LINN EXAKT!
LINN KLIMAX EXAKT ER NÅ HER!
http://www.linn.co.uk/
Jag velger at sammanfatte en del av den informasjion jeg fått, och en del via Linn.co.uk Dette er hvordan jeg førstått det og kan skille seg fra vad Linn, kontrapunkt etsetera mener, og jeg representerer ikke Linn på noen måter. Jeg bruker navn som vil føles naturlig men der Linn kanske valgt noe ellers.
Største forskjellen med Exakt er Digitale Filtere, med dette blir mye omstruktørert i det som vi idag bruker av DS og DSM.
Klimax DSM Exakt: ett førtrinn med inbyggd digital spillere, som DSM idag men der klokke, DAC ikke lengere er i DS/DSM delen. Dette er nå plasert på 2 forskjellig måter. Uansett må man ha Klimax DSM Exakt får att bruke dem! Klimax DSM Exakt har enbart ethernet kobblinger ut til høytalerne som jeg førstått det.
1: Det som kommer nå! Klimax 350 Exakt, Her er Digitale filtere, klokke, DAC, sluttrinn i høytaleren. Som jeg førstått det får den og en ny 3k array.
2: Senere kommer den ULTIMATA løsning, Exakt Tunebox, Her ligger Digitale filtere, klokke, DAC i Tunboxer Jeg gjetter denne løsning kræver 3 boxar, 1 for Klimax DSM Exakt, 2 Tuneboxer.
Som vanligt er vil jeg tru att fordel med att DAC, Filter, sluttrinn er utenfor høytalere, den som liker får og mulighet at bruke gode rakk/hyller og gode kabler. Noe som for mange vil vare fordelen med løsning nr 1 da det mellom Klimax Exakt og Klimax 350 Exakt bare vil vare bruk for 2st ethernet kabler.
Jeg klistrer in lit informasjion neden for den intresserte!
Exakt KDSM has analogue, digital and ethernet inputs. Only ethernet style outputs. Cat5e cables to speakers.
Speakers have DAC and amps.
Software driven room compensation to adapt the speakers to the room and to compensate for manufacturing varations.
£ 16k for KDSM
£ 35k for 350
Exakt
Individual clocks in the speakers.
1.8 nano seconds clock sync accuracy. This is equivalent to getting both speakers located to within 1/100th thickness of sheet of paper distance from the listening position.
Exakt will be available in stand alone version for older speakers. Komri and Keltik for certain.
Signal from Exakt KDSM to Exakt speakers along cat5 using proprietary Exakt link protocols. Its not ethernet. Lossless, guaranteed delivery and ultra accurate clock sync.
CD12 jitter 41ps
KDSM jitter 11ps
Exakt jitter 6.3ps
EDIT: Jeg merket at jeg misset at nevne.
Det blir mulig for eiere av Klimax 350 at oppdatere til Klimax exakt 350. Om dette gjelder både passive och aktive vet eg ikke helt. Dog føles det naturlig at di passive vil vare rett enkelt at opdatere da di i prinsip bare trenger nu 3k som jeg skjønner det.