Linn`s elskere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Jeg lastet først opp 10, tilbake til 9 og deretter 10. Det som var merkelig var at jeg fikk bedre lyd etter å ha tatt en "power cycle" etter sist oppdatering, dvs at jeg slo helt av strømmen på DSen (med bryteren bak). Har ikke lest meg opp på forumet hvorfor, men unektelig i mine subjektive ører så bedret det seg :)

    Tommy
     

    Mman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Innlegg
    150
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    tand skrev:
    Jeg lastet først opp 10, tilbake til 9 og deretter 10. Det som var merkelig var at jeg fikk bedre lyd etter å ha tatt en "power cycle" etter sist oppdatering, dvs at jeg slo helt av strømmen på DSen (med bryteren bak). Har ikke lest meg opp på forumet hvorfor, men unektelig i mine subjektive ører så bedret det seg :)

    Tommy
    ....akkurat som pc'en ofte trenger en omstart etter oppdateringer...er vel ikke helt ulikt... Må få installert 10 skjønner jeg :)

    Mman
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Jeg benytter Songbook DS på både ipad, iphone og ipod, og vil gjerne høre om noen av dere som har oppdatert til Cara 10 benytter Songbook DS ? I så fall er spørsmålet om det fungerer eller om det er smart å vente til Songbook DS også oppdateres ?
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Er det noen som har fått testet den nye Akurate DS mot den gamle, og vil si noe om forskjellene?
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    432
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    17
    Source first rules! Har byttet ut Majik DS/D til Akurate DS/D (forrige generasjon). Det høres kan jeg love dere. Den spiller pt på Kairn, 2xLK100 og Kaber. Oldies, men fantastisk bra.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    793
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    KentOve skrev:
    Er det noen som har fått testet den nye Akurate DS mot den gamle, og vil si noe om forskjellene?
    Har byttet til nye Akurate DS fra den gamle. Fikk ikke kjørt noen direkte sammenligning men forskjellene er ikke veldig store. Byttet mest fordi jeg kom over en "brukt" og designet på den nye er mere moderne. :)
     

    Vedlegg

    Mman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Innlegg
    150
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer med ny Akurate DS! Har den første versjonen selv - er knallfornøyd, og går aldri tilbake til ordinær cd-spiller ;D

    Mman
     

    comstedt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2010
    Innlegg
    184
    Antall liker
    18
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Mitt første inlegg på forumet, og gjetter dette vil bli eneste tråden jeg skriver i ;)

    Jeg byttet fra Gamle akurateDS/D til nye og jeg synes det var en stor merkbar forbedring. Bruker en relativt ny Kinos og "gamlechassi" Akurate 4200D aktiva M140 og Klimax 345.

    Synes den nye AkurateDS er mye nermere KlimaxDS en den gamle var.

    Men jeg har hørt at di jobber på en ny KlimaxDS så det blir spennende at høre på den når det kommer.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Kan den gamle Akurate oppgraderes til den nye? Har ikke Linn en policy for slikt, les LP12...?
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Iflg Linn forumet så kommer det en ny Klimax i mai. Det lanseres da 2 løsninger, en ren oppdatering av Klimax og en inkl gjenbruk av kort og komponenter satt inn i nytt kabinett til en slags "Son of Klimax". Ryktet sier ca 3000 Euro for alt 1 og c 1800 Euro ekstra for "Son of Klimax".

    Lover bra dette:)
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    793
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Nye Akurate DS testet i siste nr. av Lyd & Bilde. Konklusjon: Akurate DS er vår nye referansespiller i high-end klassen! ;D

    Har forresten lagt inn den nye Davaar 1 firmwaren. Dette ga lyden ett nytt løft i forhold til Cara 10. Bra!
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    499
    Antall liker
    82
    Moro! Jeg merket også en klar forbedring med Davaar ift. cara 10 i min DS-I. Mer detaljer og klarhet, uten at det gikk utover varmen i klangen. Faktisk nesten så jeg fikk mer av den også gitt :eek:
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Etter Linn Majik og Akurate demoen jeg fikk her i vinter er jeg definitivt enn venn av dette merket. Meget homogent og altetende etter min mening.
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Noen her som vet om det er mulig å benytte Spotify og/eller Wimp fra iPad til ADS ?
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Jeg har lest meg opp på forumet til Linn når det gjelder ulike erfaringer med oppdatering fra Cara til Davaar, og jeg kan ikke forstå hvordan vi kan oppleve det så forskjellig.

    Når jeg oppdaterte oppnådde jeg en lyd på mitt anlegg som var helt feil for meg. Det ble mye nivå og detaljer fra midten og opp, mens bassen ble satt tilbake. Sluttresultatet opplevde jeg som lyst og tilnærmet skrikende. Jeg gikk derfor tilbake igjen.

    Er det mulig at jeg kan ha gjort noe feil underveis ?
     

    Mman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Innlegg
    150
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    Tror ikke du har gjort noe feil. Vet at flere foretrekker Cara. Selv bruker jeg Davaar nå, og at den er anderledes er det ingen tvil om, men det kommer an på oppsettet og personlige preferanser hva man liker best / hva som passer best. At "man" blir enige om hva som er den beste versjonen er vel like vanskelig som å bli enige om "alt" annet innen hifi. Fint å ha valgmuligheten!

    Mman :)
     

    comstedt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2010
    Innlegg
    184
    Antall liker
    18
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har information om nya Linnprodukter? Fikk ett hint om at noen selgere skulle ha möte med Linn i uka om nya produkter. (vet ikke viss norske forhandlare har vart med)
     

    Vicarious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    364
    Antall liker
    350
    Sted
    South of heaven
    Damer er jo ofte ikke altfor opptatt av hifi. Men kom plutselig inn på temaet med en kvinnelig arbeidskollega. Hun hadde Linn cd spiller og forsterker hun hadde kjøpt selv! Hun studerte i Glasgow og fikk øyne og ører opp for dette merket da. Litt artig synes jeg.
     

    Mman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Innlegg
    150
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    Fornuftig dame :D

    Mman
     

    Kontrapunkt

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.03.2009
    Innlegg
    69
    Antall liker
    1
    Et lite tips til DS-eiere...

    Linn har nå lansert en betaversjon av Davaar 4 som gjør at du kan spille direkte fra f.eks iPad/iPhone til spilleren.
    Perfekt for Wimp, Spotify og lignende applikasjoner.

    Fungerer i praksis som "airplay" - dvs. når du spiller Wimp på iPaden kan du velge DS som en kilde.
    Har testet dette i hele kveld, fungerer helt uten problemer hjemme hos meg - men fortsatt i Beta...

    Hvis du er usikker på hvordan dette gjøres kan du gå inn på Linn konfig: Velg Tools - Updates - "huk" av på Participate in beta program. Du vil da få lastet inn en ny versjon av Linn konfig - som igjen gir deg muligheter for å oppdatere spilleren til Davaar 4.

    Når dette er gjort vil du finne under Sources på Configuration et nytt valg som heter Net Aux. Aktiviserer denne, evt skift navn hvis du ønsker. Denne inngangen vil da dukke opp på Kinsky, Chorus eller hva du bruker. Spill i vei rett fra iPaden.

    mvh Simen - Kontrapunkt
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.104
    Antall liker
    10.017
    Sted
    Trondheim
    Jeg var en gang sammen med en jente som het Linn, så jeg er får kanskje være med i klubben? :D :D
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Kontrapunkt skrev:
    Et lite tips til DS-eiere...

    Linn har nå lansert en betaversjon av Davaar 4 som gjør at du kan spille direkte fra f.eks iPad/iPhone til spilleren.
    Perfekt for Wimp, Spotify og lignende applikasjoner.

    Fungerer i praksis som "airplay" - dvs. når du spiller Wimp på iPaden kan du velge DS som en kilde.
    Har testet dette i hele kveld, fungerer helt uten problemer hjemme hos meg - men fortsatt i Beta...

    Hvis du er usikker på hvordan dette gjøres kan du gå inn på Linn konfig: Velg Tools - Updates - "huk" av på Participate in beta program. Du vil da få lastet inn en ny versjon av Linn konfig - som igjen gir deg muligheter for å oppdatere spilleren til Davaar 4.

    Når dette er gjort vil du finne under Sources på Configuration et nytt valg som heter Net Aux. Aktiviserer denne, evt skift navn hvis du ønsker. Denne inngangen vil da dukke opp på Kinsky, Chorus eller hva du bruker. Spill i vei rett fra iPaden.

    mvh Simen - Kontrapunkt

    Flott! Funker som bare det

    T
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    otare skrev:
    Jeg var en gang sammen med en jente som het Linn, så jeg er får kanskje være med i klubben? :D :D
    Du elsker henne fortsatt?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.400
    Antall liker
    11.236
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hmm - har nylig kommet sammen med (endel dating +++) ei som heter Linn :) - hun bor i tillegg rett ved siden av Linn forhandleren på Majorstuen... Som om ikke det var nok så hadde hun aldri hørt om hifi merket linn :)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    786
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan oppleves lydkvaliteten med denne airplay varianten?
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Liotheles skrev:
    Hvordan oppleves lydkvaliteten med denne airplay varianten?
    Spiller meget bra, noe hardhet i lydbildet men å sitte med iPaden i fanget og streame musikk direkte har sine fordeler :)
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Et spørgsmål angående de lidt ældre Linn modeller.

    Jeg har fået anskaffet mig et Karik og Numerik sæt som jeg er blevet rigtig glad for.

    Og derfor kunne jeg godt tænke mig at vide lidt om hvad der fandtes af samtidige modeller af for- og effektforstærkere.

    Kan I hjælpe mig med et svar på det?

    På forhånd tak.
     

    Kontrapunkt

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.03.2009
    Innlegg
    69
    Antall liker
    1
    Christmas Party - onsdag 7. desember. Vi spiller julen inn!

    Christmas Party - onsdag 7. desember Vi spiller julen inn!
    Servering av juledrikke fra kl 18.00

    Velkommen!

    Besøk av Alan Williams fra Linn Products som presenterer Linns nye nettverkspillere kl 19.00

    Linn DSM
    En komplett kontrolløsning som integrerer streamingtjenester, lyd og bilde på en og samme plattform!

    Klimax DSM
    Klimax kvalitetsnivå, forforsterker med 8 innganger inkludert HDMI og analoge/digitale innganger.

    Akurate DSM
    Akurate kvalitetsnivå, forforsterker med 14 innganger inkludert HDMI, analoge/digitale innganger og MM/MC Riaa trinn.

    Send oss gjerne e-post for påmelding.
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Jeg kjører Spotify til ADS'en via iPad og det er en skikkelig bra ny funksjonalitet. Imidlertid får jeg endel dropouts og "lugging" underveis. Kan det være det trådløse nettverket som ikke er stabilt eller er det andre med samme erfaring ?
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Selv om 320kb mp3 slett ikke er så verst, er det artig å høre hvor mye bedre lossless og ikke minst masterkvalitet er via DS'en :)
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Bårsen skrev:
    Jeg kjører Spotify til ADS'en via iPad og det er en skikkelig bra ny funksjonalitet. Imidlertid får jeg endel dropouts og "lugging" underveis. Kan det være det trådløse nettverket som ikke er stabilt eller er det andre med samme erfaring ?
    Hei
    Det er nok at du kjører trådløst. Jeg har kablet nettverk og det er dønn stabilt.
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Jeg var kanskje upresis, for nettverket inkl. ADS'en er kablet, mens iPad'en naturlig nok benyttes trådløst.

    Forøvrig er jeg en av de som har beklaget meg over lyden i Davaar kontra Cara, men med betaversjon 5 må jeg si at mye av det gode er tilbake igjen. Mer sammenhengende og naturlig lydbilde, med mindre fokus på toppen. I like :)
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Kudos til Jan Omdahl for godt skrevet reportasje!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn