En kompis punkterte ene lungen - relativt utrent og råtten form, han fikk med brev hjem fra legen at han ikke kunne utføre husarbeid!!!
Minner meg om en historie jeg hørte for mange år siden om en representant fra Jøtul som var i Mongolia for andre gang, nå med noen norske kolleger for å signere en eksportavtale.
Da tiden kom for å skåle for signere avtalen på mongolsk vis med uhorvelig mengder kumis (fermentert hestemelk), så fikk han noen skråblikk fra de norske kollegene etter han trakk frem en legeerklæring han ikke hadde fortalt dem om, men som sa han var laktoseintolerant. Stemningen på flyet tilbake fra Ulan Bator var etter sigende litt sådär.
Det skal sies at jeg heldigvis husket historien en del år senere da jeg var i Ulan Bator og påberopte meg selv akutt (men forbigående) laktoseintoleranse.
Som Nordli kommenterte til norske journalister under statsbesøk i Kina etter å ha fått servert risvin "denna har dom itte vøri hældi med!"
"Makta" er forøvrig noe av det beste jeg noensinne har sett av norsk fjernsynsdrama. Kom sent til det men skjønner godt den kritikerrosen serien har fått. En haug med skuespillere jeg ikke en gang hadde hørt om imponerer storligen. "Gro" høres ut som Gro, og "Thorvald" som Thorvald. Trond Espen Seim som Engen er intet mindre enn brilliant. Nynorskmafiaen er muligens skuffet over rollefiguren til Førde, men også det funker akkurat som at grepene med å la en elektrisk sparkesykkel passere foran Jacobsen i det han kommer ut med 70-talls slips ikke forstyrrer dramaturgien.