Linn Sondek LP 12

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Linn LP 12 er vel spillern over alle spillere som er enten elsket eller hatet.

"alle taktstokker s mor" har vel gått igjen både her og der . Når prisen kommer opp i 160k begynner det å bli mye penger , og er man ute etter mest mulig golyd på vinyl for pengene , er det mange spillere å velge i , i Linn LP 12 segmentet , hvorvidt de er bedre eller dårligere får den hver enkelte avgjøre.

Jeg tror alltid denne spillern vil være ett elsk eller hat objekt for oss som driver med vinyl , når det er sagt er det slett ikke sånn at man må legge i såpass obskurne summer for å få god vinyl-lyd heller.

som mange andre spillere ligger oppgradringene i hylla til eierne , slik at de kan ta litt etter litt , men en gammel spiller blir aldri ny , uansett påkost , Linn eller eller Hege , samma hva navnet er .

Jeg tror ikke LP 12 fantastene er opptatt av nytt eller gammelt , de er opptatt av vinyl , Linn som hofflevrandør , og den gjengse Linn LP 12 eiern tror jeg koser seg stort med musikk.

Jeg har desverre aldri hørt spillern synge skikkelig , det som dog er litt synd , er at det er for mange ting å skylde på , dersom noen har noe utsette på lyden spillern leverer......


Mvh Espen
 

break_in

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.07.2008
Innlegg
158
Antall liker
18
Jeg har også vært en trofast tilhenger av Linn LP12 spillerne og har hatt flere de siste +10 årene. Spilleren jeg har nå er en fullspekket LP12 før SE oppgraderingene og er saktens fornøyd med den. Jeg har hatt både Keel og Ekos SE, men de måtte vike i en nedgradering jeg gjorde i 2009. Uansett når det gjelder oppsett av en LP12 så er det mange fallgruver det er sikkert. Men dersom en følger en av de titalls gode beskrivelsene som finnes på nettet så klarer en passe nevedyktig person å få satt den opp ganske bra. Vet ikke om jeg har fått til den siste prosenten av potensiell ytelse til spilleren, men min spiller låter meget bra nå. Grunnen til den presterer som den gjør er at den er satt opp riktig, og at jeg endelig klarer å holde fingrene av fatet og ikke justerer hele tiden på oppsettet. Min spiller har nå fått stått i fred og ikke blitt skrudd/justert på i +2 år, og det tror jeg er mye av nøkkelen til suksess. PU og spilleren skal få kjøre seg inn / sette seg før en får ut hele potensialet.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.171
Antall liker
1.159
Torget vurderinger
10
Dette med nedgradering fra Keel og Ekos SE høres interessant ut. Går ut fra at du da gikk tilbake til Linns subshassis som var en del av Cirkus-kit og endte opp med en langt rimeligere arm. Kunne vært spennende å høre din erfaring med dette.

Selv var jeg en periode i fjor nær ved å oppgradere til dagens LP12 "fullrigger", med unntak av Linn pickupen, men besinnet meg i siste øyeblikk. Grunnen var delvis at jeg egentlig var svært godt fornøyd med min langt rimeligere utgave av LP12. Klarte liksom ikke helt å se for meg at den store investeringen ville kunne gi så mye mer musikknytelse.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.409
Antall liker
11.519
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Dagbladet: Linn Sondek LP 12

Denne tråden handler om en artikkel om fin og berømt spiller, og spilleren fortjener gjerne mange tråder.
Men spilleren selv, Linn LP12, har allerede en egen tråd, en av de lengste og den mest interessante (for meg) på vinyl-sidene. Og den desidert mest leste. Jeg er kanskje en av de som har hatt mest praktisk nytte av akkurat den tråden, siden jeg har fiklet relativt mye med LP12.
Jeg hadde foretrukket at mesteparten av dette ble skrevet i den store tråden, siden det handler om spilleren og ikke artikkelen. Men så er jeg heldigvis ikke moderator, og kan skrive hva jeg vil. Hvis jeg var ville jeg slått trådene sammen.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,18230.0.html

En gammel LP12 synger fortsatt fint hos meg med ny motor, reim, fjærer, velholdt Ittok arm, Lingo psu, mens den fortsatt venter på cirkus oppgradering og ny armkabel. Kanskje den til og med får en ny tvillingbror en vakker dag...
 

break_in

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.07.2008
Innlegg
158
Antall liker
18
K.H. skrev:
Dette med nedgradering fra Keel og Ekos SE høres interessant ut. Går ut fra at du da gikk tilbake til Linns subshassis som var en del av Cirkus-kit og endte opp med en langt rimeligere arm. Kunne vært spennende å høre din erfaring med dette.

Selv var jeg en periode i fjor nær ved å oppgradere til dagens LP12 "fullrigger", med unntak av Linn pickupen, men besinnet meg i siste øyeblikk. Grunnen var delvis at jeg egentlig var svært godt fornøyd med min langt rimeligere utgave av LP12. Klarte liksom ikke helt å se for meg at den store investeringen ville kunne gi så mye mer musikknytelse.
Det er ingen tvil om at det er reelle oppgraderinger i en Keel og Ekos SE som jeg hadde, og da spesielt Keel. Vil anta at en fullrigget LP12 spiller som en drøm, men jeg har tonet ned HiFi interessen, så jeg vil ikke prioritere dette nå. Jeg er fornøyd med spilleren som den er, og en LP12 pre SE oppgraderingene har ikke blitt dårligere, det er SE oppgraderingene som har gjort den enda bedre;).
 

break_in

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.07.2008
Innlegg
158
Antall liker
18
Dagbladet: Linn Sondek LP 12

ottone skrev:
Denne tråden handler om en artikkel om fin og berømt spiller, og spilleren fortjener gjerne mange tråder.
Men spilleren selv, Linn LP12, har allerede en egen tråd, en av de lengste og den mest interessante (for meg) på vinyl-sidene. Og den desidert mest leste. Jeg er kanskje en av de som har hatt mest praktisk nytte av akkurat den tråden, siden jeg har fiklet relativt mye med LP12.
Jeg hadde foretrukket at mesteparten av dette ble skrevet i den store tråden, siden det handler om spilleren og ikke artikkelen. Men så er jeg heldigvis ikke moderator, og kan skrive hva jeg vil. Hvis jeg var ville jeg slått trådene sammen.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,18230.0.html

En gammel LP12 synger fortsatt fint hos meg med ny motor, reim, fjærer, velholdt Ittok arm, Lingo psu, mens den fortsatt venter på cirkus oppgradering og ny armkabel. Kanskje den til og med får en ny tvillingbror en vakker dag...
Kan det bli for mange LP12 tråder ;)
 
Topp Bunn