Denne tråden hadde kanskje vært artig hvis man var sikker på at deltakerne skrev i anfall av ironi. Men dessverre synes det meg som om et flertall av deltagerne virkelig mener det de skriver! Det eneste jeg personlig har fått ut av denne tråden er at jeg forstår hvorfor FrP i mange år har satset friskt på "alko-frislipp" som politisk sak. Det finnes tydeligvis langt flere enn det jeg var klar over som måler sin livskvalitet i hvor lett tilgang de har til alkohol.
Det blir også demonstrert en utrolig egoisme av typen "leve Toten, drit i Norge" i denne tråden. Så lenge "jeg" får kjøpe sprit på COOP fram til de stenger klokken 23:00, og så lenge "jeg" får sitte og supe på utesteder til klokka 07:00 på morran spiller det INGEN rolle at folk, ganske mange, får ødelgt livene sine som følge av alkohol og ting som gjøres under innflytelse av stoffet.
Sjokkert? Nei til det har jeg levd alt for lenge og sett alt for mye. Men noe forundret? Ja det er jeg, spesiellt over enkelte av de "krasseste pennene" her. Folk som jeg faktisk trodde hadde et noe balansert syn på sammfunnet og de regler som man nødvendigvis må ha for at et samfunn skal kunne fungere til alles beste uten å tippe over i anarki eller tyrrani. At disse så intenst forfekter meninger og holdninger jeg ville forventet å finne på en fuktig etterpåfest med unge ubefstede FpUere, det forundrer meg noe.
Det eneste forsvar for dere voksne menn som skriver her og forlanger fri flyt som jeg kan se er at dere ikke har større erfaringer med skader og ulemper som alkohol fører med seg. Jeg tror ikke det er mange av dere som har jobbet med følgene av alkohol som blir brukt, skal vi si "feil"? Vi har folk på sentralen som jobber i kriminalomsorgen, vi har medisinere, vi har vel også folk med erfaring fra sosialetater og lignende. Selv har jeg de siste årene hatt mye å gjøre med alkoholbruk i arbeidslivet å gjøre og i den forbindelse har jeg måttet lese meg opp på temaet. Jeg har sett gode venner og kolleger miste jobben og også i livet som direkte følge av alkoholbruk.
Det dere ønsker kan faktisk direkte sammenlignes med å fjerne alle fartsgrensene på veiene våre. "Folk får vise ansvar selv og selv ta konsekvensene hvis det går galt!" Ja greit det så lenge det er de som kjører for fort som skader eller dreper seg. Men dessverre er det slik i den virkelige verden at man får det som så pent heter "collateral damage", uskyldige rammes. For dem er det liten trøst at en råkjører straffes etter at deres liv er ødelagt!
Nei Deph du oppfører deg som en bortskjemt unge! Du har ikke omtanke for dine medmennesker og at du stemte på noe annet enn FrP nekter jeg å tro! Hvis det er slik at livet ditt blir helt uutholdelig hvis du ikke har tilgang til alkohol H24 får du for pokker se til å kjøpe inn slik at du har lager som holder deg gående de periodene butikkene er stengt! Det går an å ha alkohol stående hjemme uten at man MÅ drikke den opp med en gang skjønner du, klarer du ikke det har du et alkoholproblem! Og hva gjelder utestedenes åpningstider så er det jo mulig å ta med seg kompiser hjem for å fortsette etterpåfesten hjemme! Hvis du da ikke har det som i "Byggmakker reklamen", lite trivelig hjemme så alle unskydninger brukes for ikke å være der. Men ser du, hvis du drikker litt mindre sparer du vel tilstrekkelig penger til at du får råd til å pusse opp hjemmet ditt!