Absolutt en dag for å svinge innom butikken og kjøpe seg litt trøst
Nåja, planer for helga da? Du hadde lurt på et nytt arbeidsbord....?
Så var'e jo den der "feminin alternativ kunst"-utstillingen, fristende saker!
Men hva med den helgetrippen til Berlin du lurte på, du har ennå en høne og plukke
med den tyske gjestearbeideren som satte opp ny grill for deg i sommer..
Sukk, det er slitsomt med all den flyinga og, for ikke å snakke om hvor bekymra du er over at;
selv om Norwegian hele tiden gir gode tilbud, så er det alltid bare én vei!!!
Bli hjemme da vel, du har gledet deg lenge til å bli ferdig med restopplaget av Rubiks Kuber du kjøpte for en tid siden
Så, kjære dere; ha en fortreffelig helg alle sammen.
Jamen står det ikke en liten gjeng med friske og freidige piker bar her,
som tripper av iver etter å få være med å spre litt glede og inspirasjon, take it away girls!
Da kom endelig den gode fredagsfølelsen.
Var litt redd en stund at denne fredagen ville bli preget av malte byggesettmodeller, men godt å se at Lagga fant fram bertene sine igjen.
Det er forskjell på modeller.
Takk for enda en god fredagshistorie og god helg til alle.
Tusen takk karer, det var ikke mye på dansekortet for denne helga, men det har forandret seg gitt.
Fruen tar helga as we speak, og er underveis til fingertuppterapeuten, kanskje jeg kan få
overtalt henne til å gå for noe slikt?
Selv er jeg straks på tur opp for å si hei til Gitte, har vært litt for smittefarlig den siste uka . halvannen,
så nå er det på tide..
He he, apropos PF-neglene over...
Ellers blir det rolig her i kveld, lade opp til morgendagen
Så ligger det an til litt sosialt liv og røre på kvelden, gleder meg.
Søndag blir det muligens en road trip i godt selskap, spennende! Kamera følger med.....
Så, sånn ser det ut gutta, ha en fortreffelig helg, og husk; hvis alt annet går feil; les bruksanvisningen!
Det hilses så mye tilbake fra Gitte (konemor) Ove, til deg, og til alle Jans venner!
Det er full fart der hjemme, gir seg selv med så mange barn i huset, og nå er det jo bare en til å ta unna
alle huslige sysler....
Var så vidt nedom kjellerstua og
Anlegget er i bruk, senest i dag, det er godt å vite!
Sjøl forbereder jeg til platemesse i morgen, begår noen arkeologiske øvelser i platesamlingen...
Vi måtte ut noen ærend i kveld, så det lå vel i kortene at det ikke ville bli noen kokkeleringsseanse i aften.
Etter en liten intern rådslagning, fant vi ut at vi skulle gi Tapas G en sjanse.
Veldig hyggelig der, men vi synes de har gått litt vel langt i å tilpasse seg "den norske gane", dvs alt for
mild og "smakløs" mat. Det har ikke hjulpet mye å bestille maten godt krydret heller, så det har ikke blitt mange
besøkene de siste 18 månedene.
Men Herr og Fru Pixy skrøt uhemmet av dem her for en uke eller to siden, så vi tenkte; skitt au...
Åse driver stedet sammen med sin sambo, som kokkelerer, og hun er et lite funn, veldig imøtekommende,
omgjengelig og hyggelig.
Siden det er en tapasbar, har de spansk øl på fat, og seidlene hentes fra fryseren, sånt liker jeg!
Deilig varmt, nystekt brød med soltørket tomat og oliven i seg, og hjemmelaget ailoli, smakte fortreffelig mens
vi ventet på tapasen. Det var også mer enn nok av det til å skuffe opp sauser mm når resten av maten kom.
Det er nå ikke noe i veien for å bestille heftigere krydring, så det gjorde vi med f.eks Patatas Bravas og blåskjellene.
Så begynte maten å komme på bordet.
En solid omgang blåskjell for en drøy hundrings dette! Kraften de var kokt i, var også en en velsmakende rett i seg selv.
Så kom Åse med resten, og vi var i gang for alvor. Kokken hadde visst spurt engstelig om vi overlevde, men det hele var nå
krydret perfekt. Rikt på smak var det alt sammen, og nå hadde det det helt riktige "kicket", uten å være - eeeehh - vindaloo liksom,
det var bare GODT, riktig godt, alt sammen.
Hadde en prat med Åse om dette etterpå også, og fikk vel forståelsen av at de hadde trengt denne tiden for å få inn gode arbeidsrutiner
på kjøkkenet, i forhold til logistikk og hvilke retter de skulle satse på og hvilke som ikke egnet seg (for arbeidskrevende).
Så, søren klype, dette var et perfekt måltid, det blir neppe lenge til neste gang!
Pokker nå ble jeg sulten igjen Lagga!! Jeg går så langt og legger skylden på deg for at jeg har måttet starte ett hardt treningsregime etter jul for ikke å bli helt ballongformet
Lagde løksuppe i går, og da kom jeg på krutongpatenten din, fungerte meget godt den!
Rart å se et rom fylt med stereo som en kjenner, men samtidlig er så tomt... I erkjennelsen av dette så merker en klart at det er menneskene som driver med hobbyen som er de som opptar en. Ikke dippeduttene som noen elsker å vise frem at de har råd til .. Jan forstod dette på sin gode måte. Selvom han syntes at ikke alle var like raske i avtrekket, bla på å starte vinylklubb i Sarpsborg, så var den gode viljen alltid tilstede..
Hva fant du av vinyl der da Lagga ? Sikkert mye bra bla prog der ..
Rart å se et rom fylt med stereo som en kjenner, men samtidlig er så tomt... I erkjennelsen av dette så merker en klart at det er menneskene som driver med hobbyen som er de som opptar en. Ikke dippeduttene som noen elsker å vise frem at de har råd til .. Jan forstod dette på sin gode måte. Selvom han syntes at ikke alle var like raske i avtrekket, bla på å starte vinylklubb i Sarpsborg, så var den gode viljen alltid tilstede..
Hva fant du av vinyl der da Lagga ? Sikkert mye bra bla prog der ..
Veldig godt og riktig skrevet HC; visst er det menneskene vi relaterer til! - og Jan hadde en gave med hvordan han omgikkes og møtte andre,
og det er nettopp derfor vi savner ham!
Konemor rusler rundt i huset og snakker med Jan serru, og siden han ikke får satt på platene selv lenger, setter hun på plater for ham,
sorg kan bearbeides på mange måter, synes det er en vakker ting konemor gjør der...
Det ER mye bra og spennende prog der, det vet jeg, men jeg lot platesamlingen være, den kan Gitte selv gå på oppdagelsesferd i.....
Skøyern! Normalt sett ville jeg heller sagt at det meste slår knekkebrød, men Fru Lagga lager
knekkebrød selv, her i huset, og de smaker fortreffelig, de får hun bestillinger på.
Aaaahh, så er en annen stakkar oppe, etter en særdeles hyggelig aften/natt hos Lassemanns.
Kamera hadde flatt batteri, så det ble ikke mye dokumentasjon av, men nå er'e dusj, frokost og
kjøretur i - det grønne....?
Etter at vi alle hadde funnet hodene våre, og kommet sånn noenlunde i vater, sto det
søndagstur på programmet for Lassemanns, fru Lagga og undertegnede.
Vi forsøkte å friste med oss Rolfozzy og, men tippeligaen begynte i dag, så.....
Anyway, vi stevner ut fra Moss, underveis til Vestbredden
Jamen godt at Bastø 5 av Tromsø og Color Magic bomma på hverandre!
En halvtimes kjøring fra Horten, og vi ble ønsket velkommen på tunet av JJ.
Kall meg bare observant om dere vil, men det er viktig å fokusere - på det som betyr noe,
så jeg strenet rett bort til godsakene - jamen stod det en Lagga der og, aaaaahh.......
Litt omvisning må til, JJ har bygget et meget imponerende kjøkken, snakker om å sette griller i
hodet på folk.....
Men så var det stua og anlegget, så stilrent og spennende!
Men det kan vel ikke stikkes under en stol at det var høyttalerne som pirret nysgjerrigheten mest...
Bare smil fra lytteposisjon, deilig fysisk bass, som også trykket godt og dypt på lavt volum, rask og kontant topp,
dette var veldig morsomt og imponerende, og atter igjen et godt eksempel på at det finnes mange veier til godlyden!
Det ble noen heftige, og begeistrede tunge passasjer også, dægern som det trøkket til!
I et anfall av sinnsforvirring glemte jeg og knipse fjellet med vafler JJ tilberedte innimellom lyttesekvensene, men for søren;
det er blant de aller beste vaflene jeg har smakt noen gang, og kaffen som ble servert sto jamen til gull den og, takk
for lytten, og super bevertning JJ!
Jeg setter pris på at jeg ble innvitert med på denne turen. Og det var synd jeg ikke kunne bli med. Men at det var p.g.a. noen jævla fotballkamper tror jeg vi må få rydda av veien med en gang. Helt andre årsaker som gjorde at jeg ikke kunne.
Ser dere hadde en fin tur, og J.J. er en trivelig kar, og skulle gjerne hørt på snadderet hans. Jeg er 100% sikker på at det spiller ringer rundt det meste både på øst og vestbredden.
Takk for fine ord Morten. Veldig trivelig med besøk av dere. Og det var synd det ikke passet Rozzy, for nå er høyttalers ute av hus.
Du har uansett en stående invitasjon når jeg har kommet på plass på det nye stedet.
