Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Takk en gang til for hjelpa, Lars - skal prøve å avgrense meg litt, men du må regne med at jeg kommer til å gnage om noen forsterkereskerbaksider om ikke alt for lenge......

    Artig å treffes slik vi har gjort i det siste. Siste gangen var spesielt fin. Forrige gang fikk jo angsten overtaket og jeg kunne jo ikke annet enn rømme på ustø bein - var redd for at jeg skulle slokne og at kroppen min skulle bli misbrukt. Dette vet du jo og jeg tror du skjønner....

    BB
     
    Sist redigert:

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Dette ble ugyldige vedlegg hos meg. Alltid skuffet når det skjer i tråden din.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    fandrese;
    Sorry for det, sletter den posten og prøver på nytt... publiseringsverktøyet her inne lurer meg noen ganger

    Forsterkeresker

    Noen liker mora og noen liker dattera - jeg liker så visst Anaview.

    Skal putte disse inn i noen kvadratiske bokser av lettantennelig kirsebær med lokk av Nextel-påsprøytet MDF over og under. Jeg har vist noen sånne esker her i tråden tidligere - disse blir ganske like men med litt mer forseggjorte hjørner.

    1.jpg


    Eskene skal fylles med hhv 2xAMS0100, AMS1000, AMS1000 brokoblet og ALC0300 - ti esker i antallet til slutt.

    Her er noen bilder av evighetsarbeidet som ligger foran meg i helga - deler til sju esker 250x250x100 ligger klare.

    2.jpg


    3.jpg


    4.jpg


    5.jpg


    162 spiler skal limes i kveld

    BB


     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.565
    Antall liker
    12.176
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Interessant, BB..... Som jeg forstår det, skal du ha åpne spalter mellom laga med spiler.... du ser ikke for deg at støv kan bli et problem??
    Har tenkt litt i treverksbaner sjøl, da jeg har levd et langt liv med rackmonterte bokser i forskjellige farge.... hva bruker du til skråkappen, og hva limer du med??

    Forresten - dersom det blir skikkelig blæs i det hornet i avataren din, - vil ikke båten gå bakk?? :rolleyes:
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.146
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Støv er vel ikke noe problem. Det han bør bekymre seg er bier som tror de har funnet en ny kube. :cool:
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Aurora;
    Åpninger på tre av fire sider - 5,5 mm høye0 - masse luft til noe som varmer en tiendel av et telys.
    AndersR her helt - støv blir ikke noe problem når temperaturen blir under rompevarm. Ei heller brannfare.

    Det som kan bli et problem, er innstråling, men det var ikke tema i akrylkassene så jeg tipper at det går bra her også. Hvis det blir det, får man gå over til skjermet signalføring.

    Kirsebær heter treet og jeg limer med helt vanlig hvitlim fra tube. Skal forsterke hjørnene innvendig når jeg monterer opp lagene.

    2360-hønna blåste fint - hvorfor ikke flere har disse og 2446 er en gåte. Kanskje har det med størrelsen å gjøre?

    BB
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.565
    Antall liker
    12.176
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Takker - jeg ser at det er kirsebær... det jeg lurte på var hvordan du fikk en nøyaktig 45-grader..... bruker du fres????
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ser det er natta nå BB. Flott tråd. Sees I mårra. :)
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.565
    Antall liker
    12.176
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    OK -takk :) vi har nettopp fått en ny svær justersag på snekkerverkstedet på jobb - hvor jeg som senior alt-mulig-ulv har selvoppnevnt og approbert tilgang :)
    Lurte bare på om det ble nøyaktig nok... uten at jeg har prøvd. Hater unøyaktige gjæringer...bortsett fra gjerder og den slags, hvor det kanskje ikke betyr så mye....
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Dei foreløpig siste bitane i pressa - nå mangles kun 20 pinner til en siste batch for å nå målet om ti bokser

    8.jpg


    9.jpg


    10.jpg


    11.jpg


    12.jpg


    13.jpg


    14.jpg



    Helgas Helt - beviset på at noe bestfungerende ikke trenger å være digitalt - kred til noen slitne trebiter

    15.jpg


    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Vardeåsen sjuende april tjueseksten - minutt for minutt

    WP_20160407_13_58_42_Pro.jpg


    WP_20160407_13_58_49_Pro.jpg


    WP_20160407_14_07_44_Pro.jpg


    WP_20160407_14_13_48_Pro.jpg


    WP_20160407_14_47_59_Pro.jpg


    WP_20160407_14_49_59_Pro.jpg


    WP_20160407_14_50_49_Pro.jpg


    WP_20160407_17_27_10_Pro.jpg


    WP_20160407_17_26_52_Pro.jpg


    BB
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Satttttan perkula. Dette kunne du nesten ha jobbet med jo. !
    Åssen går det med lenco project? Kommet frem til endelig plint, arm, riaa, pu etc enda?
    Mvh A
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    ArildD;
    Litt framdrift der, eller rettere sagt for lite. Kjøpte det Lencomotion-lagret som var til salgs her inne for noen dager siden, så nå har jeg alle bitene til en spiller.

    Tegningene er klare men sliter litt med å bestemme meg for hvilket lukk denne skal få. Enten blir det noe sånt femi med kjørsbær, sånn som han derre oppi Osloåsen, eller så må jeg gå for noe barskt, nordnorsk tørrfeskaktig.

    Har vært en smule forhindret den siste uka - er friskmeldt nå og turte i går å slippe min første fis i friluft uten å sitte på tubaen. Kjenner likevel at angsten sliter i meg når jeg drar til på max pulver.

    BB
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Nu. Kirsebær funker det, så lenge du kjører harde linjer. Men, Åffer ikke kjøre en Truls gravesen kopi. Bjerke plint og avkobling midtveis. Forbedre finish i en av dine verdensberømte utdødd tresort laminat?
    Jeg har omsider fått hentet feickert projektor, så min nærmer seg spillbar. Dog mc helvettte var kaputt, så feilprioritert mc foran lyd.
    A
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Vegard;
    Måtte stemme ned gittarn to halvtoner noen dager ja....
    Skulle vært en tur og hørt på Supralyden din men venter et-par dager til slik at jeg er sikker på å være virusfri.
    Har ikke sjekka om snekkern er der fremdeles - Amors piler har bomma ettertrykkelig i det siste - har ikke hørt svisjet av dem en gang.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    ArildD;
    Feickert er vel platespillerens Porsche, nicht wahr?
    Nydelig sak - får en følelse av klassisk Braun når jeg ser på den.

    Som sagt - mange muligheter. Delt plinth er det vel store sjanser for at det blir - lurer litt på å la det øvre flyte på gummireimer eller på små membraner laget av slangegummi.

    BB
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Argh. Vært så vel.. SwiftKey setter inn ord selv.. Feickert protraktor ikke heeeeelt det samme. Dog hardcore justerings verktøy :)
    Digger slike kvalitets duppedingser.
    HAR du vurdert pink ivory som materiale? Rimelig dødt..
    A
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Nei - det blir for eksotisk.

    Tror ikke letinga etter dødest mulig materiale er min vei å gå akkurat nå. Det er minimalt med resonanser uansett i et godt isolert dobbeltplinth. Kunne derimot vært artig å sammenlknet to tresalg med forskjellig etterklangstid.

    Frihet for motorgrums pluss armens og pick-upens avstemming, tror jeg tegner det største bildet. En luring nevnte også intern RIIA med superkort ledningsføring som et mulig forbedringspotensiale. Disse greiene har jeg trua på.

    BB
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Blir moro å se hvilken vei du staker ut.
    At det blir en ok spiller tviler jeg ikke på.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Utålmodigen;
    Spent nå?
    Vent og se - avsløring kommer plutselig - kleshengere, matbokser, skoesker - hu nåvs?
    Det kommer flere bilder.
    BB
     

    Peppers

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.08.2010
    Innlegg
    88
    Antall liker
    34
    Sted
    Oslo
    Steike - BB! liker det jeg ser, kult design :cool: Hvor mange forsterkere/kanaler får du plass til i dette kabinettet? For det var det som var meningen ikke sant...?
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.798
    Antall liker
    107.562
    Torget vurderinger
    23
    Art Beito - det nye begrepet. Fine ble de - og ikke vær redd for blårøyk, det er mest forbeholdt de som sysler med "Schnee von Gestern" - altså gårsdagens teknologi type melkeflasker o.l. :cool: Det er derfor det heter Blaafargeverket :D
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.456
    Antall liker
    3.709
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Veldig fint design:) Jeg likte den blanke sorte toppen, men den blir slitsom å holde støvfri. I tillegg blir det veldig fort riper i PMMA, hva med en sort stein i stedet?
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.440
    Antall liker
    2.876
    Torget vurderinger
    3
    Slenge meg på å skryte av forsterkerkabinett designet.
    Likte den blanke akryl toppen best. Men så er jeg som skjæra. Fasinert av alt som er blankt :)
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.140
    Antall liker
    4.666
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Bravo O'Boy! Skryt bifalles ^2.
    For å melde meg inn i den evendelige idiotiske "men"-gruppen: Vil ikke disse kjøleribbene gi en eim av røkelse?
    :rolleyes:
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.798
    Antall liker
    107.562
    Torget vurderinger
    23
    Bare en tanke som slo meg... tror ikke de blir lenge nok i skaperens eie til at de rekker å opparbeide tilstrekkelig røykutvikling...
    Alternativt så kan en kanskje henge en laks på hver side, det er jo så populært med eienrrøkt. Så kan eieren stryke laksen etterpå ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn