Dere;
Fasefeil oppdaget to ganger - tipper at det har skjedd i Langesund en eller annen gang også. Om ikke, så har du rimelig bra bedre koll på greiene enn meg selv. Uansett, så tviler jeg egentlig ikke på det for jeg vet jo hva du besitter av kunnskap om dette. Gode tips mottas med takk.
Tilnærmingen din drar i helt feil retning likevel - ikke så mange kokker og heller ikke så masse søl heller, vil jeg påstå. En forutsetning for å få åtte kanaler til å spille sammen, er at hårdvaran spiller på samme lag og riktige veien. Trodde virkelig jeg hadde alt i boks i så måte, men det var to luringer som sneik seg inn i all viraken.
Da jeg fikk førstehjelp, hadde vi ingen impulsmålinger å støtte oss til og den jobben som da ble gjort, gjorde at jeg kom igang med greiene mine. Underveis slet vi en god del med den den fæle dippen under 100 og i ettertid så er det lett å si både det ene og andre. Men jeg gjør ikke det - tvert imot er jeg evig imponert over og minst like takknemlig for at noen vil bruke av sin tid og og i tillegg legge nepa på stabben om man ikke kommer helt i mål. Når tiden man også er en knapp faktor, regner man ikke med at alt skal avdekkes og opprettes - i tillegg må man også være villig til å innse at ethvert oppsett krever sin blikjentmedtid.
Fasit etter jonfruinnstillinga var at mye ble gjort riktig og at sluttresultatet hadde vært enda lenger inni målgården om ledningene hadde blitt holdt orden i. Evig takknemmelig, er jeg.
Andre og siste gang jeg hadde hjelp på Loftet, var dette fra en som jeg stoler grenseløst på. Her ble absolutt alt gjort riktig og tom fase i mellomtonen ble vendt for å matche mellombassen. Impulsene fra alle kanalene når lytteposisjon helt samtidig. Alt er fulstendig på per kasse og blir værende der de er. Forever. Bortsett fra at jeg kommer til å ønske litt mer gain hos julenissen og at når jeg har det innomhus, så blir det sikkert noen timer justering i en kopi av originalfila.
Målingen foregår i én kanal og man speiler denne over i motsatt når innstillingene er gjort. Voicingen er min greie og det kommer til å skje utallige ganger og sikkert over like mange timer. Dette er en høyst personlig greie - akkurat som underbuksa eller tannbørsten. At fasefeilen ikke ble oppdaget der og da, var at mannen rett og slett har et eget liv og ikke hadde mer tid enn til en liten lytt før han måtte sale på hesten og ri inn i solnedgangen.
Ennå en gang;
Vil aldri greie å sette et negativt fortegn foran den hjelpa folket er villige til å yte - uansett om man kommer i mål eller bare nesten. Min "reise" i dette har uansett vært overmåte lærerik, så med litt trening og egeninnsats, er jeg faktisk et godt stykke på veien til å bli moderat selvhjulpen.
Når jeg etter voicinga i går faktisk føler at jeg så til de grader innafor min egen målsetting, setter jeg meg rolig tilbake og nyter mitt opium. Dette ble helt fett - tror jeg er iferd med å påberope meg gatas besteste lyd. Faen, dette er moro.
Nå gjenstår ny musikkserver - her er kurvorna fra i går
BB