LG 86"

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
471
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
OLED overgår vanlig LED med god margin!
Ville heller satset på OLED, men du skriver jo ikke modellnummer eller noe spesifikt, så må bare komme med generelle råd!

Innbrenning er praktisk talt ikke-eksisterende på OLED nå, og er ikke et problem, med mindre den skal vise samme kanal på et barnerom 12 timer per dag!

Kanskje du har et budsjett også?:unsure:

raeggis

Entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Antall liker
375
Sted
Lundamo
Torget vurderinger
0
Den skal brukes i en daglig stue. Jeg ser Elkjøp har denne, men er visst en 2022 modell
Har pr i dag en tidligere toppmodell fra Sony, den er rundt 8 år gammel. Er fornøyd med dens sortnivå, men er bare 65 tommer. Budget helst under 30K

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
471
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Har selv en LG OLED og er veldig godt fornøyd med den!
Både LG, Sony og Panasonic produserer gode TV-er, de to sistnevnte er nok bedre enn LG når det gjelder kvalitet, men ofte litt dyrere. Jeg har hatt en Sony 32 tommer i flatskjermens barndom, og var veldig fornøyd med den. Etter det kjøpte jeg en Sony til, ov var fornøyd med den også, inntil jeg kjøpte OLED.

En fordel med LG er at du får oppdateringer i mange år, i motsetning til Samsung.
Har selv en ventende oppdatering til min LG CX, som ble sluppet i mai 2020, altså over 3 år etter.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
25.099
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Den skal brukes i en daglig stue. Jeg ser Elkjøp har denne, men er visst en 2022 modell
Har pr i dag en tidligere toppmodell fra Sony, den er rundt 8 år gammel. Er fornøyd med dens sortnivå, men er bare 65 tommer. Budget helst under 30K
Tror, dere blir tatt i rævva i Norge. Forferdelig pris.
Ta en Danmarkstur

https://www.foetex.dk/produkter/lg-...unner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Antall liker
330
Torget vurderinger
4
Sjekket litt kjapt priser. Ikke fin på å kjøp tv nå. Helt tullete høye 🤔

HasseBasse

Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
25.099
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Den prisen fra Danmark er danske kroner, og med Norsk kurs så er ikke det billig
Joda...... vet jo av erfaring herinne, at noen alltid må være motsatt 🤣 🤣
Pris i Norge (fra linken) = 24.990,- NOK
Pris I Danmark (fra linken) 11.999,- DKr = 19.252,76 NOK med dagens kurs.

Hvis 5.700,- surt oppsparte norske kroner bare er ett lite grep i lommen, og overhovedet ingen
betydning har..................... så har du da helt rett....... det er slett ikke billigt 🤣🤣

Sist redigert:

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Antall liker
1.893
Sted
Horten
Prisen som oppgitt på linken fra @HasseBasse er vel med dansk moms/MVA, så det skal jo trekkes vekk om TV sendes ut av Danmark.
Så blir det Norsk MVA på selvsagt, men disse går mot hverandre da de begge er 25% . :cool:

HasseBasse

Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
25.099
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
19252 + 24% moms= 23872 kroner🤣
Ikke så mye å spare her
Du rekner feil, som @Powercon allerede har vist. (Er det for fortsatt å være motsatt)??
Du må vel trekke ut dansk moms, for å legge til norsk moms..... Er vel sånn, det fungerer??

Pris I Danmark (fra linken) 11.999,- DKr. Trekker du ut dansk moms = 2.400,- får du 9.599,- DKr = 15.304 NOK + 25% =
19.130,- NOK inkl. moms i Norge.
Så 5.869,- NOK billigere i Danmark enn i Norge. Iflg. @raeggis åpenbart ikke noe, en nordmann gidder
bevege seg for 🤣🤣

Sist redigert:

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Antall liker
1.893
Sted
Horten
Jeg har en 85" Sony hengende i Stua. Kjøpt på Komplett.no for et par-tre år siden for 22k NOK (kjøpte midt på sommeren).
Ser ut som prisene er skrudd helt vilt i været her i landet nå om dagene.
Ville nok ha sjekket ut hva som ev kommer på salg ifm Black Friday eller ventet til neste år om det ikke haster med ny TV. :cool:

Sober

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.07.2008
Antall liker
388
Sted
Oslo
Torget vurderinger
27
Er det ikke tiden for å jekke opp prisene så tilbudene blir “bedre“ svart fredag?

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.407
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Jeg skal også kanskje ha meg en ny tv snart, men det avhenger av om en av de to-tre aktuelle kandidatene blir å få kjøpt med stor rabatt.

Tenker at det er lurt noen måneder i forkant å tenke gjennom type bruk, plassering i hvilket rom, avstander, lysforhold og ikke minst budsjett. Gjør litt research og sett opp 2-3 kandidater, legg dem inn på "prisjakt" e.l. så kan du se prisutviklingen og dermed vite sikkert at du faktisk gjør et godt kjøp den dagen du kjøper.

Om man går etter innfallsmetoden, eller tar feks Elkjøps kampanjer for god fisk, kan man lett bli lurt til å tro at man gjør et bedre kjøp enn man faktisk gjør.

I dag har feks Elkjøp hele 24 forskjellige Samsung 75" med priser fra 17990-67990,- Tar du med de andre merkene er utvalget hele 55 forskjellige tv`er i samme størrelse. Størrelsen er det eneste de har til felles, hvilkne av dem passer best for deg og dine behov? Gjør research.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.789
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Du rekner feil, som @Powercon allerede har vist. (Er det for fortsatt å være motsatt)??
Du må vel trekke ut dansk moms, for å legge til norsk moms..... Er vel sånn, det fungerer??

Pris I Danmark (fra linken) 11.999,- DKr. Trekker du ut dansk moms = 2.400,- får du 9.599,- DKr = 15.304 NOK + 25% =
19.130,- NOK inkl. moms i Norge.
Så 5.869,- NOK billigere i Danmark enn i Norge. Iflg. @raeggis åpenbart ikke noe, en nordmann gidder
bevege seg for 🤣🤣

Penger og spare, MEN det forutsetter at man er i Danmark med en varebil og kan ta den med......... esken til denne tv'n er gibbal.

Oled'ne til LG synes jeg er mega bra, vi har en oppe som kona bruker og jeg synes at den har vel så bra bilde som den dobbelt så dyre Samsungen vi har nede i kjelleren.

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
471
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Ikke mye å stusse på dette tilbudet, selv om det snart er Black Friday!
Har selv en stue der mesteparten av veggen på høyre side er verandadør og vindu, men OLED kommer til sin rett nå på denne årstiden. Uansett, lysnivået er veldig bra på min CX, jeg trenger ikke 2000Nits(flomlys) når jeg ser på tv eller Netflix.
«Once you go black(OLED), you never go back…»

raeggis

Entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Antall liker
375
Sted
Lundamo
Torget vurderinger
0
Går det virkelig an? Er dette virkelig en bra tv, eller betaler man bare for størrelsen?
Hvilken går vi for?

Sist redigert:

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Antall liker
330
Torget vurderinger
4
Går det virkelig an? Er dette virkelig en bra tv, eller betaler man bare for størrelsen?
Hvilken går vi for?
Veldig bra tv. Sort er sort. Hvis du er glad i grått det det skal være sort så kjøper du billig lcd. For å ikke snakke om clouding!Samme tv. Det som skiller på min tv er at den har hvit bakside. Dropper glatt å handle på Elkjøp. Jeg har handlet mye på Komplett.no aldri noe problem.

Knut 😎

raeggis

Entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Antall liker
375
Sted
Lundamo
Torget vurderinger
0
Får håpe den ikke skrangler ved musikkspilling😂

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
471
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Dette får jo vi tolke som at vi i »OLED-menigheten» har konvertert nok en person!

Jeg vet ihvertfall at jeg ikke kommer til å skifte til noe annet etter å ha fått det i hus.
Prøver i tillegg å få med meg tester fra HDTV-test og Digital Trends, selv om jeg er godt fornøyd med min LG CX og ikke har planer om å skifte den ut. Den får fortsatt oppdateringer, så LG gjør en god jobb der, i motsetning til Samsung.

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
9.456
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Fryktelig glad i min egen G1, som oppleves å være omtrent så god som en TV kan bli. Den forblir nok i hus inntil vitale apper slutter å oppdateres.

raeggis

Entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Antall liker
375
Sted
Lundamo
Torget vurderinger
0
Fryktelig glad i min egen G1, som oppleves å være omtrent så god som en TV kan bli. Den forblir nok i hus inntil vitale apper slutter å oppdateres.
Har selv hvert imponert av G1👍🏻

raeggis

Entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Antall liker
375
Sted
Lundamo
Torget vurderinger
0
Jeg beklager det forferdelige blåstikket på tv, er rimelig fornøyd med oled. Bildet er knivskarpt med et gnistrende bilde😂👍🏻 Perfekt sideinnsyn, og mange gode forhåndsinnstilling er. Må også nevne sterk kontrast, selv om man justerer ned lyset👍🏻

Vedlegg

Sist redigert:

raeggis

Entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Antall liker
375
Sted
Lundamo
Torget vurderinger
0
Er veldig skuffet over bildekvalitet på håndballkamper. Bildet er helt i orden ved nærbilde, men ved visning av banen på avstand er bildet elendig.
Tv har fått anbefalt tv innstillinger fra youtube.
Bruker Chromecast med hdr
modus, så det spørs om jeg kan gjøre noe her
P_20231215_182357.jpg

Sist redigert:

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
9.456
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Det er vel formodentlig på grunn av kvaliteten på sendingen og ikke noe som har med TVen å gjøre. Mye sport ser ut til å sendes i ikke-veldig-god 720p kvalitet.

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
471
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Kilde-kvalitet har dessverre veldig mye å si på TV med 4K.
Dette er nok noe du må leve med foreløpig, og spesielt ved sport er det merkbart.
Fotball ser jo mye bedre ut i 4K, og det samme gjør nok håndball, men dessverre er det nok ikke satset på overføringer i 4K pga lavere interesse.

raeggis

Entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Antall liker
375
Sted
Lundamo
Torget vurderinger
0
Kilde-kvalitet har dessverre veldig mye å si på TV med 4K.
Dette er nok noe du må leve med foreløpig, og spesielt ved sport er det merkbart.
Fotball ser jo mye bedre ut i 4K, og det samme gjør nok håndball, men dessverre er det nok ikke satset på overføringer i 4K pga lavere interesse.
Det var litt krise i heimen når resultatet ble slik med håndballkamp på ny tv. Fornuften sier i ettertid at ingen tv under 30K knuser LGC3 .

Topp Bunn