I går tok jeg turen til
@inselwind . Vel fremme blir jeg tatt imot av en som alltid får en til å føle seg hjemme. Dette var en tur som jeg hadde sett frem til. Planlegge litt nytt, men også få hørt på noen av de fantastiske høyttalere som denne mannen bygger.
Først ut var de mye omtalte «FantOrang» høyttalerne. Disse låt flott og til prisen er det vanvittig mye bra lyd, men de kan beskrives i en annen tråd. Det som skal beskrives her, er de utrolige line array høyttalerne kalt Bendits. De kan virke enorme der de troner i stuen, men man blir fasinert over det håndverk som er lagt ned i disse. Inselwind forteller om materialer, oppbygning og byggeprosess. Man forstår at det tar tid og at det er fagmenn som har design og utførelse. Vanskelig å ikke bli litt forelsket i disse, og det før man har fått en demo.
Lyttestol i sweet spot stod klar, og det var bare å glede seg. Man blir litt satt ut av de inntrykk som disse kaster imot enn, før man rekker å trekke frem ett glis. Et virkelig stort rom med uanstrengte toner er det som møter deg. Det er silkemykt, kontrollert og med en enorm pondus. Jeg titter rundt etter hvor han har gjemt subwoofere og hvilke akustikk tiltak som er utført. Dette finner jeg ingenting av. Det er kun elektronikk og to Bendit’s som står for det jeg hører.
Vi bytter litt låter, går litt mellom sjangere. Alt låter veldig bra, og det er vanskelig å komme med noe som helst og sette fingeren på. Jeg var på en demo av noen EgglestonWorks høyttalere, for noen uker siden. De satte sine inntrykk, men jaggu satte ikke Bendits faktisk dypere inntrykk. Her viser man at gir man de rette personene tid, og topp produkter å jobbe med, blir resultatet i toppklasse.
I bilen hjem tok jeg meg selv i å klekke ut en plan for å lure disse hjem til min egen stue. Da jeg allerede er så heldig å høyttalere fra før som inselwind har bygget til meg, føler jeg meg heldig. Heldig over å eie noe som er bygget kun til meg og heldig som fikk oppleve Bendits.
Takk for denne gang Inselwind , og håper vi treffes igjen snart.