Da er det endelig på tide – nå skal det bli låt i disse
miniDSP – til oppstarten bruker jeg samme settinger som til forrige system (JBL 2404, , GPA 515 og McKenzie 15”). Selvfølgelig er dette innstillinger som nærmer seg det optimale – alt er forskjellig fra det gamle til dette (BMS 4538 i JMLC, GPA eller Altec 288 i JMLC200T, Eighteen Sound 12LW1400 i doble midbasshorn og Eighteen 21LW1400 i kneveggene.
miniDSP-en er den samme ,men forsterkerne (som snart legges ut for salg) var helt forskjellig fra fra de fire klasse D-boksene med
Anaview ALC1000 to brokoblede hver til bass/mellombass og to 0180 til melomtone og diskant.
På tross av at en hel gjeng tullinger har brusa med fjæra, har jeg holdt skallen kald og greid å gjøre alt som har med anlegget ferdig før første oppkoblingsforsøk og ettermiddagen gikk med til å sy de fire siste kablene, rette opp i to høyttalerledningskortslutninger og dobbeltsjekke alt.
Ampene er testet en for en og jeg må gjøre noen endringer som igjen gjør at jeg flytter de over i de nye kassene jeg begynte på i dag og som kanskje blir ferdige i morgen. Jeg fikk Skarnes’ store sønn til å montere potmetre på baksiden av alle kassene for å styre gain, men dette tror jeg ikke er en god løsning for denne type forsterkere – det skal ikke mye struping til før forsterkerne klipper – kan dette skyldes usnill impedanseendring? I tillegg, så suser det for mye i de store – de skal være nesten helt tyste selv i effektive system.
De nye kassene får powerCON-tilslutning og disse har jeg planer om skal føre totredven via to eller tre skilletrafoer om skal stå i et tilstøtende rom for å hindre brum ute på Loftet. Av-/på-bryteren for alle forsterkerne kommer ti å ligge i dette systemet – forsterkerne får ingen sånne. Aner ikke om dette har noe lydmessig for seg, men det gir i alle fall en stor nok trygghetsfølelse til at jeg går for dette.
Her er bunten med nykonfeksjonerte ledninger – ikke alle skal i bruk nå, men hadde så lyst til å bli med på bildet at jeg måtte gi meg ende over
Og slik ser den jomfruelige baksiden ut
Her er kabelrestene etter plugging – den nærmeste bunten skal også til pærs mellom veggpatchen og høyttalerne
Sånn ser det ut på baksiden nå
Her er patchepanelet i Kaffekroken, der racket skal stå. Dette er noe av det feteste på Loftet – en drøm å koble til og koble fra på. Bøttevis av fleksibilitet, men best av alt, masse dritt er skjult i veggene og synlige ledninger har en totallengde på under ti meter.
Her er absolutt hele anlegget – åtte kanaler med relativt mye krutt, DSP og en Klemmeboks - litt stusselig størrelse
Jeg orker ikke skrive om hvordan dette låter for en senpubertetskropp som min må få seg litt søvn nå. Ble ikke skuffa, kan imidlertid avsløres .
Snakkast i mårra.
BB