Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• thohaug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Hei på deg
    Jeg har ikke simuleringer - det er lenge siden Grelv (han igjen, ja!!) ga meg målene. Men du kan gjerne få låne disse når de blir ferdige eller aller best, så kan vi jo ta det her når vi en eller annen gang finner det betimelig å møtes her oppe. Du kommer kanskje til traktene på seminaret?

Det ser ut som at en del karar melder seg på med litt stæsj slik at jeg får litt utstyr tilgjengelig til et eget oppsett i et bittelite klasserom - et lite OB-rom kanskje?
    Thohaug, er du der?

BB
    Thohaug titter innimellom når det er pause fra oppussingen her hjemme.
    Hva lurte du på? Her i huset skjer det alltid noe.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.791
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Ikke helt sikker på om jeg forstår tegningen? Du får komme å besøke meg på jobben så du får snakket med Platespillertore. Mulig jeg også henger meg på. Det er kanskje enklere med magnetisme enn luft?
    Platespillarane II

Når vi først snakker om platespillere, så er dette en idéskisse fra noen år tilbake.
    Magnetlagret med tangentialarm og powered by to Maxon-motorer.

Vis vedlegget 364262

Vis vedlegget 364263

Vis vedlegget 364264

Kanskje er dette et prosjekt for oss Gutta På Jobben, Vidar?

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Thohaug;
    Hvis jeg samler sakene jeg har på skolen i et rom denne helga trenger jeg betydelig Thohaug-hjelp til å sette opp targeter i miniDSP. Så kunne vi jo se hvor bra Diracen greier å ta resten.

Vidar;
    Du blir med!
    Mange tanker ligger i denne spilleren men dette er kun en idéskisse. Tenkte på magnet-thrusting av senterspindel. Har du noen matematikere som kan simulere støy i senterlagring med stor diameter kontra liten? Om luftlagring er ønsket her, er det ingenting i veien for å forsøke dette.

Standard radialarm eller tangentiell ditto kan være opp til den enkeltes ønsker.

BB

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.791
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Har et par matematikere på laget som kan simulere det meste:) Du får komme på besøk på jobben og hilse på folket. Jeg er fornøyd med Micro seiki lageret jeg har, men kanskje magnetisme i armen:)

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Vidar;
    Det skal jeg få til - er blitt fristilt tirsdager - kan det passe?
    Har du et løst lager eller skal du bygge på spilleren din?

BB

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.791
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Tirsdag er en fin dag, kanske du til og med får se hvilken galskap jeg holder på med:)
    Tanken min er å kanskje lage en enklere arm enn den luftlagrede jeg har.

thohaug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Thohaug;
    Hvis jeg samler sakene jeg har på skolen i et rom denne helga trenger jeg betydelig Thohaug-hjelp til å sette opp targeter i miniDSP. Så kunne vi jo se hvor bra Diracen greier å ta resten.

Vidar;
    Du blir med!
    Mange tanker ligger i denne spilleren men dette er kun en idéskisse. Tenkte på magnet-thrusting av senterspindel. Har du noen matematikere som kan simulere støy i senterlagring med stor diameter kontra liten? Om luftlagring er ønsket her, er det ingenting i veien for å forsøke dette.

Standard radialarm eller tangentiell ditto kan være opp til den enkeltes ønsker.

BB
    Det ordner seg nok det :)
    Du får skyte meg en pm om når det passer å komme innom, evnt bare ring meg.

oen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Antall liker
    2.952
    Sted
    Portugal
    Har blitt; Loftet-Supertreg Bygge Tråd.

Ikke vist nye produkter på flere dager.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.601
    Torget vurderinger
    23
    Stokstad i Smalvollveien tar i mot metaller :cool:

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Lars;
    Har prøvd å banke vett inn i skolten din før, men du vil visst likevel aldri høre på at dritt ikke er dritt!?

Sluk;
    Der inne blir det liket stælt før det er kaldt. Vi har jo Berger - der koster det til og med en slant å bli kvitt herligheten.

Tullinger - stasen er nesten ferdigoddet og i dag regner meg med å remontere stasen.
    Lager er tipp-topp - mellomhjul likeså.
    For godt til å være sant, men redninga er ikke langt unna.
    Masssse fint på nettet - kun et tastetrykk unna.

BB

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.720
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Lars;
    Har prøvd å banke vett inn i skolten din før, men du vil visst likevel aldri høre på at dritt ikke er dritt!?

BB
    Tror kanskje du missforstod her BB. Min hentydning var vel egentlig at du hadde en annen platespiller du skulle tegne og konsentrere deg om. ???;D

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Tanken slo meg men prøvde å slime meg unna.
    Om du tar en klatretur opp skråninga, får vi ordnet underlag.
    Tror tegninger er ferdige og at det bare å sette høyder for deg.
    Sjekker i kveld.
    BB

Naturlyd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    390
    Torget vurderinger
    24
    Det må ha vært en lidelse for en Duracellkanin å sitte på rævva å prate i 4-5 timer når man kunne la laget et par høyttalersystemer på den tiden. Takk for god lapskaus! Inspeksjonen av høyttalerproduksjonen ble en lavmælt affære, "silent display" (HEFTIG design/finish) oppe på loftet, i stua ble det 7 minutter på en vinglete fotskammel før det ble oppdatert Windows de neste 5 timene. Jadda, jeg vet at det morsomste er å bygge, men det låt lovende utfra plassering så jeg for min del ville gjerne hørt mer.

Naturlyd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    390
    Torget vurderinger
    24
    Hehe, På WC til OB står det mest ekstreme eksempelet jeg har sett på å være nøye på detaljene, venta du Sluket på besøk? Her skulle det tydeligvis rengjøres og stakes opp i en operasjon. Men 3-fas og varmtvann? Hadde det ikke holdt med en semiproff hjemmemodell til en 5-6 tusen?

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Øystein;
    Takk for skravvelen i går. Det var meeeget hyggelig og lærerikt men jeg fikk nesten gnagsår der bak bakerst av all sittinga. Neida, ræva er god og rund, den - og utmerket å sitte på - gjør det daglig så det er ikke noe nytt - liker det.

Det ble ikke så mye spilling, nei - helvetes oppdateringer som absolutt skal gå i beste kosetida. Men vi tar det garantert igjen for du er en behagelig mann å være i nærheten av. Får passe på å stikke innom når vi legger svenskehandelen den veien.

Slukspyleren, ja. Den ble satt fram da mannen var her og spiste lutefisksuppe. Store organ på det mennesket og han liker å leke med powertools enten han vil eller ikke. Ustoppelig og uforbederlig. Får vel trille den ut nå som faren over-melding er mottat fra Sivilforsvaret.

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Nå er chassiet ferdigsparklet, grunnet to ganger med påfyll innimellom og sortlakkert en siste gang før Nextel-påføring.
    Utsiden av rundingen på chassiet får en runde med pålimt resonansdempning og det samme tipper jeg skjer inni rundingen også.
    Her vil jeg imidlertid tenke litt over saken, og kanskje ender jeg opp med å lime noe annet for å dempe ringingen. Er litt redd for å "døde" chassiet for mye.

Chassiet blir festet til plinthet med fire m-skruer som kanskje sitter i en silikonfestet bøssing.

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Wille Willy;
    Her er synderen - alle spekulasjoners mor

204.jpg

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Arild;
    Får den ikke inni den tuten der - du vet jo at jeg kommer fra grisgrendte strøk - den der er jo bare til å pisse i!
    Har nettopp kvittet meg med 200T da jeg trengte forandring - er relativt godt vant, serru.
    Angrer på at jeg lot 2360 gå - de var så deeeeilie. De var så greie å henge haka over kanten på når knea svikta
    Adskillig væærre med de runde og glatte Auto-Tech-horna - måtte ha minst dagsgammel skjeggstubb på haka for å greie å borre meg fast.

BB

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.601
    Torget vurderinger
    23
    Tro det eller ei - jeg er støttemedlem der! Jentene trenger guttas støtte opp gjennom livet....:rolleyes: :cool:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.622
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    forhistorien hennes fra Persbråten skole er ikke like prippen...:rolleyes:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.601
    Torget vurderinger
    23
    Ehh.. å jasså? DETALJER? :D Gjerne noen hønegnagerbilder i tospann med hu derre MDG tanta...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn