Tusen takk for hyggelige hilsener, ELK, Ove og Arild!
Dagen i dag ble bråstartet av av en drøm med bilmotorlyd og ringing på dørklokker, bortsett fra at det ikke var en drøm.
Bråvåknet og fikk slengt opp vinduet på soverommet før den søte og blonde UPSfrøkna rakk å stikke av, jeg har bestilt noen små resinbiter
til mitt modellbygge som jeg viste på forrige side.
Skrev under og strakk meg ut av vinduet og tok i mot pakka, det viste seg da brått, at den ikke veide de forventede 400 gram,
men 7 kilo!! Jeg slapp den ikke, men har vondt i hånda og armen ennå.... Så var det istedet en forsendelse med PVCcover
til vinylen - Covers33 hadde ikke opplyst om at de kom med UPS....
Vel, kjapp service var det da, og coverne ser meget bra ut.
Litt dårlig/bra start på dagen der altså, men ettermiddagen/kvelden har vært formidabel. Fruen hadde kjøpt billetter til "Heldige Olav og Lykkesverdet",
og i forbindelse med det er byens eget vikingskip; Visund flyttet til Tunevannet, alle som vil kan gratis bli med på en times tur, det er også en vikinglandsby med vikingmarked i Landeparken ved siden av vannet, absolutt en opplevelse å få med seg!
Visund med vid i seilet
Så er vi inne i vikingleiren
Odins ravner følger med....
Mor og datter, fra koret vårt; Six Wings Gospel.
Følelsen av å være norsk? Olav den Hellige, byens grunnlegger, lot Visund bygge i 1026.
Teaterstykket var svært underholdende og anbefales sterkt! Her var lånt friskt fra både Monty Python og Lystad & Mjøen!
Rane fortelle den unge Olav om konseptet "kall"
Den franske biskop velsigner OLavs planer for Norge
Olav er tilbake i Norge, og har som vi kan se, netttopp beseiret Buskerud....
Etter å ha samlet og kristnet Norge under seg, er det bryllup med Prinsesse Astrid av Sverige
Stiklestad, Olav faller og kommer til himmelen og møter Rane igjen - som døde tidligere, og er et råskinn til å gå på vannet....
/ Morten