Liengstova

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    5.392
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Er du i Arendal nå??
    Jeg driver å jobber på den installasjonen med de høye beina i Eydehavn nå.

Har forresten kontakt med de gutta du kjøpte ht. Av og skal se om jeg får til å møte dem neste uke. Han bor vel i nærheten her.

S. Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    850
    Er du i Arendal nå??

Har forresten kontakt med de gutta du kjøpte ht. Av og skal se om jeg får til å møte dem neste uke. Han bor vel i nærheten her.
    Var der i dag. Er på Vestre Sandøy nå, utafor Tvedestrand.
    Kjørte forbi de høye beina med båt tidligere sommer, vi lurte veldig på hva dette var....
    Fin båttur til Arendal om været er bra.

Var rett utenfor Audiodistribution i dag også, men ble ikke noe hifi i dag, kun familietur.

Du går vel for 5F og Center da;) Så kommer jeg på demo

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Er du i Arendal nå??

Kjørte forbi de høye beina med båt tidligere sommer, vi lurte veldig på hva dette var....

Var rett utenfor Audiodistribution i dag også, men ble ikke noe hifi i dag, kun familietur.

Da kommer jeg også på demo.. :)

Fra spøk til Gevær, jeg er klar for demo når det måtte passe :)

S. Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    850
    Er du i Arendal nå??

Da kommer jeg også på demo.. :)

Fra spøk til Gevær, jeg er klar for demo når det måtte passe :)
    Er straks hjemme foran anlegget igjen. Skal bare leke litt mer med høyttalerplassering og få tak i en pc så jeg får justert litt på bassen så er jeg klart til å motta besøk :)

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    5.392
    Sted
    Er du i Arendal nå??

Der var den gitt!
    Den blå svanen;) Det er en jackup hotellplattform. Den er kun ment å huse oljearbeidere som driver med hookup og arbeid på installasjoner som ikke har sengekapasitet. Denne ligger for oppgradering her nå, for så seile til CCB i Bergen før den skal ut noen år på johan Sverdrup feltet når den monteres klar. ( sånn kort fortalt)

S. Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    850
    Endelig tilbake foran mine kjære Paradigm Persona.
    Da ble det enda mer justering av høyttalerne. Ut i bredden, omtrent så langt det går før den ene treffer veggen, lydbilde blir bedre!

Nyter kvelden med denne. Bra musikk og for en fantastisk lyd :)

Nils Lofgren Acoustic Live.jpg

S. Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    850
    Denne plata hadde jeg glemt bort og ikke hørt på siden jeg hadde Avantgarde Uno for en del år siden. Den låt bedre nå ;)

Knut Reiersrud Tramp.jpg

S. Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    850
    Endelig tilbake foran mine kjære Paradigm Persona.
    Da ble det enda mer justering av høyttalerne. Ut i bredden, omtrent så langt det går før den ene treffer veggen, lydbilde blir bedre!

Nyter kvelden med denne. Bra musikk og for en fantastisk lyd :)

Vis vedlegget 453676
    Da er denne bestilt på vinyl! Den kosta litt for mye så bør være bra :)

Sist redigert:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vent nå på meg for svarte svingende Authentic:mad:
    Vi venter til du er klar ;)
    Alphamale og Authentic på tur. Får jeg hive meg med om det passer for både sjåfør og vertskap?

Tre lyttegjester går jo fint, da får alle hørt en del i sweetspot :)
    Takker og bukker. Siden jeg er den eneste av de tre som bruker vinyl, så får jeg ta med et par plater. Passer det for de to andre og jobb så hiver jeg meg med jeg.

S. Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    850
    Alphamale og Authentic på tur. Får jeg hive meg med om det passer for både sjåfør og vertskap?

Tre lyttegjester går jo fint, da får alle hørt en del i sweetspot :)
    Takker og bukker. Siden jeg er den eneste av de tre som bruker vinyl, så får jeg ta med et par plater. Passer det for de to andre og jobb så hiver jeg meg med jeg.

Det er bra! Regner med det et platespiller klar til bruk i løpet av et par dager og kommer ikke til å ha veldig stort utvalg av plater med en gang

S. Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    850
    Såååå koselig!!!!
    Lukter gulltur for gutta, og nå gleder jeg meg ennå mer.
    Tenkte jeg skulle ringe importøren snart å få en prat med han. Jeg er i Arendal til neste onsdag.
    Om du skal innom Audiodistribution og skal hit også så kan du gjerne ta med Persona Center og et par Sub

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    S. Lieng: Regner det ute, skal det sprake varmt fra peis inne- hvis du har , da... :rolleyes:

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    5.392
    Sted
    Såååå koselig!!!!
    Tenkte jeg skulle ringe importøren snart å få en prat med han. Jeg er i Arendal til neste onsdag.
    Om du skal innom Audiodistribution og skal hit også så kan du gjerne ta med Persona Center og et par Sub
    Får se hva jeg rekker. Mulig han møter meg i vakta og plukker meg med, eller rett og slett tar en prat der. Hvem vet. Jeg tar med center og fire Persona subs

S. Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    850
    Såååå koselig!!!!
    Får se hva jeg rekker. Mulig han møter meg i vakta og plukker meg med, eller rett og slett tar en prat der. Hvem vet. Jeg tar med center og fire Persona subs
    4 sub blir bra, får aldri nok membran i bassen;)

S. Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    850
    Må jo ha plater også da. Det var ganske bra utvalg på en bensinstasjon jeg var innom, så da fikk jeg med litt for å teste spillern før levering fra Big dipper ankommer.
    Liker Bruce Springsteen, bare synd at det er så dårlig lyd på hans album

Plater1.jpg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    31.005
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har en BASE 2.0 som var tiltenkt en rolle under platespilleren, som er en Rega RP40. Jeg spiller foreløpig uten BASE og er overrasket hvor lite vibrasjoner jeg har i racket/spilleren. Jeg har 10 stk. Svs'er i rommet, men jeg drar på det jeg kan her. Litt "peiskos" har jeg dog...:rolleyes:

S. Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    850
    Jeg har en BASE 2.0 som var tiltenkt en rolle under platespilleren, som er en Rega RP40. Jeg spiller foreløpig uten BASE og er overrasket hvor lite vibrasjoner jeg har i racket/spilleren. Jeg har 10 stk. Svs'er i rommet, men jeg drar på det jeg kan her. Litt "peiskos" har jeg dog...:rolleyes:
    Nå har vel du et veldig solid rack?! Hjelper sikkert en del det.
    Har uansett en artig sak jeg skal montere og få på plass under spillern, så får vi høre om det blir noe forskjell.

S. Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    850
    Den var snasen den platesnurreren der asså.

Ja, likte den selv så måtte ha den og fikk den til en grei pris brukt. Ville ha noe som så litt kult ut :) Platespillern heter Clearaudio Emotion.
    Har ikke peiling på dette her så hvordan den låter i forhold til noe som helst annet vet jeg ikke. Etter hva jeg har forstått så er pick up og riaa viktigst. Låner et par riaa til test nå. Får begynne et sted og få erfaring underveis.

S. Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    850
    Har vært hos GunnarS og fått låne med et par riaa til test

Prøver denne først

Graham Slee Special Edition.jpg

Strømforsyning

Strømforsyning.jpg

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    S. Lieng: En PSU1, ja..da har du ei større forsyning på den SEen enn jeg hadde. Min kom med Green..Hva sier øra dine om den?

S. Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    850
    Må jo legge ut et bilde av noe jeg fikk ordnet før jeg dro til fjells. Foruten å teste riaa til platespillern så må vi jo også gjøre noe med uønskede vibrasjoner. I morgen skal jeg forsøke med stein under racket istedenfor beina, samt under flytende, magnetisk plattform :)

JAS 2.jpg

Sist redigert:

S. Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    850
    S. Lieng: En PSU1, ja..da har du ei større forsyning på den SEen enn jeg hadde. Min kom med Green..Hva sier øra dine om den?
    Det var den strømforsyningen jeg fikk med for test. Har ikke rukket å høre nok, men fikk tak i noen flere plater og lyttet litt og denne liker jeg bedre:) Gleder meg til mer tid foran anlegget for å høre mer på denne, samt en til som jeg lånte med.

Snakket med noen på Soundgarden som hadde erfaring med denne spillern og Electrokompaniet sin riaa og Ortofon 2M Black pickup skulle låte veldig bra sammen med denne, men så var det prisen da. Får se om jeg er gal nok til å låne med elcomp riaa for test etterhvert

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    S. Lieng: Bruk den Stingskiva som referanse, du...Spesielt Englishman In New York er helt knall. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spilt Nothing Like The Sun..Kommer til å hente den komplette studioboksen.
    2M Black er og blir tidenes beste MM, imo...den vil funke med Graham og Rega også.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn