Living Voice - Den flotte stemmen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hagto skrev:
    Gago skrev:
    oisann, hva skjer, hagto?
    Jeg får dem ikke til slik jeg ønsker i stua mi.
    Har ommøblert, prøvd forskjellige forsterkere, og styrt en masse. Kommer ikke helt i mål med disse hos meg.
    Har holdt ut så lenge fordi jeg har hørt så god lyd hjemme hos Robert Amundsen på hans Living Voice. Får ikke til noe slikt i min stue dessverre. Nå kaster jeg inn håndkleet.

nesten sånn at jeg har lyst til å kaste meg inn i bilen og flise ned til sørlandet for å redde deg. ;D

du likte jo obx-r2 veldig godt?
    deretter skjedde (minst) tre ting:
    1) omøblering.
    2) byttet fra innspilte obx til uinnspilte ibx = tynnere lyd.
    3) skiftet fra quad rørmonos til gainclone = tynnere lyd.

kan det være summen av disse tre tingene som gjør at du er litt "ute og sykler"?

anyhow, det finnes mange gode høyttalere der ute, ønsker deg lykke til i jakten videre. ;)

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Gago skrev:
    Hagto skrev:
    Gago skrev:
    oisann, hva skjer, hagto?
    Jeg får dem ikke til slik jeg ønsker i stua mi.
    Har ommøblert, prøvd forskjellige forsterkere, og styrt en masse. Kommer ikke helt i mål med disse hos meg.
    Har holdt ut så lenge fordi jeg har hørt så god lyd hjemme hos Robert Amundsen på hans Living Voice. Får ikke til noe slikt i min stue dessverre. Nå kaster jeg inn håndkleet.

nesten sånn at jeg har lyst til å kaste meg inn i bilen og flise ned til sørlandet for å redde deg. ;D

du likte jo obx-r2 veldig godt?
    deretter skjedde (minst) tre ting:
    1) omøblering.
    2) byttet fra innspilte obx til uinnspilte ibx = tynnere lyd.
    3) skiftet fra quad rørmonos til gainclone = tynnere lyd.

kan det være summen av disse tre tingene som gjør at du er litt "ute og sykler"?

anyhow, det finnes mange gode høyttalere der ute, ønsker deg lykke til i jakten videre. ;)
    ;D
    Hjelper ikke, bestemmelsen er tatt.

1. Likte obx bedre. Hadde framdeles troen mens jeg eide dem, selv om jeg ikke var helt i mål.
    2. Har spillt lenge på dem nå, men det er nok ikke bare innspilling.
    3. Har hatt flere forsterkere innom. Både rør og transistor.

Vet hvilket merke jeg havner på igjen. Blir ingen jakt.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hagto skrev:

du har god smak, så dette grer seg nok til, hagto.
    og jeg tror ikke det gir rare oddsen hos norsk tipping hvis noen spiller på "harbeth". ;D

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Gago skrev:
    Hagto skrev:

du har god smak, så dette grer seg nok til, hagto.
    og jeg tror ikke det gir rare oddsen hos norsk tipping hvis noen spiller på "harbeth". ;D
    ;D Har vært utro lenge nok nå.

Skal jeg høre skikkelig godlyd på LV, er det ikke lange turen til Robert.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hagto skrev:
    Skal jeg høre skikkelig godlyd på LV, er det ikke lange turen til Robert.

ja, sånn sett er du safe.

vi vet jo at lv kan spille fantastisk, og når du har robert i nærheten, så kan du jo kose deg med harbeth hjemme og lv hos roberrt.
    pose og sekk, kalller man det.

ivarlo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    596
    Torget vurderinger
    3
    Et meget fornuftig valg, ...i mangel av 40.1 ;D

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Leit å miste to av våre kjære medlemmer, men jeg rykker i alle fall opp i LV hierakiet :D

nb: (LV eier fra juni 2003)
    Dave: (LV eier fra november 2006)
    Kjoenik:(LV elsker siden 2007)
    Musicus: (LV eier fra 27 mars 2009)
    ELEL6200:(LV eier fra 13 april 2009)
    dag1234:(LV eier fra 11 mai 2009)

SOLGT:
    Gago
    Hagto:(LV eier fra 30 januar 2009)
    FallenA:(LV eier fra 10 mars 2009)

Jeg har for øvrig solgt mine som var oppgradert til OBX R2, og kjøpt meg orginale LV R2er med manastativer. Takk FA :)

Dave, om du skal selge Border Patrolen din så er jeg interessert ;)

Lf

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har moderert meg til "LV eier". Men jeg er like fornøyd.
    Og så har jeg lagt Hugh til listen vår. Kan hende han titter innom her og skribler litt etterhvert som opplevelsene synker inn.

Kjoenik:(LV eier siden 2007)
    Hugh: (LV eier siden oktober 2009)

SOLGT:
    Gago

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Ok, koenik er du i ferd med å begå utroskap :D

jre: (LV eier siden 9 okt 2009)

SOLGT:
    Gago

Jeg har lagt til kompisen som kjøpte mine. Han er etter at de kom i hus umulig å nå på telefon, dersom man får han i tale er tema kun musikk og at han er kommet "hjem".

Gratulere til Hugh og velkommen til LVmafiaen.

Lf

M

musicus

Gjest
    ELEL6200 skrev:

jre: (LV eier siden 9 okt 2009)

SOLGT:
    Gago

Jeg har lagt til kompisen som kjøpte mine. Han er etter at de kom i hus umulig å nå på telefon, dersom man får han i tale er tema kun musikk og at han er kommet "hjem".

Gratulere til Hugh og velkommen til LVmafiaen.

Lf
    Godt det er noen som holder stand og grattis med "ekte" LVér ELEL6200, og hyggelig at andre igjen oppdager fortreffeligheten med LV, Hugh hadde en ypperlig beskrivelse i sin tråd, nå er det bare 300B som mangler lf, ser du er på gang ;) ;D.....

mvh

M

musicus

Gjest
    Litt oppdatering på LV_KR Audio fronten :) .....

KR Audio AV340

KR Audio AV340 & Cary Audio Design 303/300 m/Mullard CV491 rør på utgangen :D vel plassert på ett Quadraspire Sunoko rack...

litt oversikt, med bl.a ca halvparten av cdéne til venstre....

og halvparten av lpéne, har tømt hyllen siden det ikke spilles vinyl for tiden..

mvh

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    ELEL6200 skrev:
    Leit å miste to av våre kjære medlemmer, men jeg rykker i alle fall opp i LV hierakiet :D

Kjoenik:(LV elsker siden 2007)

SOLGT:
    Gago

Jeg har for øvrig solgt mine som var oppgradert til OBX R2, og kjøpt meg orginale LV R2er med manastativer. Takk FA :)

Dave, om du skal selge Border Patrolen din så er jeg interessert ;)

Lf
    I denne omskiftelige verden, er er BP nok det sidste jeg skiller mig af med.....indtil næste gang jeg får en hjerneblødning eller vinder i i Lotto. :)

M

musicus

Gjest
    Karlinn skrev:
    Takker, forsøker "keep it simple", som en kontrast til tidligere oppsett, som dette f.eks, fra feb 2008 :) ....

[/img]

mvh

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    ELEL6200 skrev:
    Lf
    Nei, slett ikke. Det har jeg ingen planer om!

Hører du noen forskjell i lyden fra oppgraderte obx-r2 og originale obx-r2. Forandringene fra obx-r til obx-r2 er kun i delefilteret etter hva jeg har forstått...

Fine bilder om.s!
    Likte oppstillingen av vinylen. Meget dekorativt.

M

musicus

Gjest
    kjoenik skrev:
    ELEL6200 skrev:
    Lf

Fine bilder om.s!
    Likte oppstillingen av vinylen. Meget dekorativt.
    Takker! beholdt ca halvparten fremme når jeg solgte riggen for en stund siden, må ha en liten teaser til å handle inn en ny spiller etterhevert, samt at det setter temaet litt i det hjørnet, det er liksom musikkens del... :) ...

mvh

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    kjoenik skrev:
    Hører du noen forskjell i lyden fra oppgraderte obx-r2 og originale obx-r2. Forandringene fra obx-r til obx-r2 er kun i delefilteret etter hva jeg har forstått...
    Kan jo først begynne med at vi testet originalt R2 delefilter mot et eksakt likt som var moddet med bybee-filter. Filtrene ble testet og koblet på de ”oppgraderte” R2ene.

Filterene ble byttet i tre omganger. 3 av 4 lyttere hørte markant lydforskjell på de to filtrene. En til fordel R2org, en mente de begge spilte like godt, men forskjellig og en mente bybee var best. Jeg hørte ikke en markant forskjell. Deltakerne kan jo komme med mer info om de orker.

Det må nevnes at lyttetesten foregikk mellom 1800 - 0600 engang, så feilkilder er det nok av. De som var på treffet/festen ble i alle fall godt kjent med LV og resten av utstyret gjennom 12 timer med konstant musikk.

Min konklusjon: Jeg kommer til å ta ut bybeefilteret. Liker ikke å besudle disse hellige høyttalerkonstruksjonene.

Forskjellen på oppgraderte/orginale LVer.
    De oppgraderte har et annet diskant element og trekassene er også ulike (basselementene og det innvendige vet jeg ingen ting om). Delefilter til begge LVene er standard OBX R2 filter.
    Tror ikke mine ekser er oppgradert fra R1, men fra noen høyttalere lenger ned i serien. Dette vet kanskje FA eller Gago mer om.

Det virker ut som de originale LVene spille renere (mer oppløst), med enda bedre bass og dynamikk. Mye av dette kan skyldes manastativene.

De oppgraderte virket litt mer rocka og uraffinerte. Begge deler spiller uansett meget bra, og kanskje er det en smaksak hva du liker best. Jeg trenger uansett mer tid med de originale får å finne evt.andre forskjeller, noe som i bunn og grunn er uinteressant når begge spiller musikk slik de gjør.

Lf

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Dave skrev:
    I denne omskiftelige verden, er er BP nok det sidste jeg skiller mig af med.....indtil næste gang jeg får en hjerneblødning eller vinder i i Lotto. :)
    Det var så lenge siden jeg har sett deg her i tråden, så jeg måtte bare lure deg tilbake. Og det klarte jeg fint ;D

Lf

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    ELEL6200 skrev:
    kjoenik skrev:
    Det må nevnes at lyttetesten foregikk mellom 1800 - 0600 engang, så feilkilder er det nok av. De som var på treffet/festen ble i alle fall godt kjent med LV og resten av utstyret gjennom 12 timer med konstant musikk.
    Hehe, og utrolig nok virket som om musikken ble bedre og bedre...

ELEL6200 skrev:
    kjoenik skrev:
    Forskjellen på oppgraderte/orginale LVer.
    De oppgraderte har et annet diskant element og trekassene er også ulike (basselementene og det innvendige vet jeg ingen ting om). Delefilter til begge LVene er standard OBX R2 filter.
    Tror ikke mine ekser er oppgradert fra R1, men fra noen høyttalere lenger ned i serien. Dette vet kanskje FA eller Gago mer om.

Det virker ut som de originale LVene spille renere (mer oppløst), med enda bedre bass og dynamikk. Mye av dette kan skyldes manastativene.
    Var nok noen fra lenger ned i serien ja. Da jeg hadde en mailutveksling med Kevin Scott, konstruktøren, ble jeg fortalt at den eneste forskjellen fra OBX-R til OBX-R2 var i delefilteret, og så mener jeg å huske at platen for høytalerterminalene er i plan med bakplaten på høytaleren på R2, en rent praktisk forandring. Stemmer dette?
    Kabinettet og elementene skulle ellers være identiske.

Ellers stemmer beskrivelsene dine med det jeg har lest i tester og brukererfaringer på nettet om oppgradering fra R til R2. Mer oppløst, tightere bass, og bedre dynamikk.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    de "uoriginale" er oppgradert fra (prototype) avatar, ikke fra r1.

ellers tror jeg du treffer blink med beskrivelsene om lydforskjellen mellom de du har nå og de du hadde før, lf.
    vermin har også kommentert at han syntes de uoriginale låter tøffere i trynet, mens de originale har en mer dannet spillestil.
    smak og behag og musikk avgjør hva man foretrekker.

btw, virker de nye litt mer tungdrevne enn de gamle?
    et mer avansert kabinett kan ha en slik virkning...

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    kjoenik skrev:
    Da jeg hadde en mailutveksling med Kevin Scott, konstruktøren, ble jeg fortalt at den eneste forskjellen fra OBX-R til OBX-R2 var i delefilteret, og så mener jeg å huske at platen for høytalerterminalene er i plan med bakplaten på høytaleren på R2, en rent praktisk forandring. Stemmer dette?
    Toppen på høyttalerterminalene er i plan med bakplaten på høyttalerene. Det trodde jeg det var på R1 også? Kanskje mine også er R1 bare med R2 filter.

Lf

R

Rojoh

Gjest
    ELEL6200 skrev:
    kjoenik skrev:
    Kan jo først begynne med at vi testet originalt R2 delefilter mot et eksakt likt som var moddet med bybee-filter. Filtrene ble testet og koblet på de ”oppgraderte” R2ene.

Filterene ble byttet i tre omganger. 3 av 4 lyttere hørte markant lydforskjell på de to filtrene. En til fordel R2org, en mente de begge spilte like godt, men forskjellig og en mente bybee var best. Jeg hørte ikke en markant forskjell. Deltakerne kan jo komme med mer info om de orker.

Min konklusjon: Jeg kommer til å ta ut bybeefilteret. Liker ikke å besudle disse hellige høyttalerkonstruksjonene.
    Hvis jeg husker riktig fra testen (med de nevnte feilkilder i hu), så var jeg vel av oppfatning at Bybee eller ikke Bybee blir litt smak og behag - dog låt det i mine ører hakket renere og oppløst uten Bybee. Tror jeg satte ny rekord i kombinasjonen delfilter/kabelbytte vs. promille på kortest mulig tid... ;D

Ellers er LV fine høyttalere. En virkelig god allroundhøyttaler uten irriterende særegenheter.

Mvh. Johan

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Gago skrev:
    btw, virker de nye litt mer tungdrevne enn de gamle?
    et mer avansert kabinett kan ha en slik virkning...
    Første inntrykket er faktisk at de er lettere å drive enn de gamle, men dette kan skyldes at de er mer dynamiske og subjektive ønsker om lettdrevenhet fra min side ;)
    Driver med oppussing av kjøkken. Kommer med flere lytteinntrykk når kjøkkenet er klart og jeg har fått tid til å kose meg med mye musikk.

Lf

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Fine bilder, oppsettet ditt faller virkelig i smak, om.s. Jeg synes likevel du bør være forsiktig med å poste for mange slike bilder av ditt ryddige og strøkne oppsett. Det er jo en viss sjanse for at min bedre halvdel får ideer om at jeg burde kvitte meg med det meste av rotet mitt :)

Lf

M

musicus

Gjest
    ELEL6200 skrev:
    Fine bilder, oppsettet ditt faller virkelig i smak, om.s. Jeg synes likevel du bør være forsiktig med å poste for mange slike bilder av ditt ryddige og strøkne oppsett. Det er jo en viss sjanse for at min bedre halvdel får ideer om at jeg burde kvitte meg med det meste av rotet mitt :)

Lf
    ;D

mvh

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Jeg ser det er en GRAAF GM20 til salgs på bruktbørsen. Jeg ønsker i utgangspunktet å beholde det jeg allerede har av forsterkeri, men tanken på et kjøp av GM20 pirrer meg litt. Noen som har kjenskap til GRAAF?

Lf

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Jeg følger nøye med på Hugh sin fantastiske tråd, men finner lite info om lyden til GM20 og/eller LV der.

Lf

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Nok en fin tråd. Denne hadde jeg helt glemt, RBN. Takk for info :) Tråden skal leses fra A til Å.

Lf som også har Amphion som jeg er svært godt fornøyd med.

H

Hugh

Gjest
    ELEL6200 skrev:
    Jeg ser det er en GRAAF GM20 til salgs på bruktbørsen. Jeg ønsker i utgangspunktet å beholde det jeg allerede har av forsterkeri, men tanken på et kjøp av GM20 pirrer meg litt. Noen som har kjenskap til GRAAF?

Lf
    Løp og kjøp. Graaf GM20 med Audiomix magiske hånd er gull. Min GM20 er absolutt siste modell og helt rå, men jeg må åpne for justering av bias og nullpunkt. Ikke så vanskelig, men litt tungvint å måtte åpne....Jeg synes selv at den spiller som en gud på LV. Kjørte en hel Grateful Dead Truckin' up to Buffalo 1989 i går. Wow!

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Der var du jo, Hugh :) Kan du fortelle litt om hva du liker så godt med GM20 og LV matchen?
    Hva er forresten prisen på en ny GM20? 28000 kr virker noe dyrt for en brukt, men det skyldes kanskje oppgraderingene.
    Som sagt er denne komboen interessan, særlig ettersom det er en mye "billigere" løsning enn BP21 som er mitt førstevalg.

Lf

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Her kan du lese om de tekniske forskjellene på OBX og OBX R2, kjoenik. Opplysningene er sakset fra OBX R2 test fra http://www.6moons.com/audioreviews/livingvoice/avatar.html

”So, what's in the box? On the surface, the R2 is only marginally different from the original OBXRs that have given me so much pleasure for at least the last two years. It's the same small floorstander made of an undisclosed density hardwood composite particle board which itself stands on a little plinth that the speaker is attached to via blu tac. Hardwood composites have a very different mechanical Q or resonant quality to MDF and the difference between these and the last iteration of the speakers bears out the success of the new material. The cabinet is also built differently, employing a fully mitered construction. The new cabinet has a flush back where previously there was a picture frame recess on the rear baffle. There has also been a big hike in quality of finishes, My example came in very elegant Yew which comes in a rare single sheet of premium grade wood. No butted small leaves, no grain filler, no dye, hence the £400 premium over standard finishes.

The drivers are the Scanspeak Revelator set between two highly modified Vifa mid/bass units in a d'Appolito formation. The out- board crossovers, set in the same large black boxes, contain a circuit which has been further simplified from the original. The Zobel network is gone and Hovland Musicaps are used. All in all, these are not huge changes and I wouldn't have thought they would make a big impact. But I would have been wrong. These are changes that have evolved over roughly six years and it simply goes to show that attention to small details can deliver the kind of musical insight which is hard to credit. So how do they compare to the originals? The caricature version is that they have greater punch at the bottom end, more air and transparency in the mids, slightly purer highs and more tonal colour and resolution of timbre across the spectrum. It's when you start listening to music, not just the quality of sound, that the difference between the two models becomes more startling The 2s are capable of reproducing music so that with some instruments, in some recordings, the sound that emerges is surprisingly close to what was going into the original mikes. In other words, real - the holy Grail itself. In fact whole recordings produce this effect”

H

Hugh

Gjest
    ELEL6200 skrev:
    Der var du jo, Hugh :) Kan du fortelle litt om hva du liker så godt med GM20 og LV matchen?
    Hva er forresten prisen på en ny GM20? 28000 kr virker noe dyrt for en brukt, men det skyldes kanskje oppgraderingene.
    Som sagt er denne komboen interessan, særlig ettersom det er en mye "billigere" løsning enn BP21 som er mitt førstevalg.

Lf
    Nypris var vel mellom 45 og 50kkr og det var billig for et slikt produkt. Kvaliteten er formidabel. LV+GM20 er rett og slett fett. Stor og livaktig lyd krydret med detaljer. Dessuten skikkelig slamming i bunnen som jeg knapt trodde var mulig fra så små høyttalere. Ikke så stramt som Extrema + GM100 eller C5 + PassLabs, men heller ikke så fintfølende.

LV+GM20 fyller 26m2 med livelyd. The Smiths Rank låter så levende at det er en fryd. Grateful Dead det samme. Klassiske orkesterverk gjengis svært bra. Nær full bredde og dybde. GM100+Extrema er fantastisk, men dette noe mindre høytidelig og kanskje vel så gøy!

R

RoDa

Gjest
    Hvilken amp "skal" LV ha?
    Dersom jeg skulle prøve et par, kan jeg bruke min SAM eller må det feitere (klangmessig) saker til?
    Spør siden GM20 og 300B er temmelig forskjellig men brukes begge på LV?

R

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hva mener du med 300b?
    alle forsterker som er bestykket med 300b?
    gm20 er ikke så ulik endel 300b forsterkere, nei.

forøvrig er det lenge siden jeg har hørt sam nå, men jeg synser likevel at lv vil passe best med f.eks. den almarroen du testet for en stund tilbake - hvis du har den hjemme ennå da.

men prøv gjerne sam med lv, det er forsøket verdt, og det blir interessant å høre hva du synes om denne kombinasjonen.

R

RoDa

Gjest
    Gago skrev:
    hva mener du med 300b?
    Tror 300b er et vacuumrør? Men kjenner jeg ble usikker nå, når du spør sånn.... ::)

Har ikke hørt GM20, men innbilte meg at den var kjappere, og ikke så gylden som most 300b's?
    My bad altså ;)

forøvrig er det lenge siden jeg har hørt sam nå, men jeg synser likevel at lv vil passe best med f.eks. den almarroen du testet for en stund tilbake - hvis du har den hjemme ennå da.
    Vet ikke om det er mye forskjell på SAM og SAM V2. Det jeg vet er at SAM låter frodigere, luftigere og har mer klang en mange av de andre som har vært innom. Forskjellen på den og en amerikansk ICE-basert var temmelig overraskende.

men prøv gjerne sam med lv, det er forsøket verdt, og det blir interessant å høre hva du synes om denne kombinasjonen.
    Takker. Får høre om det er noen som vil låne meg et par LVer.....

R

olaps

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    166
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    RoDa skrev:
    Gago skrev:
    hva mener du med 300b?
    Tror 300b er et vacuumrør? Men kjenner jeg ble usikker nå, når du spør sånn.... ::)

Har ikke hørt GM20, men innbilte meg at den var kjappere, og ikke så gylden som most 300b's?
    My bad altså ;)

Vet ikke om det er mye forskjell på SAM og SAM V2. Det jeg vet er at SAM låter frodigere, luftigere og har mer klang en mange av de andre som har vært innom. Forskjellen på den og en amerikansk ICE-basert var temmelig overraskende.

Takker. Får høre om det er noen som vil låne meg et par LVer.....

R
    GM20 er åpen, kjapp og dynamisk. Har hørt den på en del forskjellig, også på mine AG Duo horn. 6C33-røret fungerer svært godt på GM20, bedre enn i mange andre sammenhenger IMO. GM20 er såvidt litt over mot det slanke, noe svært få SET-forsterkere er.
    300B er det jo mange varianter av også, men generelt kan 300B sies å være relativt forskjellig fra 6C33. Mer mellomtonefokusert (som SE trioder flest), kan man vel (svært forenklet) si.....
    Har ingen forutsetning til å si hva du vil like best på LV, men for min del vil jeg nok aldri forlate SET-leiren :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn