Atlet;
Tror du har unlimited besøksrett i Heimen, kjenner jeg Henne rett. Det er nok en sekk med andre suspekte besøkende hun gjerne kunne tenkt seg en branntekninsk granskning av, men akkurat du, tror jeg, har Gullkortet.
Ja vi har det fint sammen, så fint at jeg iblant lurer på hvorfor jeg tror ungene mine hadde hatt det bedre av å ha deg som far enn den de endte opp med.....
Ja, det flyter jævlig fint der oppe nå. Grelv har gjort en superduper jobb med målinger og innstillinger og reisen fra der han syntes han hadde gjort sitt og så langt tida strakk til, har vært fantastisk. Det har nærmest vært som jeg kan tenke meg det er for en orgelbygger å ha gjort ferdig orgelet og bare sitter og småfiler i sprekkene. Eller som å sitte med den gode mettimagenfølelsen og nippe til go'kaffen med kryssnullen som påfyll.
Ned, det låter flott nå, og Diracen er blitt min beste venn. Min innerste og mest ærligste mening er at en sånn boks eller tilsvarende burde stå i ethvert dannet hjem. Den gjør så mye riktig at det den eventuelt gjør galt må være relativt usynlig. Da vi sammenlknet det boksen gjorde med Grelvs innstillinger med et minutts voicing før avreise, var det jammen ikke rare forskjellen. Greiene er man ut ifra en standard innstilling kan lagre inntil fire forskjellige voicinger i boksen (så mange man gidder på PC'en) ut fra like mange egendefinerte målkurver man etterhvert kan vurdere og gi likes.
Spesielt i små anlegg, vil jeg tro at en sånn boks kan betale sin pris mange ganger. Uunnværlig her og forevig innafor døra her i Heimen,
Interessanteste opplevelsen var imidlertid da jeg tok fram ei skive Vidar glemte etter siste besøk - den med Diane Shuur. Tenkte at du kanskje ikke hadde hørt den før, men skjønte at det var et relativt fåfengt forsøk relativt kjapt. Det gikk ikke lange tida før du sa at: "Den plata har jeg spilt selv". Jaha, tenkte jeg. Men det skulle komme mer da du skjønte hva jeg tenkte; Ja, jeg har altså spilt trompet på hele denne skiva sammen med henne - på onkli. Resten av kvelden gikk nok med til å være relativt starstruck - må medgi det.
Masse prosjekter står og tripper, men det som svir mest nå, er nye mellombasshorn - bygget etter samme formel som de jeg har nå, men med et annet utseende. Begynner vel å skjære tildeler etterhvert fordi jeg ikke tror jeg finner roen før jeg har sluttført disse.
Så hvis du trenger en adekvat mellombassløsning, er det bare å blåse i trompetuten.
Vi snakkast, Atle - og takk for noen flotte kvelds- og nattetimer.
BB