtre er 4. orden

    Jeg husker det sådan, at Bessel lød bedst.
    Duelund kom som nr. 2.
    Linkwitz-Riley kom på en 3. plads.
    Butterworth var ikke godt.
    Efter min hukommelse.
    Præsis samme højttaler. Alt var ens og blev styret af en bærbar computer.
     
    Sist redigert:

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.610
    Antall liker
    3.263
    Sted
    Oslo
    Jeg har lavet test med forskellige strømkabler og der var absolut ingen forskel.
    Der var ikke forskel på en eneste sample i filerne.
    De var 100% bitperfekt som så er lig med 0% forskel. Altså som at lave en kopi af en CD.

    Det i trænger til er en ordentlig seriøs blindtest, i stedet for at skifte kabler og lytte på noget i ved er skiftet.
    Man kan ikke styre påvirkningen uanset hvor meget man gerne vil.
    I den grad det oppfattes forskjeller mellom kabler kan vi slutte at det ikke har tekniske årsaker. Andre lager samme ting, med samme tekniske egenskaper, billigere enn LessLoss. Da gjenstår det ikke så mye annet enn navnet og designet.
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    626
    Antall liker
    820
    Sted
    Orkanger
    Lessloss har en prioriterings liste. Where to start.
    1. Den siger power kabel først.
    2. Derefter Firewall C-MARC 640x eller mindre.
    3. Så fordelerboks, hvor der er Firewall indbygget.
    4. Derefter en 10X jordboks. Jeg forstår ikke princippet, men mine hi-fi venner er vildt begejstret for den kasse. Jeg vil få den demonstreret hjemme hos mig selv.
    5. Signalkabler.
    6 Digital kabel.
    7. Højttalerkabler.
    8. Firewall på højttalere. Det er den jeg låner pt.
    9. Fødder til under apparaterne er på 9 pladsen.

    Det harmonere med mine egen erfaring med strømkabler. Det lærte jeg af Steen Duelund.
    Det å bli tillært egne erfaringer, er det en endel av pakken du får når man kjøper seg inn i lojalitetsprogammet deres?
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    603
    Antall liker
    741
    Vil det sige at du heller ikke hører forskel på legeringer på strømkabler?
    Ørene mine er ikke gode nok til å høre forskjell på legeringskomponenter i aluminium, sølv, gull, kobber eller andre typisk brukte leder materialer.

    Hva slags leder legeringer inngår i kjeden før og etter disse strømkablene dine da Drossel?

    1719135702454.png


    :unsure:
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    3.377
    Ørene mine er ikke gode nok til å høre forskjell på legeringskomponenter i aluminium, sølv, gull, kobber eller andre typisk brukte leder materialer.

    Hva slags leder legeringer inngår i kjeden før og etter disse strømkablene dine da Drossel?

    Vis vedlegget 1034291

    :unsure:
    Du må præcisere hvad du mener. Mener du den lille stump kabel fra bagpladen til softstarten som er til 230 vac. Desuden blev denne forstærker lavet flere år før vi blev opmærksomme på strømkabler s betydning. Går ud fra at vi her taler om 230 Vac kabler?
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    3.377
    Døjer med at færdiggøre denne Aleph 2. Forbindelser fra indgangs print i hver kanals udgangs print. Nok min begyndende Alzheimers. Forstærkeren er jo 90 % færdig. Vægt 60 -70 kg.
    IMG_20240623_105023.jpg
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    603
    Antall liker
    741
    Du må præcisere hvad du mener. Mener du den lille stump kabel fra bagpladen til softstarten som er til 230 vac. Desuden blev denne forstærker lavet flere år før vi blev opmærksomme på strømkabler s betydning. Går ud fra at vi her taler om 230 Vac kabler?
    Jeg mener vel hva slags legeringskomponenter inngår i strømforsyningene til den komponent kjeden du hører forskjeller på legeringer i strømkabler?

    bildet av det bombede kråkereiret ser heller brannfarlig ut, din Aleph 2 ser strags litt bedre ut der.(y)
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.203
    Antall liker
    3.377
    Jeg mener vel hva slags legeringskomponenter inngår i strømforsyningene til den komponent kjeden du hører forskjeller på legeringer i strømkabler?

    bildet av det bobede kråkereiret ser heller brannfarlig ut, din Aleph 2 ser strags litt bedre ut der.(y)
    Aleph er i et meget stort kabinet hvor komponent tætheden er er mange gange mindre. I bagklogskabens klare lys skulle jeg have lavet de andre forstærkere som monoer. Lednings føringen ovenpå kobber skinnerne blev anbefalet af en meget oppegående konstruktør. Forstærkerne står nu hos en ven.og han er meget glad for dem. Der er to. En til hver højttaler og biamping.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Har man mange nok Firewall på HT terminalene så trenger man ikke HT kabler.. Det er noe å tenke på.
    En annen ting: hvorfor brukes de på -terminalen også?
    Det vil ikke kunne lade sig gøre. Der skal bruges et højttalerkabel for at forbinde.
    Jeg har aldrig haft så god lyd som nu, men der er også monteret 3 styk Firewall 640x, som er ved at blive tilspillet. Det er helt vildt, hvad der er sket, men der er også sat en ny Switch fra AfterDark. Det skulle være deres klart bedste lydende.

    20240620_210704.jpg
     
    Sist redigert:
    A

    Artcoustic

    Gjest
    Intet problem, du køber bare nok Firewalls og sætter dem sammen indtil du har den længde kabel du skal bruge.
    Det må alt andet lige give et løft af den anden verden

    20-820x513.jpg
     

    møffe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2016
    Innlegg
    460
    Antall liker
    1.131
    Sted
    Lolland, i udkanten af Danmark
    Intet problem, du køber bare nok Firewalls og sætter dem sammen indtil du har den længde kabel du skal bruge.
    Det må alt andet lige give et løft af den anden verden

    Vis vedlegget 1034767
    Først når de et tilspillet med den primære musik genre. Hvis der efter tilspillnings perioden afspilles andet musik, ryger det direkte i firewall, og højttalerne vil være tavse. Ren logik.
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    819
    Antall liker
    447
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Først når de et tilspillet med den primære musik genre. Hvis der efter tilspillnings perioden afspilles andet musik, ryger det direkte i firewall, og højttalerne vil være tavse. Ren logik.
    Gudbevares, skal man nå ha spesifikk kabel til spesifikk musikkstil. Nå må dere sjekke medisineringen, ærlig talt.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Intet af det, du nævner, er relevant på et strømstik.
    Du tager så meget fejl. Netstikkene har noget at sige.
    Tidligere skiftede jeg mine netstik til nogle dyre fra Furutech 50. Og det var hørbart.
    For mange år siden skiftede jeg netstik på min Marantz CD 17 KI.Sign. og Marantz PM 17 KI Sign. På det medfølgende netkabel til netstik i bakkelit og ja, det kunne høres. Derefter begyndte jeg en lang rejse med at modificere meget.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.802
    Antall liker
    10.495
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Du tager så meget fejl. Netstikkene har noget at sige.
    Tidligere skiftede jeg mine netstik til nogle dyre fra Furutech 50. Og det var hørbart.
    For mange år siden skiftede jeg netstik på min Marantz CD 17 KI.Sign. og Marantz PM 17 KI Sign. På det medfølgende netkabel til netstik i bakkelit og ja, det kunne høres. Derefter begyndte jeg en lang rejse med at modificere meget.
    Ja, hva mer trenger man egentlig for å legge ut på langtur på ukjente hifi-stier.
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    603
    Antall liker
    741
    Hørselens evne til å bli påvirket av forventings bias er vel det dette handler om.

    Hva er tankene dine rundt det Sven_Palvig?
     
    A

    Artcoustic

    Gjest
    Du tager så meget fejl. Netstikkene har noget at sige.
    Tidligere skiftede jeg mine netstik til nogle dyre fra Furutech 50. Og det var hørbart.
    For mange år siden skiftede jeg netstik på min Marantz CD 17 KI.Sign. og Marantz PM 17 KI Sign. På det medfølgende netkabel til netstik i bakkelit og ja, det kunne høres. Derefter begyndte jeg en lang rejse med at modificere meget.
    Nej Hasse tager ikke fejl men det gør du.
    I modsætning til dig, så ved Hasse stort set hvad der skal vides om elektronik og lidt til.
    Du ved ingenting om det og du lader dig evigt påvirke af alt du foretager dig og gør det til en skammelig sandhed.
    Du vil aldrig, som i aldrig nogen sinde kunne udpege et strømkabel med et barkalit stik på fremfor et andet, hvis ikke du kan se det.
    Der sætte jeg gerne 1000,- på højkant
     

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    265
    Antall liker
    370
    Sted
    Minhus
    Jeg tror jeg vet at det jeg tror som er sant og du må tro det jeg tror er sant...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.190
    Antall liker
    37.358
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Fyren nedgradere kabler i pris, det må da være en seier.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hørselens evne til å bli påvirket av forventings bias er vel det dette handler om.

    Hva er tankene dine rundt det Sven_Palvig?
    1719939718893.png




    20240702_215016.jpg



    Jamen det har du da ret i. Men man må være kritisk når man lytter.
    Jeg har bi-wirengs terminaler på mine højttalere, og derfor overvejede jeg et dobbelt sæt højttalere kabler, men valgte så at sammenkoble dem med et kort kabel, fordi der så evt kunne bruges dobbelte LessLoss Firewall til højttalerene. Jeg havde hørt at det var så meget bedre; men det viste sig, at det var hos mig en forringelse. Så nu bruges der et sæt.
    De skal leveres tilbage. Et sæt er bedre end ikke Firewall ht. Giver bedre klang. Så måske køber jeg deres topmodel Stellar med Entropic behandling. Det kommer an på, om jeg holder fast på passiv deling eller aktiv.
    Det sagt fordi jeg lytter og prøver at være kritisk.
    I går og i dag har jeg lyttet forskel på Switch. Og ja de lyder forskelligt.
     
    Sist redigert:

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    603
    Antall liker
    741
    Vis vedlegget 1036396



    Vis vedlegget 1036482


    Jamen det har du da ret i. Men man må være kritisk når man lytter.
    Jeg har bi-wirengs terminaler på mine højttalere, og derfor overvejede jeg et dobbelt sæt højttalere kabler, men valgte så at sammenkoble dem med et kort kabel, fordi der så evt kunne bruges dobbelte LessLoss Firewall til højttalerene. Jeg havde hørt at det var så meget bedre; men det viste sig, at det var hos mig en forringelse. Så nu bruges der et sæt.
    De skal leveres tilbage. Et sæt er bedre end ikke Firewall ht. Giver bedre klang. Så måske køber jeg deres topmodel Stellar med Entropic behandling. Det kommer an på, om jeg holder fast på passiv deling eller aktiv.
    Det sagt fordi jeg lytter og prøver at være kritisk.
    I går og i dag har jeg lyttet forskel på Switch. Og ja de lyder forskelligt.
    Hvordan gjennomfører du disse kritiske lyttetestene av lessloss kabler og Switcher ol?
    Gjør du noe for å redusere faren for at forskjellene du hører ikke er et resultat av forventings bias?

    Det at noen av disse tweakene faller gjennom når du lytter kritisk til dem trenger jo ikke å bety at det er hørbare forskjeller, forventnings bias virker i alle retninger.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg lyttede grundigt til de to forskellige Switch og jeg hører stadig godt. Det kombineret med mit gode lytterum og udstyr, speciel LessLoss, var det nemt at lytte forskel. Men hvad var bedst! De fik naturligvis lov til at stå med strøm på, så sammenligning var så ens som muligt. Samme LessLoss Stellar Entropic og Firewall 640x. De to sidste var testet på Ediscreation Silent Switch OCXO Extreme, med en tydelig forbedring. Strøm er så vigtig og det er specielt vigtigt så tidligt som muligt i systemet.
    Så var det bare at nyde musikken og lytte efter forskelle.
    Jeg lyttede mandag aften og kom til en konklusion.
    Jeg gentog det tirsdag aften for at være helt sikker, og med ca. samme konklusion.
    Jeg er en rimelig god lytter og hører det forholdsvis tidligt med forskelle.
    Ja der er forskel på Switch.
     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.284
    Antall liker
    2.809
    @Sven_Palvig - Vet ikke om du egentlig underholder deg selv med å trolle forumet? Men la oss si du ikke gjør det.
    Faktum at du mener høre forskjell på hvilken strømkabel brukt på switchen gir vel en god indikasjon på at du har jordsøyfer i annlegget ditt? Er dette en bevist handling? Om så er kan det være fordelaktig å oppgi dette når man beskriver sine subjektive betrakninger av lyd. Dette fordi ingen av oss kan da replikere ditt oppsett selv om vi handler LessLoss.

    Alpha Audio har vist målinger som kan indikere at switch kan ha potensisale til å påvirke klokken i streamer/DAC kombo med ditto jitter. Men denne testen viser samtidig hvorfor skjermet kabel er skadelig selv om Alpha Audio insisterer på bruk av slike. Samt testen viste det er relativt store forskjeller på hvor godt isolert data/hifi delene kan være i audioutstyr.

    Om du ikke bevist spiller med jordsløyfer kan et eksempler på hva jeg personlig ville forsøkt være å teste om det er forskjeller også når man nytter kabel uten skjerm? Dette for å minimalisere jordstrømmer til kun det som kapasativt slipper gjennom det galvaniske skillet i Ethernett kontaktene. En billig clip-on ferritkjerne på Ethernet-kabelen kan dempe nevrosene for innstrålt støy.

    Som før nevt, jeg har selv utført lyttetest på switcher, deres strømforsyning og kabler. Men testene mine har alltid hatt som grunnlag å minimalisere jordstrømmer mellom datadelen og hi-fi delen ved å benytte Ethernettkabler uten skjerm og batteridrift av switch. Og jeg kan med stor sikkerhet si at jeg ikke hørte noe forskjell.

    To andre faktorer i mitt testoppsett som kan ha påvirket resultatet er at jeg ikke hadde jordet strømstikk. Samt jeg nyttet hodetelefoner som i prinisppet gjør at jeg selv k a n ha fungert som jordingpunkt. Det siste er en observasjon jeg ikke tenkte på da testen ble utført og jeg derfor ikke kan si om egentlig var en faktor.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn