Menneskets beste venn med 4 bein - sofaen.Lenge siden jeg har turt å si det nå, men jeg har pleid å si at "kvinnen er menneskets nest beste venn". Dette starter gjerne en "samtale"...
Og vi forstår ikke hvorfor kverrulater av i dag ikke vil innrømme hvilket kjønn de er????Hvorfor? Fordi du antar at tidsregningen e.Kr. begynner med år 1 e.Kr.? Vil ikke det naturlige være at den begynner med år 0 e.Kr.? Å gå rett fra år 1 f.Kr. til år 1 e.Kr. synes merkelig, da går man rett fra -1 til +1 og hopper dermed over et år.
I hine hårde dager kalte de det nok år 1 siden tallet 0 ikke ble definert før ca 600 år senere, men matematisk gir det lite mening å kalle året fra antatte Kristi fødsel til ett år etterpå, altså fra t=0 til t=1 år, for noe annet enn år 0 (med mindre man sier at året før var år 0 f.Kr. da).
Flere som er så nerdete at de fikk med seg at vitsetegneren faktisk har brukt de korrekte siffrene og ikke bare laget lang rekke random siffer?
Og kun for å være "sær"! Nerd er et begrep som oppsto senere!Ja, man lærte jo de 6-7 første desimalene utenat i sin tid.
Vi bestilte en bok som inneholdt Pi sifferrekken (kun den) for en god del år siden. Bursdagspresang til en tjommi som studerte matematikk. Boka var på over tettskrevne 600 sider. Det var visstnok så langt man hadde klart å regne ut Pi på den tiden.Flere som er så nerdete at de fikk med seg at vitsetegneren faktisk har brukt de korrekte siffrene og ikke bare laget lang rekke random siffer?
Dette er rekken som brukes for å beregne desimaler i pi for tiden - uten at jeg skjønner en millimeter av hvorfor og hvordan.En av mattelærerne mine skrev et program for en NORD-10 for å regne ut pi med 1000 desimaler.. mener det tok innpå et døgn....
Kan vel like godt tro på det også?Skal ikke dette liksom tilsvare da han snekkeren ble født? Ble han 1 år straks han kom ut?
Hadde en gang på videregående en lærer som sa noe meget fornuftig:Vi bestilte en bok som inneholdt Pi sifferrekken (kun den) for en god del år siden. Bursdagspresang til en tjommi som studerte matematikk. Boka var på over tettskrevne 600 sider. Det var visstnok så langt man hadde klart å regne ut Pi på den tiden.
Vil nødig ødelegge moroa, men det er vel helst damene som er beskyttet av denne loven.
Vel, jeg har nok med ei å synes det er helt topp med den lovenVil nødig ødelegge moroa, men det er vel helst damene som er beskyttet av denne loven.
Eller drømmer du om 72 jomfruer i paradis?
Har du ikke et kamera da? Dette kan bli stort på youtube!Jeg har en lat drittsekk av en nabo. Han gidder ikke sette søplekassene der de skal stå, men lar de være på snuplassen her (med det selvsagte resultat at brøytegutta ikke brøyter). Nå har han stått bom fast med Teslaen sin på flatmark her i et kvarter - banner og skrikker, kaster snøskuffa i bakken og er helt rabiat! Tre mann prøver å dytte men bilen veier visst en del og fungerer mer som en plog...
Har nevnt det før... jeg tror fullt og fast på Karma! Deilig å stå bak vinduet med en god kopp kaffe og le..... barnslig men akk så herlig.
Med andre ord, en JÆVLA dustIkke der og da dessverre