Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    He's now officially SIR Lagga.....

    Please welcome; Sir Lagga of Droolsbury! For uinvidde, Droolsbury ligger i Kent.

    There once was this HFS-nerd from Kent
    whose cock was so long that it bent
    To avoid any trouble
    he folded it double
    so instead of coming, he went!
    Tror jeg dauer ;D ;D ;D

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    HFS' egen Benny Hill. Du trenger bare runde briller, alpelue og en liten gamling du kan klappe på hodet! ;D
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.249
    Antall liker
    105.611
    Torget vurderinger
    23
    Når jeg tenker meg om, RoDa ligner på nevnte gamling..??
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.792
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    pengesluk skrev:
    He's now officially SIR Lagga.....

    Please welcome; Sir Lagga of Droolsbury! For uinvidde, Droolsbury ligger i Kent.

    There once was this HFS-nerd from Kent
    whose cock was so long that it bent
    To avoid any trouble
    he folded it double
    so instead of coming, he went!
    Tror jeg dauer ;D ;D ;D
    ;D ;D ;D

    Akk ja, stakkars Jack Wright i Benny Hill-showet, den skallen ble ikke bare klappet på,
    den kunne Hill tenne fyrstikker på og....... ::)



    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Vedlegg

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Hill hadde jo andre med seg i seriene også...
    Tidene har forandret seg noe, kan man si.
     

    Vedlegg

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.792
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    He he, ja, de damene og Benny Hill, fikk jamen løpt fra seg...... ;D

    / Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.792
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Så var det min tur til å hente meg en slik...



    Sommeren så jo en Samsung BD-D8900 Blåstrålespellær ankomme Laggas bolig



    Så Abrahamsen er primært tenkt å foredle lyden derfra, samt husets Skvisbåx Duet, dersom jeg noen
    gang får mannet meg opp til å pakke den ut av esken sin.
    Det hele er ikke mer enn koblet opp, kjøre det i natt og la det hele gå seg til litt....

    Noe jeg ikke skjønner, er at det ikke virker som det er noen coax ut fra Samsungen.....? Det virker som
    optisk/toslink er eneste mulighet for å tappe digitalt..... :-\

    Anyway, det er nå oppe og spiller, utvalget av software er ennå nesten ikkeeksisterende, men takket være
    en nydelig aspirant jeg veiledet i fjor, som er over middels interessert i "all things" Springsteen, ble jeg eier av
    denne luksussaken:



    Og joda, lar seg høre på dette. 8)

    Ikke gjør den for meget av seg heller, vi blir nok venner.....



    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Vedlegg

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Lagga skrev:
    Så var det min tur til å hente meg en slik...

    Det hele er ikke mer enn koblet opp, kjøre det i natt og la det hele gå seg til litt....
    Gratulerer! Dette var usedvanlig operativt av deg! ;)

    Noe jeg ikke skjønner, er at det ikke virker som det er noen coax ut fra Samsungen.....? Det virker som
    optisk/toslink er eneste mulighet for å tappe digitalt..... :-\
    Det kan fort hende. I så fall ikke noe stort tap, det. Toslink er greit nok. Litt rart er jeg enig i at det var, på en såpass fin spiller.

    Anyway, det er nå oppe og spiller, utvalget av software er ennå nesten ikkeeksisterende, men takket være
    en nydelig aspirant jeg veiledet i fjor, som er over middels interessert i "all things" Springsteen, ble jeg eier av
    denne luksussaken:
    Jeg har en Dream Theater-bluray til utlåns. ;) Hører forresten gjerne om hvordan du synes kombinasjonen Samsung og Abrahamsen spiller CD også.

    Ikke gjør den for meget av seg heller, vi blir nok venner.....
    Det vil jeg nok tro. :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.075
    Antall liker
    8.554
    Torget vurderinger
    1
    Abrahamsen DAC'en er ikke så dum den. Grattis med DAC'en.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.792
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hi hi, takk Dazed - skjønner hvor du vil hen, og - joda.....

    Tusen takk bjornh, så langt virker dette meget positivt. :)

    Selv om jeg kjøpte med en optisk kabel, lånte jeg også med en coax av Lassemann. men fant altså ikke noen
    egnet kontakt til den....

    Det er to liveDVDer i Darkness-boksen, er godt inne i nr 2. Kjøpte med meg denne da, når jeg hentet DACen



    Ikke skal jeg tidlig opp heller, så... Spill gutter, spill!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;D

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Vedlegg

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Lagga skrev:
    Hi hi, takk Dazed - skjønner hvor du vil hen, og - joda.....
    :)

    Den sto jo bra der. Duet-en er det jo bare å gjemme på innsiden der et sted også.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.075
    Antall liker
    8.554
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte selv en Abrahamsen DAC da disse var på tilbud til halv pris på Elkjøp. Jeg har egentlig intet å utsette på den. Kjører optisk jeg kjøpte fra Blue Jeans Cable (husker ikke i farten, det er japansk leverandør av selve lyslederen til BJC) borte i statene og betalte 123,- kr. mener jeg med frakt og alt (3 fot lang kabel). Den fungerer utrolig godt, og nå er jeg hjemme fra jobb og koser meg med litt musikk.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.792
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Peter Gabriel er ikke feil, takk for link Dazed!

    Og takk for tips om Blue Jeans Cable bjornh, Mitsubishi rett og slett, har bestilt og betalt for en meter, 124,50 - det kan jeg leve med. 8)

    Men altså, Jill Jones



    ble født i 1962, datter av en jazzmusiker (trommeslager), hun vokste opp med musikk og 17 år gammel begynte hun å
    synge "backing vocal" for søskenbarnet sitt, artisten Teena Marie.
    Lykken ville ha det slik, at Teena Marie ble plukket ut til å være oppvarmingsband for Prince, da han la ut på sin "Dirty Mind"-turné i 1980.
    Jill Jones har en stemme som egner til mere enn kordamejobber, og dette fikk selvfølgelig Prince med seg, han anbefalte henne å sikte høyere.



    I 1982 inviterte Prince henne til Sunset Studios, hvor hun sang inn vokalbiter på flere av 1999-låtene, det er f.eks. hun som låner stemme til "Lady Cab Driver", dampende sex der altså....
    I årene som fulgte koret Jill for Prince, Vanity6, Apollonia6, Sheila E og Mazarati. Hun hadde også en liten rolle som servitrise i fimen Purple Rain,
    og Prince skrev også låten Wednesday for Jill, det var tanken at hun skulle synge den i filmen, men scenen ble borte på klippegulvet, og er så langt jeg vet, aldri utgitt.







    Uansett, alt dette ledet fram til den unge damens første soloalbum, som ganske enkelt bar hennes navn, og ble sluppet i mai 1987



    På albumet er Prince kreditert med 4 sanger, Jill Jones med 3, samt at Prince er listet som produsent av tre låter. Sannheten er litt annerledes, noe som
    er vanlig med alt Prince har hatt fingrene i; samtlige låter på albumet er skrevet av Prince, og med unntak av to låter, spiller Prince alle instrumenter på albumet.

    http://www.youtube.com/watch?v=wdT7-2ZcKIw&feature=related

    Så, vi har å gjøre med et reinspikka Princealbum, og med en meget dyktig vokalist. Det er kanskje også det mest spennende albumet fra noen av artistene
    i kretsen rundt Prince, og har en ikke ubetydelig kultstatus, førsteutgaver bytter hender for respektable summer....



    Det ble sluppet tre singler fra dette albumet,

    Mia Bocca



    http://www.youtube.com/watch?v=bLqZBGz17uE

    G-Spot



    Samt "For Love"



    / Morten
     

    Vedlegg

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.792
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jill Jones startet arbeidet med sitt andre album for Paisley Park i 1988, men forholdet mellom
    henne og Prince kjølnet, og albumet ble aldri noe av.



    Utover 90tallet samarbeidet hun med flere artister, bl.a. den japanske avant-garde musikeren Ryuichi Sakamoto.

    http://www.youtube.com/watch?v=XygQHlXeipk&feature=related



    Ellers var det ganske stille, men i 2001 slapp hun så et akustisk album i samarbeid med Chris Bruce, albumet
    het ganske enkelt "Two"



    Her får damen til fulle bevist hvilken dyktig og følsom vokalist hun er, et flott album!

    http://www.youtube.com/watch?v=TTqQBRSOHbU&feature=related



    Fra Two ble singlen "Station" sluppet

    http://www.youtube.com/watch?v=xi-nDQrRSDk&feature=related



    Jill Jones dukket opp igjen i 2009, da singlen "Living for the Weekend" smatt inn på Billboard-lista.

    Man må bare håpe at Jill Jones dukker igjen snart, hun er virkelig en artist å låne øre til!



    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.092
    Antall liker
    14.740
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    pengesluk skrev:
    Når jeg tenker meg om, RoDa ligner på nevnte gamling..??
    Har ikke du nok med å skru på knottene på anlegget? ::)
     

    Vedlegg

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.249
    Antall liker
    105.611
    Torget vurderinger
    23
    ;D ;D ;D Huff og huff... vel, det var vel ikke annet å vente etter den sleiven der! Nesten synd å ødelegge Lagga's estetiske foto-tirade på den måten.. Mmmmm... Jill Jones......arghhhhhh.... Jill Jones stiffen my bones :eek: :eek:
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.249
    Antall liker
    105.611
    Torget vurderinger
    23
    God helg ønskes The Lagga's - ehh..... er det noe godt i gryta btw?? Sånn tilfeldifvis?? Hva med en T-bane stek, du som er togmann..!! (bløt den der)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.792
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Litt bløt Sluket, men honnør for innsatsen! ;)

    Joda, helgen har vært fabelaktig, selv om den fikk en trå start, fredagen ble tilbrakt hos venner i Oslo,
    hvor det ble servert søramerikansk indrefilet og allehånde drikkevarer, men pga et visst stress med
    å komme seg avgårde ble kamera glemt hjemme...... :-\

    Forsinkelsen skyldtes at jeg måtte sove ut litt eter nattevakt, samt at jeg måtte til Halden og hente fruens
    søte cab, som har fått nytt bagasjelokk vederlagsfritt av Mitsubishi, og samtidig fått installert DEFA-kit for
    vinteren som kommer.
    Når vi først var i gang, fikk jeg dem til også å lakkere midtstolpen i bilens farge, syns det ble litt snasent jeg...



    Men med en ulykke på E6, på vei hjem, sprakk alle tidsskjemaer, og i farten glemte jeg altså kamera....



    Anyway, etter en avslappende togtur hjem til Særp lørdag, bar ferden ut til The Lassemanns, hvor litt skumpa
    startet kvelden på beste vis



    Godt tiltygg var også for hånden



    Jeg hadde tatt med meg meg min ARC LS26, den skal få lov å hospitere hos Lassemanns noen dager, Lassemann
    greide ikke å holde seg mange minuttene..... ::)



    og der satt den....



    / Morten
     

    Vedlegg

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Mmmm......

    Jordbær, oliven og sursild. En utsøkt blanding.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.792
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    ;D

    Sursild var det lite av Rozzy, artisjokkhjerter derimot...


    Lassemanns kokkelerte



    Og etter den siste finishen på potetmosen, var det bare å sette seg til bords



    Fru Lassemanns meget velsmakende brød



    Og så gryta da, herrejemini! Lammeskanker. 8)



    Det ble en slik middag man må hjelpes fra bordet etterpå... ::)

    Men vel ute i stuen kunne man nyte både eksotiske øltyper og meget god maltwhisky,
    det mest spennende var kanskje allikevel dette:



    LS 26 opp mot Quicksilver-blokkene, dægern for en kontroll! Det var innmari morsomt,
    slik har jeg slett ikke hørt QS'ene før, imponerende rett og slett!

    Vel, man vaklet da hjem en gang utover natten, det ble en sen søndagsmorgen...

    Resten av dagen har gått med til å skifte til vinterdekk på bilene, mens fruen har laget
    søndagsmiddagen; maiskylling med grønnsaker og appelsin i Schlemmertopf



    Og deilig persillerotmos



    Akk ja, snart truer en ny uke........

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Vedlegg

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Ikke sursild?

    Nå som det går mot jul og all ting. Artigsjokkhjerter kan da umulig være et fullgodt alternativ.

    Jeg visste ikke engang at artigsjokken hadde hjerte jeg. Så mye for min gourmatistiske sans.
     

    Poirot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    2.072
    Antall liker
    2.089
    rolfozzy skrev:
    Ikke sursild?

    Nå som det går mot jul og all ting. Artigsjokkhjerter kan da umulig være et fullgodt alternativ.

    Jeg visste ikke engang at artigsjokken hadde hjerte jeg. Så mye for min gourmatistiske sans.
    Artigsjokk? Er det et artig sjokk?
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Super skrev:
    rolfozzy skrev:
    Ikke sursild?

    Nå som det går mot jul og all ting. Artigsjokkhjerter kan da umulig være et fullgodt alternativ.

    Jeg visste ikke engang at artigsjokken hadde hjerte jeg. Så mye for min gourmatistiske sans.
    Artigsjokk?
    Må ikke forveksles med orgasme.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.792
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Neida, ikke artigsjokk heller, derimot var det vel Lystad og Mjøen i sin fabelaktige
    radioserie "Bedre Sent Enn Alvor", som reklamerte for "Rolands Sjokk", hvor man kunne få
    kjøpt både Hverdagssjokk, Kjempesjokk og Festsjokk.

    "Bestill i dag, og motta litt av et sjokk i morgen"



    Ille bra greier.... ;D


    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Vedlegg

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.792
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Etter over et kvart århundre i jernbanens tjeneste, burde man være immun mot det meste,
    men istedet har jeg begynt å ta med meg arbeidet hjem....



    Har slept de hjem selv, uten hverken mekanisk eller håndlangerhjelp, de store i bildet der har
    vært brukt i sporveksler og er i dobbel lengde, og dobbel vekt....



    Men du greier ikke å løfte en vanlig "2-meter" heller, de veier mer enn meg, for å si det sånn..




    En god del av de hadde også festeplatene på, men fikk låne "skrutrekker" (bensindrevet) av baneavdelingen
    i går, og da kom de av....



    Men altså, serendipity - uten å dra hele historien, kom jeg ved et uhell til å koble opp en High Output MC pickup
    til MCinngangen på RIAA'n, og det spiller jo helt brutalt sprelsk og med stor trampefaktor!



    Er det noen som vet noe om dette, gjør det noen skade å koble det slik, evt. hva skjer egentlig med signalet?

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Vedlegg

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.249
    Antall liker
    105.611
    Torget vurderinger
    23
    Da blir alt utstyret ødelagt og verdiløst, og kan sendes meg.

    Chill out, skjer ingen ting. Dersom du ikke har noen helst SPESIELLE forsterkere da.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.792
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Flott! Da bare fortsetter jeg å kose meg, det er det jeg liker best...... ::)

    / Morten
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.249
    Antall liker
    105.611
    Torget vurderinger
    23
    Slackers?? Husk at det er fredag i dag, det betyr det betyr fru Lagga's skjelmske blikk over en vasskjeft-fremkallende kulinarisk lekkerbisken eller to, utstrakt forslag til tilhørende alkoholholdige drikker, SAMT lettkledde kvinner såfremt de bare kan fremvise et minimum av link til musikk eller hifi, og derved behage oss kjønnsfascister her på HFS!! Begge to! Framifrå weekend ynskjes som alltid
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Håper du brukte hansker når du håndterte de beista der Lagga ? De er jo innsatt med noe av det mest kreftfremkallende stoffene vi har.... 8)
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.269
    Antall liker
    4.625
    Torget vurderinger
    1
    Lagga skrev:
    Etter over et kvart århundre i jernbanens tjeneste, burde man være immun mot det meste,
    men istedet har jeg begynt å ta med meg arbeidet hjem....

    ...
    Har du omregulert tomta til jernbaneformål ?

    (ps vær forsiktig mht evt uønsket oppmerksomhet fra SFT - kreosotimpregnerte sviller er i utgangspunktet spesialavfall, og kan formelt sett kun gjennbrukes innen for jernbaneformål, alternativet er behørig behandling som spesialavfall)

    mvh
    KJ
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.792
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    HCS skrev:
    Håper du brukte hansker når du håndterte de beista der Lagga ? De er jo innsatt med noe av det mest kreftfremkallende stoffene vi har.... 8)
    Ingen fare HCS, her passes det på, og fingra mine er uansett noe jeg alltid er forsiktig med, de trenger jeg til så mye rart.... ::)

    Det er sant som du påpeker KJ, jeg har faktisk gjort meg tanken om hvorvidt jeg skal dekke de til på et eller annet vis. Samtidig er det
    jo pussig og da, vi har forespørsler fra alle mulige mennesker om å få kjøpt brukte sviller, "alle" vil gjerne ha fatt i sviller, merkelig.
    Det var sågar en som ville lage seg en seng av sviller.... Pixy, som fikk forespørselen, fikk i det minste avverget det da.
    Generelt må jeg ellers si, at vi er blitt flinke til å bli hysteriske, eller amerikanisering da, som jeg liker å tenke på det som.
    Det er selvfølgelig viktig å være obs på helserisiki, men det må også være lov å beholde gangsynet. ::)

    pengesluk skrev:
    Framifrå weekend ynskjes som alltid
    Men for søren, god helg til deg Sluket, og til alle gode mennesker på HFS!!!!!!!!

    Vi har startet helgen så smått med en nyinnkommet Prosecco



    Fru Lagga skjenker



    Så er det bare å utrope en skål for helga



    Mmmmmmm........



    Nå skal vi sånn smått begynne å kokkelere litt, så platespillingen får vi overlate til andre



    Men det blir pause for å se på Idol altså, får bare beklage til de av dere med sarte sjeler, men
    mobilen kommer til å gå varm denne fredagen også, og stemmene kommer til å gå i denne
    damens favør:



    Som i kveld skal bringe tårene fram med "Gabriellas Sång", det vil bli magisk....... :) (3 til 26400)

    Fruen og undertegnede gleder seg, og for alle som har sans for ting som feks Susanna And The Magical Orchestra, -
    Maria jobber i det samme musikalske territoriet.



    Vennlig helgehilsen fra The Laggas!
     

    Vedlegg

    J

    J.J

    Gjest
    Goo Hælj ;D










    Bruk KIRK ......................................... Maur liker seg godt under sviller ::)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.792
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jo takk ligeså JJ!

    Problemet med å jage maur fra skanse til skanse, er at de til slutt ikke har noe annet valg enn
    å trekke inn i huset du bor i, og da har du det gående.....

    Men uansett; takk for tipset!

    Proseccoen var grei, men best for kjapt konsum en varm sommerdag, så vi gikk videre,
    denne var mer spennende



    Også frisk, men mere involvert smak, vi ble ikke helt enige om fat eller jord - så vi gikk for "mose"... ;D

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Vedlegg

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.792
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Men Sluket etterlyste jo og matbildene og, hmm, enkel middag i dag.

    En solid ytrefilét svidd av



    Potetmos laget på rester fra forleden



    Saus ligeså



    En god dose sopp, først bruning i tørr panne, sammen med et par hvitløksfedd



    Så over i en panne med smør



    - og i ovn sammen med paprika, rødløk og en slant fløte



    Tok'n ut på 56 grader, ble sen middag, men den som venter på noe godt..... ;)

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Vedlegg

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.792
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Vet dere, jeg tror jamen jeg har hatt en perfekt dag jeg!

    Først en tur innom Elkjøp for å levere tilbake en optisk ledning jeg kjøpte sammen med Abrahamsen DAC'en,
    hi hi, 550,- for en liten ledningsstump, det skulle tatt seg ut!
    Kjøpte istedet en ekvivalent fra Blue Jeans Cable, den kostet $ 12.25......... (takk for tips bjornh!)

    Ferden bar videre til Lassemann, for å plukke opp en amp Rubyred skulle låne, måtte jo ned i godstolen for
    noen minutters lytt til de bola Quicksilverne, førsteinntrykket er - vel; formidabelt!!!

    Men så svingte jeg endelig inn i gården hos Rubyred, og her var alt bak frem



    Dvs, han har vrengt stua.... Og jamen stod det ikke et par nyanskaffede DynAudio der, istedet for de sedvanlige
    Martin Logan.... Rommet ble fint, og høyttalerne fungerte bra i rommet.



    De spilte jamen ikke gæernt altså, med overraskende tørr og potent bass, og flott detaljering. En kunne vel høre at de ikke
    tok helt av, men der hadde Rubyred planer, - ja, ikke bare planer, ting har nok skjedd as we speak, men det får jeg heller
    komme tilbake til...

    Anlegget, mye godt der; Audio Research SP 16 og PH 3, det er ikke feil!



    Og så platespillerne da gett



    Well Tempered



    Thorens



    Det ble som vanlig noen hyggelige timer med god musikk, farlig godt snop - og jamen ble det ikke noen
    runder med pannekaker og, mmmmmmmmm, snadder!

    Takk for gjestfriheten Rubyred, gleder meg til å høre nyanskaffelsen! ;)

    / Morten
     

    Vedlegg

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.792
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    På vei tilbake til byen, sneiet jeg innom Playcom Østfoldhallen og plukket med meg
    Pink Floyd/Dark side of the moon, og vel hjemme viste det seg at Posten hadde levert pakke fra
    Platekompaniet, den inneholdt en stabel med Kirkelig Kulturverkstedalbum, som Platekompaniet
    har salg på om dagen



    Anyway, vi var på vei ut av døra, da Lassemanns skulle bevilge seg en middag ute, og lurte på om
    vi ville gjøre dem selskap. Mens jeg stod og strevet med tannbørsten ringte det jamen på døra, og der stod en
    kar fra UPS som ville ha min underskrift - så var disse godbitene allerede ankommet fra USA 8)



    Så gikk turen til sentrum og China Plaza, mmmmmm



    Deilig mat, ja?



    På vei ut, ingen slår Ye Jia og Xiao Ling i å få deg til å føle deg velkommen.



    Vel ute, fant vi ut at en kopp kaffe ikke hadde vært så gæernt allikevel, så vi stupte
    inn i Brasserie 74



    Det var heller ikke feil....



    / Morten
     

    Vedlegg

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.792
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Etter kaffen skilte menn og kvinner lag, og Lassemann og undertegnede reiste
    en tur ut til Destiny, der ventet snop, drikke og et ferdig oppvarmet anlegg



    Destiny har investert i MI 12 og MI Mosfet, de gjorde ikke skam på musikken, for å si det mildt



    Andre runden med DynAudio denne dagen, søren klype det spilte imponerende, med et nesten
    ufattelig rom, og dybde, her også en overraskende solid bassgjengivelse, det var flott!



    Selv om Hegelen gjorde en god jobb med CD'er, måtte den nok allikevel se seg slått av Destinys Luxman,
    phonosiden spilte enda et knepp mer troverdig, det var ren nytelse Destiny!



    Takk for hyggelige timer, som vanlig ble det noen flere album på innkjøpslista - rart det der..... ::)

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn