LM Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.899
    Antall liker
    2.584
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Vi har nå fått hørt og og sett på de Altec innspirerte LM høyttalerene LM811. Dette er storebroren til LM222. Kult design med multi-cellhorn og 18" bass/mid. Særdeles lettfrevne saker!

    Disse vil ha en utsalgspris på 99.999,- og referansekunder søkes.
    IMG_1395.jpg
    IMG_1398.jpg
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.899
    Antall liker
    2.584
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Heisann alle LM venner :)

    Vi sitter og lager litt oppgraderingspakker til diverse LM forsterkere siden vi nå har blitt A-forhandler hos Psvane og derfor kan ha stort lager samt gode garanti ordninger på rørene vi selger.

    Her er noen eksempler på oppgraderings pakker til LM508:

    Alternativ 1:
    Psvane 805 T-series: 2099kr (2stk)
    Psvane CV181-T MK2: 2299kr (2stk)
    Psvane WE300B: 9299kr (2stk)
    Tung Sol 6SL7GTB: 799kr (1stk)
    Total pris: 14 496kr
    Pakkepris: 13 999kr


    Alternativ 2:
    Psvane 805 T-series: 2099kr (2stk)
    Psvane CV181-T MK2: 2299kr (2stk)
    Psvane 300B-T MK2: 4999kr (2stk)
    Tung Sol 6SL7GTB: 799kr (1stk)
    Total pris: 10 196kr
    Pakkepris: 9799kr

    Alternativ 3:
    Psvane 805 T-series: 2099kr (2stk)
    Psvane CV181-T MK2: 2299kr (2stk)
    Psvane 300B-n: 2499kr (2stk)
    Tung Sol 6SL7GTB: 799kr (1stk)
    Total pris: 7 696kr
    Pakkepris: 7 499kr

    Alternativ 4:
    Psvane 805 T-series: 2099kr (2stk)
    Psvane 6SN7-UK: 1099kr (2stk)
    Psvane 300B-n: 2499kr (2stk)
    Tung Sol 6SL7GTB: 799kr (1stk)
    Total pris: 6 496kr
    Pakkepris: 6 299kr

    Ta kontakt om noen av dere ønsker tilbud på pakker til deres LM forsterker.

    Christian
     

    Vedlegg

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    781
    Sted
    Nesodden
    Det der var nesten så liten rabatt på 'pakkepris' at jeg tror dere er bedre tjent med å bare ha gode rør tilgjengelige som sådan, uten å lage noen pakke ut av det. Eller hva med å teste ut skifte av noen rør og si noe om hvilken forandring man får i lydsignatur per skifte? Det er vel forskjell på hvilke rør man skifter hvor også?
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.899
    Antall liker
    2.584
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Det der var nesten så liten rabatt på 'pakkepris' at jeg tror dere er bedre tjent med å bare ha gode rør tilgjengelige som sådan, uten å lage noen pakke ut av det. Eller hva med å teste ut skifte av noen rør og si noe om hvilken forandring man får i lydsignatur per skifte? Det er vel forskjell på hvilke rør man skifter hvor også?
    Hei,

    Takk for tilbakemelding, bakgrunn for at jeg valgte å dele dette her var at vi har faktisk endel som spør etter oppgraderings pakker på rør, marginene er ikke de aller største men noe rabatt er altid hyggelig på når man kjøper en pakke med noe.

    Men alle synspunkter er nyttige for oss for at vi skal kunne markedsføre oss slik kundene vil høre det :)

    Vi får inn endel nye produkter fremover og vil da teste ut forskjellige rør sammensetninger for å bli enda bedre på å beskrive forskjellene og nytteverdien ved å skifte til det ene eller andre røret så absolutt det skal vi ta med oss.

    Christian
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    781
    Sted
    Nesodden
    ^^^^^^Høres fint ut det. Litt rabatt er selvfølgelig bedre enn ingen rabatt ... :)
     

    Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Litt enig med Kanutus i at rabatten på pakkene kan synes ubetydelig. På den annen side er ikke prisene så voldsomt mye over det som forhandlere i Tyskland og østen tilbyr tilsvarende rør for.

    Tar man frakt, moms og garanti med i betraktningen hjelper det enda litt.

    For min egen del føler jeg det mye tryggere å investere i rør til 2000+ pr. par, med den vissheten om at det er en smal sak å bytte dersom noe er galt med ett av rørene.

    Selv om frakten på rørene fra Kina ofte er gratis, så koster det fort en formue å sende de tilbake for reklamasjon. Lang tid vil det også ta før nye er på plass.
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.990
    Antall liker
    17.511
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vel, er det billigere hvis disse pakkene kuttes ut, hva er det billigere alternativet? Det er vel fortsatt mulig å kjøpe løse rør, er det ikke?:rolleyes:
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.899
    Antall liker
    2.584
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.899
    Antall liker
    2.584
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Hei!

    Den i midten basert på LM755 elementene. Kabinettet ser ut som LM Audio sin stativkabinett for 755 driveren, men i en annen finish. Det som står på toppen er field coil power supply, så da går jeg ut fra at det er 755 field coil versjonen som er brukt.

    Høyttalerne på siden er jeg mer usikker på. Hornet ser relativt likt ut som det som brukes på LM 812 Iconic høyttalerne, men hva som er i kassene under er vanskelig å vite.

    Hvor fant du dette bildet? Alltid morsomt å se nye modeller. LM lager en god del prototyper som det aldri blir produksjon av.
     

    kjetil71

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2004
    Innlegg
    319
    Antall liker
    108
    Sted
    Ein plass i Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

    Den i midten basert på LM755 elementene. Kabinettet ser ut som LM Audio sin stativkabinett for 755 driveren, men i en annen finish. Det som står på toppen er field coil power supply, så da går jeg ut fra at det er 755 field coil versjonen som er brukt.

    Høyttalerne på siden er jeg mer usikker på. Hornet ser relativt likt ut som det som brukes på LM 812 Iconic høyttalerne, men hva som er i kassene under er vanskelig å vite.

    Hvor fant du dette bildet? Alltid morsomt å se nye modeller. LM lager en god del prototyper som det aldri blir produksjon av.
    Jeg kom tilfeldigvis over dette bildet på nettet. Husker ikke helt hvilke forum det var. Går utfra at dette er demomodeller. Bildet var postet tilbake i 2014.
    Power supplyen er vel en PR-12 om jeg husker riktig. Om så er, så er denne i utganspunktet ment for WE 555, samt LM 597? Den kan vel også bli brukt til 755?
    Slik jeg har forstått det, så blir hver power supply fra LM tilpasset hver høyttaler. Man kan altså ikke kjøpe 755 høyttalere med PR-12 for så å oppgradere til PR-3.
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.899
    Antall liker
    2.584
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Ja, power supply ser ut som PR12.

    Flere av LM sine power supplier er justerbare og kan derfor brukes til flere ulike drivere. Det er ikke noe problem å kjøpe for eksempel 755 med PR12 og seinere oppgradere til PR3.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.990
    Antall liker
    17.511
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Veldig pent oppsett med smakfulle komponenter i et fint rom.
    Fikk du sammenlignet blokkene mot 219, begge med samme pre?
     

    Torew

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.07.2006
    Innlegg
    79
    Antall liker
    118
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg prøvde en Audio Research LS-27 og en eldre Audio Note M3 Phono med 219. Begge ga en forbedring. Jeg bestemte meg vel egentlig da for å få tak i en god preamp og benytte til min 219.
    Men da hadde jeg ikke hatt hylle plass til begge disse. Samtidig så var 219 litt voldsom i fysisk størrelse. Synes 219 har et kult retro design som jeg liker, men den passet liksom ikke helt inn hos meg da den er så fysisk stor.
    Derfor fikk jeg for meg å ikke bare skaffe preamp, men også bytte inn 219 i noen monoblokker. Jeg likte lydsignaturen i 219 og bestemte meg da etter litt om og men å kjøpe dette settet 512CA og 503PA. Så jeg har ikke testet ut 512CA med 219.
    Iforhold til 219 vil jeg si det er den vesentligste forskjellen at dette spiller mer oppløst og uanstrengt. Er også mye mer dynamisk, mer futt og fart her. Bassen er også betydelig strammere og mer kontrollert enn 219.
    Hvordan effekt delen i 219 er sammenlignet med 503PA er ikke godt å si, men dette settet spiller bedre enn både LS27 og M3 gjorde med 219.
    Jeg var veldig spent på dette byttet, og resultatet overgår faktisk hva jeg forventet. Forskjellene er faktisk større enn jeg hadde trodde på forhånd. Dette spiller ganske mye bedre enn 219.

    Tore


    Veldig pent oppsett med smakfulle komponenter i et fint rom.
    Fikk du sammenlignet blokkene mot 219, begge med samme pre?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.990
    Antall liker
    17.511
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk for utfyllende tilbakemelding.

    Ja, det er jo ingen bombe at settet spiller bedre enn 219, eller at blokkene er bedre for den saks skyld - ikke minst når vi ser på prisforskjellene. Spurte fordi 219 er jo bygd som "monoblokker i samme chassis"/dual-mono, og man kan jo lure på om ikke noe/mye av prisforskjellen ligger i en ekstra kasse, samt andre fordyrende tillegg dette medfører. Har også lest i et annet forum der en mener at det er noe, men ikke veldig mye å hente hva kun effektdelen angår. Pre'en 512CA (70k kr) alene koster jo mer enn enn 219 (60k kr), så det skulle bare mangle at den gruser pre-delen i den integrerte 219. Det er helt sikkert en veldig god pre i seg selv også. Jeg bruker separat pre på 219 selv, og opplever en forbedring som gjør det vanskelig å gå tilbake til integrert 219, som jeg var så såre fornøyd med - jeg kunne ha sverget på at jeg kunne dø lykkelig med kun 219 - før den grymme pre'en ble introdusert.

    Men det neste logiske steget er monoblokkene, ja! Gjelder bare å ta på seg gul vest, gå ut i hagen sin og gjøre litt gravearbeid for å se om man kan finne 85k kr der :rolleyes:.
     

    Torew

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.07.2006
    Innlegg
    79
    Antall liker
    118
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Mala har jo et sett til. Du får spørre pent om å få prøve 503 hjemme hos deg selv. Først da du får svaret. Er en del forskjeller på 219 og 503 så helt likt spiller de nok ikke. 503 har rør-likeretting, andre trafoer, 300B driver er auto-biasert, benytter andre komponenter i designet, annen internkablingen både av kabel type og selvfølgelig layout messig.


    Tore

    Takk for utfyllende tilbakemelding.

    Ja, det er jo ingen bombe at settet spiller bedre enn 219, eller at blokkene er bedre for den saks skyld - ikke minst når vi ser på prisforskjellene. Spurte fordi 219 er jo bygd som "monoblokker i samme chassis"/dual-mono, og man kan jo lure på om ikke noe/mye av prisforskjellen ligger i en ekstra kasse, samt andre fordyrende tillegg dette medfører. Har også lest i et annet forum der en mener at det er noe, men ikke veldig mye å hente hva kun effektdelen angår. Pre'en 512CA (70k kr) alene koster jo mer enn enn 219 (60k kr), så det skulle bare mangle at den gruser pre-delen i den integrerte 219. Det er helt sikkert en veldig god pre i seg selv også. Jeg bruker separat pre på 219 selv, og opplever en forbedring som gjør det vanskelig å gå tilbake til integrert 219, som jeg var så såre fornøyd med - jeg kunne ha sverget på at jeg kunne dø lykkelig med kun 219 - før den grymme pre'en ble introdusert.

    Men det neste logiske steget er monoblokkene, ja! Gjelder bare å ta på seg gul vest, gå ut i hagen sin og gjøre litt gravearbeid for å se om man kan finne 85k kr der :rolleyes:.
     

    Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Torew: Gratulerer med flott forsterkersett !

    Var på nippet til å kjøpe de monotrinnene selv for ca. ett år siden, men skepsisen tok overhånd da det på det tidspunktet ikke var mulig å få hørt dem i Norge, ei heller fantes det noen nyansert anmeldelse å basere en avgjørelse på. Preampen ser også ut til å være en komptetent sak ! Håper på en og annen lydbeskrivelse etterhvert :)

    Jeg endte selv opp med å bestille en LM 508iA, basert på 805-røret. Knallforsterker til prisen, synes jeg. Det relativt kraftige 805-røret kan levere den store luftige SE-lyden inn i litt vanskeligere laster enn 300B. Etter litt jobbing med rør i forforsterkerdelen, synes jeg forsterkeren spiller nydelig som integrert.

    Vinagunner: Hvilken separat pre bruker du på din LM219 ?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.990
    Antall liker
    17.511
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Torew: Det er betryggende at monoblokkene gir valuta for merprisen. Nok et bevis på at LM ikke tuller rundt, men at produktene er gjennomtenkte og velutførte. Uhyre spennende saker, selv om det er synd de er tammere/kjedeligere i designet. De er liksom blitt mer "en i mengden".

    Oura: Se min signatur. :)
     

    Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Vinagunner: Selvsagt. Gikk litt fort :)

    Har Red Wine Audio en norsk forhandler ?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.990
    Antall liker
    17.511
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ikke som jeg vet. De har skiftet navn også. Den spiller iaf helt forrykende. Men nå er dette en LM-tråd.:)
     

    Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Veldig interessant ! Hadde forøvrig ikke til hensikt å utbrodere det temaet videre :)

    Likevel er det muligens interessant for flere, og bør være lov, å forsiktig dele erfaringer omkring utstyr som viser seg å fungere spesielt godt sammen med LM i tråden....?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.990
    Antall liker
    17.511
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vel, det jeg kan si, er at effektdelen til 219 er strålende, og jeg har stor tro på at det samme gjelder for din 508 også :) . Jeg sliter iaf med å finne like gode alternativer som forsvarer merprisen.

    Uansett, det føles litt rart å ha en integrert og kun bruker effektdelen. 12AX7 rørene står i og brenner, men skal ikke være i signalkjeden(?). Har relativt billige GD 12AX7 T i, mens to sett med TFK smooth og ribbed plate støver bort i skuffen - heldigvis taper ikke gode NOS rør verdi. Liker TFK'ene veldig godt i 219, men det er litt smak og behag der. Hva slags smårør bruker du?
     

    Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har selv kjørt en annen preamp inn i effekt trinnet på 508 en periode. For å være helt ærlig, så hadde jeg så liten tro på preamp-delen i 508 at jeg kjørte ekstern TVC preamp (uten gain) fra første power on. Det låt selvsagt veldig bra, for preampen er god, men etter et par måneder bestemte jeg meg for å prøve 508 i sin helhet, slik den kom. Da fikk jeg meg en overraskelse. Preampen tilførte noe som TVC preampen ikke hadde, riktignok på bekostning av litt klarhet, men såpass at det var verdt å jobbe videre med, syntes jeg.

    Smårørene jeg endte opp med, og som spiller meget bra, er Sylvania 6SL7 WGT D-Gitter som likeretter-rør og Sylvania 7N7 som signalrør i predelen. Jeg synes disse rørene gir en helt annen innsikt og luftighet enn originalrørene.
     

    Torew

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.07.2006
    Innlegg
    79
    Antall liker
    118
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Det er riktig at 12AX7 ikke er i signalveien ved bruk av ekstern pre. Da kjøres signalet rett til 310 røret.

    Tore

    Vel, det jeg kan si, er at effektdelen til 219 er strålende, og jeg har stor tro på at det samme gjelder for din 508 også :) . Jeg sliter iaf med å finne like gode alternativer som forsvarer merprisen.

    Uansett, det føles litt rart å ha en integrert og kun bruker effektdelen. 12AX7 rørene står i og brenner, men skal ikke være i signalkjeden(?). Har relativt billige GD 12AX7 T i, mens to sett med TFK smooth og ribbed plate støver bort i skuffen - heldigvis taper ikke gode NOS rør verdi. Liker TFK'ene veldig godt i 219, men det er litt smak og behag der. Hva slags smårør bruker du?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.990
    Antall liker
    17.511
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det er nok så, ja. Men jeg har forstått det slik fra Mala at en bør ha 12ax7 stående i likevel?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Plutselig oversvømmes markedet med brukte 501ia.. Noen som har en teori om hvorfor? :p
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Jeg selger min for at jeg vil prøve noe annet :) Og det er kanskje en overdrivelse å si at markedet oversvømmes når det er snakk om bare 2-3 forsterkere :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Hehe, jeg tar kanskje litt hardt i ja. :) Likevel litt spesielt at det "plutselig" kommer ut flere slike forsterkere nesten samtidig, som ellers ikke er vanlig å se på brukten i det hele tatt.

    Hva skal du prøve for noe da? :)
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Har et par alternativer innen transistor jeg er nysgjerrig på men er avhengig av salg for å finansiere nye ting så vi får se hva det blir til :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.978
    Antall liker
    5.634
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Endelig er jeg Lm Audio venn!

    Da har jeg omsider fått et produkt fra Lm Audio i mitt eie :)
    Første gang jeg hørte Lm audio 216iA var da jeg hadde den på test fra Mala. Skulle kjøpe ny forsterker for første gang på 30 år, ville ha stereoanlegg igjen etter at unger var flyttet ut og kone hadde forlatt heimen.

    Den gang stod det mellom denne og Primare i22. Sistnevnte ble valget pga innebygd dac. Har siden den gang byttet i22 med en Xindak mt-3, men har aldri klart å glemme hvordan det var med 216 i huset. Andre høyttalere har også kommet i hus, så da jeg fikk mulighet til å kjøpe en brukt 216, slo jeg til :) Ikke fordi jeg syntes mt-3 spilte dårlig, men ville ha Lm!

    Sammen med Spendor a6 spiller anlegget musikk helt etter min smak! Er som jeg husket det, behagelig lyd med en herlig mellomtone. Kommer ikke til å bytte ut forsterker eller høyttalere på lenge, tror jeg ;)

    Det eneste blir nok å skifte 12ax7 rørene til noen som forhåpentligvis gjør den enda bedre.
     
    Sist redigert:

    Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer !

    Har selv hørt Spendor A6, riktignok sammen med Primaluna, og det er en høyttaler man ikke glemmer sånn uten videre....
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.978
    Antall liker
    5.634
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer !

    Har selv hørt Spendor A6, riktignok sammen med Primaluna, og det er en høyttaler man ikke glemmer sånn uten videre....
    s

    Takk :)

    Jeg hørte A6 med PrimaLuna på lydsenteret i Førde for et par år siden, og er helt enig. Den lille lytteseansen var nok sterkt medvirkende til at jeg kjøpte Spendor a6. Synes Lm og Spendor sammen her hos meg er på nesten samme nivå. Og det er veldig bra med tanke på at Lm koster vel omtrent halvparten av den PrimaLuna de var koblet opp til i Førde.
     

    daCapohifi

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.03.2015
    Innlegg
    60
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Er dette en bransje tråd? Noen som jobber hos LM Audio her? Vh Jørgen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn