Prosjektmanageren har sagt sitt og tre-fire seriøse mellomtoneløsninger er på vei inn i heimen. Forskjellige hornløsninger og lukket kasse - relativt modulært oppbygget slik at jeg kan lego litt.
PT-guidene er neste ferdige - det samme er Yuichi så nå må det bygges to par kasseløsninger - horn og luket kase. Mellomtoneområdet generer helt andre morsomheter enn bassområdet, så her satser jeg etter råd fra Guruen på tynnveggede løsninger med dempegugge innimellom to eller flere lag MDF.
Green Glue ser jeg brukes i Uneiten men det blir kostbare saker å bringe hit til torgs. Etter litt gugling fant jeg Vibratec Akustikkprodukter som stiller med gugge fri og franko for meg. En flaske med dette gule stoffet landet i dag på kontorpulten og OB-BB ble full av lykke. De har også et sort stoff som jeg ønsker å teste ut på baksiden av PT-ene men det får komme etterhvert
Nå handler det om å finne ut av hvordan jeg kan få dette til å fungere. I første rekke er jeg ute etter å lære meg å behandle dette stoffet mekanisk - finne ut hvor gode indre og ytre bindinger (adhesjon og kohesjon på fint) fungerer. Etter at prøvene mine har tørket til i mårra biti, kommer jeg til å prøve å splitte bitene. Men først skal jeg banke og slå litt på dem.
Hvor mye lim som skal til, er jeg ikke sikker på og har derfor påført en "rimelig" mengde og lagt prøvene under moderat press. I denne miniskalatesten prøver jeg ut både seks- og tolvmillimeters sandwicher men kommer til å skalere opp forsøkene etter behov. Kaldflyt (om platene "glir" ift hverandre) skal jeg også teste ut i en buet konstruksjon etterhvert - dette blir veldig spennende.
Referansen i alle forsøkene blir PVA-c og jeg skal prøve å få lagt ut noen lydfiler etterhvert - dette blir så serriøst at det er kvalmende, må vite.....
BB