Living Voice - Den flotte stemmen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Mange på HFS (bla meg) skifter jo utstyr i ett sett. Jeg undrer meg om LV eiere er mer trofaste enn andre, eller om de er seriemonogame (bytter etter kort tid).
    La oss se hvor lenge vi er i himmelen.

LV eiere :
    Fallen A:
    Musicus:
    Hagto:
    Kjoenik:
    ELEL6200 :(LV eier fra 13 apr 2009) Solgt: ?

Noen flere?

Lf

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    ELEL6200 skrev:
    Mange på HFS (bla meg) skifter jo utstyr i ett sett. Jeg undrer meg om LV eiere er mer trofaste enn andre, eller om de er seriemonogame (bytter etter kort tid).

LV eiere :
    Fallen A:
    Musicus:
    Hagto:
    Kjoenik:

Noen flere?

Lf
    Selvom jeg kommer fra Danmark og spiser svinekød, og kun ser skiløb på TV - så har jeg vel også gjort så tilpas opmærsomt på min eksistens som LV-ejer - at jeg vel også kunne komme i betragtning til at stå på denne liste. ;)

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Sorry, Dave. Det var en glipp fra min side. Jeg har lest innleggene dine med stor interesse :)
    Når fikk du høyttalerene dine?
    Lf

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    4
    Dave skrev:
    ELEL6200 skrev:

LV eiere :
    Fallen A:
    Musicus:
    Hagto:
    Kjoenik:

Noen flere?

Lf
    Selvom jeg kommer fra Danmark og spiser svinekød, og kun ser skiløb på TV - så har jeg vel også gjort så tilpas opmærsomt på min eksistens som LV-ejer - at jeg vel også kunne komme i betragtning til at stå på denne liste. ;)
    Ja kraftsuseme ska han vel det!
    Gør plads for vår danske ven!!

Fallen A:
    Musicus:
    Hagto:
    Kjoenik:
    ELEL6200 :(LV eier fra 13 apr 2009) Solgt: tvilsomt
    Dave

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    ;D
    Skriv gjerne ned datoen dere fikk høyttalerene i hus. Den øverste på lista bør være den som har hatt LVene lengst. Altså selve sjefen for den flotte stemmen :)

Lf

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Tak - nu græder jeg ikke mere!
    Jeg fik dem jo for ca. 2 1/2 år siden - så jeg er vel så tæt på monogam som man kan komme det i disse flygtige tider.
    Mvh

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Dave: (LV eier fra November 2006)
    Fallen A:
    Musicus:
    Hagto:
    Kjoenik:
    ELEL6200 :(LV eier fra 13 april 2009)

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    nb: (LV eier fra juni 2003)
    Dave: (LV eier fra november 2006)
    Fallen A:
    Musicus:
    Hagto:
    Kjoenik:

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Dave skrev:
    Jeg er stolt - står øverst ;D
    Der rykket du ned til nestsjef, annsinitet er noe dritt :) Ferskingene nederst og utbryterene kommer på en egen svarteliste :D

Lf

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    FallenA:(LV eier fra 10 mars 2009)
    Musicus:
    Hagto:
    Kjoenik:

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    ELEL6200 skrev:
    Dave skrev:
    Jeg er stolt - står øverst ;D
    Der rykket du ned til nestsjef, annsinitet er noe dritt :) Ferskingene nederst og utbryterene kommer på en egen svarteliste :D

Lf
    Må jo respektere min andenplads ....og ja, annisinitet og titler kan vi ikke bruge til noget...men hvad f... betyder "ferskingene" ???
    Mvh

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Ferskinger er sånne som meg som nylig har kjøpt LV :)

Lf

M

musicus

Gjest
    ELEL6200 skrev:
    Mastersounden er inne til reparasjon. Fungerer den ikke optimalt, så selger jeg den. Akkurat nå spiller jeg med NAD 3020 :eek:. Jeg er strålende fornøyd (ikke le av meg nå). Vet at Gago har gjort et lignende eksperiment med NADen som effekt koblet til en forforsterker til 90000. Dette låter nok enda bedre. Men det kan kanskje Gago si mer om.

Lf
    ;D jeg har holdt på med dette så lenge at jeg ikke overraskes så lett, og takk for det, da hörer man også muligheter man ikke ville trodd på i förste omgang, det viktigste er jo at du er fornöyd.

Satte meg först nu og lytter lit lavt på KRén og det höres lovende ut, må la husets besetning våkne imorgen för jeg drar på litt mer her ;) :) ...

mvh

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.922
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    ELEL6200 skrev:
    kjoenik skrev:
    Forsiktig LF!! Man vet aldri hvem som leser tråder som dette... ;D

Grattis med nye høytalere forresten!
    Hehe, sant nok. Men, for øyeblikket hører hun musikk på LV'ene mens hun spiller backgammon på mobilen. Hun aner ikke at denne tråden eksisterer, den er jo ikke på OT :D

Tusen takk for gratulasjoner, jeg er uforskammet fornøyd. Jeg burde hørt på Gago og Kjoenik for leeenge siden, men bedre sent enn aldri. Disse spiller utrolig musikalsk, funker på alle sjangre jeg til nå har prøvd.

Synes egentlig veldig synd på "disse" som ikke er rammet av den øredøvende LV-Hallelujaen, men noen må jo ta seg av hifien mens vi andre hører musikk.
    Halleluja. LV lenge leve :D

Lf
    Kult og høre Lf, virkelig morro at du har fått de til fra første stund og sendt nevrosene på dør.
    Det høres ut som du har truffet blink med stor B denne gangen. Gratulerer igjen.
    Kommer gjerne på besøk, for jeg vil kvalifisere meg selv som venn selv om jeg ikke eier ett par selv til dags dato :)

M

musicus

Gjest
    FallenA skrev:
    Musicus: (LV eier fra 27 mars 2009)
    Hagto:
    Kjoenik:
    Tror forresten Hagto skal stå lenger opp på listen enn meg ;) ...

mvh

Hagto

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hagto:(LV eier fra 30 januar 2009)
    Kjoenik:

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    4
    Vel, jeg hentet mine på Horten messen i 2007. Vidar Sonesen fra Audioart, som hadde agenturet den gangen, hadde fraktet dem til Horten, nærmere bestemt butikken til Terjene.
    Det var fin opplevelse for min del. Bodde på hoteller den helgen. Vandret rundt i gangene og hørte og så mange forskjellige oppsett.
    Så også noe kjente ansikter, Hagto og Fosse, men var for sjenert til å til å ta kontakt og introdusere meg som "kjoenik fra sentralen"... ::) Vekslet dog noen ord med Fosse mens vi lyttet på Reference 3A Veena.
    AN-E og 300B rørsledene til AudioNote gjorde et ordentlig godt inntrykk.
    Da jeg var oppe hos Audio Aktøren for å hente høytalerne hørte jeg på et oppsett som imponerte stort. Det var Totem sin toppmodell "Wind" med ALS Hurricane, 200 watt monoblokker. Det var en heftig opplevelse, tett på "live".

Så på søndagen kjørte jeg hjem med LV i bagasjerommet og en god følelse av å ha gjort noe riktig.
    Matchingen med min daværende CJ-CAV 50 (EL34) var ikke den beste, for å si det forsiktig. Men det gjorde ikke så mye, for jeg visste allerede at jeg måtte prøve 300B. Gamle (unnskyld) Terje på Audioaktøren gjorde meg oppmerksom på at 8w 300B kunne bli i minste laget for å blåse liv i disse høytalerne. Derfor ble det til at jeg begynte å kikke etter 300B single ended i paralell.
    Det var Impulse som tipset meg om Eric Andersson og Audion. Jeg har etterhvert innsett at Impulse sine lydpreferanser matcher perfekt med mine, så jeg skaffet meg et par Audion Silver Night fra Sverige og det ble en kjempematch.

Jeg har funnet lyden jeg vil ha, og for øyeblikket er jeg utrolig uinteressert i oppgraderinger.
    Men, OBX-RW kommer på et tidspunkt, Border Patrol, Kondo, eller kanskje tom Shindo som en liten detour fra 300B, men noe gromt blir det. Om det tar fem, ti, eller 20 år før det skjer bekymrer meg ikke så mye.

Det er min ubeskjedne påstand at ingen audiofil i verden vil påstå at et godt matchet anlegg med LV OBX, i et egnet lokale, ikke låter bra. Preferansene er naturligvis forskjellige, og det er sikkert mange som vil foretrekke andre løsninger. Men jeg tror altså ikke noen vil påstå at det ikke låter bra.

Hallelujah ;)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    4
    Det plasserer meg forøvrig på plass nummer tre på listen over de mest innflytelsesrike LV-eiere på hifi-sentralen... ;D

Kjoenik:(LV elsker siden 2007)

M

musicus

Gjest
    Jeg burde kanskje få egen liste som enerådende siden jeg kjører IBX-R2, ikke sikkert at mange av dere andre har hørt de engang ;D ;D...

mvh

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    4
    musicus skrev:
    Jeg burde kanskje få egen liste som enerådende siden jeg kjører IBX-R2, ikke sikkert at mange av dere andre har hørt de engang ;D ;D...

mvh
    Ja, innvendige delefiltre er unektelig noe sært, eller hva synes dere andre...?

Hagto

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    kjoenik skrev:
    musicus skrev:

mvh
    Sært ja, absolutt ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    4
    Stemningsbilde

Noen kjenner kanskje igjen Grateful Dead - American Beauty. Nydelig plate!!

M

musicus

Gjest
    kjoenik skrev:
    musicus skrev:

mvh
    ;D

mvh

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    kjoenik skrev:
    Stemningsbilde

Noen kjenner kanskje igjen Grateful Dead - American Beauty. Nydelig plate!!
    Se der ja, ikke mye sært over de LVene.

Utrolig fint du har fått det, Kjoenik. Bor du forsatt i bergen?

Lf

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    4
    Jada, rett utenfor Handelshøyskolen. Stikk gjerne innom om du er på disse kanter. Jeg har endel prog på vinyl...

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    EIER:

SOLGT:

gago ;D

Nido

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2008
    Antall liker
    10
    @kjoenik; hva er det ht'ene står på nå(Base)?

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    kjoenik skrev:
    Jada, rett utenfor Handelshøyskolen. Stikk gjerne innom om du er på disse kanter. Jeg har endel prog på vinyl...
    Takker for det kjoenik og du skal ikke se bort fra at vi tar en tur til Bergen. Du er selvsagt også velkommen her til Stavanger.

Lf

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.892
    Torget vurderinger
    4
    Nido skrev:
    @kjoenik; hva er det ht'ene står på nå(Base)?
    Spraylakkerte IKEA slakteblokker med integrert gummidemping på sidene. Funksjonen er å løfte høytalerne og lydbildet.
    Blir spennende å se om lydbilder dasker i gulvet når jeg tar dem vekk igjen...

Vil anbefale alle LV-eiere å eksperimentere med å vinkle høytaleren litt bakover.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.250
    Torget vurderinger
    32
    kjoenik skrev:
    Vil anbefale alle LV-eiere å eksperimentere med å vinkle høytaleren litt bakover.
    Det gjelder vel ikke bare LV-eiere ;)

Roy

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.193
    Torget vurderinger
    6
    Hei alle LV venner
    Etter å ha ordlagt meg på en måte i en annen tråd, på en måte som jeg skjønner har provosert noen av dere, prøver jeg meg på en uforbeholden unnskyldning ettersom det kan virke som om jeg kan ha dratt forhastede konklusjoner mht konstruksjonen.

Bla. så har jeg etter litt søking på den for tiden overbelastede harddisken min (hjernen) kommet på at det er noen konstruktører som sverger til lette udempede kabinetter. Bla. Lumenwhite. Gago har også opplyst meg at dette gjelder for Harbeth og Spendor. Jeg har ikke satt meg nøye nok inn i LVs konstruksjonsfilosofi til at dette slo meg å også kunne være tilflle for LV. My bad, og igjen jeg beklager!

For å prøve en litt konstruktiv vinkling (så kan jeg kanskje lære litt av dette her), ber jeg derfor om at noen som har litt bedre greie på LV høyttalere kanskje kan opplyse meg litt.. Jeg har forsøkt å lese de forklaringer som jeg har funnet ang. kabinettoppbygging. Jeg finner to forskjellige betegnelser på kabinettmaterialene: 750 density hardwood composite, og undisclosed density hardwood composite particle board. Kan noen av dere forklare meg hva dette er? Har forsøkt å lete på wikipeda og google, men finner ingen god forklaring utover at det er menneskeskapt tre i samme kategori som MDF o.l Og hvis noen vet hvilke modifikasjoner som gjøres på elementene, hadde det vært flott å få litt info om det også..

Peace and love :)

mvh
    en ydmyk gut_man

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kabinettene er nok lagd av en slags mdf, vil jeg tro.
    kanskje litt sånn fancy pancy mdf... ;D
    uansett, dettte interesserer meg mindre, så lenge lv tydeligvis har funnet en oppskrift for go'lyd.
    og, jada, de tar seg godt betalt for go'lyden, men det gjør jaggu ag og mange andre produsenter også.
    men her snakker vi bevisst materialvalg og kabinettfilosofi, utvikling av delefilter, modding av elemneter, voicing og tuning.
    kan på ingen måte sammenlignes med f.eks. egde g-cd...

når det gjelder hva som er gjort med elementene, så tror jeg det sikreste svaret kan fåes ved å spørre lv.
    men det spørs om de velvilllig gir ut sånn informasjon, like lite som kokkene på bagatelle velvillig veileder kundene i hvordan man kan lage samme maten hjemme, bare man har en bunt asparges og noen kamskjell i kjøleskapet...

N

nb

Gjest
    Gago skrev:
    like lite som kokkene på bagatelle velvillig veileder kundene i hvordan man kan lage samme maten hjemme, bare man har en bunt asparges og noen kamskjell i kjøleskapet...
    OT: De svarer nok villig vekk, men kan bare glemme å få til det samme selv. Om du lurer på hva en av de mest annerkjente kokkene i verden gjorde på restauranten sin, så er det bare å kjøpe den virkelig store kokeboken til Marco Pierre White. Alt står der. Men man får det ikke til selv uansett.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    nb skrev:
    OT: De svarer nok villig vekk, men kan bare glemme å få til det samme selv.

godt poeng.

btw, jeg har hørt om folk som påstår de kan få til fullverdige kloner av den billigste høyttaleren i auditorium-serien, men ennå har ingen sagt eller bevist at de kan gjøre det samme med obx-r2.
    så sååå vanvittig simpel kan denne høyttaleren ikke være, tross alt.

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Gago skrev:
    EIER:

SOLGT:

gago ;D
    Jeg regner ikke deg som tidligere eier, da du er notorisk utro ;D Ja, enkelte ganger tror jeg du selger kjæledeggene dine til venner slik at de skal få oppleve magien og gleden, for så å kjøpe samme komponent til deg selv igjen når savnet blir for stort:)
    Takk, gago, takk.

Lf

Lille_Adam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Antall liker
    14
    gut_man skrev:
    Jeg finner to forskjellige betegnelser på kabinettmaterialene: 750 density hardwood composite, og undisclosed density hardwood composite particle board. Kan noen av dere forklare meg hva dette er?
    Enkelt og greit MDF. "750 density hardwood composite" refererer til MDF med en densitet/tyngde på 750kg per m3. MDF kan ha en densitet fra 600 til 800 mens høyere densiteter kalles HDF, altså High Density Fibreboard.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ELEL6200 skrev:
    Gago skrev:
    EIER:

SOLGT:

gago ;D
    Jeg regner ikke deg som tidligere eier, da du er notorisk utro ;D Ja, enkelte ganger tror jeg du selger kjæledeggene dine til venner slik at de skal få oppleve magien og gleden, for så å kjøpe samme komponent til deg selv igjen når savnet blir for stort:)
    Takk, gago, takk.

Lf

øyh! jeg har eid lv i hele to uker, ffs. :mad: ;D
    så jeg gjør krav på å stå den eksklusive lista deres, dog som det sorte fåret... :-[

og, ja, det stemmer at jeg helst selger ting jeg blir virkelig glad i til venner.
    vil ha kontroll på hvor kjæledeggene mine befinner seg, og hvordan de har det. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn