Det ble en liten road trip i går, da Rubyred og undertegnede trillet avgårde til Casa Rudi. Det står flere anlegg koblet opp i kjellerstua, og Rudi spurte om
hva vi ville høre på, så han fikk varmet opp forsterkerne. Akkurat som med gode viner, valgte vi å smake på det beste først.
Apropos smake, mens anlegget varmet seg, ble vi kalt opp til middag av Fru Rudi. Så ble vi traktert med noen filippinske spesialiteter, det smakte
aldeles fortreffelig!
Lett forspiste, og glade for at trappen gikk ned, og ikke opp, ble det lyd i musikkavdelingen.
Det ER nok å velge i her....
Digger Simply Black...
MySonic Signature Platinum, såpass må til i dette selskapet. Neida, det er nok av annet morsomt her, men den spilte imponerende.
Imponerende er vel et ord som gjelder kverna og. Monte Giro'en er et statement, og en av - 9(?) produserte. Stødig spiller.
Hva skal jeg si da? Det er en feststund, det spiller stort, luftig, med en tørr og kontant bass, super definisjon, og viktigst av alt (sett fra mitt synspunkt),
det er voksent, mye kropp, et stort og generøst lydbilde. What's not to like? Rudi selv, synes at det hele er litt gjerrig i nedre bassområde. Skjønner jo hva han mener, rommet gir ikke noe gratis, men er det god bass i innspillingen, får vi det presentert, ikke no' tvil om det.
Det er et heftig lokk som skal til for å dekke over så mye kvern.
Vi måtte også høre på NOS Tandberg før vi dro, man blir jo varm i hjertet av å se 3016/3018 stå der, i mint tilstand.
Det ble spilt på Denon kvern, med en gammal Signet PU, og vintage JBL. Dægern! Her ble vi tatt litt på senga altså, fy fader som dette spilte.
Finesse, herlig trøkk, voksen bass - vintage high end, som imponerer like mye i dag, dét er, vel - imponerende.
Det anlegget kunne jeg levd
godt med. - og en tanke som slo meg var; hva er det vi tuller med og ikke minst betaler tullesummer for i dag?
Etter denne sjokkartede opplevelsen, var det dessverre på tide å vende snuta hjemover, i bilen, i mørket, var det mange inntrykk å prate om for Ruby' og meg.
Vi må tilbake, det står mye mer i Rudis hule som fortjener lyttetid.
Takk til Rudi for gjestfriheten!
/Morten