Det er et opptak som kan gi hvem som helst nevroser 'breaker, ingen tvil om det!
Det er vel egentlig ikke mikset i det hele tatt, vokal og trommer i én kanal, resten i den andre...
Egentlig utrolig at opptakene i det hele tatt låter så bra som de gjør, de er gjort av lydmannen til Grateful Dead,
på en to-spors Nagra...
Jeg er enig i alt du skriver over her. Når det er sagt, har Janis og bandet en energi denne kvelden som er helt rå,
så jeg dro volumet godt opp, jekket en øl og lot de underholde meg!
Owsley (Bear) Stanley var en interessant kar med klare ideer om lyd, han tok opp samtlige Grateful Dead-konserter
og andre han hadde ansvaret for, og hørte gjennom i ettertid for å kunne forbedre scenelyden.
Dette gjorde han vel og merke uten og ratte eq, det gikk på og omposisjonere mikker og utstyr til lyden satt, da
han var en klar motstander av eq, mente det degraderte lydkvaliteten.
Derfor finnes det i dag så mange GD liveopptak.
Han åpnet samtlige forsterkere og angrep de med loddebolten, gjorde de så gode han kunne.
Han nektet og hive seg på Solid State-bølgen, scenemannskapene måtte værsgo' fortsette og bære tungt rørutstyr.
Han kom en dag på at det kunne være smart om musikerne også fikk litt feedback på hvordan det låt, og fant opp
scenemonitoren.
Så han var faktisk minst like opptatt av god lyd som vi er, men spesielle ideer, det hadde han.
- og ja, han produserte kjemiske substanser på fritiden...
Innrømmer at jeg kjørte noen låter på mono.
/ Morten