He he, måtte le litt og, en venninne lurte om jeg var interessert i å overta mor og fars platesamling.
Kunne ikke si nei til det, men tenkte jo mitt når jeg hentet skivene, og fikk å vite av "gamlefar" at begge døtrene og et barnebarn allerede hadde
forsynt seg...
Vel, en del plater var det jo.
En håndfull kassetter og.
Det er mulig hukommelsen har blitt litt skral, men at det ble gitt ut kassett-singler, dét kan jeg ikke huske.
Ellers var innholdet som forventet...
Ingen samling uten...
Denne må jeg dog innrømme at jeg fikk hakeslipp av, hva er greia liksom - og det sågar fra et bysbarn.
Dette var etterhvert ikke så overraskende, skal jeg beholde den tro?
Coverkjøp?
Vel vel, det kan nok hende det er noen gullklumper der fra 60-tallet, som jeg vet for lite om, men uansett - det er fascinerende å bla gjennom en families
musikalse reise, og se lapper under noen av coverne, med notater om hvilke spor som må huskes, eller kanskje var det huskelapper for kassettopptak?
Jeg ser for meg mye romantikk i sofakroken, og mye dans, og allsang - når jeg blar gjennom skivene. Det er litt koselig og, På treff med Det Nye, Ti på topp, Svensktoppar, Svenne og Lotta, Lill Lindfors, og selvfølgelig standardplata med Demis Roussos. Og så endelig Crises - Mike Oldfield; takk til Anita Hegerland for den.
Men, én ting hadde ikke unga rørt - singlene.
/Morten