Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk folkens, og god helg!
    Var innom Elektronisk Bureau tidligere i uka, delvis på "oppdrag" for Gunzi og delvis for min egen del.
    Bygget er solgt, så om en ukes tid er Thomas på flyttefot - nesten litt vemodig...

    IMG_8556.jpeg


    Technics laget en plateskifter (opp til 5 plater) i siste halvpart av 70tallet, det gikk væffal meg hus forbi...

    IMG_8557.jpeg


    Denne hadde jeg heller ikke sett før.

    IMG_8558.jpeg


    Hvis jeg husker riktig, hadde denne automatiske kverna egen motor til å kjøre armen.

    IMG_8559.jpeg


    Gammel godgutt dette.

    IMG_8560.jpeg
    IMG_8561.jpeg


    Det lages også egne EB-høyttalere.

    IMG_8562.jpeg


    Stilig! Får litt Tannoy-følelsen.

    IMG_8563.jpeg


    Herlig veteran!

    IMG_8564.jpeg


    Denne stod til utprøving da jeg kom

    IMG_8565.jpeg


    Alltid mye gøyalt i lokalene til EB, gleder meg til å se de nye om noen dager.

    /Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Litt sånn random post, beklager på forhånd.

    Gårsdagens tur før jobb med Gio

    IMG_8625.jpeg


    Han er en koseklump da.

    IMG_8652.jpeg


    Og helt uvitende om at det meget snart er to uker på boot camp hos tante grusom. :unsure: 😄

    IMG_8654.jpeg


    Det kan bli varmt i ferien, så jeg fikk lettet litt på det som tynger øverst i dag.

    IMG_8637.jpeg


    Verdens beste ass!

    IMG_8635.jpeg


    Her er bergingen kommet. Kjørte forbi denne 20 minutter tidligere, det er slemt å le, men - når du ikke punkterer, men mister hele hjulet i fart,
    for det lå et helt annet sted, så... Kjekt at det skjedde inne i byen da, og ikke på motorvei.

    IMG_8634.jpeg


    Se det kule musikkmøbelet da! Racket er fint det og.


    IMG_8653.jpeg


    Today in 2008, photographer Geordie Wood took this photo of a stylish girl while she was shopping with her mother in New York City. When he asked for her info, she responded: “I am Lady Gaga, a singer/songwriter. You’re going to know me one day.”

    IMG_8628.jpeg


    Dagens litt useriøse post, én vakt til nå, så er det fire uker ferie.

    IMG_8616.jpeg


    /Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Innleggene dine er bare så trivelige, Lagga. Får meg nesten alltid i godt humør. Takk for det 😀
    Det var snilt, tusen takk inpain!

    Like før avløser kommer, så er det fire uker til jeg skal ekspedere tog.
    Riktignok blir det litt tog i ferien, men de er italienske, og der er jeg bare passasjer. 😄

    I aften blir det en tur til Lassemanns, i morgen et lite rendezvous med Gunzi, og lørdag skal vi komme oss til Gardermoen
    på et eller annet vis...

    Gal Gadot shorts.jpg


    Nei, det blir ikke sykkel.
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.352
    Antall liker
    5.458
    Sted
    Moss
    Fine bilder som alltid Morten, dere får ha en riktig god ferie.

    /Arild
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Alltid en trivelig tone her inne i din tråd, Lagga!🙂 Fine bilder av alt fra hifi, natur, flotte damer til mer hjemmekoselig sysler - "kokkelering" m.kona, kos og stell av hele HFS sin
    "kjeledegge" Gio❤, bilder fra jobben osv. Alt i alt en tråd hvori de aller fleste av oss vil finne noe interessant, vakkert, tankevekkende.........you name it! Glimrende!😍
    Med disse "strøtankene" ønsker jeg dere en riktig god & avslappende ferie!👍
    (Det siste mtp at Gio har det bra hos sin "grusomme tante")🤣
    Tore
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk for gode ønsker folkens, vi har fått forflyttet oss ut til Lassemanns hytte på Asmaløy, Hans har tatt en liten pause og innvilger oss en aften med Hvaler på sitt fineste.

    IMG_8658.jpeg
    IMG_8659.jpeg


    /Morten
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.675
    Antall liker
    1.774
    Torget vurderinger
    1
    God helg og ferie. Setter meg om ikke lenge på toget selv og skal følge ekstra godt med for og se hvordan det står til ned Drammen stasjon hvor det jobbes for fulgt med oppgradering/sikring og ny bybru. Cash63 bruker vel lange slagstøvler på jobb om dagen.
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.737
    Antall liker
    3.659
    Torget vurderinger
    1
    Da er det bare å si god helg og en fortreffelig fin ferie.;):cool:
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk folkens!

    Vi er endelig ferdig pakket og klare. Hvis gudene står oss bi, kommer vi til Gardermoen / med tog. - men vi starter tidligere enn vi hadde tenkt, greit å ha en liten buffer…

    Hvaler var flott i godt selskap, solnedgang som morgenrøden - vel, egentlig formiddag… 😅

    IMG_8673.jpeg


    IMG_8675.jpeg


    IMG_8688.jpeg


    - og Gio har et par ukers «feriekoloni» foran seg, han får det som plommen i egget.

    IMG_8687.jpeg


    /Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Verona er varmt, blå himmel, så godt som vindstille og stabilt 34 grader, varmen holder seg langt utover kvelden…
    Men herlig by!

    Akkurat slikt vi elsker å sose rundt i. Det er en operafestival nå også, var dessverre ikke klar over det. Det er et slags hundreårsjubileum, og i den anledning er staffasjen på utstilling rundt byens arena.

    IMG_8785.jpeg
    IMG_8933.jpeg
    IMG_8946.jpeg
    IMG_8948.jpeg
    IMG_8954.jpeg
    IMG_8950.jpeg
    IMG_8952.jpeg
    IMG_8964.jpeg


    Første aften endte vi på restaurant Torcolo. Det er nok ikke den rimeligste sjappa i byen, og det var kanskje derfor de hadde ledig bord.

    IMG_8726.jpeg
    IMG_8727.jpeg
    IMG_8729.jpeg
    IMG_8730.jpeg
    IMG_8741.jpeg


    Bigoli med pesto, pancetta og valnøtt.

    IMG_8745.jpeg


    Trøflene ble oppbevart i risotto-ris, det gir absolutt mening.

    IMG_8747.jpeg

    IMG_8748.jpeg


    En god dose trøffel

    IMG_8751.jpeg


    Tradisjonell Verona-rett med diverse kokt kjøtt, akkurat den der nerven til venstre på tallerken kunne jeg styre meg for. Ellers snadder.

    IMG_8759.jpeg


    Fruen gikk for tunfisk.

    IMG_8762.jpeg


    En liten grappa fra lengste flaska i huset, helt grei.
    IMG_8769.jpeg
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Verona er en "liten" lekkebisken, og samtidig minner du meg på at det er alt for mange år siden jeg var der :unsure:
    Det måltidet så godt ut, rent bortsett fra den "slintra" til venstre på tallerken din.
    Nyt ferien i Italia, og ta en grappa for meg også er du snill.

    Jeg opplyse om at det er mulig å få brun grappa laget på amaronedruer i byen.
    Vidunderlig! Hva er man ikke nødt til å koste på seg når man endelig har kommet seg på tur igjen?

    I mellomtiden får vi andre prøve og bardunere brua over Sarpr fossen etter beste evne, slik at den også denne gangen klarer å ta unna flomtoppen.
    På Ringebu gikk jernbanebrua fisføyka i går, så da blir det buss for tog mellom Lillehammer og Trondheim, samt transport av gods med kløvhest.
    Det blir mye trafikk i Østerdalen fremover.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Bartistan
    Det blir mye trafikk i Østerdalen fremover.
    Østerdalen har jo vært en laaang parkeringsplass i årevis, så jeg anbefaler Rendalen mellom Tynset og Elverum.
    Fra Tynset og ned til Åkrestrømmen, hardt babord, deretter like hardt styrbord og bæng ned (215?) på østsiden av Storsjøen - tjohoi!
    Riktignok er det en smule topologi, geologi og gudvethva der også, men siden jeg har null peil på vassdrag i området syns jeg (inntil videre) at det er en myyye lurere (les: raskere) plan for veitrafikk.

    Tog går det nok der også, både 8. mars, 1. og 17. mai.
    En riktig så ryddig og memorerbar rutetabell, helt i tråd med hva jeg vokste opp med, men den duger neppe for tyngre gods enn barneporsjoner med flagg, pølser og is. Og øl. :D
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Da må jeg slippe dette Tom; vi hadde en fabelaktig rundtur i Verona i dag, med vår egen guide Alessia. Vi startet rett og slett med en italiensk frokost, mens vi skravlet og ble kjent.

    IMG_8976.jpeg
    IMG_8979.jpeg


    Så ble det en annerledes og morsom byvandring med masse historie og fun facts.
    Som restene av denne romerske villa, samt bymur, som kan ses i kjelleren til Benetton..

    IMG_8981.jpeg
    IMG_8984.jpeg


    Eller denne brønnen, hvor to elskende virkelig tok livet sitt for hverandre.

    IMG_8998.jpeg
    IMG_9002.jpeg


    På Piazza Erbe fikk vi smake to eksempler på veroneiske søtsaker, før vi ruslet videre Piazza Signori. Mye historie her, bl.a. om Dante.

    IMG_9014.jpeg
    IMG_9013.jpeg


    Så var det tid for vinsmaking. Vi fikk smak og historie om Valpolicella, Amarone og Recioto, og jammen ble det en bonus Power’n. 😉

    IMG_9020.jpeg

    IMG_9021.jpeg

    IMG_9025.jpeg
    IMG_9028.jpeg

    IMG_9029.jpeg
    IMG_9033.jpeg


    Etter den utskeielsen, var det tid for lunch. Alessia hentet godsakene.

    IMG_9038.jpeg


    Mistet tråden litt…

    IMG_9044.jpeg


    Etter en digg lunch nede ved elven, ruslet vi over Ponte San Pietro for dessert.

    IMG_9059.jpeg


    Gelato er aldri feil

    IMG_9064.jpeg

    IMG_9065.jpeg


    Etter dessert, fikk vi billetter til funicularen opp til Castel San Pietro, og med det var turen over. Så vi avsluttet selv med litt godt i glasset der oppe, før vi ruslet ned og inn til sentrum.

    IMG_9078.jpeg

    IMG_9087.jpeg
    IMG_9097.jpeg
    IMG_9095.jpeg
    IMG_9101.jpeg


    /Morten
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn