Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Her er det k-horn bassløsning med vitavox s2 inn i vitavox radialhønn.......fostex diskant t500 et eller annet på topp. Virker iaf.... :rolleyes:
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Nais.
    Vitavox sitt K-horn?
    Bassdriver?
    BB
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.422
    Antall liker
    106.254
    Torget vurderinger
    23
    Ikke flere byggeplaner nå... ikke har du noen hjørner heller
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Inne i hønnet for bass? Altec 515 El.lign fra gutta boys med alnico magneter og gode greier.......flotte greier serru, og virker gjør det og!
    Her er enkle greier med 1.ordens passive filtre og greier, så det er vel ikke akkurat hi-Tech vi snakker om.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    BTW.......jeg hører det virker ;)
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    BB..... Du gjør et imponerende arbeid med kidsa, for og lære dem mye av det norske håndverkstradisjoner er tuftet på. Og det og motivere dem slik du gjør, med det praktiske som dem ser et resultat av, og muligens kan bruke selv... det er bare imponerende. At du får til en modernisering av maskinparken slik at det følger arbeidslivet er genialt og må være en strategi du har hatt lenge, sånt er ikke gjort over natta og få til.

    Det jeg dog lurer på.... Hva gjør dem dem når dem står der med det glansede fagbrevet i hånda ?
    Finnes det møbelsnekker bedrifter der oppe som kan utnytt dem unges fremtidsvisjoner ?
    ELLER må dem starte for seg selv med ditto fallgruver... en ting er at dem er flinke snekkere... men det og starte for selv i ung alder er et tøfft prosjekt.
    Og du vet jo godt hvilke investeringer som må til for få et møbelsnekker verksted opp og gå.


    Og en liten fotnote..... mange blir blanke i øye når dem ser alle maskiner som du har vist til.... 5 akslet CNC og en masse annet power tools...

    Det jeg blir blank i øyet av er skikkelige bygde arbeidstasjoner, eller høvelbenker som noen kaller dem.
    Og dem skal selvfølgelig være bygget av snekkeren selv...
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Sluket og BHO;
    Ikke opp den veien, nei, men Vitavox er jo kvalmt fint å se på - lyseblå barneklesfarge og en baffelring på basketen som er helt håpløs etter min ringe oppfatning. Likevel er det få europeere som gir disse juling. Har ikke tid til flere nye byggetanker nå - får jobb nok med å sitte inntil Slukers og tenke lange tanker - bare det blir godvær etterhvert...

    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Dåbbel;
    Om man ser bakom det jeg holder på med, finner man kanskje en annen overbygning for mine argumenter enn kanskje jeg selv liker å finne. Tør ikke gå dit selv i frykt for å finne ut at det jeg holder på med, er bygget på ren og skjær egoisme - eller at jeg har latt den forakten jeg har for mye og mange som sysler med det samme som meg, ta overhånd, og la det dekkes godt til med argumenter som får det til å se bra ut - kanskje heter dette egoisme som kommer med forskjellig utseende. Dette ble sikkert kryptisk i andre potens, men vi kan snakke om det når vi treffes neste gang.

    Uansett, så er vi på ville veier nå, med bla OB-BB ved roret, så ingen vet hvor vi ender. Men vi har det i alle fall så vanvittig flott akkurat nå at vi faktisk må be en eller annen (på torsdag var det tre) om å gå hjem når vi andre er nødt til det samme.

    Hvem som helst er herved invitert til besøk i Vestbygata 61 om disse har noen håpefulle - eller rett og slett bare er nysgjerrige på egne vegne.

    BB
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Lest og mottatt....

    Du må bare se og få gjæret ferdig, så at øllet er drekkanes.... :rolleyes:
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    I dag skal flaskene snus og etiketteres.
    Gjorde visst en feil som forsinker smakinga - skulle bare vende flaskene og sette de tilbake med bunnen ned - ikke sette de opp-ned som jeg hadde gjort. Shit happens - nå blir det to dager lenger venting om man skal følge boka.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Komprimering pågår - prøver å få til så små kabinetter som mulig til ampene.
    I går stupte jeg inni det og ut fra hva jeg "regnet med", startet jeg på de kassene jeg viste i går

    Litt frikete som jeg er, og wanna-be teknolog (som jeg også har et sterkt ønske om å bli) så har jeg nå vært innom Neutriks sider og "gjort klar" tegningene deres for mitt produksjonssystem.

    Her er oversikten over audiokontaktene så langt - noen flere tilkommer - USB osv.

    737.jpg


    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    JJ;
    72 enda - driver ikke med juks og fanteri
    - bor sammen med en kontrollfrik så skal det ikke drikkes før, så skal det ikke drikkes før!

    Men ikke bry deg, du - du får nok å henge fingrene i framover - noe er på vei til et sted nær deg.

    BB
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.422
    Antall liker
    106.254
    Torget vurderinger
    23
    Som erfaren ølbrygger er jeg redd for at jeg må komme og kvalitetssikre varene... om jeg tør være så fri..? ;) Sjekke HMS og IK og slikt vet du.
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Gi nå beng i meg... har for mye arbe allerede... men ØL har jeg alltid tid til.. :rolleyes:

    HMS - fagrøysla - ISO 9000 - ALT må sjekkes..
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Slipper ingen med erfarne ganer til før jeg har sjekket om katta liker det.
    Går det i den, går det i grisen.
    BB
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Dont kill the cat.... du har nok litt mer en 72 flasker er jeg redd... så det går nok ikke endag uten en test... "for kvalitetsikringens skyld" :rolleyes:
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Jan;
    Ikke overproduksjon her - sjansene for at dette smaker dritt er jo absolutt der, og jeg gidder ikke sitte igjen med Svarteper og panten når alt går i dass. Alternativt så kan jeg jo kanskje bruke kræsjet i 72 gryter Chili Con Carne (som skal koke i tilsammen 216 timer!). Plass til mye høyttalerbygging inni den schedulen.

    BB
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Postmann sitter ved skranken og dingler med beina enda..... har dem virkelig ikke respekt for utålmodige DIYere lengre ?? :mad:


    :rolleyes:
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Jan;
    Ingenting er som det var før - hadde Posten vært hva den var, med post per moped, hadde du vært mange timer ut i Carpenters-katalogen allerede. Du skal være glad for at det er som det har blitt, du - pris dine underjordiske skytsengler!

    Virker sporingsnummeret?

    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Til Grisegutten:
    Brillefint øyegodt!
    Og du tog carpenters-hintet, ser jeg - våken og skjerpa ung mann - hvor bra kan ikke dette bli når du får potteringen utav ræva?

    Bilder herfra har jeg ofte med meg under dyna - koster litt, men så snart Festool-ria er over, blir det et-par høvler, et strekmål og litt annet snæks fra Uneiten - trenger ikke å bry seg om Vålt og Hærts heller, på sånne greier - som å spille seg en helt manuell langspillplate...
    https://www.lie-nielsen.com/

    BB
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    image-2.jpg


    Ops.. Broderen vart utsatt for åpen Porsche dag i Trh i helga..
    Jeg ber selvfølgelig om unnskyldning for at jeg ikke lar dere stay on course.. Hehe
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Power lengst mulig vekk fra lavsignal,
    har jeg lært.
    BB
     

    sense

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    680
    Antall liker
    356
    Sted
    Rørvik i Nord-Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Jeg har montert noen neutrik powercon i forbindelse med de strømfiltrene jeg lager.. symetri er bra,men det blir også finest om du monterer de bak chassis.. noe slikt...

    CIMG3053.jpg


    her er de montert bak..
    CIMG3064.jpg


    CIMG3171.jpg


    CIMG3057.jpg


    power inn er 32 amper versjonen;)

    sense..
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.124
    Antall liker
    4.617
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Marten Design M-Amp (Anaview) har en kondensatorbank på 190 000uF.
    Noe å hente ved å lempe på flere Farad på modulene her?
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    wankel;
    Aner ikke - Marten har mye artig for seg - prøv bare å knakke på kabinettene deres...
    Noen andre må på banen her, men jeg tipper at det har mindre å si med en kondensatorbank foran en klasse D-forsterker enn foran en A-/AB/B-konstruksjon, men kanskje Matren har sett et behov for glatting...
    Noen andre der ute som vil drite seg ut?
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Noen elevarbeider i arbeide går mot slutten - ikke sikker på om disse er flashet før, men her er i tur og orden:
    Pusse- og fresebord med avsug, Varmebord med IR for oppnykning av akryl og nederst, mesteparten av Blåsebordet for å blåse akrylhalvkuler opptil Ø500mm

    740.jpg


    741.jpg


    742.jpg


    BB
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Zebrano er så vakkert at jeg får tårer i øya........ !!!!!!!

    Du kommer til og beise dem vel ?? Prøv ut flere farger... kommer gjerne opp og guttser sammen med deg!!
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    JJ;
    Jeg kødder meg ikke bort med beis på dette - garrantert ikke.
    Finérer noen sider i morgen ettermiddag, tenker jeg - baffel og rygg kommer i sin egen farge.
    BB
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn