Tja.. Jeg skal ikke skryte på meg hverken enormt med kunnskap eller en genial "masterplan"...
Det er tilfeldigheter som gjør at jeg nå skal kombinere båndene med TC9.
Båndene skaffet jeg meg etter å ha lest svært mye positivt om dem. Jeg synes imidlertid ikke at det fungerer optimalt med så lav deling som 200Hz (det er det jeg bruker nå). Jeg tror det ville blitt bedre med dedikert mellomtone både fordi jeg da kan dele subbene lavere og båndene høyere. Da jeg allerede hadde disse båndene, så jeg etter løsninger som kunne fungere sammen med de fordi jeg synes de har utrolig gode kvaliteter. Jeg så at en del hadde konstruert løsninger med Line Array mellomtoner og virket svært fornøyd med dette. Valget om akkurat disse elementene, var gode resultater bla i denne tråden, pris og tryggheten med å velge noe som var forsøkt før (på et kjent forum).
Nå venter jeg på ny kraftig forsterker med DSP, så jeg skal nok måle/justere noe før jeg tar endelig standpunkt (har 160 elementer og ferdigkuttet MDF i garasjen, så prosjektet er jo noe forbi planleggingsfasen...).
Jeg har imidlertid tenkt slik at dersom dette fungerer bra, kan jeg evt senere bytte til bedre elementer. Løsningen min med inn-wall hjemmekino gjør at denne modifikasjonen av høyttalerne er relativt omfattende. Evt utskiftning av elementer senere er "fort gjort". Husker ikke lenger detaljene om andre elementer, men det var vel noen som kunne vært mer egnede som lå til 5 ganger prisen. For dyrt for meg, men kabinettvolumet skulle være det samme og evt senere bytte av elementer vil være en enkel prosess.
*
Jeg kommer til å gå for 20 elementer. Har akkurat ikke plass til 24.