Flying V
Akrylkongen vet det ikke ennå, men han kommer til å bli til uvurderlig hjelp når han CNC'er de åtte seks mm tykke polykarbonatringene med Ø34/ø15 Takker og bukker for innsatsen. Det var snilt gjort og jeg skal etterhvert forklare hva de skal brukes til.
Øran er blittt tutet full av Grellv hva som er viktig og ikke viktig når det gjelder så mangt. Det meste av det, skjønte jeg ikkeno' av, men når det gjelder mellombasshornet, har jeg låst haue i at jeg må isolere resonansene som har sitt opphav i driverne, så nært som mulig de samme. Viskøse koblinger. Dette stemmer fabelaktig med en svensk akustikkguru jeg hang litt sammen med for mange år siden.
Derfor blir tolvtommerne satt fast så løst som mulig med ekspanderende gummipropper og en svampete tettering i falsen mellom baffelen og driveren. Baffelen skal limes med en sleip gugge som ikke hardner (Tech-7, HEL?) - til kassen. Til slutt skal kassen kobles til omgivelsene via de ringene Lars har sagt seg villig til å lage uten å ha sagt det. Disse ringene skal igjen ligge i gummi Tech-7, silikon eller filt. That's it. Da har jeg gjort det jeg har tenkt å gjøre.
Vingene, og nøttesdelene kommer til å danne ramma som kassene skal henge i.
Med Henne langt fra hjemmefra og noen timer før barnebarnet (Obelix hannkatt) skal adopteres et-par dager, ble det rom for avslutninga av trearbeidet på The Flying V.
Nøttetrearbeidet er nå avsluttet - kun litt kantbrekking og oljing gjenstår på disse før de bringes til Heimen.
Noen bilder i dag også
to be continued........
BB