Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    Spiller med Lector cdp 7tl,BAT vk30,Mc275 og AP virgo ll. Skiftet kabler ,rør,ommøblert osv...
    Lure på ka som e feil?? Det e liksom noe tamt i forhold til før med dp effekttrinn.
    Kanskje disse komponentene ikke macher???
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.134
    Antall liker
    30.013
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Å, he he, jeg har vært over i tråden din og kikket - har bare ikke hatt noe intelligent å si ennå,
    men det kommer! ;)

    Matching er alfa og omega, såpass har jeg da plukket opp opp i gjennom åra, og det er definitivt
    ikke alt det går an å regne seg fram til!

    The proof is in the pudding, som man sier.

    Du har noen meget spennende komponenter, men jeg kjenner dem ikke godt nok - at dette bør/kan
    spille meget engasjerende - tviler jeg dog IKKE på!

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    eposhansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    360
    Antall liker
    3
    Tja,ka man skal si? Fjerna bassen,ble enklere og mere "ekte " no....kanskje den bare bør skytes :-[
    La og en matte mellom sofa og stereo,demper pent og er ikke antydning til refleksjoner.
    Ip plater/spiller på venstre vegg,persiener bak anlegg,tynt badehåndkle :eek: ,10cm ut fra bakvegg i lytteposisjon.
    Åpent ut mot høyre side.
    Strøm er i orden,tur æ...også signalkabler samt rør.
    'Så føle at det blir vanskelig å komme videre,men håper på gullkorn/innspill.

    Et par bilder her:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,62897.0.html
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.294
    Antall liker
    242
    Torget vurderinger
    1


    Nye rør ja ;D

    Som jeg sa til Rubyred sist: nå må du ikke få bedre lyd, for det har jeg ikke råd til ;D

    Rubyred har en i mine ører fantastisk god lyd nå ja.

    Destiny.. :)
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    962
    Antall liker
    1.545
    Sted
    Fredrikstad
    Lagga skrev:
    Jeg må si at hva BATen gjør med Rubyreds små Dynaudioer, er intet mindre enn imponerende,
    meget imponerende!
    At vi snakker om to meget habile høyttalere er hevet over enhver tvil, men hva de presterer når
    de blir styrt og holdt i et så solid ballegrep som det BATen tar, vel, det er nesten litt naturstridig.

    Destiny har en meget god beskrivelse annensteds på forumet, jeg stiller meg i all enkelhet bak hans
    vurdering. :)

    "Det spillte stort med masse kropp, lydbildet var massivt med utrolig kraft i bassen samtidig som det var silkemykt. Lydbildet var dypt, bredt, høyt og man kunne lett skille på hvor ting sto i lydbildet, stjerneklart fokus med beksort bakgrunn.

    Dette imponerte stort, jeg visste at de var gode, men fy flate
    :eek: "

    Og med nye rør i BATen, ble det hele enda friskere, fantastisk!



    Takk for bevertning og en hyggelig kveld Rubyred, og enda en gang gratulerer med ny varmeovn! ;)
    (Det første jeg gjorde, var å dumpe genseren, for å si det sånn.... 8) )

    Vennlig hilsen

    Morten
    Takk for spontanbesøk, og hjelp med rørbytte, samt justering Lagga. Hadde ikke klart det uten. :D

    "Varmeovnen" trengte sårt et rørbytte, og kvitterte med en klar forbedring over hele fjøla.

    Enkelte ganger faller brikker på plass, og kombinasjonen Dynaudio/BAT fungerer særdeles bra hos meg.
    Er ikke ofte slike øyeblikk intreffer, men desto artigere når det skjer...

    Spellær ille bra nå.... ;D


    /Ruby
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.269
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Lagga skrev:
    Kun midlertidig, BATen måtte sjongleres en smule, da Rubyred ønsket et rørbytte
    Har du spist supernøtter, Lagga? Først lemper du jernbanesviller rundt i hagen, og nå sjonglerer du med en forsterker i halvtonnerklassen. ;D

    Jeg må si at hva BATen gjør med Rubyreds små Dynaudioer, er intet mindre enn imponerende,
    meget imponerende!
    Helt enig! Må nesten nedom igjen og takstere på nytt med de nye rørene nå, da.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.134
    Antall liker
    30.013
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Rubyred skrev:
    Takk for spontanbesøk, og hjelp med rørbytte, samt justering Lagga. Hadde ikke klart det uten. :D
    "Varmeovnen" trengte sårt et rørbytte, og kvitterte med en klar forbedring over hele fjøla.
    Takk selv for en aften med mye bra musikk Ruby! Veldig morsomt når vi også begge hører det samme,
    forandringen var like umiskjennelig som når jeg sitter i den gamle sleden min og tar et kick down....


    Dazed skrev:
    Har du spist supernøtter, Lagga? Først lemper du jernbanesviller rundt i hagen, og nå sjonglerer du med en forsterker i halvtonnerklassen. ;D
    Viktig å holde seg i form Dazed! ;D Dagens gode gjerning; rørskifte på den forsterkeren er definitivt ikke en enmannsjobb.....

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.134
    Antall liker
    30.013
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    eposhansen skrev:
    Spiller med Lector cdp 7tl,BAT vk30,Mc275 og AP virgo ll. Skiftet kabler ,rør,ommøblert osv...
    Lure på ka som e feil?? Det e liksom noe tamt i forhold til før med dp effekttrinn.
    Kanskje disse komponentene ikke matcher???
    Tja, det blir helt på det teoretiske plan dette her, men som en generell betraktning - og definitivt ikke noe
    jeg oppfatter som en universell sannhet - (nå har jeg snart tatt alle forbehold (USAsyndromet)) - tenker jeg at du
    muligens har "for mye rør" i forhold til høyttaleren du skal drive.

    Hos meg, eller rettere sagt; i mine ører har jeg alltid fått "best" lyd med å kjøre rør i forforsterker, for å få den forvrengningen rør gir,
    og som vi kaller organisk og oppfatter som behagelig, mens effektforsterkerne har vært solid state, for å få muskler som kan gi det smekket jeg ønsker.

    Jeg tenkte i denne retningen, i og med at du brukte ordet "tamt". Jeg er selv veldig glad i rør, veldig nysgjerrig på den 275'n din, ja, BAT'en og, men rør
    er ikke alltid det eneste saliggjørende, det har med matching av komponenter å gjøre, og det har med tilgjengelig kraft å gjøre.
    (Sett i forhold til en høyttalers følsomhet f.eks.)

    For å sette det på spissen; det er frustrerende å ha for lite effekt, mens det er ikke mulig å ha "for mye" effekt... ::)

    Men atter igjen, det hele blir generelt og teoretisk, vi hører alle forskjellig, dvs. vi HØRER muligens mye av det samme, men hvordan hjernen prosesserer
    lydene, dét er forskjellig fra menneske til menneske.

    He he, det va'kke mye til innspill ser jeg, men men...... ::)

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.074
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Hei Lagga

    Jeg testet Mc 275 den gangen mine M3-si regjerte her i heimen. Ikke bare 1, men 2 stk i monoblokk konfigurasjon. Da har en minimum 2x150 kt-88 rørwatt tilgjengelig.

    Dette funket ikke i det hele tatt sammenligned med Parasound JC-1, som hadde en helt annen kontroll med hurtighet og "smekk" i lyden. Det paradoksale er at etter min far overtok Mirage M3 og nye høyttalere kom i hus, har JC-1 blitt byttet ut med Mc 275.

    Mcintosh 275 spiller nå helt fantastisk på Silverline høytt. Disse har snill impedans som passer Mc 275 som hånd i hanske.

    Konklusjon: Matching er uhyre viktig, spes høytt-kabler-forsterker.

    Mvh
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.134
    Antall liker
    30.013
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk for innspill Musicman,
    jeg har opp i gjennom forsøkt å drive mine Mirage med diverse meget bra forsterkere,
    men ingen har hatt tilstrekkelig kraft, og da hjelper det sørgelig lite med musikalske kvaliteter.

    Det er først de siste åra det har stått tilstrekkelig habile kraftverk her hjemme, og det
    har atter igjen bekreftet viktigheten av å ha nok krefter.

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.074
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig Lagga.

    Mirage m3-si er kanonbra så lenge de blir foret med PLENTY power.

    Mvh
     

    Bidevind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2011
    Innlegg
    462
    Antall liker
    248
    Sted
    Bohuslän, Sverige
    Torget vurderinger
    2
    Hei Morten !
    Det blir litt feil hvis jeg ikke informerer om at en lokal HiFi-pusher starter opphørssalg i dag.
    På hjemmesidene annonseres det nå med julesalg men i løpet av dagen vil opphørssalget bli annonsert.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.269
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Bidevind skrev:
    Hei Morten !
    Det blir litt feil hvis jeg ikke informerer om at en lokal HiFi-pusher starter opphørssalg i dag.
    På hjemmesidene annonseres det nå med julesalg men i løpet av dagen vil opphørssalget bli annonsert.
    Hva? Tuller du?

    Hvis jeg gjetter riktig, var dette fryktelig trist!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Bidevind skrev:
    Hei Morten !
    Det blir litt feil hvis jeg ikke informerer om at en lokal HiFi-pusher starter opphørssalg i dag.
    På hjemmesidene annonseres det nå med julesalg men i løpet av dagen vil opphørssalget bli annonsert.
    Hva? Tuller du?

    Hvis jeg gjetter riktig, var dette fryktelig trist!
    Ikke mye gjetting som skal til serru Daz.
    Bedrøvelig syns jeg.

    /jan
     

    Bidevind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2011
    Innlegg
    462
    Antall liker
    248
    Sted
    Bohuslän, Sverige
    Torget vurderinger
    2
    Dazed skrev:
    Bidevind skrev:
    Hei Morten !
    Det blir litt feil hvis jeg ikke informerer om at en lokal HiFi-pusher starter opphørssalg i dag.
    På hjemmesidene annonseres det nå med julesalg men i løpet av dagen vil opphørssalget bli annonsert.
    Hva? Tuller du?

    Hvis jeg gjetter riktig, var dette fryktelig trist!
    Nei, tuller ikke!
    Det blir, så langt jeg vet, opphørssalg på det meste som finnes i butikken pr idag.
    Men TROR at firmaet / butikken vil bestå i en annen form. Dvs ikke ordinær butikkdrift
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Det er trist når de små forhandlerne må legge ned.

    Det er litt sent å begynne å handle der på et opphørssalg, men jeg håper i alle fall at det dukker opp noe annet som vil dekke opp hullet utover Elkjøp, Lefdal og Mediamarkt
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.134
    Antall liker
    30.013
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Uff, ja, har gått og ventet på det en stund nå.
    Snakket en del med Stig om dette tidligere i år, han har tross alt nådd pensjonsalder, og junior
    har funnet en mer lukrativ innkomst, hva skal man så gjøre....?

    Det har vært flere av oss som har diskutert å overta forretningen, det er da bare for ille om butikken
    så mange av oss har vokst opp i, skal bli borte. :-[

    Samtidig må man også stikke fingeren i jorda, og vurdere hva slags økonomi som kreves for et slikt eventyr,
    og ikke minst hvor mye tid som kreves for å drifte en slik forretning.

    Hvor er alle ildsjelene hen......?

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.134
    Antall liker
    30.013
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Men for søren; ikke bare er det tirsdag guttær, den første snøen har falt,
    her må det feires!



    En glimrende Cremant De Alsace dette, anbefales!



    Ellers begikk jeg et par tapasøvelser i aften, fruen hadde jo hatt julebord med damene her forleden,
    og i den forbindelsen var det en god rest av fyllet til Djeveleegg, så jeg hulet ut et antall "cherrytomater",
    og rørte tomatinnmaten inn i Djeveleggfyllet, og lot tomatene renne av seg.



    Chorizo er ikke det verste man har....



    Mens jeg lot et par trekke i varmt vann, hakket jeg opp en hvitløk



    Og surret det sprøtt i en panne med spansk olivenolje



    / Morten
     

    Vedlegg

    kise

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    557
    Antall liker
    19
    Desverre er det vel slik at vi er i en stygg bølgedal med tanke på småbedrifter, og ikke minst i elektronikkbransjen. Et komplett system skal ikke koste mer en 2-3tusen og helst ha blueray spiller innbygget.
    Tiden der det var allment kjent at det var viktig å ha god kvalitet til underholdning er desverre over, mye takke være reklamer som forteller oss at det beste er en pakke med spotter til 2995.-

    Vebjørn Tandberg var et geni, og klarte å selge svært gode produkter til en svært stor anndel av befolkningen... Hvor er folkehifiproduktne i dag?

    Vel.. Fryktelig trist når en verdsatt leverandør for hifi forsvinner, ikke bare mister man en god sammarbeidspartner i hobbyen, men befolkningen rykker stadig bakover mot uengasjerende systemer levert for eierene av de store kjedene og ikke for at kunden skal få et godt resultat.


    Jeg håper man med tiden vil se at jorden ikke klarer en slik u-gjennomtenkt kjøp og kast mentalitet og at kvalitetsleverandører med produkter som varer i 20-30år , igjen får et oppsving.

    Mvh
    Christopher

    rediert: legger til en stemmningsvideo, filmet nå fort å galt av sølvusper 75 produsert i fra 1959 til 1961, og fungerer flott som fm radio.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.134
    Antall liker
    30.013
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Veldig enig i, og stiller meg bak det du skriver kise! :-\ ::)


    Smokket sammen en potetmos



    Chorizo/hviløk ble så vendt inn i potetmosen.

    Champignons ble frest på sterk varme med hvitløk i olivenolje



    så fikk de stå og surre på svak varme til de begynte å svette igjen



    Deretter var på med sterk varme, en dæsj sitronsaft, salt, pepper og persille, og la det hele
    redusere seg ned litt, klar til servering



    Alt for slapp konsistens på fyllet til tomatene, grunnet tomatsaften, skulle varmet den opp, men tok ikke sjansen
    i denne omgang, var uansett ute etter å sjekke smaken - ingen gjester i dag.

    Åkkesom; velbekomme! Dette krevde en rødvin på bordet, ble dog en italiener; Doppio Passo, rimelig og lettdrikkelig.



    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Vedlegg

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    En skal aldri undervurdere en god potetmos imho!! Så virkelig lekkert ut det der Lagga ;)
    Doppio Passio får jeg hver fordømte jul av en kompis, men for all del den er lettdrikkelig som bare det :)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.134
    Antall liker
    30.013
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Enig pahf, en god potetmos er ikke å kimse av. ;)

    He he, kanskje du skulle gi din venn en ønskeliste....

    Doppio Passo er egentlig en genial vin; den serverer du til alle du kjenner som "ikke liker rødvin",
    og vips, så liker de rødvin allikevel. 8)

    Samtidig innebærer det at det er en enkel og "søt" vin som ikke stiller noen "krav", så den er lett å like,
    men samtidig "lite spennende" for den viderekomne.

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.953
    Antall liker
    4.688
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Vel, skål da gutter :) Har vært gjennom en mildt sagt fryktelig kjøretur på E6 fra Ski til Sarpsborg (Lagga), så hjem.. 6-7 cm nysnø iblandet veivesenets salt gjorde turen nærmere to timer lang.. Nå en Nøgne Ø Bitter og på vei mot en grei Chianti...


    mvh
    lassemann
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Lagga skrev:
    Enig pahf, en god potetmos er ikke å kimse av. ;)

    He he, kanskje du skulle gi din venn en ønskeliste....

    Doppio Passo er egentlig en genial vin; den serverer du til alle du kjenner som "ikke liker rødvin",
    og vips, så liker de rødvin allikevel. 8)

    Samtidig innebærer det at det er en enkel og "søt" vin som ikke stiller noen "krav", så den er lett å like,
    men samtidig "lite spennende" for den viderekomne.

    Vennlig hilsen

    Morten
    Helt sant, alle liker den uavhengig om de liker rødvin eller ike, men direkte spennende er den ikke!
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.134
    Antall liker
    30.013
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Sant pahf - nå var det så lenge siden vi hadde smakt den (Fru Lagga vant en flaske på vinlotteri), at
    det var morsomt å få den i glasset igjen.

    Så ser det kanskje ut til at Østfoldvinteren har kommet, eller i det minste har gitt en kynner
    på hva som skal komme.... :-\

    En Chianti er aldri feil - skål!

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Driver og planlegger litt julevin, tror vi tar en Chianti en Ripasso og en Amarone, burde gå julen i møte temmelig greit da tror jeg med min fattige erfaring.

    Tror jeg spretter en pils her i ren og skjær julestemning, Skål!
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.953
    Antall liker
    4.688
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Ja, bare herlige kosetråden dette :) Skål igjen ;D

    (illustrasjon kun ;)) Men fra en nytelsesstund her i gården...

    mvh
    lassemann
     

    Vedlegg

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.134
    Antall liker
    30.013
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Man blir jo bare glad av et slikt bilde Lassemann! ;D

    Og der har du tre vintyper, hvor det er lett å treffe blink pahf, så kan du
    gå jula lett til sinns i møte.

    Skål til dere og! :)

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    For en strålende tråd dette er, Lagga! Den får meg til å øyne håp på en dag da kabelkranglingen og den lavpannede "du innbiller deg alt du hører"-retorikken nok engang forpester klimaet her inne.


    Doppio Passo er forresten ikke bare lettdrikkelig, den formelig sklir ned i halsen som en engel i fløyelsbukser.. ;D
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.831
    Antall liker
    107.695
    Torget vurderinger
    23
    Grei samling skyllemiddel det der, Lassemann, passe motvekt til M & S perioden vi er inne i!

    Ja har dere sett på verre søl enn VG-kabel tråden? Huff, en god del av disse menneskene må være satt opp med en usannsynlig mengde hat i seg, vel vel. Synd for de, håper bare de ikke skremmer vekk alt for mange rene sjeler med megakveruleringen de nok en gang løfter til nye høyder. Tenk om man kunne lagt en kjempekabel over hele gjengen - så kunne de kranglet om at de som ikke kunne lukte'n heller ikke kunne måle'n ;D ;D

    Jeg spurte på fullt alvor om ikke noen av de ivrigste kombattantene kunne fortelle litt om hvorfor dette spesielle temaet fenger så jævlig... Fikk jeg noen forklaring?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Tror ikke det, nei. Kan vi vente det av en gjeng som avleser soluret med sin egen lommelykt?

    Du leverte i det minste en klar melding; "Ingen med erfaring krangler om kabler".

    Just precis. ;D
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.831
    Antall liker
    107.695
    Torget vurderinger
    23
    Vel, man prøver, om enn noe halvhjertet, men jeg er redd det er som å pisse i Stillehavet og tro at de skal sende tsunamivarsel..

    Solur med egen lommelykt ;D ;D - jaggu en dønn nøyaktig beskrivelse! And they are fresh out of batteries, too!
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.134
    Antall liker
    30.013
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Herlige kommentarer der, takk guttær!!!

    Samtidig fikk dere lurt meg til å ta en titt på den omtalte VGkabeltråden..... :-\

    Fikk vel bare atter bekreftet hvor glad jeg er for å ha fattet et, for meg, fornuftig vedtak om kabler
    her i hjemmet, slik at jeg ikke behøver å ofre noe mere tid eller tankevirksomhet på slikt.

    Nei, her har heller dagen blitt brukt til å rødvinsmarinere chorizo, samt veksle inn til € for en
    forestående førjulstur til Paris.

    Så har jeg også fått sprettet og lyttet på de to seneste innkjøp:





    Har alt for lite peiling på Grateful Dead, så Blues For Allah på Big Dipper og plukket den til meg,
    absolutt hørbart, og Chickenfoot III var BLÅ gitt.



    Trøkket bra denne andreskiva til Chickenfoot, herlige saker! Matchet PUn og..... ::)



    Hmmm, memo til meg; tørke støv snart...

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Vedlegg

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.831
    Antall liker
    107.695
    Torget vurderinger
    23
    Chorizo stalltips: Reduser et par dl. portvin med litt creamy balsamico ned til det halve, så lar du halvtykke skiver Chorizo gå seg til på svak varme oppi der.... hehe.....
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.134
    Antall liker
    30.013
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk for tips Sluket!

    Chorizoen jeg bruker er rå, så den kan ikke skjæres i skiver uten en viss tilberedning, ergo prikket jeg hull i skinnet,
    og lot de surre i rødvin en snau halvtime.

    Så har de ligget i rødvinen siden morgenen, i kveld skal de så skives, flamberes med kånnjakk, og stekes ferdig
    på panne, bør bli greit..... ;)

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.134
    Antall liker
    30.013
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    LMC skrev:
    pahf skrev:
    Du vet at bilder av dette er obligatorisk? ;)
    er det den stygge bikkja som snakker nå? ;D
    ;D

    Men søren pahf, sånt må du si før!

    Vel, her ligger bitene og godgjør seg i panna, - og nå er det middag!



    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn