LM Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.573
    Antall liker
    103.029
    Torget vurderinger
    23
    Hahaha, og der fikk jeg et dytt til å sparkle over et spikerhull eller to! Takker(?).

    Har et sinnsykt ønske om å sette en grå 219 ved siden av min svarte for å se hvilken finish jeg liker best.
    Ha ha, ja lite er mindre lystig enn å bli skjelt ut på nasjonal tv (med hele hifiasylet klistret til skjermen med dårlig skjult skadefryd og frådende ølglass) av sinnasnekker Robsahm, så da er det bedre med litt skjerpings. Ellers deler jeg din glede over LM, som jeg dessverre ikke har hatt den glede av å teste selv enda.
    Robsahm er en kylling. Hans svenske motstykke derimot, HAN er det fart i! Førr FAAN! Hvor er dom el-jævlarna? ? ? Vi har inget strøm her!!! Helvete....
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hahaha, og der fikk jeg et dytt til å sparkle over et spikerhull eller to! Takker(?).

    Har et sinnsykt ønske om å sette en grå 219 ved siden av min svarte for å se hvilken finish jeg liker best.
    Ha ha, ja lite er mindre lystig enn å bli skjelt ut på nasjonal tv (med hele hifiasylet klistret til skjermen med dårlig skjult skadefryd og frådende ølglass) av sinnasnekker Robsahm, så da er det bedre med litt skjerpings. Ellers deler jeg din glede over LM, som jeg dessverre ikke har hatt den glede av å teste selv enda.
    Robsahm er en kylling. Hans svenske motstykke derimot, HAN er det fart i! Førr FAAN! Hvor er dom el-jævlarna? ? ? Vi har inget strøm her!!! Helvete....
    Og han har sannsynligvis fagbrev i faget han skal promovere også i motsetning til Robsahm. Men like fullt ubehagelig å være i søkelyset til Sinnasnekker'ns kameraer for hele landet å se... ;)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hahaha, og der fikk jeg et dytt til å sparkle over et spikerhull eller to! Takker(?).

    Har et sinnsykt ønske om å sette en grå 219 ved siden av min svarte for å se hvilken finish jeg liker best.
    Ha ha, ja lite er mindre lystig enn å bli skjelt ut på nasjonal tv (med hele hifiasylet klistret til skjermen med dårlig skjult skadefryd og frådende ølglass) av sinnasnekker Robsahm, så da er det bedre med litt skjerpings. Ellers deler jeg din glede over LM, som jeg dessverre ikke har hatt den glede av å teste selv enda.
    Robsahm er en kylling. Hans svenske motstykke derimot, HAN er det fart i! Førr FAAN! Hvor er dom el-jævlarna? ? ? Vi har inget strøm her!!! Helvete....
    Det største problemet med Robsahm er at han ikke er sint nok. Han burde lære av kokkejævel Gordon Ramsey hvordan man kommuniserer med folk for åpent kamera, og dessuten slutte med de superkleine forsøkene på å leke samlivsterapeut. Forøvrig enig i at han svenske er ti ganger bedre.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.941
    Antall liker
    17.240
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har anskaffet seg/hørt på 508ia?

    Omtalt her New Line Magnetic 508ia Integrated Amp | Steve Hoffman Music Forums

    "Runs 805 power tubes. 300b/6sn7 and 6sl7 for the driver/input side. 48 watts per channel. SET Class A"

    Det virker som om LM har bestemt seg for at det skal være en passende rørforsterker for alle og enhver, i alle prisklasser, behov og anledninger. Kvaliteten er den samme for alle, og det er skyhøy!

    2 x 48w SET.
    508 2_zpse5r8jatz.jpg



     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.941
    Antall liker
    17.240
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Anbefaler dere som har 16 Ohm utgang å prøve ut dette (og beklager hvis dette har blitt tatt opp tidligere).:)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Leser andre steder her på forumet at ikke alle er like begeistret for klangbalansen til LM forsterkerne. Er det noe spesiellt med den, eller hva kan man si om det? Har de f.eks. en framoverlent mellomtone eller tilbakelent bass eller andre avvik? "Nøytralt" syns jeg ikke sier så veldig mye, hvis noen hadde tenkt å svare det. :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jeg stusset også på denne. Jeg har hørt såpass mye på forskjellige LM-amper at jeg ikke helt begriper hva det skulle være å mislike, men konkluderer med at vi alle er forskjellige.Det er forøvrig rør og disses klangkarakter også. En manns tak er en annen manns gulv, som det heter.
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.941
    Antall liker
    17.240
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Leser andre steder her på forumet at ikke alle er like begeistret for klangbalansen til LM forsterkerne. Er det noe spesiellt med den, eller hva kan man si om det? Har de f.eks. en framoverlent mellomtone eller tilbakelent bass eller andre avvik? "Nøytralt" syns jeg ikke sier så veldig mye, hvis noen hadde tenkt å svare det. :)
    Hm, jøsses, hva skulle det være, har du noen eksempler som kan linkes til? Kan selv ikke snakke om flere LM-produkter, men det har jo etter hvert kommet endel overveldende tester av min egen LM219ia fra forskjellige hold, fra vidt forskjellige land og testere, at man kan si at det er en gjengs konsensus over dens prestasjoner. Og det til tross for de mange fordommene kinesisk hifi møter.

    Men man kan vel ikke gjøre absolutt alle til lags, som "impulse" på finurlig vis beskriver.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Leser andre steder her på forumet at ikke alle er like begeistret for klangbalansen til LM forsterkerne. Er det noe spesiellt med den, eller hva kan man si om det? Har de f.eks. en framoverlent mellomtone eller tilbakelent bass eller andre avvik? "Nøytralt" syns jeg ikke sier så veldig mye, hvis noen hadde tenkt å svare det. :)
    Hm, jøsses, hva skulle det være, har du noen eksempler som kan linkes til? Kan selv ikke snakke om flere LM-produkter, men det har jo etter hvert kommet endel overveldende tester av min egen LM219ia fra forskjellige hold, fra vidt forskjellige land og testere, at man kan si at det er en gjengs konsensus over dens prestasjoner. Og det til tross for de mange fordommene kinesisk hifi møter.

    Men man kan vel ikke gjøre absolutt alle til lags, som "impulse" på finurlig vis beskriver.
    Nei, det ble bare nevnt i en annen tråd her et sted at noen ikke likte klangbalansen. Jeg tenker jo at det er en ærlig sak, og har vel opplevd selv at utstyr ikke alltid faller i smak også, så jeg ble nysgjerrig og ville høre om noen hadde synspunkter som kunne belyse dette. Er litt nysgjerrig på rør for tiden, men er det en ting jeg iallfall ikke er ute etter, så er det forsterker med lys eller slank klangbalanse. :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg stusset også på denne. Jeg har hørt såpass mye på forskjellige LM-amper at jeg ikke helt begriper hva dette skulle være å mislike, men konkluderer med at vi alle er forskjellige. En manns tak er en annen manns gulv, som det heter.
    Ikke godt å si, var derfor jeg måtte spørre. Blir vel til at jeg må få hørt selv for å gjøre meg opp en mening, har uansett såpass lite erfaring med rørbasert hifi at jeg heller ikke vet om det er noe for meg enda. Tenker det er lurt å finne ut av før man skulle finne på å gå all-in med en SET forsterker f.eks.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.941
    Antall liker
    17.240
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vel, kan iaf for 219ia si at klangbalansen er ikke lys, for å si det mildt. Jeg kjøpte min uten å noensinne hadde hørt på et LM-produkt, men leste nøye på nettet før jeg slo til. Men nå skal det sies at jeg har hatt relativt mange rørforsterkere, og ofte SET tidligere. Kvalifisert gjetting, kan man vel kalle det:cool:

    Vil også trekke frem at jeg kun ved å alternere på pre-røret, kan få frem ganske så markante forskjeller. Så der har man også en mulighet til tune lyden i den retning man ønsker.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Vel, kan iaf for 219ia si at klangbalansen er ikke lys, for å si det mildt. Jeg kjøpte min uten å noensinne hadde hørt på et LM-produkt, men leste nøye på nettet før jeg slo til. Men nå skal det sies at jeg har hatt relativt mange rørforsterkere, og ofte SET tidligere. Kvalifisert gjetting, kan man vel kalle det:cool:

    Vil også trekke frem at jeg kun ved å alternere på pre-røret, kan få frem ganske så markante forskjeller. Så der har man også en mulighet til tune lyden i den retning man ønsker.
    Det er godt å vite, 219 er jo den modellen fra LM som har vekket størst interesse. Er dog noen punkter jeg er litt usikker på med meg selv, som f.eks. om SET passer til musikksmaken og høyttalerne mine, om jeg er klar for kostnadene med rørbytte (en gang i året? annethvert år?), og til slutt om jeg klarer å overbevise meg selv om at prislappen er verdt det.

    Men det er definitivt en av de tøffeste integrerte jeg vet om akkurat nå, og omtalene den har fått virker jo overbevisende nok. Planen er å få hørt litt forskjellig før et eventuelt kjøp, og den bør vel vurderes føler jeg. Den ser vaffal ordentlig bøllete ut. :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Rørsettene holder nok 3.5 år, omtrent. Og denne forsterkeren har såpass mye på lager at det skal mye til før den mister pusten. Ellers kan jeg ikke tenke meg en musikktype som ikke profiterer på en diger SET-forsterker, selv om det å forsøke å få øra til å blø med hysterisk angstrock avspilt på små, tungdrevne britiske åttitallsmonitorer antakeligvis ikke er noen vellykket øvelse...
    Jeg står i alle fall for hvert eneste ord jeg skrev om den i siste nummer av Fidelity. Kunne nesten dratt til enda litt, når jeg tenker meg om. Tviler sterkt på at det finnes en bedre integrert forsterker på markedet p. t.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Rørsettene holder nok 3.5 år, omtrent. Og denne forsterkeren har såpass mye på lager at det skal mye til før den mister pusten. Ellers kan jeg ikke tenke meg en musikktype som ikke profiterer på en diger SET-forsterker, selv om det å forsøke å få øra til å blø med hysterisk angstrock avspilt på små, tungdrevne britiske åttitallsmonitorer antakeligvis ikke er noen vellykket øvelse...
    Jeg står i alle fall for hvert eneste ord jeg skrev om den i siste nummer av Fidelity. Kunne nesten dratt til enda litt, når jeg tenker meg om. Tviler sterkt på at det finnes en bedre integrert forsterker på markedet p. t.
    Da rekker man iallfall å spare opp til nytt rørsett mellom hvert bytte, hvis de varer så lenge. Bruker anlegget litt til film og serier også, men det går jo an å alternere litt med en transistorert forsterker til sånt. Forøvrig hører jeg angstrocken og den tunge metalen min på store amerikanske hornhybrider med 15" bass og følsomhet på 101db, så i teorien burde det kunne gå fint. Ikke spiller jeg alltid så øredøvende høyt heller, jeg liker ofte at det låter bra og har nok skyv på lavt til moderat volum. Det jeg tenker på er vel kanskje om en SET som dette kan låte tøft og rytmisk nok, og slippe gjennom lyden av f.eks. el-gitarer uten at de låter for mykt, hvis det virker forståelig. Hefter ikke at trommer har bra smekk heller. Klassisk og jazz som jeg har fått mer og mer smak for de siste åra tar jeg for gitt at ikke vil være noe problem med denne forsterkeren. Men er vel bare en måte å finne ut av det jeg lurer på, og det er såklart å høre med egne ører.

    Var forresten en fin test du skrev også, skal ikke underslå at det stort sett var den som vekket interessen for akkurat den modellen her. :)
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Shit. Ene driverrøret på 218 takket for seg i går.(Psvane EL34 Philips Replica) Noen her som har testet og erfart forskjellige driverrør på 218, f.eks. KT88? Det kan brukes så mange forskjellige rør på denne, så det er noen millioner kombinasjoner...
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.610
    Antall liker
    84.865
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Noen som kan fortelle en stakkars rørnovise hva denne bryterens funksjon på en LM 126 er?
    Med en bruksanvisning som kun 1,2 mrd kinesere forstår, er det ikke så lett å lese seg til det :rolleyes:

    IMG_6105.jpg
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Noen som kan fortelle en stakkars rørnovise hva denne bryterens funksjon på en LM 126 er?
    Med en bruksanvisning som kun 1,2 mrd kinesere forstår, er det ikke så lett å lese seg til det :rolleyes:
    Beklager, kan ikke svare deg, men det må da være andre eiere som kan belyse dette? Ta en prat med Mala, de vet.
    Følger det ikke med engelsk manual? Kjøpt fra fabrikk?
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.520
    Antall liker
    6.936
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Det er en inngangstrafo som kan bypasses vha bryteren.

    Johan-Kr
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.610
    Antall liker
    84.865
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Noen som kan fortelle en stakkars rørnovise hva denne bryterens funksjon på en LM 126 er?
    Med en bruksanvisning som kun 1,2 mrd kinesere forstår, er det ikke så lett å lese seg til det :rolleyes:
    Beklager, kan ikke svare deg, men det må da være andre eiere som kan belyse dette? Ta en prat med Mala, de vet.
    Følger det ikke med engelsk manual? Kjøpt fra fabrikk?
    De visste ikke
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Shit. Ene driverrøret på 218 takket for seg i går.(Psvane EL34 Philips Replica) Noen her som har testet og erfart forskjellige driverrør på 218, f.eks. KT88? Det kan brukes så mange forskjellige rør på denne, så det er noen millioner kombinasjoner...

    Gold Lion KT88 har fungert bra for meg, men liker kanskje best 6L6 rør av forskjellige merker.
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Takk for tipset. Da gleder jeg meg til å teste ut @slowmo sine Brimar-rør
    Det handler vel i bunn og grunn om hva en ønsker av egenskaper opp i mot høyttalere og personlig smak. Jeg har tenkt litt på at KT88 kan være et smart valg til mine høyttalere, for å få de litt mer snappy. Uansett moro å kunne teste litt forskjellig; kommer aldri helt i mål åkkesom.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.610
    Antall liker
    84.865
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Noen som kan fortelle en stakkars rørnovise hva denne bryterens funksjon på en LM 126 er?
    Med en bruksanvisning som kun 1,2 mrd kinesere forstår, er det ikke så lett å lese seg til det :rolleyes:
    Beklager, kan ikke svare deg, men det må da være andre eiere som kan belyse dette? Ta en prat med Mala, de vet.
    Følger det ikke med engelsk manual? Kjøpt fra fabrikk?
    De visste ikke
    Ser at jeg uteglemte å svare på alt. LM 126 ble levert med kun kinesisk bruksanvisning, noe jeg ikke er særlig fornøyd med. Hadde den vært på engelsk, hadde det vært helt ok. Tror ikke det er så mange andre her i Norge som har LM 126 Den er kun laget i 200 eks. Det er iallefall ingen her på sentralen som har etter det jeg vet. Forsterkeren ble kjøpt hos Mala i april/mai i år
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Både Mala og LM som merke må da vel tjene på en engelsk manual?

    Send en mail til LM Audio? Mala burde vel uansett fått det bragt på banen med noen enkle grep selv skulle man tro.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.610
    Antall liker
    84.865
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jo da, ser den, men nå har jeg fått svar på det jeg lurte på. ;D
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.516
    Antall liker
    9.286
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg er ikke så helt sikker på hvor lett dette er for Mala... Min erfaring med å handle med Østen er at vi er så små at vi nærmest står med lua i hånda overfor produsentene. Men selvfølgelig så burde Mala få oversatt bruksanvisningene til engelsk. Det burde være mulig,. Jeg regner med at LM selges til andre engelskspråklige land.......
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.941
    Antall liker
    17.240
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Håper du finner ut av det, TT. Den er iaf steintøff og får tom 219ia til å fremstå som konservativt!
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er ikke så helt sikker på hvor lett dette er for Mala... Min erfaring med å handle med Østen er at vi er så små at vi nærmest står med lua i hånda overfor produsentene. Men selvfølgelig så burde Mala få oversatt bruksanvisningene til engelsk. Det burde være mulig,. Jeg regner med at LM selges til andre engelskspråklige land.......
    Ei god med dessverre avdød venninne jobbet på slutten med å oversette bruksanvisninger fra norsk til spansk for noe som ble solgt eller gitt til Chile. Hun var ikke oversetter av yrke, men spanskspråklig av bakgrunn. Det skulle ikke være umulig for Mala å finne en ikke-profesjonell oversetter som de kan samarbeide med for å tyde mandarin. Selv om vedkommende ikke er teknisk kyndig vil de kunne tolke oversettelsene i riktig teknisk retning. Og slikt bør koste langtfra så mye som å gå til proffe oversettere.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.516
    Antall liker
    9.286
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg er ikke så helt sikker på hvor lett dette er for Mala... Min erfaring med å handle med Østen er at vi er så små at vi nærmest står med lua i hånda overfor produsentene. Men selvfølgelig så burde Mala få oversatt bruksanvisningene til engelsk. Det burde være mulig,. Jeg regner med at LM selges til andre engelskspråklige land.......
    Ei god med dessverre avdød venninne jobbet på slutten med å oversette bruksanvisninger fra norsk til spansk for noe som ble solgt eller gitt til Chile. Hun var ikke oversetter av yrke, men spanskspråklig av bakgrunn. Det skulle ikke være umulig for Mala å finne en ikke-profesjonell oversetter som de kan samarbeide med for å tyde mandarin. Selv om vedkommende ikke er teknisk kyndig vil de kunne tolke oversettelsene i riktig teknisk retning. Og slikt bør koste langtfra så mye som å gå til proffe oversettere.
    Ja, det er klart det kan oversettes, jeg har selv fått oversatt thailandske papirer til norsk.
    Men jeg vil jo tro at det må finnes bruksanvisninger på engelsk et eller annet sted i verden på disse produktene.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.610
    Antall liker
    84.865
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg har søkt nettet rundt for å finne engelsk bruksanvisning, men uten hell. Mala sa tidligere at det ikke er laget på engelsk! :mad: Så jeg har prøvd
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Noen som kan fortelle en stakkars rørnovise hva denne bryterens funksjon på en LM 126 er?
    Med en bruksanvisning som kun 1,2 mrd kinesere forstår, er det ikke så lett å lese seg til det :rolleyes:
    Hmm.. Har den samme bryteren på min LM Audio G-2 forforsterker, men har aldri prøvd å switche på den. Fikk forøvrig ikke med noen som helst bruksanvisning! Ikke at det plager meg men :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.941
    Antall liker
    17.240
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, vel holder LM god standard og vel så det, men litt kinesisk må de vel få lov å være også?

    Noen som vil gi meg en ok beskrivelse av hvordan å justere bias av 219ia ved installering av nye rør? På norsk, takk;D!
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er ikke så helt sikker på hvor lett dette er for Mala... Min erfaring med å handle med Østen er at vi er så små at vi nærmest står med lua i hånda overfor produsentene. Men selvfølgelig så burde Mala få oversatt bruksanvisningene til engelsk. Det burde være mulig,. Jeg regner med at LM selges til andre engelskspråklige land.......
    Ei god med dessverre avdød venninne jobbet på slutten med å oversette bruksanvisninger fra norsk til spansk for noe som ble solgt eller gitt til Chile. Hun var ikke oversetter av yrke, men spanskspråklig av bakgrunn. Det skulle ikke være umulig for Mala å finne en ikke-profesjonell oversetter som de kan samarbeide med for å tyde mandarin. Selv om vedkommende ikke er teknisk kyndig vil de kunne tolke oversettelsene i riktig teknisk retning. Og slikt bør koste langtfra så mye som å gå til proffe oversettere.
    Ja, det er klart det kan oversettes, jeg har selv fått oversatt thailandske papirer til norsk.
    Men jeg vil jo tro at det må finnes bruksanvisninger på engelsk et eller annet sted i verden på disse produktene.
    Det er kun produsert 200 eksemplarer så en uforståelig bruksanvisning er nesten nødvendig for å opprettholde tilstrekkelig mystikk rundt produktet. Eller noe i den retningen. Personlig tror jeg det er en knapp som switcher mellom sabla god og enda bedre lyd, men våre ører er så svekket av elde at vi ikke hører forskjellen lenger. :D
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.875
    Antall liker
    2.505
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    LM har gode manualer på engelsk til alle normale produkter fra dem, men enkelte mer spesielle produkter har kun kinesisk manual. Vi har prøvd å få dem til å lage på engelsk også, men ikke skjedd noe så langt. LM 126, G serien og sikkert noen flere har ikke engelsk manual. Alle de normale modellene (211IA, 216IA, 219IA, 502CA, 518IA, 501IA og lignende) har Engelsk manual.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke fått den på plass enda. Står i esken sin i gangen. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Er det riktig at man ikke får brukt rørutgangen gjennom de balanserte utgangene på dac-en?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er jo ganske logiskogså, når man tenker etter, at med bare to driverrør, blir det ingen balansert drift.

    Neida, men jeg ville helst gjort det. Rørutgangen trumfer balansert kabling denne gangen. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn