Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Småe saker, Gutter.
    Jeg har sluttet med store - lei av å frakte og løfte.
    BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Snickers;
    Ikke JBL nødvendigvis, skjønner jeg - disse var virkelig flotte - tør ikke bruke sexy-uttrykket mer når jeg ser hvordan det tar av.
    Har sansen for mye fransk - Supravox er jo grunnpilaren i høyttalerverdenen der nede/der borte. Fertin, EMS, PHL, PHY er vel blant de som også bør nevnes.

Disse var virkelig snasne - akkurat i det sporet jeg befinner meg nå. Er så trøtt av alle disse Transformers-kreasjonene for tida......
    Beskjedent og vakkert.

Treverk. Nam - den traff!

BB

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    4.810
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Når det gjelder vintage har "Grundig Raumklang" noen interessante kreasjoner.

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Willy;
    Ikke engst deg over Odd. Han er en i overkant språkmektig odøl, men iblant kan han virke kryptiotisk. Dette var kun en purring på noe som ikke er blitt levert. Det er sånn man gjør det på den bedre Vestknat.
    Dette handler ikke om afasi i det hele tatt.

BB

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    4.810
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Vi holder oss prosedyremessig til audioti :)

habicht

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Antall liker
    3.552
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nå må jeg snart gi deg en liten ekstraoppgave, du har en slik hinsides produksjon.
    Par eksperiment basskasser før jeg lurer deg ut på skråplanet med det ultrakompakte MkII.
    Du skulle bare visst hva du har i vente:cool:

H

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Habicit;
    Vi skal nok få tilet eller annet spikkeri etter sommerferien. Det må bli ei råd, men det et-par stykker der ute som jeg har lovet meg bort til først. Men det årnær sæ.
    Først må vi få til å se om vi greier å møtes på en eller annen måte.

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Da er stofframmene ferdige. Etter det jeg kan se, så gjenstår det å lage noen terminaler, hjul og en omgang til med hvitvoksing
    Cumming up....

20180621_105004.jpg

20180621_105028.jpg

20180621_105123.jpg

20180621_105139.jpg

BB

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dumt spørsmål sikkert, men hvorfor flukter ikke stofftrekkene med kabinettet?

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Dazed;
    Fordi jeg valgte å gjøre det sånn.
    Om ikke, så måtte jeg ha lagt til 15 til 20 mm til på tykkelsen på bakveggen for å få forsenket smultringene.

Snickers;
    Dobbeltsidig Scotch tape - tykk tape i fire småbiter. Foreløpig henger de der i pasningen.

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Dåbbel;
    Fordi jeg valgte å gjøre det sånn.
    Liker å bygge ting opp/ned.
    BB

• Liker
    Reaksjoner: 2xJ

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    1. Feriebrev

Huset på Korset er overtatt av ungdommer og favoritthuskyen Maiko og Henne og Ego er kommet velberget innomhus på Lysnes. Nordnorsk sommer på sitt aller beste - i gårkveld viste bilen 2 grader Celsius netto.

Alt som forventet og slettes ikke demoraliserende. Alt det andre som eksploderer inni skallen når man kommer hit opp, overskygger de minusene som man må forholde seg til i Nord-norge innimellom.

Når i tillegg bygdas folk tar imot en på denne måten, får man lett rusk i øyet og må trekke et-par ekstra lungedrag.

20180622_190157.jpg

BB

habicht

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Antall liker
    3.552
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det er bra at vi som kommer fra slike forblåste holmer er i stand til å tåle det.
    Stutttjukke og bygget for drittver. Skal se om jeg ikke kommer meg en tur over havet mot slutten av ferien.
    Det er høyst nødvendig for sjela å komme i kontakt med sitt opphav i ni og ne.

Så får vi passe på å få tatt noen samtaler i begynnelsen av høsten, alvorlige og mindre alvorlige. Om permanete og mindre permanete ting.

Nyt ferien og kom sunn og frisk til bake, Våre felles evner til formgiving skal slås sammen, min kjære Dieter.
    Kan bli dunder og brak av det.

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Tørker bort gjør vi i alle fall ikke.
    Da Henne kom ned i kjelleren, ble hun møtt av et 20cm dypt vannbasseng. Pumpe ble kjøpt og startet men det gikk tregt. Først da en nabo kom med ei svær stakefjær og vi gikk ned gjennom avløpet, ble det fart i sakene. Tomt på fem minutter. Men da det var tomt, begynte det å piple vann opp rund slukkanten. Dette gå seg relativt fort, men det må ha vært vann-vittig mye vann i omløp den siste tida.

20180623_114056.jpg

Godt å skjønne hvor faenskapet kom inn. Drensgrøftegraving er lagt inn i sommerplanene.

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Ja, helt greit det. Tror det var så rent at vi kunne tatt oss et sommerbad i det. Men det var en lærepenge; Alltid forsikre seg om at kjellersluket er åpent når man forlater kåken.

Var ei stund usikker på om vi greide å berge skuta eller om vi gikk ned med mann og musa.

Motsatt for hus og båt. I båten bør nugla sitte godt i mens den til huset bare kan kastes.

BB

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.189
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Har hatt et par tilfeller av tett kloakk, der f..enskapet har kommet opp i vaskerommet. Det kosta sist gang sameiet 10 lapper i egenandel på spylebil, og jeg fikk en helv... rengjøringsjobb. Starta julaften morgen med tre timer vask og desinfisering av kjellergulv. Så oppdaga jeg senere et lekt avløpsrør som kom ned fra mitt kjøkken og badet på leiligheta over. Den historia kosta 8500kr til for å få bytta.

Nå er alle avløpene som kommer ned på denne siden av 4-mannsboligen bytta til plast, men vi bør nok kjøre en runde med rørfornyer på bunnledningene for å sikre oss.

Tette avløp er noe svineri. Og gamle hus er kostbart.

Johan-Kr

oen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Antall liker
    2.961
    Sted
    Portugal
    1. Feriebrev

Huset på Korset er overtatt av ungdommer og favoritthuskyen Maiko og Henne og Ego er kommet velberget innomhus på Lysnes. Nordnorsk sommer på sitt aller beste - i gårkveld viste bilen 2 grader Celsius netto.

Alt som forventet og slettes ikke demoraliserende. Alt det andre som eksploderer inni skallen når man kommer hit opp, overskygger de minusene som man må forholde seg til i Nord-norge innimellom.

Når i tillegg bygdas folk tar imot en på denne måten, får man lett rusk i øyet og må trekke et-par ekstra lungedrag.

Vis vedlegget 498553

BB
    Var de bilde ditt som var inspirasjon her;

Norsk nasjonalromantisk kondomsjokk på HBO

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Nasjonalromantikk eller ikke....likevel er det kun godfølelse å bli møtt av velmenthet.

Ballongene hadde kort levetid og er skiftet ut

20180625_153014.jpg

- og nyarvede transportmidler ankommet. Medvind er artig, men motvinden heimover fikk skallen til å koke litt. Og kneleddene.

20180625_154956.jpg

I dag skal gammelterrassen til pers. Duskregn og gode vindkast blir en utfordring, men det skal bli spennende å kjenne etter om gammelskrotten henger med i svingene.

BB

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.189
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Se der, ja.

Bytter du bare rekkverket og dekket, eller skal bjelkelaget også til pers?

Johan-Kr

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Stort sett alt skal vekk. Terrasse på tre sider av huset som integreres med inngangsparti. Må ha muligheter for å sitte i le uansett hvorfra elingen kommer. 500 meter 2"x8" og knappe 1000 meter 28x120 impregnert er satt inn i en rammebestilling. Svir på pongen.

Blir ikke rekkverk men 50 centimeter høye trappinger mot terreng for å hindre sperring av utsyn.

BB

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn