Skal gi meg nå, men først må jeg bare vise fram vårt nyeste vidunder, et sagblad med 72 diamanttenner og tykkelse 2,5 mm og ny, medfølgende spaltekniv. Forferdelig lite sponrom i denne kreasjonen og vi lurte oppriktig på hvordan det kom til å oppføre seg under kløyving...
Bladet er heldigvis rett og slett fantastisk - har aldri opplevd snittkvalitet i nærheten av det som dette presterer. Ikke bare kløver og kutter det - det er nesten lydløst i tillegg. Før avsuget rekker å forsøple nytelsen, høres bare en svak summing. Garantert årets hakesleppkandidat.
Diamanttenner som dette bladet har, har dessuten betydelig lengre standtid enn HM - tror det var førti ganger! Bladet koster rett under fem luringer og det skal ikke rare kalkulatoren til å finne ut hvor mye man sparer bare i slipekostnader.
Snittet er som sagt helt suverent - faktisk så pent at denne snittflaten er mer brukbar til liming enn en høvlet - minst like slett, men ikke så glatt. Årets julegave er kommet i butikken. Jeg er målløs av impregnering - rett og slett.
Øyeblikksbilde av snittflater før endelig innjustering av sideanlegg - så pene og glatte at man får lyst til å slikke på de!
BB