Living Voice - Den flotte stemmen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hagto

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    FallenA skrev:
    Det der så skikkelig bra ut Hagto.
    Jeg er forøvrig litt skeptisk til å sette elektronikk med trafoer etc. i umiddelbar nærhet av uskjermede kabler, og delefilterkomponenter. Men det kan jo hende at det bare er meg som er paranoid ;)

Lurer på en annen sak.... Jeg er nysgjerrig på å kikke inne i delefilterboksene. Hvordan åpnes disse uten at man ødelegger noe i prosessen? Har ikke kikket veldig nøye etter, men jeg finner ikke noen skruer el.

@Hagto: Er det slik å forstå at du nå har satt delefiltrene tilbake til original stand? Hva med Bybee filterne inne i høyttaleren?
    Jeg kikket så vidt inn bassporten på mine HT, og så at kablingen er loddet rett på "loddeøret" på selve elementet (altså ingen kabelsko). Dette medfører at jeg kvier meg mer enn litt til å eksperimentere med Bybee filtere på egne ht. Synd, ettersom jeg har en hel del av disse liggende ubrukt :)

Dere som har vært inne i delefilterboksen, evt. selve høyttaleren...... Kan dere legge ut noen flere bilder av dette?

Er/var nok litt skeptisk selv til å ha trafo fra effekttrinn for nærme delefilter, men merker ikke forskjell om jeg løfter dem av og setter dem ved siden av filteret.

Bybee er loddet av. De var loddet direkte på terminalene, på innsiden av terminalplata som er lett å skru av med 6 unbrako's.

Mine høyttalere og delefilter er 100% originale nå.
    Hadde lyst til å bli skikkelig kjent med den originale Living Voice lyden.

Delefilterlokket er festet med noen få små limpistolklatter. Du må lure inn en brødkniv eller liknende og skjære/bende for å få av lokket.

N

nb

Gjest
    Denne klubben vil jeg også være med i - er meget fornøyd eier av LV Avatar på sjette året er det vel nå og har ingen umiddelbare planer med å bytte de ut. Jeg har nå supplert med en subwoofer fra SVS som jeg synet hjelper godt helt i bunnen, men jeg innrømmer av den ble innkjøpt primært til hjemmkino /TV-spill - bruk. Supplerte også med senter og bakhøyttalere fra Omnipolarserien til Mirage, men da jeg ikke har multikanalsmusikk i nevneverdig grad er disse sjelden i bruk når det spilles musikk.

Jeg er litt overrasket over at det finnes såpass mange eiere - det er ikke det merket man hører mest om her til lands. Jeg kjøpte mine brukt her på sentralen, og det tror jeg er eneste paret jeg har sett til salgt brukt noensinne her på berget, men nå har jeg ikke fulgt veldig ivrig med siden jeg ikke har vært i markedet for høyttalere siden jeg kjøpte disse.

Las en test av de en eller annen gang da det ble påpekt at komponente som er i bruk nærmest er uhørt i prisklassen - noen som kan si noe om det?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tøff som fy.
    og stygg som juling. ;D

btw, det ble vel lagt ut noen bilder av lv-hønn i tråden til hagto også, om jeg ikke husker feil.
    kanskje flytte de over hit?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Airscout er det beste høyttalersystemet jeg noen gang har hørt.Punktum! Men hør hvordan gærningene omtaler dem! "a self assured modesty.." Hva? De fyller jo en hel vegg, for faen....."Beautiful pieces of furniture".... yeah, right ! Skulle gjerne hatt både plassen til dem og pengene til dem, men pene kommer jeg aldri til å synes at de er.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    impulse skrev:
    Airscout er det beste høyttalersystemet jeg noen gang har hørt.

bedre enn "verdens beste" marten coltrane, også? ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    airscoutene i seg selv er vel sånn omtrent som klipsch khorn i størrelse.

men klart, med hele sub-systemet, så blir det brutalt. ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    fan, den veggen som er formet som hornsub er skikkelig drøye greie.
    hadde jeg bygd om kåken sånn, så hadde frøkna satt en bedøvelsessprøyte i armen min når jeg lå og sov, delt meg opp i småstykker med en sløv brødkniv, og matet meg til makrellene i oslofjorden.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Flere bilder :)
    Hentet fra The Hong Kong Hi End Audio Visual Show 2006

The very first room I wanted to listen to was the Kondo/Audio Note Japan exhibit. The electronics were expensive, probably totaling more than $200,000 [all price references in US currency]. The M1000 linestage, KSL-DAC, Gakuon amplifiers with the latest turntable called Ginza with IO-M cartridge mounted on an SME arm with Ikeda shell were all in action playing LPs through the Living Voice Avatar OBX-RW speakers from England. Despite the small physical size of the speakers, the sound here was full-bodied and endowed with real energy. The vocal artistry of Nat King Cole expressed by this Kondo system on vinyl was detailed and exuded a strong sense of immediacy. In fact, this was the only room I visited twice. Need I say more?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Den Gingaspilleren med SME 3012 kunne jeg glatt levd med! Kondo-elektronikk og LV også, selvfølgelig... ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Flotte saker dette her , selv om jeg ikke har hørt de.

Ikkeno for mine pinglewatt trur jeg , selv ikke med en psu fra Maryland på lur... :D

Når sant skal sies er utrolig overrakset over hva som kommer ut av audionote an-k på 90 db og Vindicator.

Hva Oppgis følsomhet til på disse , og hvordan står det til med delefilter etc. i forhold til å drive de med lite effekt.

Ser Borderpatrol.net selger ut noen par for tiden.

Mvh Espen

M

musicus

Gjest
    ssm skrev:
    Flotte saker dette her , selv om jeg ikke har hørt de.

Ikkeno for mine pinglewatt trur jeg , selv ikke med en psu fra Maryland på lur... :D

Når sant skal sies er utrolig overrakset over hva som kommer ut av audionote an-k på 90 db og Vindicator.

Hva Oppgis følsomhet til på disse , og hvordan står det til med delefilter etc. i forhold til å drive de med lite effekt.

Ser Borderpatrol.net selger ut noen par for tiden.

Mvh Espen
    94db/6 Ohm, skulle være rimelig enkelt å få liv i ;) ...

mvh

M

musicus

Gjest
    Du er rundt og sprer det glade budskapet i disse påsketider ser jeg ;D .....

mvh

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Kan bare fortelle at dette spillte utrolig bra.... Og med suben koblet inn....... :eek: ;D WoW!
    Vermin kommer sikkert med noen ord i så måte!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ja, det går rykter om at lv'ene endelig har begynt å spille som seg selv der nede på jæren. ;D

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Det hjelper helt klart med god elektronikk, og masse rom! ;)
    At dette spilte bra er helt sikkert!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hei alle lv-venner.

vil bare klargjøre at mine lytteinntrykk tidligere i tråden, var basert på en oppgradert utgave av obx-r2.

jeg har hørt originale obx-r2 også, mange ganger, men ikke i mitt eget rom og med egen elektronikk.

hva som skiller den oppgraderte og den originale, er vanskelig å si, siden jeg ikke har hørt dem side by side.

men den originale bør jo være litt bedre, særlig i diskantområdet.

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Gago skrev:
    hei alle lv-venner.

vil bare klargjøre at mine lytteinntrykk tidligere i tråden, var basert på en oppgradert utgave av obx-r2.

jeg har hørt originale obx-r2 også, mange ganger, men ikke i mitt eget rom og med egen elektronikk.

hva som skiller den oppgraderte og den originale, er vanskelig å si, siden jeg ikke har hørt dem side by side.

Nej, nu bliver jeg altså forvirret - delefilterændringer, "omgangshøjtalere", gear i tonsvis ???
    Må man spørge om, hvilken form for "opgradering" der var tale om? - var det delefilteret, og i så fald med hvilke komponenter?...eller hvad??

Mvh
    Dave

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Dave skrev:
    Gago skrev:
    hei alle lv-venner.

Nej, nu bliver jeg altså forvirret - delefilterændringer, "omgangshøjtalere", gear i tonsvis ???
    Må man spørge om, hvilken form for "opgradering" der var tale om? - var det delefilteret, og i så fald med hvilke komponenter?...eller hvad??

Mvh
    Dave
    Det er tale om Avatar (ordinær utgave) som er oppgradert til OBX-r2 med originale delefiltere. Altså ikke oppgraderte R2 ;)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    musicus skrev:
    Har dine tidligere LVér havnet hos Vermin?...

mvh
    Nei... De er bare på besøk inntil eieren henter dem en av de nærmeste dagene.
    Vermin var nysgjerrig på å få hørt dem på sitt eget habile utstyr, og jeg tror han likte det han hørte.
    Da særlig med den nye monster suben som til daglig supplerer Avantgarde DUO i stua hans ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    FallenA skrev:
    Vermin var nysgjerrig på å få hørt dem på sitt eget habile utstyr, og jeg tror han likte det han hørte.
    Da særlig med den nye monster suben som til daglig supplerer Avantgarde DUO i stua hans ;D

litt av en bassnarkoman, han verminski-duden. ;D

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Fikk lyst til å komme noen rettelser på gut_mans uttalelser over LV høyttalerene i tråden til ssm.
    Vil ikke kuppe tråden, og legger det hit ;)

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=27089.msg628538#msg628538

gut_man skrev:
    Og for å nyansere halleluja stemningen for Living Voice; Jeg er ikke like overbevist om denne høyttalerens fortreffelighet. Ikke helt min gate... De vil aldri ta AGs plass i min stue for å si det sånn! Ikke meningen å lage ugreie, men føler at det er viktig at evt. nyskjerrige får et balansert syn på hva man kjøper. I Living Voices tilfelle, betaler man etter hva jeg kan se blodpris for et par sponkabinetter med to Vifa hyllevare mellomtoner, og et scan speak hyllevare diskant i hvert kabinett, komponentmengde og kvalitet i filteret var heller ikke mer enn gjennomsnittlig IMO... Men for all del, jeg betaler gladelig på titusenvis av kroner for noen ledningsstumper mellom komponenter og høyttalere, så jeg skal ikke påberope meg noe som helst... Liker man lyden, betaler man vel hva det koster hvis man har råd, så enkelt og så vanskelig er det vel. Men uansett, bør man lytte før man kjøper... Det som er gull for noen, er gråstein for andre :)
    http://www.6moons.com/audioreviews/livingvoice/avatar.html

http://www.soundscapehifi.com/lv.htm

Først av alt. Betegnelsen LV er noe misvisende. Man har de ordinære Auditorium 2, Avatar 2, IBX-R2, OBX-R2, og OBX-RW.

Hver sin smak, og vi har da alle våre egne preferanser.
    Noen faktafeil i teksten din finnes dog.
    OBX-R2 f.eks er ikke laget av sponplater, men HD fiberboard composite.
    Elementene er slett ikke hyllevare, men lages og matches etter LVs egne spesifikasjoner av hhv. Scanspeak, og Vifa. Diskant elementet er et modifisert Scanspeak Revelator og regnes vel ikke som hvem som helst hyllevare, og er en diskant som sitter i adskillig dyrere konstruksjoner. Mellomtone/basselementet fra Vifa er også matchet, og modifisert. Altså ikke hyllevare.
    Håndvikla umagnetisk trådmotstander, luftspoler, og Hovland regnes vel også over gjennommsnittdelefilterkomponenter!

Det er selvfølgelig alltid en fordel å lytte til en høyttaler før kjøp, jeg vil også mene at man bør lytte til en høyttaler over noe tid, og gjerne flere ganger før man uttaler seg bombastisk om lyd, og egenskaper.

Det som er noe spesielt med nettopp LV er dens musikalske egenskaper. Disse ligger latent i alle modellene.
    Jeg har tidligere hørt på Avatar 2, og jeg har hørt OBX-R2 en del ganger. De klanglige egenskapene er ganske like (kall det gjerne huslyd), mens høyttalerens oppløsning og ekstremegenskaper øker oppover i serien (mer av alt).
    LV generelt imponerer ikke på HiFi parametere, men imponerer med sin absolutte mangel på lytteretthet, og utrolig fleksible natur. Den spiller alt.... være seg HiFi, og superinnspillinger, til gammel og dårlig innspilt prog, og rock med en selvfølge jeg sjeldent har hørt fra noen høyttaler.
    Sakens kjerne er at de må lyttes til over tid, man må sette seg ned og nyte og slappe av. Først da oppdager man den indre kjernen i musikken, atmosfæren :)
    Det sier seg selv at man ikke får PA og livelyd med denne bestykningen, men riktig satt opp, og matchet spiller de med en dynamikk og oppløsning som kan få deg til å miste pusten.
    Det er ikke "speed dating" vi driver med. Ta deg tid til mer enn 2x15 minutter gut_man, så kanskje du oppdager noe nytt! ;)

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    Og hadde jeg til hensikt å provosere alle som er fornøyde med sine høyttalere, ville jeg lagt ut mine meninger i denne tråden selv FA. Mine betrakninger var ment som en nyansering av råd som ble gitt til en person på sentralen... Jeg har meninger om mye utstyr, men gidder ikke lage kvalm i andres vennetråder med slikt. Derfor synes jeg ikke så mye om at du drar mitt innlegg ut av konteksten og inn hit! For all del, jeg står for mine meninger, som er mine ærlige betraktninger. Men det jeg så, imponerte meg like lite som det jeg hørte. Det hadde ikke hjulpet å lytte i 10 timer, for i forhold til mine preferanser var manglene for store! Om jeg så har lyttet i 2x20 eller 2x40 minutter, diskvalifiserer det meg fra å mene noe om det jeg har hørt? Jeg har ikke gitt noen dom, annet enn at jeg sier at dette er en høyttaler som ikke kommer til å finne veien inn i mitt lytterom ut i fra hva jeg har hørt, og at jeg anbefaler denne potensielle kjøperen å lytte før han evt. kjøper. Og som Vermin korrekt påpeker, den høyttaleren som du beskriver, er ikke den jeg har uttalt meg om. Bare for å ha faktaene riktige. Og til alle lykkelige LV eiere. Det er ikke min hensikt å henge ut noen her. Som jeg i mitt innlegg sier; jeg sitter i glasshus ifht. overprising med min kabel fetish.. Kos dere med LV høyttalerne deres. Og ja, jeg skal være ærlig nok til å innrømme det, dersom noen kan overbevise meg om denne høyttalerens fortreffelighet. Kvaliteter har den helt sikkert, bare ikke de jeg er på jakt etter!

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ville ikke lage en masse OT i tråden til ssm da vettu!
    Ettersom selve innlegget ble tatt ut av kontekst, så la jeg ved en link til selve original innlegget, og tråden forøvrig.
    Satser på at du tar i mot en innbydelse, og et glass single malt etterhvert.
    Jeg driver ikke med noen Living Voice predikering, og hver mann sine preferanser, og sine meninger!
    Det er faktaene på selve LV OBX-R2 jeg vil ha frem i lyset ;)
    Hva du mener, og hvilke preferanser du har må jo stå for din regning. Vi er jo alle forskjellige!
    Som sagt LV OBX-R2 er ingen imponator konstruksjon. Men konstruksjonsmessig står den ikke noe tilbake fra andre mye dyrere saker ;)
    Selvfølgelig må en potensiell kjøper lytte til hva han skal investere i. Dette er ingen "billig" ht, og man bør prioritere å reise litt for å høre før et kjøp i denne prisklassen.
    Selv har jeg elsket LV "sounden" helt fra første stund. Dette til tross for at mitt første møte med LV, var et sett med originale LV Avatar. Her ble Tom Waits fremført med bravur, forsterkeren var noe 300b PP greier, og cd spilleren var en Electrocompaniet (old school). Jeg var helt bergtatt den gangen, og opplevelsen har aldri helt sluppet taket :)

M

musicus

Gjest
    gut_man skrev:
    Kvaliteter har den helt sikkert, bare ikke de jeg er på jakt etter!
    Og det kan sikkert sies om det meste, uten at man vil bruke de termer og beskrivelser, mer el mindre lösfeldig (de faktiske redegjorde FA for i denne tråden)som du gjorde for å beskrive LV, jeg skal selv kunne si at jeg har hatt/eid mer solid bygde höyttalere og med andre imponerende faktorer enn LV, men når helheten er større enn bestanddelene, slik den oppleves nu, hjelper det så lite med noen få brilliante parametre.

At lyden til LV ikke faller i smak respekteres derimot fullt ut, "what ever floats your boat" osv, selv kan jeg jo nevne at jeg ikke ble fristet til å hente hjem AG, etter div lytteseanser det siste året, kanskje ikke de kvaliteter jeg jakter på?, men fra det til å "disse" AG´s byggekvalitet og annet man kunne satt fingerene sine på?
    Det kan nok helles litt malurt i de fleste höyttaleres "begre" om man leter etter feil/mangler, men nei, det har lissom ikke så mye med saken å gjöre, imo ;) ....

mvh

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Synes det er helt greit at gutman tar oss litt ned på jorden. Fuglekassene fra LV faller nok ikke i smak hos alle. Ja, jeg er nyfrelst, men har full forståelse for at andre ikke liker dem. Selvsagt kan det være sårende når mennesker kritiserer noe vi liker så godt, som disse LVene. Men såpass må vi tåle, det er tross alt ikke kona som blir utsatt for kritikken, det er bare noen firkanta bokser. Akkurat i dag gir LVene mine meg mer glede enn kona ;D

Lf som har hatt LV i 2 dager

M

musicus

Gjest
    ELEL6200 skrev:
    Synes det er helt greit at gutman tar oss litt ned på jorden. Fuglekassene fra LV faller nok ikke i smak hos alle. Ja, jeg er nyfrelst, men har full forståelse for at andre ikke liker dem. Selvsagt kan det være sårende når mennesker kritiserer noe vi liker så godt, som disse LVene. Men såpass må vi tåle, det er tross alt ikke kona som blir utsatt for kritikken, det er bare noen firkanta bokser ;D Akkurat i dag gir Lvene mine meg mer glede enn kona ;D

Lf
    Nja, såret og von broten kjenner ikke jeg meg iaf, har nok hardere hud hud enn så, men kritikken/påpekandet bör jo stemme og väre korrekt.
    Jeg har selv lest og kjenner til LV eiere som påpeker ting de kunne tenkt seg annerledes, eller oppleves som svakheter ved konstruksjonen, så dette er nok ikke noe kjärligheten gjör en blind for, men alikevel sitter de på sine ht år etter år, så noe riktig gjör de jo, så kanskje det er noe med dette "helheten vs bestanddelene" alikevel? ;) ..

Grattis med "nye" LVér forresten lf ;) ;D ...

mvh

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    4
    Hehe, jeg kjenner at jeg blir utrolig lite provosert.
    At noen ikke liker lyden synes jeg er flott. Det gjør hele hallelujah-greia litt mer troverdig...

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    kjoenik skrev:
    Hehe, jeg kjenner at jeg blir utrolig lite provosert.
    At noen ikke liker lyden synes jeg er flott. Det gjør hele hallelujah-greia litt mer troverdig...
    ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    4
    ELEL6200 skrev:
    Synes det er helt greit at gutman tar oss litt ned på jorden. Fuglekassene fra LV faller nok ikke i smak hos alle. Ja, jeg er nyfrelst, men har full forståelse for at andre ikke liker dem. Selvsagt kan det være sårende når mennesker kritiserer noe vi liker så godt, som disse LVene. Men såpass må vi tåle, det er tross alt ikke kona som blir utsatt for kritikken, det er bare noen firkanta bokser. Akkurat i dag gir LVene mine meg mer glede enn kona ;D

Lf som har hatt LV i 2 dager
    Forsiktig LF!! Man vet aldri hvem som leser tråder som dette... ;D

Grattis med nye høytalere forresten!

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    kjoenik skrev:

Hehe, sant nok. Men, for øyeblikket hører hun musikk på LV'ene mens hun spiller backgammon på mobilen. Hun aner ikke at denne tråden eksisterer, den er jo ikke på OT :D

Tusen takk for gratulasjoner, jeg er uforskammet fornøyd. Jeg burde hørt på Gago og Kjoenik for leeenge siden, men bedre sent enn aldri. Disse spiller utrolig musikalsk, funker på alle sjangre jeg til nå har prøvd.

Synes egentlig veldig synd på "disse" som ikke er rammet av den øredøvende LV-Hallelujaen, men noen må jo ta seg av hifien mens vi andre hører musikk.
    Halleluja. LV lenge leve :D

Lf

M

musicus

Gjest
    ELEL6200 skrev:
    kjoenik skrev:

Hehe, sant nok. Men, for øyeblikket hører hun musikk på LV'ene mens hun spiller backgammon på mobilen. Hun aner ikke at denne tråden eksisterer, den er jo ikke på OT :D

Tusen takk for gratulasjoner, jeg er uforskammet fornøyd. Jeg burde hørt på Gago og Kjoenik for leeenge siden, men bedre sent enn aldri. Disse spiller utrolig musikalsk, funker på alle sjangre jeg til nå har prøvd rock,prog, jazz.

Synes egentlig veldig synd på "disse" som ikke er rammet av den øredøvende LV-Hallelujaen, men noen må jo ta seg av hifien mens vi andre hører musikk. Stakkars Kari Bremnes, Diana Skrål og andre som lever av å selge dårlig musikk med gode innspillinger til mennesker med tunge overprisa anlegg 8)
    Halleluja. LV lenge leve :D

Lf
    Hvilken forsterker bruker du lf? har du fått orden på Mastersounden? selv fikk ikke Compact 845 permanent oppholdstillatelse hos meg, den gjorde nok mer "riktig" i mellomtonen enn i bunn og på topp vs Accuphasen men ikke nok til at det ble ett bytte.

mvh

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Mastersounden er inne til reparasjon. Fungerer den ikke optimalt, så selger jeg den. Akkurat nå spiller jeg med NAD 3020 :eek:. Jeg er strålende fornøyd (ikke le av meg nå). Vet at Gago har gjort et lignende eksperiment med NADen som effekt koblet til en forforsterker til 90000. Dette låter nok enda bedre. Men det kan kanskje Gago si mer om.

Lf

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn