Godt nytt år!
Starter med et lite tilbakeblikk, vi skulle ha gjester tredjedag, og planla en biff vindaloo. Så gikk kjøttet i marinade dagen før. Er vel ikke noen
hensikt med bilder av maten - jeg har ennå til gode å se elegant presentert indisk mat....
Anyway, alle rundt bordet ønsket seg en porsjon til, så det tyder på at smakene satt - og det er det som betyr noe.
Før middag var ferdig, ble det en liten tur til Evo. Han har vært vennligheten selv, og fått organisert rep på en av vintage-forsterkerne mine.
Før avreise, ble det kaffe, kake og litt lytting - dette låter gromt Ove!
E'kke så gæernt å hvile øya på heller...
Enkelt og pent, en slående kontrast til det overbefolkede kaoset mitt.
Tannoy'ene er vakre de og, og spilte flott.
Windfield er en gøyal liten skøyer, som bidro til at foten gikk.
Må bare innrømme at jeg digger oppsettet med SP-10, EPA og Windfield. Sitter som en kule!
For en tid siden, hadde jeg Icon Audio Stereo 30 innom. Det var et sjarmerende bekjentskap, som jeg delte noen av tankene mine om, her:
TEST: Icon Audio STEREO 30 SE og Icon Audio PS 3 MkII RIAA - “Meaty, beaty, big & bouncy”
Jeg var ganske lett å overtale til å låne øre til en Icon til
, så for noen dager siden, huket jeg opp Stereo 40.
Skal bli morsomt å høre hva denne krabaten kan by på, i dagene som kommer.
Nyttårsaften ble tilbragt sammen med dagmammaen til Gio, og hennes familie. Det er jo nesten pussig, hvor mange som prioriterer fest framfor
kjæledyra sine, der var det mao fullt hus, og de samme hundene som i fjor, og i forfjor. Vi ser virkelig ikke for oss å forlate Gio på en slik kveld, så de siste åra har vi vært her, hvor hundene har selskap av hverandre, og oss.
Vertinnen ønsket seg Crème brûlée til dessert - det er min jobb, så natt til nyttårsaften ble tilbrakt på kjøkkenet. (Den ble godkjent)
Vertskapets egen Dario, ønsket seg derimot bare kjærlighet - han er en uvanlig glad og kontaktsøkende mellom-pinscher.
Vi hadde hundene ute for en tisserunde i halv-tolvtida, og før det braket løs, fikk alle en solid godbit og kose seg med.
Så er det nu, velkommen 2025! - og jeg er offisielt pensjonert.
Vi kom i gang med spill litt sent, så Mexican Train ble valgt bort. Istedet gikk vi for noen politisk ukorrekte runder. Undertegnede startet året
sterkt med å håve inn flest poeng. Det handler såklart bare om å få noen gode kort på hånda, og med slike komboer som dette - kan man
le hele veien til banken.
Nyttårsaften kom det (endelig?) et dryss med snø, så fikk vi en fin runde i hvitpyntet skog 1. nyttårsdag.
/Morten