Liste over platespillere representert på forumet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.072
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Thorens TD 521 / Jelco SA 750 LB / Ortofon Cadenza Blue

Thorens TD 160 BC Mk2 Custom / SME 3009 II / Audio Technica AT33EV

Michell Gyro SE Custom / Audiocraft AC-300 / Denon 103 R

Bang & Olufsen Beogram 4002 - Kun for estetisk nytelse

Sist redigert:

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.122
    Torget vurderinger
    1
    Thorens TD 166 - 1975
    Lenco L78 - 1972
    Sansui SR 222 - 1979
    Micro Seiki MB 10 - 1978
    B&O 1202 - 1973

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.122
    Torget vurderinger
    1
    Høium Hifi selger vegg hyller til platespillere. Selv har jeg en fra Target, Microen står på en plate i bjerkefiner som igjen hviler på 5 halve squash baller på nok en plate i bjerkefiner og spikes. Dette fungere helt utmerket.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Hehehe. Rart du skulle nevne det, Doktor. Roksans TMS-spillere hører til blant de beste platespillerne jeg vet om. De er definitivt mer i retning Linn LP 12, men låter mer dynamisk og alert, samtidig som den har autoritet og kroppslighet. Skulle jeg noengang vært gæær´n nok til å bytte ut min WB ACT, ville Roksan TMS 3 vært farlig nær toppen av lista, for å si det sånn.
    Ikke hørt TMS-3 dessverre. Trist TMS-3 er utgått. Denne skulle jeg veldig likt å hørt. Xerxes20plus som er en spesialversjon, har hentet mye av det TMS-3 er kjent for.

+ jeg har samme tonearm og PU som er anbefalt på en TMS-3.

Den heller nok mot Linn, uten at jeg har hørt LP12 neck to neck med denne spilleren min. Om jeg skulle beskrive lyden i riggen enkelt, kommer du ikke utenom naturtro, homogent og veldig detaljert, med klangen en tanke over "on the dark side" :)
    Takker for tilbakemeldinger.

Av en eller anne merkelig grunn henger Roksan igjen i min forestillingsverden som en «superspiller», og det uten at jeg har hørt den!!!! En får skylde på lesning av kulørt lekttyre fra øyene for en del år siden.

Nå har jeg allerede to spillere, så en tredje blir litt over the top, selv om det ville ha blitt tre forskjellige «prinsipper»; masse og tyngde (VPI), direktedrev (Luxman) og «lett» flytende oppheng (Roksan).

Det verste av alt er jo at den TMS-en er jo å få relativt rimelig nå. Kostet den ikke opp mot 8-9 tusen britiske uten arm før?

Nah, en kan drømme om overfloden.

Pen er den også!

2.jpg

Sist redigert:

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.069
    Torget vurderinger
    2
    I 2008 hadde jeg denne en stund. Ble aldri helt fortrolig og fornøyd med den.
    Kan ha vært p.g.a. en heller ringe arm, Rega RB 100 som var satt på den.

Nottingham Ace Space.

nottingham ace space.jpg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.069
    Torget vurderinger
    2
    Før Nottingham hadde jeg en Thorens 160B. Med Rega RB 700 arm. Jeg har desverre ikke noe bilde av den.

Men etter Nottingham kom en Systemdek IV i hus. Med Helius Aurus arm. Likte spillestilen på den bedre enn Nottingham. Livligere og mer fart syns jeg.

systemdek IV.jpg

systemdek strømforsyning.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn