Liste over platespillere representert på forumet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    Legger ut et par bilder jeg også, selv om de har vært posted annet sted tidligere.
    Hva slags veggfeste/hylle ? Ser ut til å tåle vekt, uten å være prangende eller diger.... Fornøyd ?

mvh:
    Stian

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.561
    Torget vurderinger
    27
    Audio Magic hyller. Kommer i ulike størrelser, lar seg vatre i etterkant, enkle og greie, koster nesten ikke noe. Jeg har ikke forsøkt andre vegghyller, men liker disse godt, uten at jeg kan mene noe om dem sammenlignet med andre hyller. Husker ikke hvor mye de tåler, men det har ikke vært noe problem her, det vil nok i hovedsak avhenge av hvor sikker innfestingen i veggen er.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Fint å se en PD 272, det var en stund siden sist. Men burde du ikke snu matta, motoren?

L

larkus

Gjest
    Selv om bildet er lagt ut i en annen tråd, så kliner jeg til igjen.

Luxman PD441 med Jelco SA750D arm.
    441.jpg

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.561
    Torget vurderinger
    27
    Takk for det Andy. Bildet lyver litt da det ble tatt før høyttalere og effektforsterkere fant sin plass. Det er mer overlesset og kaotisk her til vanlig.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.963
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Fint å se en PD 272, det var en stund siden sist. Men burde du ikke snu matta, motoren?
    Takk for det Impulse,jo har fått med meg at matten ligger feil vei :p
    Lurer på å få tak i en kobbermatte til spilleren.

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Glem kobbermatte, den er såpass tung at du kommer til å få trøbbel med lageret. Det er ikke nødvendigvis dimensjonert for slikt. Kjøp heller en matte fra Foq Components, evt en karbonfibermatte fra Boston Audio. På den måten koster det ikke skjorta, og du slipper å slite ut spilleren din.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.963
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Glem kobbermatte, den er såpass tung at du kommer til å få trøbbel med lageret. Det er ikke nødvendigvis dimensjonert for slikt. Kjøp heller en matte fra Foq Components, evt en karbonfibermatte fra Boston Audio. På den måten koster det ikke skjorta, og du slipper å slite ut spilleren din.

Takker for tipset impulse,har du en link eller 2?

mvh

Guit

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Audio Magic hyller. Kommer i ulike størrelser, lar seg vatre i etterkant, enkle og greie, koster nesten ikke noe. Jeg har ikke forsøkt andre vegghyller, men liker disse godt, uten at jeg kan mene noe om dem sammenlignet med andre hyller. Husker ikke hvor mye de tåler, men det har ikke vært noe problem her, det vil nok i hovedsak avhenge av hvor sikker innfestingen i veggen er.
    Er det noe vekt på de hyllene(plattformene) du bruker ? De som har spillere med flytende oppheng, mener ofta at hyllene bør ha lavere vekt. Jeg har hylle av tung polycrystall ( med polyline strukture) som har en mere uregelmessig struktur. Så vibrasjoner dempes mye fortere enn på til eksempel stein, som ofte kombineres med andre trematerialer og spesial lim. Har liggende en plattform i kjellern. Får se om noen kan prøve den på en platespiller. Tror de kan bli positivt overrasket:) mvh. Guit

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.561
    Torget vurderinger
    27
    Er det noe vekt på de hyllene(plattformene) du bruker ? De som har spillere med flytende oppheng, mener ofta at hyllene bør ha lavere vekt. Jeg har hylle av tung polycrystall ( med polyline strukture) som har en mere uregelmessig struktur. Så vibrasjoner dempes mye fortere enn på til eksempel stein, som ofte kombineres med andre trematerialer og spesial lim. Har liggende en plattform i kjellern. Får se om noen kan prøve den på en platespiller. Tror de kan bli positivt overrasket:) mvh. Guit
    Platene mener og tror jeg er vanlig mdf. Det er godt mulig det er noe å hente på bedre underlag, det har jeg ikke eksperimentert med på disse hyllene. Tidligere, når spillerne stod på stereobenken på gulvet, så jobbet jeg ganske mye med underlag. Hadde mye forskjellig innom og syntes vel egentlig at IKEA slakteblokk eller kryssfinér var noe av det som fungerte best. Stein hadde ikke jeg spesielt god erfaring med.

Audio Magic har egne dempeplattformer som kan erstatte de platene som følger med vegghyllen. Jeg ønsket imidlertid så små plater som mulig og da fikk ikke spillerne plass innenfor det avdempede feltet (dette feltet fyller ikke plata i sin helhet).

virak

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2005
    Antall liker
    60
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ingen bilder, men jeg har disse:
    Technics SP-25 m/ Technics EPA-500
    Technics SL-1610Mk2
    Technics SL-1210Mk2 (2 stk)
    Technics SL-10 m/ originale stands
    Technics SL-120Mk2 m/ SME 3009/S2 Improved
    Micro Seiki DDX-1000 m/ Micro Seiki MA-505 og SME 3009 Series II
    Thorens TD-124MkII m/ SME 3012 Series II
    Thorens TD-150MkII m/ Mayware Formula 4 Mk3
    Thorens TD-160 Super m/ Mayware Formula 4 Mk3 (skal snart ut på brukten)
    Systemdek II m/ Hadcock GH 228 (ikke 100% sikker)
    Lenco L78 m/ Origin Live-moddet Rega RB250

TD-124MkII'en og spesielt L78'en trenger dog endel oppussing.

Sist redigert:

indianeren

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Antall liker
    24
    Sted
    Melbu
    Indianeren har Dual CS 601 (denne kjøpte jeg selv ny i 1977), Lenco L75 (1975), Tandberg TT5000 (1977), Dual CS 606 (1981).

T

TT.

Gjest
    TT. har Technics SL-10 med Technics MC 310 og Technics SL-15 med Ortofon OMP 40 og begge er stadig i bruk i hovedanlegget

nissen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    1
    Sansui Sr-838
    Sansui Sr-929
    Kenwood Sd-5070
    Denon Dp-59l
    Lenco-75
    Jvc-Q7
    Marantz 6300(bortlånt)
    Marantz 6320(Sme 3009imp)
    Nad 5120(takk Ola)
    Nottingham Interspace(rega arm)
    Micro Seiki Bl-101(505Mklll)
    Sony Tts-3000(Sme plint,Sme 3009 arm)
    Sony Tts-3000(Sme plint,Sme 3012 arm)

kristofferb

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2011
    Antall liker
    102
    Sted
    Tønsberg
    Har en eldre B&O Beocenter 7007 platespiller/radio med matchende HT.

Om en ukes tid: Rega RP3 m/ Elys 2...

kristofferb

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2011
    Antall liker
    102
    Sted
    Tønsberg
    Meget pent!
    Hvor får man kjøpt disse hyllene?

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.719
    Sted
    Hus
    Micro Seiki DQX 1000 med Micro MA 505 arm og SAEC 407/23 arm
    Yamaha YP-D8
    Technics SL-110 med SME 3009-S2
    Thorens TD 124 Mk2 med SME 3009R

L

Lars.N

Gjest
    Technics 1210MKII nice nice nice :) :) :)
    Technics SL 7

Thorens 321MKII
    Thorens 124MKII

pluss et par til :) huff

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Jeg har lenco 78 i garasjen, under jobb. Skal bli 30kg med waf faktor :)
    Kjøpte en Pro-Ject Debut espirit for noen uker siden. Med korkmatte, ortofon bronze og litt hjelp av Avid riaa så ble det så musikalskt at jeg har nå ikke spilt cd på 2 uker.. B-)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.561
    Torget vurderinger
    27
    Meget pent!
    Hvor får man kjøpt disse hyllene?
    H?ium Hifi - dCS Puccini, dCS Debusssy, dCS Paganini, dCS Scarlatti, Black Diamond Racing, Soundstring, Vibrapod, Audio Magic m?bler, German Phyisks, cd-spillere, forsterkere, h?yttalere, kabler m.m.

Huldra57

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    image.jpg
    Luxmann PD-310

Det hele startet m Garrard i svensk Monarch kabinett. Dog veeldig tidlig.

Første egeninnkjøp var Philips Bambinett de Lux. Ca førti spillere mellom denne og Lux(mann)

mvh Huldra

Terje Berg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Antall liker
    1.080
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Roksan Xerxes 20plus m/ Artemiz 2 og Shiraz PU
    Roksan Referance DXP SE Riaa
    Roksan Referance DX2/DS1.5 Speed Control

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Roksan Xerxes 20plus m/ Artemiz 2 og Shiraz PU
    Roksan Referance DXP SE Riaa
    Roksan Referance DX2/DS1.5 Speed Control
    Den høres interessant ut.

Du skulle ikke ha vært borti og hørt Roksan TMS 3 også, TerjeB? (Eventuelt impulse / andre)

Dette er jo spillere som bygger på litt andre prinsipper enn mykje-masse a la VPI-en min; mer i gaten til Linn?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehehe. Rart du skulle nevne det, Doktor. Roksans TMS-spillere hører til blant de beste platespillerne jeg vet om. De er definitivt mer i retning Linn LP 12, men låter mer dynamisk og alert, samtidig som den har autoritet og kroppslighet. Skulle jeg noengang vært gæær´n nok til å bytte ut min WB ACT, ville Roksan TMS 3 vært farlig nær toppen av lista, for å si det sånn.

Terje Berg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Antall liker
    1.080
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Ikke hørt TMS-3 dessverre. Trist TMS-3 er utgått. Denne skulle jeg veldig likt å hørt. Xerxes20plus som er en spesialversjon, har hentet mye av det TMS-3 er kjent for.

+ jeg har samme tonearm og PU som er anbefalt på en TMS-3.

Den heller nok mot Linn, uten at jeg har hørt LP12 neck to neck med denne spilleren min. Om jeg skulle beskrive lyden i riggen enkelt, kommer du ikke utenom naturtro, homogent og veldig detaljert, med klangen en tanke over "on the dark side" :)

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.122
    Torget vurderinger
    1
    IMG_0105[1].jpg
    IMG_0094[1].jpg

I skapet har jeg stående en Thorens TD 166, Lenco L78 og en B&O 1202 i skrivarstua. Alle spillerne unntatt Lenco kjøpt på loppis. på Microen sitter det for tiden en Denon DL 110 og på Sansui spilleren en Ortofon 2M Blue.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn