Og hvor bliver Reference 3? I dag er det fem - 5 - måneder og én dag siden den ble levert,
og det blir mer og mer klart at Servicekompaniet ikke er et verksted, men et hi-fi-hotell.
Jeg fatter det virkelig ikke. Det er jo ikke akkurat som om det er et stykke komplisert månelandingsutstyr,
det er en rørforsterker, noe av det enkleste som finnes...
Så - da leverte jeg inn en vintage Yamaha C4 til Elektronisk Bureau, den har gjort tjeneste en stund, men den hadde det ikke bra,
skurr og kanal som ble borte med mer. Så EB har gått over det hele, sjekket kontakter, funnet og reparert flere brudd i printbaner,
samt gjort en fullstendig re-capping. Det siste innebar utbytting av syttitre - 73 - kondensatorer i ymse størrelser.
De store bøttene hadde begynt å bule, så det var på høy tid...
Stor jobb, og en del kondiser måtte bestilles, så det tok såklart sin gode tid - en hel uke gitt...
Satte den inn i anlegget i går, det var litt skrikete til og begynne med, men etter hvert som den kom seg opp i arbeidstemperatur,
falt det hele på plass, o lykke!
C4 var i produksjon fra 1979 til -81, dette er mao japansk high end fra gullalderen.
Og gullalderen til platespilleren, C4 har tre phonoinnganger, to MM og en MC, og RIAA-delen anses som hovedgrunnen til
å sikre seg en C4 - men det er en meget kompetent pre på alle vis.
Og med en EAR 324 på en linjeinngang kan alle fire pickuper være koblet på hele tiden.
Lydmessig gjør den ikke skam på anlegget heller, så dette lever jeg godt med så lenge.
Om jeg får se REF3 igjen, begynner mer og mer å bli et åpent spørsmål.
Spørsmålet er kanskje hva jeg må betale for hotelloppholdet, slik at jeg kan få levert
den til et faktisk verksted....
/Morten