Når kom forresten den fyrste platespelaren som skulle koplast til forsterkar/radio? Sveivegrammofonar har vi hatt sidan 1880-åra, etter at tyskarane vidareutvikla fonografen, men når fekk ein elektronisk attgjeving av steinkakene?
|
Best value for money i LM sin portefølje, synes jegNy LM venn/fan. Elsker min LM 805ia. LM Dac 32 på er på vei og jeg vurderer LM RIAA også etter hvert.
Fortell gjerne erfaring rundt disse i fin forsterkerDet kom en interessann julegave i dag
Har lest et sted at dette kan være det beste å få tak i. Jeg får prøve å se om noe av dette fungerer på min forsterker.
6N9S / 6SL7 : 1 Melz double triode Metal base OTK NIB
Vis vedlegget 672146 1578 / 6SN7: 2 Melz Hole Plate. OTK NIB
Sjekk linken: scroll nedover til 17 maiFortell gjerne erfaring rundt disse i fin forsterker
Velkommen i "klubben" og gratulerer med glimrende forsterker.Jeg får melde meg inn her.
Jeg kjører Line Magnetic 805iA på Klipsch Chorus II
Har testet ut litt tube rollings på kun forforsterkerrør.
TakkerVelkommen i "klubben" og gratulerer med glimrende forsterker.
Hvordan syntes du den oppfører seg samme Klipsch Chorus II?Har
Min 805ia driver et par Klipsch Forte III med stort hell![]()
Enig. Jeg har nå Tug-Sol NOS 6SL7WGT rør som støyer lite. Har også et NOS RCA 5691 som funker utrolig bra. SYLVANI 5691 støyet for mye.TakkerJeg synes det er knall med en slik forsterker på Klipsch høytalere, men man må ikke sette inn hva som helst av 6SL7 rør da Klipsch er følsomme for støy. Har nettopp testet ut 6N9S / 6SL7 Melz Vintage Russian double triode Metal base OTK, men den hadde allt for høy gain. Måtte sette NFB på 4 for å få bort støyen, så det blir feil.
Ja jeg har den og er strålende fornøyd men jeg anbefaler å bytte rørene til noe bedreVis vedlegget 677494
Da er en slik på vei i posten fra Mala Audio. Til den særdelesgode prisen i disse svaret tiden, så jeg meg nødt til å teste den ut.
Noen som har erfaring med denne?
De som komme med blir nok ikke så gamleJa jeg har den og er strålende fornøyd men jeg anbefaler å bytte rørene til noe bedre
mvh
Jeg bruker Westighouse Nos rør men tror jeg vil over på Mullard Nos litt frem i tid da jeg har best erfaring med Mullard på det meste av rør produkter som jeg har hattDe som komme med blir nok ikke så gamleHvilke rør har du i din?
Grattis! Har denne selv, veldig fornøyd med den. Synes det manglet litt i toppen med original rørene, byttet til Siemens NOS rør og fikk herlig toppVis vedlegget 677494
Da er en slik på vei i posten fra Mala Audio. Til den særdelesgode prisen i disse svaret tiden, så jeg meg nødt til å teste den ut.
Noen som har erfaring med denne?
Men dette 1579 røret fra 1984 er tyst som i graven på NBF1Enig. Jeg har nå Tug-Sol NOS 6SL7WGT rør som støyer lite. Har også et NOS RCA 5691 som funker utrolig bra. SYLVANI 5691 støyet for mye.
Tror mange pre går fint. Har prøvd et par på min 805 og alt passer. Problemet kan være litt høy gain på enkelte pre.Byttet ut JJ 12ax7 rør i LP33 med GE JAN-5751 Gray Plate. Har spilt et par dager og må si at det hjalp ja. Spesielt merkbart i øvre mellomtone og topp.
Noen som har erfaring med en god preamp som matcher LM-805IA?
Testet det jeg også, men fikk ikke lyd via pre inn på 805ia.Jeg testa LP33 som pre på 508ia når jeg hadde den.
Fat du noe som fungerte bedre en den integrerte?Tror mange pre går fint. Har prøvd et par på min 805 og alt passer. Problemet kan være litt høy gain på enkelte pre.
Tror det er mye som kan fungere bedre. Pre delen i LM er passiv, med ekstern aktiv pre ble det mer dynamikk i lydbildet.Fat du noe som fungerte bedre en den integrerte?
Er spent på de Lin Lai røra. Blir nok et par 805 og 300B fra de om littDa venter jeg på et par Lin Lay 805DG rør og et par Platinum Matched Pair Genalex Gold Lion PX300B.
Når de ankommer vil den første test være å bytte ut 300b rør på LM 805 iA
Veldig spennende firma, da de vil holde prisene noe lavere enn deres konkurenter. Pruting er også mulig via linlay store på aliexpressEr spent på de Lin Lai røra. Blir nok et par 805 og 300B fra de om litt
Litt mørkt bilde, men forsterkeren ser bedre ut nå med dominerende 805 rør.Her er LinLay sammens med originalrør. Den er mye størreVis vedlegget 692216