Det som er med sånne lyttetreff, det er jo ikke bare det og høre på andres veier til Nirvana, eller Vestbreddestyle som vi sier her
Det er jo det sosiale, en helt genial måte og treffe andre mennesker, ikke bare fordi vi har lyd som felles interesse.
For vi bedriver jo med mer enn bare og lytte eller bygge, livet har mange fasetter.
Og dem er det trivelig å prate om, det er en masse trivelige folk bak tastaturene her, så oppfordringen min er til alle som leser dette.
KOM DERE UT TIL HVERANDRE !!!!!! Få fart i det lokale miljøet, er det der ikke - så lag et!!
Takk for besøket, veldig artig at dere har med konene deres. Heldige er dere karer som har så flotte damer med samme interesse.
Vi måtte ut noen ærend i kveld, så det lå vel i kortene at det ikke ville bli noen kokkeleringsseanse i aften.
Etter en liten intern rådslagning, fant vi ut at vi skulle gi Tapas G en sjanse. Svar med sitat Vis vedlegget 188812
Veldig hyggelig der, men vi synes de har gått litt vel langt i å tilpasse seg "den norske gane", dvs alt for
mild og "smakløs" mat. Det har ikke hjulpet mye å bestille maten godt krydret heller, så det har ikke blitt mange
besøkene de siste 18 månedene.
Men Herr og Fru Pixy skrøt uhemmet av dem her for en uke eller to siden, så vi tenkte; skitt au...
Åse driver stedet sammen med sin sambo, som kokkelerer, og hun er et lite funn, veldig imøtekommende,
omgjengelig og hyggelig.
Deilig varmt, nystekt brød med soltørket tomat og oliven i seg, og hjemmelaget ailoli, smakte fortreffelig mens
vi ventet på tapasen. Det var også mer enn nok av det til å skuffe opp sauser mm når resten av maten kom.
Det er nå ikke noe i veien for å bestille heftigere krydring, så det gjorde vi med f.eks Patatas Bravas og blåskjellene.
Så begynte maten å komme på bordet.
Så kom Åse med resten, og vi var i gang for alvor. Kokken hadde visst spurt engstelig om vi overlevde, men det hele var nå
krydret perfekt. Rikt på smak var det alt sammen, og nå hadde det det helt riktige "kicket", uten å være - eeeehh - vindaloo liksom,
det var bare GODT, riktig godt, alt sammen.
Hadde en prat med Åse om dette etterpå også, og fikk vel forståelsen av at de hadde trengt denne tiden for å få inn gode arbeidsrutiner
på kjøkkenet, i forhold til logistikk og hvilke retter de skulle satse på og hvilke som ikke egnet seg (for arbeidskrevende).
Så, søren klype, dette var et perfekt måltid, det blir neppe lenge til neste gang!
Takk gutta, Tapas G ser vi nok, som nevnt, innnsida av om ikke så lenge Ove, det fristet til gjentagelse.
Veldig hyggelig i går hos Jan Robert, supert at vi rakk å få høre på det flotte oppsettet hans,
samtidig er jeg litt trist over tanken at høyttalerne allerede er ute av huset, det ble med den ene lytten.....
Det var altså platemesse på St Croix lørdagen som var, godt utvalg, og godt med besøkende, synes jamen
jeg skimter Lassemann i mengden og...
Messefolket blir stadig flinkere til å profilere seg, således delte de ut gratis buttons så lenge lageret rakk
-og solgte handlenett for 40,-, grei måte å få støttet opp om initiativet
Utbyttet da? Som vanlig ble det oppturer og nedturer; oppturer når jeg fant akkurat DE platene jeg ser aktivt etter,
med påfølgende nedturer når jeg sjekket tilstanden til de samme skivene, ja ja...
Samtidig dukker det selvfølgelig alltid opp album som ligger gjemt litt lenger bak i hukommelsen, så summa summarum
får jeg si meg fornøyd, dette ble med hjem:
Enig, prisene var jevnt over greie, selgeren jeg kjøpte Budgie'en av har jeg lært meg å være litt forsiktig med,
han er hyggelig, og plukker du ut en håndfull, får du alltid et greit avslag, men graderingene hans er på bærtur.
Denne hadde han merket VG+++ ,og det er noen meget stygge "skrætsjeriper" på spor 1, side 1.
Men han påsto at han hadde spilt den gjennom, og den var helt fin å høre på. Når jeg gikk ham litt på klingen,
dro han litt på det, og sa at, "jo jo, han gikk jo litt inn og ut av rommet når han spilte plater da...."
Vel, han slo av en femtilapp, og jeg har ikke sett den skiva til salgs på messe før i det hele tatt, så jeg gikk tilbake når
de hadde begynt å rydde, bestemte meg for å ta sjansen, selvfølgelig er ripene akkurat så bråkete som de ser ut,
og du hører det er et velspilt eks, alternativt kan du høre at innspillingen ble gjort på en sliten 8spors-maskin(?),
men skitt au, musikken svinger - den låter helt topp etter en sixpack.