|
KnB skrev:Har satt tilbake pre igjen..., synes ting forandrer seg opp og ned her. Nå er dac også under inspilling så det virker nok inn.
Finner det litt vanskelig å beskrive lyd, men her er et forsøk.
I forhold til s10;
-Bass er kraftiger, enda bedre kontroll en før.
-mørkere lydbilde, litt for fyldig nede
-fremdeles litt "ullent" i forhold til s10.
-Stor forandring i klang ++ mer klang...
-større rom, mer kropp, kanskje litt mye av og til..
Det her går veien, s10 ble sent i går ;D
Fikk delene i dag Leif![]()
KnB skrev:Du har rett Le, justerte litt i går kveld og det hjalp godt![]()
Volumet måtte jeg sette ned med første dag, men hadde ikke tunet noe mer en det.
;Dpengesluk skrev:Fullt mulig å få dreid til noen saker her, messing bolt finnes i bl.a. 100 mm. og det er en smal sak å dreie ned/bore hull. Kan også fornikles/forkrommes og selges til Dos Anales for en feit pris slik at prosjektet går i pluss.. 8) 8)
La gutta på Fosstech som annonserte her på HFS, vise hvor de har putta verktøyet hen.LMC skrev:messingen er vel finest polert og lakkert synes nå jeg
en innvendig vertikal rand med varmebestandig silkonring hver 120 grader fra bunn til topp skulle jo være greit å frese ut
noen her med slike forbindelser?
mvh
Leif
Signaldelen er jo grei nok, så det er vel mer opp til hvor heftig du lager strømforsyningsdelen av det hele. ;DKnB skrev:Noe nytt ang. WE300b dempering Leif?
Vurderer et ALL OUT pre prosjekt basert på 5687 triode.
Dual mono med stivt power, gz33/37 (i eget chassis) - choke input filter for heater
Kan jo ikke stoppe her ;D
bambadoo skrev:lignende mitt tanke prosjekt KnB
Etter å ha jobbet med PSUD2 en stund nå og vil ha ~430V b+ mot 300b og ~260V b+ mot 6463 ( i parallell) (5687 med annen pinout) ender jeg på 5r4 likeretter og clclc - 300b - rclc - 6463 - Dvs. totalt clclcrclc PSU.
Klarer meg finfint med små kondis verdier på denne måten. (Iflg. endel kilder å foretrekke)
Hehe - blir kanskje litt voldsomt men har som sagt tidligere i noen andre poster startet drodlingen rundt dette prosjektet.
Ambisiøs som jeg er har det blitt endel inspirasjon men klarer jo selvsagt ikke å nøye meg med noe "ferdig skjema". Neida - må selvsagt finne opp noe av kruttet selv. Selv om jeg er veldig uerfaren på området.
EDIT: Sorry total bom på denne posten.
Ser det var pre du var ute etter. Beklager men måtte bare legge inn tankene mine rundt 300b.
Mine 0,02 når det gjelder all out pre.
Ville sett meg om etter en rør regulert psu. Så får valget være ditt om du ønsker en kondensator basert sak eller trafobasert sak (tenker utgang).
Galskap er helt ok, morro å se og lese at noen tar'n helt ut ;DKnB skrev:Da er loddet kastet og deler er i bestilling for et stk Gary Dews designet linestage
Tror det blir 3 chassis
5687 triode
GZ37 likeretter rør for hver kanal, mye jern
Claretycap film kondensatorer for power, tre trinn, siste by-passet med Duelund CAST
Duelund CAST sølv (svindyrt) for utgang.
Egne trafoer med choke input for glød
Bare krem komponenter.
Pre+power amp på 8 watt blir da på 7 chassis og 200kg, hehe - Vet det galskap ;D