eposhansen skrev:
Spiller med Lector cdp 7tl,BAT vk30,Mc275 og AP virgo ll. Skiftet kabler ,rør,ommøblert osv...
Lure på ka som e feil?? Det e liksom noe tamt i forhold til før med dp effekttrinn.
Kanskje disse komponentene ikke matcher???
Tja, det blir helt på det teoretiske plan dette her, men som en generell betraktning - og definitivt ikke noe
jeg oppfatter som en universell sannhet - (nå har jeg snart tatt alle forbehold (USAsyndromet)) - tenker jeg at du
muligens har "for mye rør" i forhold til høyttaleren du skal drive.
Hos meg, eller rettere sagt; i mine ører har jeg alltid fått "best" lyd med å kjøre rør i forforsterker, for å få den forvrengningen rør gir,
og som vi kaller organisk og oppfatter som behagelig, mens effektforsterkerne har vært solid state, for å få muskler som kan gi det smekket jeg ønsker.
Jeg tenkte i denne retningen, i og med at du brukte ordet "tamt". Jeg er selv veldig glad i rør, veldig nysgjerrig på den 275'n din, ja, BAT'en og, men rør
er ikke alltid det eneste saliggjørende, det har med matching av komponenter å gjøre, og det har med tilgjengelig kraft å gjøre.
(Sett i forhold til en høyttalers følsomhet f.eks.)
For å sette det på spissen; det er frustrerende å ha for lite effekt, mens det er ikke mulig å ha "for mye" effekt... :
Men atter igjen, det hele blir generelt og teoretisk, vi hører alle forskjellig, dvs. vi HØRER muligens mye av det samme, men hvordan hjernen prosesserer
lydene, dét er forskjellig fra menneske til menneske.
He he, det va'kke mye til innspill ser jeg, men men...... :
Vennlig hilsen
Morten