Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.773
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Full togstans over hele landet i 1 døgn og Lagga skal gå av med pensjon? Kommer aldri til å gå bra - jeg stemmer på Lagga som ny jernbanedirektør, da vil vi endelig få orden i togrotet.
    Litt usikker på om han hadde fått skikk på alle problemene, men han kunne gått inn i kommunikasjonsavdelingen og postet fredagsinnlegget sitt på storskjerm på stasjonene. Hadde kanskje ikke blitt bedre, men ventetiden ville føltes kortere 😆

ovitzi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Antall liker
    1.140
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    4
    Kl 14 i dag mister BaneNor en av sine beste og mest trofaste arbeidere gjennom 40 år......... jeg er ganske så sikker på at Morten's muntre smil på perrongen vil bli savnet av mange passasjerer og loførere.
    Ja alltid hyggelig å se Mortens blide åsyn når jeg passerer😃 Han blir savnet, men nå fortjener han langfri 🚂

Sist redigert:

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.805
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    God helg - og gratulerer med ny tilværelse.. Jeg kan skrive under på at det er en overgang, - på godt og vondt... der er egentlig godt å slippe tidsfrister, mas og kjas, - men samtidig er det slike ting som har preget hverdagen i flere tiår, og ikke minst gode kolleger.. Jeg kan godt skjønne de som lengter etter å bli kvitt dårlig arbeidsmiljø, utakknemlige og dominerende, selvhevdende ledere.. aka dårlige ledere, - at det da er godt å endelig få fred, - men så er det i allle falll noen av oss som føler at vi har vært en del av et godt fungerende kolllegium hvor samhold og samhandling har vært i fokus.. da kan overgangen oppleves både brå og hard.. men dog - de det virkelig er synd på, er de som sikkert av forskjellige grunner, ikke ar etablert et sikkerhetsnett i form av andre fritidsaktiviteter, sosiale nettverk etc..
    På den annen side, - så ser det ikke akkurat ut som du mangler andre prosjekter å bruke tida på, så det går nok alldeles utmerket....

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.425
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    God helg - og gratulerer med ny tilværelse.. Jeg kan skrive under på at det er en overgang, - på godt og vondt.... - men dog - de det virkelig er synd på, er de som sikkert av forskjellige grunner, ikke ar etablert et sikkerhetsnett i form av andre fritidsaktiviteter, sosiale nettverk etc..
    Takker så mye Aurora. Det er nok av de som pensjonerer seg, går hjem og setter seg foran TV, og dør der...
    Akkurat dét er jeg ikke redd for, jeg har, som du sier, nok av interesser.

Men ja, en god arbeidsplass, og mange gode kolleger, det er en verdi seg selv.

Og så må mannen i meg innrømme, at det alltid har vært stas nede på jobb, når lyset og varmen kommer tilbake, og vårsleppet begynner. 🤩😇

- og det er så klart mange reisende jeg har blitt såpass kjent med, at vi titt og ofte skravler litt, når tiden tillater.

Så det er en sosial bit som blir borte, og som nok blir et savn.

Takk og pris for koret!

I det store og hele, blir det bra. Bare å skulle slippe å tenke på å få sosialt samvær med venner, til å klaffe med frihelger, er gull med glitter på. 😁

/Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.425
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Kortversjon av siste dag. Togene var igang igjen, takk for det!

8EEFB54D-9125-4F40-85C5-F639AB4E688B.jpeg

The office.

2449CDAA-732F-42D6-822A-C29CFD87AACC.jpeg

Brukte dagen til å rydde skap, posthylle, kjøleskap osv. Her er kortversjonen av 40 år...

BD9DB28B-22DA-4E67-BED0-E2932162FCC2.jpeg

Og der har jeg sendt mitt siste tog.

D92F178F-546C-4A4C-B841-58FE64F4DBEE.jpeg

/Morten

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.755
    Torget vurderinger
    23

Vemodig, bittersøtt, ettertenksomt...... men også litt deilig! Særlig etterhvert når frihetsfølelsen setter inn for alvor :D
    Og skulle du komme til å rote med kalenderen nå som du ikke har noe tidsskjema lenger så skal vi nok vite
    å minne deg på dine fredagsforpliktelser, hehe.....

rc gone fishin red 600.png

Kor er bra, men hva med et eget band... Lagga & the Other Old Farts

lagga band.png

Musikken har du alltid med deg......

Kort og godt - ny dag, nye muligheter!!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.383
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Dere ass!

Tusen takk for alle hyggelige hilsener, det settes pris på!

Som nevnt av noen; ikke bare bursdag, men pensjonist om 5 vakter (inkl. denne)

Jeg har alltids noe å pusle med, så dagene forsvinner nok likevel - men at det nok vil føles litt merkelig
    etter å ha tøyset med tog i over 40 år, joda.

Så det er litt sånn.

Vis vedlegget 1083150

/Morten
    Velkommen i pensjonistlauget. Triveleg å vere pensjoist, men det er kostbart å fikse dei prosjekta ein hadde tenkt seg. 9Pensjonistar må prioritere meir enn folk i jobb, og det kan verte smertefullt .

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.073
    Torget vurderinger
    1
    En ny tid begynner, men du består nok den med glans. Ha en strålende ny tid fremover og jaggu var det årets siste fredag også.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.465
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Er på plass og passer på tog og reisende i innspurten til julefeiringen, ønsker dere alle en riktig god jul. 🎅🏻🚂🎄🤗

Vis vedlegget 1084505
    Og jeg som trodde, du allerede hadde stoppet 😁

Full togstans over hele landet i 1 døgn og Lagga skal gå av med pensjon? Kommer aldri til å gå bra - jeg stemmer på Lagga som ny jernbanedirektør, da vil vi endelig få orden i togrotet.
    Jeg trodde jo at det VAR slutt, så da leste på danske nyhetene: "Feilen er funnet",
    var min første tanke: Ja klart det.... Lagga er borte...... Hvor lang tid trenger de å finne ut av det åpenlyse :ROFLMAO::ROFLMAO:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn