SET gjør noe med lyden ingen andre kan det er helt sikkert, fantastisk lydJa her fikk du valuta for pengene .
Hva synes du så langt?
Røra mine plukker også opp mobilen. Dette er nok normalt.Justerte hum idag og da er den nesten ingen ulyd og oppfatte men står jeg innenfor 3m og snakker i mobilen så kan det rasle litt i høyttalerne! er dette normalt ?
Ellers så ser det ut til at denne blir stårnde fremfor Mastersounden med tanke på støy, lydmessig er de ganske like og begge er way over hva jeg har hørt av transer og klasse D
Grattis! Og velkommen i rør-klubben .Og DER ble jeg eieren av min første rørforsterker. Bokstaveligtalt uhørt. En 34ia er på vei og i morgen kobler jeg opp med vinyl og Snell E3 som førstereis. Er veldig spent men totalt uviten med hva som venter meg. Vet jeg må la rørene spille en del timer før de kan vise hva de er gode for, så litt tålmodig må jeg vel være.
Er det noen ting en nybegynner bør vite om, ut over korrekt bruk av rørforsterker? Tips og triks? Noen rør som jeg må ha og noen jeg bør ha til den store opplevelsen av instrumental og vokal jazz, til rock eller til symfoniene? Er klar over at forsterkeren kanskje ikke er helt komfortabel med de store og komplekse verkene osv men vil gjerne se hvor langt langt en kan ta det.
Håper ikke jeg tøyer tålmodigheten deres i mangel men iver etter kunnskap
Gratulerer med flott rør-forsterker. LM34ia har jeg eid, og den spiller flott. Jeg syntes spesielt at den låt veldig bra på lave volum, noe ikke alle forsterkere gjør. Den står seg også svært godt mot mer kostbare rørforsterkere. Det har jeg selv erfart. Mener jeg hadde Psvane-smårør på min 34, ellers original. Hvis forsterkeren er helt ny, vil jeg anbefale å spille originalrørene godt inn, slik at du blir godt kjent med klangen/forsterkeren. Personlig har jeg vært litt for rask å hoppe på tuberollingbølgen, før jeg egentlig har vent meg til originallyden. Jeg har ikke spilt klassisk musikk på 34, så der har jeg ingen erfaring. Vokal og akustisk musikk syntes jeg forsterkeren mestret veldig bra.Og DER ble jeg eieren av min første rørforsterker. Bokstaveligtalt uhørt. En 34ia er på vei og i morgen kobler jeg opp med vinyl og Snell E3 som førstereis. Er veldig spent men totalt uviten med hva som venter meg. Vet jeg må la rørene spille en del timer før de kan vise hva de er gode for, så litt tålmodig må jeg vel være.
Er det noen ting en nybegynner bør vite om, ut over korrekt bruk av rørforsterker? Tips og triks? Noen rør som jeg må ha og noen jeg bør ha til den store opplevelsen av instrumental og vokal jazz, til rock eller til symfoniene? Er klar over at forsterkeren kanskje ikke er helt komfortabel med de store og komplekse verkene osv men vil gjerne se hvor langt langt en kan ta det.
Gratulerer og velkommen i klubben. Du har tatt et riktig valg imo. Etter at jeg gikk over til rør, er det ikke aktuelt med noe annet. MAMAOg DER ble jeg eieren av min første rørforsterker. Bokstaveligtalt uhørt. En 34ia er på vei og i morgen kobler jeg opp med vinyl og Snell E3 som førstereis. Er veldig spent men totalt uviten med hva som venter meg. Vet jeg må la rørene spille en del timer før de kan vise hva de er gode for, så litt tålmodig må jeg vel være.
Takk for det! Og takk for gode råd. Tenker å følge rådet med å spille godt inn og bli kjent med denne ut av boksen. Så samler jeg røralternativer til en bucketlist til/om kløen begynner å rullingen blir en realitet Det går mest i jazz om dagen og da håper og tror jeg den klarer jobben as is. Men er spent på hva jeg skal finne på når instrumentering mv øker i omfang. Har jo noen transistorer i bakhånd (nå bannet jeg litt kjente jeg) i tilfelle de må til. Ambisjonen er nok likevel å slippe å koble om etter sjanger..Gratulerer med flott rør-forsterker. LM34ia har jeg eid, og den spiller flott. Jeg syntes spesielt at den låt veldig bra på lave volum, noe ikke alle forsterkere gjør. Den står seg også svært godt mot mer kostbare rørforsterkere. Det har jeg selv erfart. Mener jeg hadde Psvane-smårør på min 34, ellers original. Hvis forsterkeren er helt ny, vil jeg anbefale å spille originalrørene godt inn, slik at du blir godt kjent med klangen/forsterkeren. Personlig har jeg vært litt for rask å hoppe på tuberollingbølgen, før jeg egentlig har vent meg til originallyden. Jeg har ikke spilt klassisk musikk på 34, så der har jeg ingen erfaring. Vokal og akustisk musikk syntes jeg forsterkeren mestret veldig bra.
Takk! Dette lover godtGratulerer og velkommen i klubben. Du har tatt et riktig valg imo. Etter at jeg gikk over til rør, er det ikke aktuelt med noe annet. MAMA
Så hyggelig å høre - nå har du fått deg en fantastisk forsterker, meget musikalsk sak som virkelig engasjerer Velkommen til oss LM rørhuerOg DER ble jeg eieren av min første rørforsterker. Bokstaveligtalt uhørt. En 34ia er på vei og i morgen kobler jeg opp med vinyl og Snell E3 som førstereis. Er veldig spent men totalt uviten med hva som venter meg. Vet jeg må la rørene spille en del timer før de kan vise hva de er gode for, så litt tålmodig må jeg vel være.
Så hyggelig å høre - nå har du fått deg en fantastisk forsterker, meget musikalsk sak som virkelig engasjerer Velkommen til oss LM rørhuer
Og eg har heller ikkje høyrt eit pickup med bor nålefane eg ikkje har vore imponert over. Men eg har inga forklaring på kvifor bor er så dyrt.
Jeg har lest meg opp til og forholdt meg til at impedensen i phono trinnet skal ligge 1-5x over det som pickupen har siden dette trinnet har step-up transformer. Ser det beregnes 10-20x her?
Jeg har en som jeg har skiftet hus på. Liker den godt og kan anbefale den kjører den på 100ohm på trinnet.
Min neste pu blir en Ortofon SPU som jeg skal teste på trinnet. Vet den liker lavere impedens, men så leser jeg også at det er de som mener at vi først og fremst må se på hvor mange x gain som forsterkes og da er trinnet godt innafor på mitt anlegg.
Hei, vurderer selv SPU på LP33 trinnet, setter stor pris på en evt rapport når du får testet SPU;-) takker!Jeg har lest meg opp til og forholdt meg til at impedensen i phono trinnet skal ligge 1-5x over det som pickupen har siden dette trinnet har step-up transformer. Ser det beregnes 10-20x her?
Jeg har en Denon 103r som jeg har skiftet hus på. Liker den godt og kan anbefale den kjører den på 100ohm på trinnet.
Min neste pu blir en Ortofon SPU som jeg skal teste på trinnet. Vet den liker lavere impedens, men så leser jeg også at det er de som mener at vi først og fremst må se på hvor mange x gain som forsterkes og da er trinnet godt innafor på mitt anlegg.
Ingen step up i Lp33.Jeg har lest meg opp til og forholdt meg til at impedensen i phono trinnet skal ligge 1-5x over det som pickupen har siden dette trinnet har step-up transformer. Ser det beregnes 10-20x her?
Jeg har en Denon 103r som jeg har skiftet hus på. Liker den godt og kan anbefale den kjører den på 100ohm på trinnet.
Min neste pu blir en Ortofon SPU som jeg skal teste på trinnet.
Hei, vurderer selv SPU på LP33 trinnet
Trodde dette var step-up?Ingen step up i Lp33.
For meg så handler det om spillestilen. De skal være veldig musikalske, noe jeg higer mere etter en veldig analytisk og åpent. Jeg har ikke hørt dem så dette er bare utifra hva jeg har lest. Har også en arm som er laget for Spu og en totalrenovert thorens 124Kan jeg spørre hva det er som frister med SPU? Tracking på 4-5 gram, koniske og elliptiske nåler og høy pris tenner meg ikke akkurat veldig, men noe må det jo være med dem... Bare nysgjerrig, ikke vondt ment overhode.
Trodde dette var step-up?
For meg så handler det om spillestilen. De skal være veldig musikalske, noe jeg higer mere etter en veldig analytisk og åpent. Jeg har ikke hørt dem så dette er bare utifra hva jeg har lest. Har også en arm som er laget for Spu og en totalrenovert thorens 124
Det er å det. Sitter dem under pcb?Trodde dette var step-up?