A
Affa
Gjest
Glimrende tips. Virkelig lystig link. HAHAHAHAHAHAAHAAHAHAAH.
Det er selvfølgelig langt fra noe fullgodt svar på spørsmålet ditt, men jeg vil bare nevne at kvinner i et kriminelt/rusmiljø ofte skaffer penger ved å selge sex, mens menn må skaffe penger på andre måter som ran, innbrudd osv.Hva med vårt kjønns intelligente forhold til kriminalitetsstatistikkene og voldtektsstatistikk, tro? Helt i orden fordi det går ut over late, ekle udugelige vesener?
Helt ærlig så begriper jeg ikke AffaJaffas agenda. Vi har visse statistiske forskjeller å peke på, men hva kan vi gjøre med det? Kanskje skulle vi lete litt i årsakssammenhenger både hva angår ran og diffuse smerter, i beste fall kunne vi finne noen svar som kunne benyttes til noe.
Honkey
Skal prøve, men har litt vondt i det ene kneet...Gjør nå ikke dette vanskelig for gamlefaen, Komponenten. Han har tross alt bært lik, dermed vet han best. På alle felter. Bli med meg å bøye knær for vår velgjører og øyeåpner.
Honkey
Det stend i skrifti: "Den som ikkje arbeider, skal heller ikkje ete..."Skal de fantastiske kvinnene arbeide 80% skal de ha 80% av lønna. Lik lønn for likt arbeid kalles det. I dag dyrkes skavanker og avvik. Jo verre jo bedre.
Jeg hadde også fått hodepine om jeg skulle skiftet kjønn, er jeg redd...Skal prøve, men har litt vondt i det ene kneet...
Som jeg har nevnt før så ble det oppdaget ved kjønnskifteoperasjoner at menn som ble satt på hormonkur fordi de skulle skifte kjønn opplevde en sterk økning i hodepine. Mulig det er forskjeller og at kvinner har mer smerter, og så da, er det i så fall noe man kan hjelpe for? Kanskje vi burde ha sytt enda mer?
De gangene jeg faktisk har vondt i hodet har jeg funnet ut at det hjepler å trene og tøye (avspenning) så det er faktisk noe i det. Å ha smerter unner jeg ingen, selvsagt er det beklagelig og underlig når så mange unge blir uførestygdet, helt klart mye å ta fatt i , men å stemple alle som lider av en eller annen mer eller mindre diffus sykdom som snyltere er lavmål.
. Det gjerast ganske mykje for å inkludere flest muleg inn i arbeidslivet, også av funksjonshemma, arbeidsuføre. Og det vil eg tru er eit gode, spesielt om alternativet er å la dei gå til grunne...
Det er selvfølgelig langt fra noe fullgodt svar på spørsmålet ditt, men jeg vil bare nevne at kvinner i et kriminelt/rusmiljø ofte skaffer penger ved å selge sex, mens menn må skaffe penger på andre måter som ran, innbrudd osv.
Det er da ikke noe underlig med den logikken. Mange kvinner livnærer seg av prostitusjon som er lovlig, mens menn må ty til "vanlig" vinningskriminalitet, som er ulovlig og derav en grunn til at det er flere menn i fengsel enn kvinner.Dette var da en undelig logikk, jeg skjønner ikke sammenhengen. Mens en del menn lar andre svi for sine problemer og raner og bruker vold så andre må lide og kanskje blir skadet for livet, så fornedrer kvinner seg i stedenfor og lar seg utnytte på det groveste. Hvem skader de andre enn seg selv?
Det er tydeligvis alt for lett å bli uføretrygdet i dag, det må være noe galt med systemet. De aller fleste kan brukes til noe, det må være mulig å tilpasse stillinger og få folk ut i arbeid. Å gå hjemme over tid er bare deprimerende og er ikke noe godt liv, jeg tror få egentlig trives med dette, det er viktig å føle seg nyttig og, for selvfølelsen sin skyld.
Det er vel fritt fram også for menn å selge kroppen sin, det er nok av kjøpere der og, tror ikke dette er grunnen. Kvinner er generelt mindre voldelige.Det er da ikke noe underlig med den logikken. Mange kvinner livnærer seg av prostitusjon som er lovlig, mens menn må ty til "vanlig" vinningskriminalitet, som er ulovlig og derav en grunn til at det er flere menn i fengsel enn kvinner.
Jeg så ikke at jeg på noen måte synes prostitusjon er en grei måte å tjene penger på, men bare påpeker at kvinner og menn i belastede miljøer av naturlige årsaker
skaffer pengene sine på forskjellige måter. Dette er selvfølgelig ingen fullgod forklaring på hvorfor kjønnene er skjevt fordelt i straffesystemet, men jeg bare påpekte et faktum.
det er helt sant det du sier, men markedet for mannlige prostituerte, spessielt av den slitne illeluktene sorten er nok minimalt ;DDet er vel fritt fram også for menn å selge kroppen sin, det er nok av kjøpere der og, tror ikke dette er grunnen. Kvinner er generelt mindre voldelige.
Kvinner slår sjelden ned folk på gaten ubegrunnet, kvinner dreper sjelden, kvinner voldtar ikke, har ikke statistikken, men om man ser på forbrytelser avhengig av kjønn er vel menn mildt sagt overrepresentert, også med annen bakgrunn enn rusmiljøer.
Slitne illeluktende damer er vel ikke bedre enn slitne illeluktende menn.. går vel mest på smak og behag det.det er helt sant det du sier, men markedet for mannlige prostituerte, spessielt av den slitne illeluktene sorten er nok minimalt ;D
Det er nok liten tvil om at testosteron og voldlighet har en viss sammenheng.
F.eks kvinnlge seriemordere er jo serdeles sjelden.
Det har nok mye med oppvekst og ikke minst kjønnsrollemønsteret i skolen. Langt fler menn enn kvinner fulfører ikke skolegang. Jeg tror nok skolen er mer beskyttende ovenfor jenter enn gutter.
Det er ikkje all kontakt som er god kontakt, men du har så avgjort eit poeng.....i tillegg hevdast det også at utdanningskulturane er kvinneretta (iallfall i dei lågare klassertinna og i barnehagen). Eg er ikkje så sikker, men det som oppnåast med ulike undervisningstrategiar er i høgaste grad ulikt for einskildindivid, uansett kva Inge Eidsvåg og andre "guruar" seier...Slitne illeluktende damer er vel ikke bedre enn slitne illeluktende menn.. går vel mest på smak og behag det.
Når det gjelder skolen vet jeg ikke. Jenter kommer stort sett i skyggen for bråkete, brautende gutter, slike finnes det et par av, minst, i alle klasser, det husker jeg fra jeg gikk på skolen selv, og det ser jeg i klassene til mine unger. Likevel klarer jentene seg, til tross for at de plages av bråk, blir forstyrret og ofte ikke sier noe i timene. Mulig undervisningen burde vært lagt opp annerledes, og har faktisk tro på at både gutter og jenter hadde hatt fordel av å blitt skilt i timene av og til, men ikke hele tiden.
Vi hadde en undersøkelse da jeg gikk på skolen angående hvem lærerne henvende seg mest til i timene og det var helt klart guttene som oppnådde mest kontakt, fikk mest respons og mest oppmerksomhet.
Jentene klarer seg før puberteten, før de nøytrale hjernene deres blir forvandlet til trygghetssøkende, rutinepreget og statisk biomasse. Etter dette faller de i gjennom. De takler ikke stress. Ikke høy belastning. Ikke eksamen. Ikke kan de få overblikk. Ikke kan de mestre nye typer oppgaver. Det går på ren pugg, dvs disiplin. Men det er grenser for hvor langt det holder. Kvinner senker i dag nivået på universitetene der de er mange. De har allerede ødelagt studier som medisin, odontologi og juss. Innen realfag har de ikke kommet så langt, da de heldigvis er få (Jenter skyr krevende fag og tenderer til å velge "dillefag" på skolen")Slitne illeluktende damer er vel ikke bedre enn slitne illeluktende menn.. går vel mest på smak og behag det.
Når det gjelder skolen vet jeg ikke. Jenter kommer stort sett i skyggen for bråkete, brautende gutter, slike finnes det et par av, minst, i alle klasser, det husker jeg fra jeg gikk på skolen selv, og det ser jeg i klassene til mine unger. Likevel klarer jentene seg, til tross for at de plages av bråk, blir forstyrret og ofte ikke sier noe i timene. Mulig undervisningen burde vært lagt opp annerledes, og har faktisk tro på at både gutter og jenter hadde hatt fordel av å blitt skilt i timene av og til, men ikke hele tiden.
Vi hadde en undersøkelse da jeg gikk på skolen angående hvem lærerne henvende seg mest til i timene og det var helt klart guttene som oppnådde mest kontakt, fikk mest respons og mest oppmerksomhet.
Man imponerer lite med sjimpanseforklaringer av virkeligheten som ikke beviser stort annet enn at en er en utgave av manneslekten i det minste undertegnede ikke vil forbindes med. En innbilsk filleprins som lever på sine gamle forbryterske bragder og forkvaklede syn på alt og alle rundt seg øker ikke tilliten til mannekjønnet, akkurat. Den dagen de fleste i ens omgivelser ser ut til å være idioter, er det på høy tid å finne fram et speil.Jentene klarer seg før puberteten, før de nøytrale hjernene deres blir forvandlet til trygghetssøkende, rutinepreget og statisk biomasse. Etter dette faller de i gjennom. De takler ikke stress. Ikke høy belastning. Ikke eksamen. Ikke kan de få overblikk. Ikke kan de mestre nye typer oppgaver. Det går på ren pugg, dvs disiplin. Men det er grenser for hvor langt det holder. Kvinner senker i dag nivået på universitetene der de er mange. De har allerede ødelagt studier som medisin, odontologi og juss. Innen realfag har de ikke kommet så langt, da de heldigvis er få (Jenter skyr krevende fag og tenderer til å velge "dillefag" på skolen")
Jeg er redd det ville blitt relativt katastrofalt; og da tenker jeg ikke på dette med smerteterskel... Alvorlig talt: anatomisk settt måtte det av rent praktiske årsaker vært et alvorlig lite barn, eller skadene ville vært uoprettelige. Det ville neppe vært stort å reparere på, for å si det sånn..Rør selvsagt.. ;D
Menn burde fått prøvd å føde en unge, skulle vært interessant å høre hvordan de hadde taklet den opplevelsen.
Har tenkt det samme... ;D ;D ;DDu er ikkje homo vel, Affa?
;D ;D ;DSynd damer ikke har høyere smerteterskel, så hadde vi sluppet mye av dette pratet om fødsler.
Jeg har også lagt merke til hans fasinasjon for unge menn i uniformer. Tyske fra 2.verdenskrig, vel og merke.Legg merke til mangelen på svar på spørsmålet mitt......
Ikkje for det, han har sikkert sine grunnar til å vere tagal om dette, gift og allting.......
Her på sentralen er diskresjon sjølvsagt, Affa!
kunne ikke vært mer enig. Igår klokken 21 på nrk-nyheten var det ikke mindre en to komplette repotasjer om homofiles rettigheter og levevilkår. Hva mangler de som vi andre har? Har ingenting imot homofili, men IMO så begynner det å bli vel populært å "fronte" homosaker..I motsetning til skolelæreren og andre moteriktige tenkere ønsker jeg ikke slutte meg til denne nymotens iveren etter å opphøyingen homser til noe som står ved den trefolds store byggmester side.
At unge piker og kvinner har en utrolig evne til å fordumme seg selv,nå for tiden, er vel ikke noe hemmelighet? Som ung mann og med en god del "unge" venninner, av både min samboer og meg, har jeg erfart; det er ikke ofte at nyhetene kommer forran allskens glam/reality/fordummende såper på tv'en.Og tidsskrifter kjøpes nesten aldri, da SE&Hør/HerogNå/C!/D!/E!/F...blir prioritert. Allmennkunnskapene har svunnet bort....og jeg finner det urolig at snittet av våre venninner kan mer om beckhams sidesprang enn f.eks krigen i irak.Piker idioter. Vakre piker med enkle hjerner som lett kan formes. Kjøp en skarve Louis Vuitton og den lille studinen er disponibel når som helst, hvor som helst. Dette er det positive med unge, pene "fremadstormende" piker. Piker med spenstige kropper formet på SATS og enkle hjerner formet av meg.
Det gleder meg i den sammenheng å melde at min samboer, som er dame, synes at det å fjerne karakterene på medisinstudiet er noe gedigent tull. Som hun sier; " Hvordan skal arbeidsgiver da klare å vite om de i det hele tatt får en dugendes lege?" Men heldigvis studerer hun medisin i Polen sier hun, der er det karakterer, og studiet er heller ikke en sovepute etter å ha kommet inn. I motsetning til feks NTNU, der det eneste krevende er å komme inn på studiet. Hun har da tatt et år på NTNU som utvekslingsstudent, og ble svært lite imponert.På medisin har karakterene blitt fjernet etter direkte press fra hovedsakelig kvinnelige studentgrupper.
kunne ikke vært mer enig. Igår klokken 21 på nrk-nyheten var det ikke mindre en to komplette repotasjer om homofiles rettigheter og levevilkår. Hva mangler de som vi andre har? Har ingenting imot homofili, men IMO så begynner det å bli vel populært å "fronte" homosaker..
At unge piker og kvinner har en utrolig evne til å fordumme seg selv,nå for tiden, er vel ikke noe hemmelighet? Som ung mann og med en god del "unge" venninner, av både min samboer og meg, har jeg erfart; det er ikke ofte at nyhetene kommer forran allskens glam/reality/fordummende såper på tv'en.Og tidsskrifter kjøpes nesten aldri, da SE&Hør/HerogNå/C!/D!/E!/F...blir prioritert. Allmennkunnskapene har svunnet bort....og jeg finner det urolig at snittet av våre venninner kan mer om beckhams sidesprang enn f.eks krigen i irak.
Helt seriøst, du har aldri åpnet et Vi Menn, har du vel? Har du fordommer p.g.a. at det ofte er bilde av en lettkledd pike på forsiden?Joda, og Vi Menn og FHM og andre lignende blader er derimot oppbyggelig litteratur med journalistikk på høyt nivå??
Vel, skal innrømme at det er noen år siden, men kan ikke navnet på så mange sånne blader... Er klar over at mange hevder at innholdet er av bra kvalitet, men når man velger seg et dum og deilig image med å plassere lettkledde damer på forsiden gjør man vel akkurat det samme som en del av de damene man her kritiserer, innholdet kan være så bra det vil, men så lenge innpakningen er som den er får man et stempel.Helt seriøst, du har aldri åpnet et Vi Menn, har du vel? Har du fordommer p.g.a. at det ofte er bilde av en lettkledd pike på forsiden?
FHM er en annen sak, møkkablad.
Forskjellen lille du er at disse mannebladene leses av enkle menn uten utdannelse eller gutter med sansen for ferskenkvinner som villig viser frem godsakene sine.Joda, og Vi Menn og FHM og andre lignende blader er derimot oppbyggelig litteratur med journalistikk på høyt nivå??
Det finnes nok av dumme folk, men jeg kan ikke se at det går noe kjønnsskille her.
Hva leser kompisene dine da?