Takker for innspill guttær! Fruen har blitt henta til sommeravslutning med jobben, så nå er det noen timer
alene, eller "kvalitetstid med anlegget" som det også kalles.
Når er vi noensinne ferdige TN?
Joda, vi kom greit nok i havn. RS fikk dessverre ikke høre det endelige oppsettet, med Reference 3 ved roret, og det gjenstår endelig tilpassing
av bassene via Behringer, pga av at nettopp REF 3 er på plass.
Men, utover det, har det hele vært så mye mer enn "bare" høyttalerbygging fra RS' side, han har fulgt opp hele kjeden, slik at all kabling er fra hans hånd eller anvisning, forsterkeriet er nå i sin helhet byttet og moddet, alt for å komme så nær som mulig "live-følelsen", at dette ikke bare er musikk
gjengitt, men rett og slett musikk; punktum
De siste små detaljer gjenstår, terminering, høyttalerføtter og slike småtterier, det skal jeg da finne ut av, så er det som sagt finjustering av bass og det totale lydbildet, RS ville gjerne kjøre noen målinger der for å avkrefte/bekrefte det han/vi hørte, men jeg har ikke noe utstyr, og null peiling på sånt, så det stresser jeg ikke med. Vi gikk gjennom "en del" plater og spor sammen, og jeg vet hva jeg skal lytte etter, så dette kommer jeg til å finne ut av, etter mitt eget behag....
Med ARC LS26 ved roret og moddet Doxa oppnådde vi en forbløffende frisk, detaljert og luftig topp, med en K2 i bunn, kom det til en rå slagkraft nedover, Reference 3 har forfinet dette ytterligere både oppover og nedover, ekstra hørbart nedover kanskje. Vi, i hvert fall jeg, tenker mest på "luft", når vi snakker oppover, vel nå er det også mye luft nedover...
Noe av det aller viktigste, for RS såvel som for meg, har vært å dyrke fram og bevare "nerven" i musikken, det skal ikke bare låte "bra", "troverdig", ha "flat frekvensgang" osv, ingen av de tingene er verdt noe som helst, hvis det ikke også er
spennende å høre musikken.
Dette er spennende i min bok.....
Cherchez la femme.
Ja, sånn er det, livet er det som hender med deg, i dette tilfellet RS, mens du er ivrig opptatt med å legge planer for det...
Sånn er det, og sånn må det være; alt hell og lykke til RS, og her; the music goes on....
/ Morten