Living Voice - Den flotte stemmen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    2.608
    Torget vurderinger
    4




    satin walnut finish, ganske lekker!
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    2.608
    Torget vurderinger
    4




    Main Turntable

    dps 2 Turntable



    Living Voice Mystic Mat turntable mat
    Main Tonearm Schroder No. 2 fW - pertinax version tonearm - especially made, only for dps turntables
    Phono Stage Graham Slee Era Gold V + Graham Slee Elevator EXP
    Phono Cartridge

    Audio-Technica AT33 PTG Prestige model
    Second Turntable J.A. Michell Prisma
    Second Tonearm SME 3009 with Grado Virtuoso MM cartridge
    CD Player Naim Audio CDX / XPS
    Tuner Naim Audio NAT 05
    Preamplifier Naim Audio NAC252 + Supercap 2
    Amplifier Naim Audio NAP300

    Speakers


    Living Voice Auditorium 2, in cherry finish
    Cables Naim Audio NACA5 cables, Analysis Plus Oval One interconnect between GSP Audio boxes
    Rack Hutter Basic racks, in American cherry finish
    Music Genre Pop, Rock, Jazz, Vocals


    Latest update :
    Schroder No. 2 fW - pertinax version tonearm - especially made only for dps turntables
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    2.608
    Torget vurderinger
    4


    "The speakers

    Notice the Soundcare Superspikes replacing the original spikes, perfect for protecting floors and for

    easily moving the speakers around for positioning. Highly recommended over coins or cups for Living Voice speakers,

    but ONLY when the floor has to be protected from sharp spikes; otherwise, use the original spikes."


     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    2.608
    Torget vurderinger
    4


    http://www.tnt-audio.com/shows/bristol06r_e.html

    This was my favourite room last year, and it didn't disappoint this time. No wonder if you know that all electronics were Kondo. This year's set-up was almost the same, except for a simpler turntable (SME model 10 instead of the massive Kuzma Stabi XL). Mind you, that 'simple' turntable still had a Kondo cartridge, which costs several times the price of the table and arm combined. Further down the chain was a Kondo moving coil transformer, the Kondo KSL-M7 phono stage, the M1000 line stage and a pair of Gakugh power amps. All valve gear, of course! The loudspeakers were the Living Voice Avatar OBX R2, in a special version with all custom cross-over components. Digital replay was taken care of by a Resolution audio CD player, which sounded remarkable. That is, until a proper record was put on the SME. Vinyl replay on this system was absolutely breathtaking and left digital far behind. I have honestly never heard piano being reproduced with such complete realism as in that room. The dynamics were unbelievable. The piano was reproduced with complete scale and authority. At a certain point I had to actually stop myself from joining the audience applauding, so convincing and utterly absorbing was the experience. It far transcends hi-fi and it is very difficult to say what it actually is that makes a system like this so brilliant. In the end it's just so involving and musical that you forget about the system and are just swept away by the music. Of course, this is not a very realistic set, with a combined price of over £50,000, but that is not really the point. It shows us what is possible and certainly inspired me.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    2.608
    Torget vurderinger
    4


    Forgjengeren til drømmehøytaleren et par poster tidligere
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    2.608
    Torget vurderinger
    4








    Og en utrolig fet cd-spiller

     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    2.608
    Torget vurderinger
    4


    A full range horn speaker called 'Living Voice Air Partner' shown at the London Penta 1992 show. Uses a Gauss 1502 bullet tweeter and Vitavox (British) drivers for the bass and midrange horns. Efficiency is 108dB/1W/1m.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    2.608
    Torget vurderinger
    4
    Airscout





    Dette er vel også Living Voice, men jeg har aldri sett bilder av disse høytalerne i "virkelige" systemer.
    Tror det dreier seg om en Auditorium OBX i fancy (ikke etter min smak) kabinett.

     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    2.608
    Torget vurderinger
    4
    Airpartner







    Air Partner Statesman

    The Statesman version was released in 1995 and was the ultimate version of the Air Partner. It featured a variety of refinements which included JBL 2405 slot tweeters that were time aligned by being positioned on a gantry over the compression drivers coils.
    The damping on the mid range unit was changed from sand to a polyurethane polymer and I also believe the S5 rather than the S2 compression drivers were commonly fitted.
    They were available in Mahogany with Birds Eye Maple detailing or Black Lacquer with Birds Eye maple detail.

    Specifications
    Sensitivity: 105 dB/watt @ 1m
    Dimensions 1830mm x 660mm x 915mm
    Frequency response: 50Hz - 21KHz
    Min amplifier recommended: from 3 watts
    Max power handling: 100 watts continuous
    Weight: 110 kg per unit

    Below: Kevin next to the Statesman at the London Hi-fi Show



    Tone Scout

    The Tone Scout was designed to be a smaller, lighter and more affordable speaker that would offer similar levels of sound quality to the Air Partner albeit without the same levels of bass extension. A choice of JBL or Beyma tweeters were available and a Fane 12 inch bass driver was used in a back-loaded, scoop type horn.

    Specifications
    Sensitivity: 105 dB/watt @ 1m
    Dimensions: height 115, width 62.5, depth 57 cm
    Frequency response: 50 Hz - 21 kHz
    Min amp power: From 5 watts
    Power handling: 100 watts continuous
    Weight: 85 kg (190 lbs) per unit



    RW24

    For those people that wanted more bass extension, the RW24 bass horn was introduced in 1997. Designed to supplement the Scouts output they use two 12 inch drivers in a re-entrant (bi-furcated) ‘W’ horn. The drivers can be wired for stereo or mono or on very large systems (like the one pictured below) a set per side could be used. Due to their high efficiency there is no need to use a separate amplifier for them - their passive crossover meant that a stereo amp can run the whole system. They measure 84 x 146 x 59 cm.



    http://website.lineone.net/~empson/featuring_Vitavox.html
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    ja, kan jeg ikke få et par av de store modellene ......så kan det være det samme.

    Blandt de tøffeste jeg har sett. :D
     

    Dave

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Innlegg
    130
    Antall liker
    2
    Flotte billeder Kjoenik - mange af disse setup har jeg aldrig set før! Du må have brugt en del timer på dette detektivarbejde..nu er du vel ikke blevet rastløs her i ferietiden ;D
    Man må jo sige at det generelt ikke er i "det billige selskab" at LV'erne befinder sig!

    Mvh
    Dave
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    2.608
    Torget vurderinger
    4
    Dave skrev:
    Flotte billeder Kjoenik - mange af disse setup har jeg aldrig set før! Du må have brugt en del timer på dette detektivarbejde..nu er du vel ikke blevet rastløs her i ferietiden ;D
    Man må jo sige at det generelt ikke er i "det billige selskab" at LV'erne befinder sig!

    Mvh
    Dave
    Vel, blir unektelig litt rastløs når jeg ikke får kommet meg ut før jobb på en tirsdag formiddag pga bihulebetennelse, feber og alt som hører med.
    Ellers er det da et sunnhetstegn i mine øyne at høytalerne i stor grad blir brukt med SOTA tilbehør. Det betyr vel at de har et stort potensiale...eller hvad?
    Men de nye hornhøytalerne fra Living Voice er kraftsuseme noen lekre kreasjoner!
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.579
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kjoenik skrev:
    Men de nye hornhøytalerne fra Living Voice er kraftsuseme noen lekre kreasjoner!

    lukker jeg øynene, så kan jeg se dem for meg i det kjoenikske hjem om et år eller to. ;)
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.337
    Antall liker
    378
    Torget vurderinger
    14
    Heisann

    Masse flotte bilder og interesang lesning her inne i tråden dykkar. :)

    Etter mykje god lesning,så blir eg meir og meir nysgjerrig på desse Living Voice høytalerne.
    Er det noken på vestlandet som fører denne?(Les Bergen/Haugesund)
    Må få hørt på denne asap. ;)

    TAF
     
    M

    musicus

    Gjest
    T A F skrev:
    Heisann

    Masse flotte bilder og interesang lesning her inne i tråden dykkar. :)

    Etter mykje god lesning,så blir eg meir og meir nysgjerrig på desse Living Voice høytalerne.
    Er det noken på vestlandet som fører denne?(Les Bergen/Haugesund)
    Må få hørt på denne asap. ;)

    TAF
    Er det ikke Maxwell som fører disse i Norge nu mon tro? som ett lite stall tips kan det jo nevnes at de trives særdeles godt med Accuphase kl A forsterkere ;D

    Slik så oppsettet ut for en tid tilbake...


    mvh
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    2.608
    Torget vurderinger
    4
    Gago skrev:
    kjoenik skrev:
    Men de nye hornhøytalerne fra Living Voice er kraftsuseme noen lekre kreasjoner!

    lukker jeg øynene, så kan jeg se dem for meg i det kjoenikske hjem om et år eller to. ;)
    Hvis jeg lukker øynene mine kan jeg se dem for meg i den kjoenikske yachten. Det er jo tross alt yachthøytalere... ;D

    T A F skrev:
    Heisann

    Masse flotte bilder og interesang lesning her inne i tråden dykkar. :)

    Etter mykje god lesning,så blir eg meir og meir nysgjerrig på desse Living Voice høytalerne.
    Er det noken på vestlandet som fører denne?(Les Bergen/Haugesund)
    Må få hørt på denne asap. ;)

    TAF
    Vi kan da altids prøve å få til en liten demo hjemme hos meg...Bare send PM når du er i Bergen, så får vi prøve å organisere noe!
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.337
    Antall liker
    378
    Torget vurderinger
    14
    Takker for det tilbudet kjoenik. Har fått eit tilbud fra importør om heim lån,så vi får sjå ka som skjer.

    Mvh
    TAF
     
    M

    musicus

    Gjest
    Ett lite "service" tips LV eiere, som var meget påtagelig forbedrende på mine relativt nye LVér, det var å gå over å stramme til boltene/skruene på elementene, mine er bare spillt på en knappt år, men dette anbefales sterkt!

    mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.579
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    en tanke når det gjelder disse outboard x-over boksene.
    hvorfor i helv... bygger ikke lv filteret inn i den svarte foten på høyttalerne, slik at man slipper store bokser som ligger og slenger på gulvet eller i racket?
     
    M

    musicus

    Gjest
    Gago skrev:
    en tanke når det gjelder disse outboard x-over boksene.
    hvorfor i helv... bygger ikke lv filteret inn i den svarte foten på høyttalerne, slik at man slipper store bokser som ligger og slenger på gulvet eller i racket?
    Betimelig spm, det ville jo i praksis være en mellom ting mellom IBX & OBX, selv valgte jeg IBX av praktiske årsaker, samt besparingen av ett xtra sett med kabler.
    Skal man tro LV der så bør man jo helst kjøre samme fabrikat og modell gjennomgående, kan fort bli noen lapper xtra det.

    mvh
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Sølvkablene til mine OBX R2 (med utvendige delefilter) som FA mekket har sluttet å virke. Hvor kan jeg kjøpe et sett som ikke koster for mye og som er bra(helst kobber)?

    Lf
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    2.608
    Torget vurderinger
    4
    Chord Company (Maxwell) fungerer bra hos meg og koster ikke så mye.
    Jeg har forøvrig lyst til å prøve solid-core en gang. Dem kan man vel kjøpe hos ELFA.
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Har du Chord kabel hele veien, både til og fra delefilter samt jumpere? Har testet biamping, men det frister ikke til gjentagelse. Hva betalte du og hva er etternavnet på arten?

    Lf
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Ser at det er ligger noe chordkabler på bruktbørsen. Kjøper jeg disse trenger jeg bare noen korte fra delefilter til høyttaler...........

    Lf
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    2.608
    Torget vurderinger
    4
    ELEL6200 skrev:
    Ser at det er ligger noe chordkabler på bruktbørsen. Kjøper jeg disse trenger jeg bare noen korte fra delefilter til høyttaler...........

    Lf
    Evt. bruke chord co sine jumpere om det går med lengden...Se i highend på sørlandet tråden. Der er det bilder av Robert Amundsen sin løsning på en av de siste sidene. Han bruker cardas jumpere mellom delefilter og ht.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Hagto skrev:
    Living Voice IBX-R2 testet i siste Positive Feedback:

    http://www.positive-feedback.com/Issue50/livingvoice.htm
    Det får man si, kjenner meg igjen i mye her med mine egne IBX-R2, kanskje med unntak av det han opplever i starten av testen med sin egen SET amp, spesiellt dette tangerer godt mine egne preferanser og valg av LV IBX R2:

    "These speakers allow a music lover of any genre of music to turn on his stereo and be swept away by the emotion of the music. At the IBX-R2's price point I can't think of another speaker that provides as much musical enjoyment. If you listen to music so that you can be involved with the music, so that you can be swept away by the emotions of the music, you really need to hear the IBX-R2s".

    mvh
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.160
    Antall liker
    3.986
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Kjempefin artikkel!

    Må neste låne ett bilde fra den:
     

    Vedlegg

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    2.608
    Torget vurderinger
    4
    Herregud, jeg kjenner at det knyter seg i magen på meg. Den høytaleren ser bare ultrakul ut!!
    Om hundre år har jeg råd til dem. Da kan jeg selge huset og bo i hornet...
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    kjoenik skrev:
    Herregud, jeg kjenner at det knyter seg i magen på meg. Den høytaleren ser bare ultrakul ut!!
    Om hundre år har jeg råd til dem. Da kan jeg selge huset og bo i hornet...
    Jeg likte ideen godt: tenker jeg skal snakke med kona i kveld om ikke vi kan legge hele byggeprosjektet på is, kjøpe disse nydelige horna, og flytte som hel familie med to barn inn i dem. Nydelige høyttalere :-*
     
    M

    musicus

    Gjest
    Man får jo nesten koble de oppmed dette lille snadderet av elektronikk, om det skal monne ;) ...



    mvh
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    kjoenik skrev:
    Herregud, jeg kjenner at det knyter seg i magen på meg. Den høytaleren ser bare ultrakul ut!!
    Om hundre år har jeg råd til dem. Da kan jeg selge huset og bo i hornet...
    Du er nå "en liten tøysegutt" du Kjoenik. Du selger jo bare den nye terrengsykkelen, Volvoen og båten. Vips så er du der ;D

    mvh Elektron
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn