Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    7.869
    Ikke så stor forskjell mellom himmel og helvete.
    Fargelegging eller ikke, er nå det store det spørs.
    Naturell, hvitting eller sverting. Det siste står først i køen akkurat no.
    BB
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.682
    Antall liker
    14.741
    Sted
    Langesund
    B&O's design er forbi absolutt alt annet. Diskret og smakfullt. Ingen over, ingen ved siden.

    BB
    Jeg følger deg ikke helt der OB . Oppfatter det verken som diskret eller smakfullt , men noen lyspunkter underveis er det jo !

    Heldigvis har jeg ikke som mål å bli noens favoritt - og da står man fritt til å offentliggjøre sine ærlige meninger ;)
    Som jeg skulle sagt det selv Per Morten. Mindre pene, er de B&O greiene
     
    Sist redigert:

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    B&O's design er forbi absolutt alt annet. Diskret og smakfullt. Ingen over, ingen ved siden.

    BB
    Jeg følger deg ikke helt der OB . Oppfatter det verken som diskret eller smakfullt , men noen lyspunkter underveis er det jo !

    Heldigvis har jeg ikke som mål å bli noens favoritt - og da står man fritt til å offentliggjøre sine ærlige meninger ;)
    Som jeg skulle sagt det selv Per Morten. Stygge er de
    Stygge er å dra det langt.

    Handler det om å la teknikken bestemme designet ? , eller la designeren lage noe som kan brukes som høyttaler . Tror det er to leire her !

    Liker man interiør, møbler og design eller liker man teknikk ?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.682
    Antall liker
    14.741
    Sted
    Langesund
    B&O's design er forbi absolutt alt annet. Diskret og smakfullt. Ingen over, ingen ved siden.

    BB
    Jeg følger deg ikke helt der OB . Oppfatter det verken som diskret eller smakfullt , men noen lyspunkter underveis er det jo !

    Heldigvis har jeg ikke som mål å bli noens favoritt - og da står man fritt til å offentliggjøre sine ærlige meninger ;)
    Som jeg skulle sagt det selv Per Morten. Stygge er de
    Stygge er å dra det langt.

    Handler det om å la teknikken bestemme designet ? , eller la designeren lage noe som kan brukes som høyttaler . Tror det er to leire her !

    Liker man interiør, møbler og design eller liker man teknikk ?
    Retta litt på det, og det var de B&O høyttalerne jeg tenkte på
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.408
    Antall liker
    3.614
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Det ble skikkelig fint, kan se at du har juksa i faget før:) Har du tenkt noe innfelt håndtak på toppen? Regner med at ferdig blaster blir ganske tung. God helg!
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Flott! Stilrent! Riktig treverk! Riktig fargevalg. Riktige proposisjoner - ALT - er gjort riktig! Som en designperle - oser klassisk dansk på sitt beste.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.349
    Antall liker
    16.479
    Sted
    Østfold
    Du har ikke vurdert å redusere finnene på innsiden akkurat der de passerer en driver?

    Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    7.869
    Jøssenamn, alle sammen - takk!
    Artig hvordan dette prosjektet tilpasset seg skallen etterhvert som det skred fram. Uten å skape problemer av noe slag etterhvert som idéene satte seg fast.
    Takk igjen.

    Jørn;
    Jeg er allerede igang med det - har gjort det på TangBandene allerede. På hjørnediskantene, som har nok plass men som får bakkanten på ribba rett i flisen, har jeg spisset trebiten sånn at det skal bli mindre refleksjon enn høyst nødvendig. Spisser foran mellomtonene også. Slavene er større , men jeg tror jeg gå klar av utsvingsproblemer her. Må få testet dette bør jeg tør feste spilene.


    BB
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.349
    Antall liker
    16.479
    Sted
    Østfold
    Det vil jo jevne ut det visuelle inntrykket når du justerer slik også, selv om de potensielt knekker noe lettere.

    Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    7.869
    På Gjøa brukte de eik. Det gjør jeg også. Ingen Slubberter slipper til i nærheten av disse!

    BB
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.701
    Antall liker
    1.815
    Torget vurderinger
    1
    Bonytt og NyaRum neste, der har jo Tivoli og OD11 vist seg frem samt B&O.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.701
    Antall liker
    1.815
    Torget vurderinger
    1
    Kjenner flere som vil ha lyd, men de vil ikke ha ordinære høyttalere og stereo komponenter. Denne hadde kunne gjort suksess hos disse.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.349
    Antall liker
    16.479
    Sted
    Østfold
    Kanskje vi skulle finne et oppsett som kunne egne seg som en innehøyttaler til folk flest, innenfor denne designen Brynjulf? Ulempen er at det altfor fort koster 30k ut i butikk da...

    Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Utrolig hvordan en "mindre" justering kan endre uttrykket så totalt - God Helg
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.940
    Antall liker
    5.619
    Sted
    Holmestrand
    Trodde ikke det kunne bli verre, men det kunne det.
    Rillene gjorde seg veldig godt, trodde jeg. Spilene gjør det perfekt.
    Fantastisk byggverk! Må bare si jeg er imponert!

    ...og så fant jeg akkurat ut at de er aktive, med DSP.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    7.869
    xerxes;
    ...ja og med WiFi og BT (for ungdommen!!!!) på innsida også.
    Hadde også et ønske i starten om batteridrift, men det ble ofret ganske tidlig.
    Takk for vene ord.
    BB
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.978
    Antall liker
    10.727
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Hva blir de totale kostnadene på denne flotte skulpturen? Tar du på deg og lage flere? Ungdomsbedrift via skolen kanskje? :)
    Gleder meg til lytteinntrikk!
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    7.869
    Øyvind;
    Dette vesenet gidder ikke tenke kredit og debet lenger. Gjort det i alt for mange år til at jeg ser noen oppside i det. Har vel eid og vært medeier i nærmere et halvt snes firma og tenker det får holde. Momser, avgifter og årsoppgjør - kjenner kuldegufset ennå.

    Huset på Senja får bli mitt eneste langvarige prosjekt.

    Kostnaden på LysnezBlasteren er foreløpig tilnærmet lik null. Tre Anaviewer, ni drivere og en miniDSP av det tidlige slaget er fjernet fra haugen av det som ligger og slenger, men skulle man kjøpt alt på nytt, tenker jeg at vi hadde passert tieren.

    Fingrene til Snickers har ikke fått begynt å skinne ennå, men han har arkitetert innholdet og skal sette opp dævelskapen. Vi må ikke overse ham, men jeg regner med at han får sitt nå hans tid er her......

    BB

    Edit:
    Mobilteksting er ikke av det gode slaget - må finne ut hvordan man slår av autokorrekturfaenskapet.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.757
    Antall liker
    103.816
    Torget vurderinger
    23
    Trevirkets Da Vinci er i støtet igjen ser jeg - det er bra! Så gjør du ikke noe gæærnt i den tida :D
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    7.869
    Akkurat det gjør jeg, Slukster....

    Oppdaget at jeg hadde bæsja på draget - den ene mellomtonedriveren ble sittende skjevt. Da var det ingen vei utenom saging, plugging, sparkling, pussing og lakkering. Ble greit likevel, føler jeg. Ergelig likevel, men sånn er vel livet......

    Krysset på førstebildet viser hvor hullet egentlig skulle være

    20190826_074435.jpg


    20190826_080420.jpg


    20190826_081344.jpg


    20190826_084540.jpg


    20190826_124343.jpg



    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    7.869
    Forbasket snilt av deg, men King kan du værra sjøl. Måtte innom Pinterest-linken din, og det er ikke småtteri du og Øyvind har herjet med det siste tiåret. Alt all out på alle måter. Støvet foran meg får stadig vekk besøk når jeg tenker på dere.

    Nordnorgesbanen, ja. Verdens rikeste land. Liker å kalle oss et av de mest opplyste og mest moderne.

    Når ironien tar sånn overhånd at det hevdes at om tyskernes herjinger under annen verdenskrig hadde vart i fem år til, så hadde skinnene ligget der, blir det i overkant stygt. Men sannsynligvis et faktum.

    Når vi, snart 80 år etter helvetet brøt løs, fremdeles ikke ser oss samfunnsøkonomisk i stand til å gjennomføre denne utbyggingen, må man jo lure på hvilke tusseladder som sjokker rundt i korridorene på Løvebakken.

    Tror folka langs E6 og Rv3 også lurer på det samme.

    Vet ikke hvor mange semier det er plass til på et godstog, men tipper vi snakker om 50 stykk. Tror disse folka godt kunne merke om så mange ble borte fra veiene? 50 vogntog i timen?

    Du traff meg litt her. Bare fra Klubben, Salmars nye lakseslakteanlegg på Senja, kommer det til å gå 40 trailere per dag. Gjennom hele Norge - og mesteparten langt nedover i Europa.

    Vi skulle ha en Opseth i nord også...

    BB
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.058
    Antall liker
    4.464
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det er en skam i disse grønn-kollektive tider hvor vi har innsett at tog aldri blir butikk i seg selv, men har gode spin-offs forøvrig mht miljø, infrastruktur og bosetting. Nå skjer det heldigvis positive ting med veiene istedet for den kommunistisk spredte smiske- og før-valg påklattingen vi opplevde tidligere. Det er visst bare Ofotbanen og Gardermobanen som går i pluss. Tyskerne rakk heller ikke å ferdigstille foreningen med Dovrebanen og Gjøvikbanen. (Ikke Bastesen og Opseth heller). Det ville ha avlastet person- og godstrafikk på vei og bane i dag. Men aldri for sent. I dag behøves ikke krigsslaver (heldigvis).
    Vi forholder oss til andre medgjørlige slaver som kan beregnes i Cms, Hz og gram... Du har jo kjøpt noen avlange ?
     
    Sist redigert:

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    7.869
    Willy Sannsiger;
    Enig med deg til Dovre faller!

    Det ble runde i disse boksene Seas SP26R - fikk ikke lov til å kjøpe det jeg ville av Snickers.

    En annen runding ble gjort nå. Har en inneklemt fritime og lønsj så jeg måtte teste ut laseren på lillediskanten som skal stå foroverplassert. Har ikke så mye på plass den veien, så jeg føler meg litt gjerrig akkurat nå, når man må ty til sånne løsninger.... Forsenkning inn i baffel til rett dybde gjenstår.

    20190827_110505.jpg


    20190827_110644.jpg


    20190827_110800.jpg


    20190827_110948.jpg


    20190827_114104.jpg



    Har også forberedt den endelige terminalåpningen på baksiden - kappet og pusset litt. Ser at det er en stripe som må tettes, men det tar jeg rett før sluttlakkering.

    20190827_112521.jpg



    BB
     
    Sist redigert:

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    7.869
    Langkjøredag i dag. Sist besøkt i dag var Lillebror Strand. Trodde det var Storebror W Sand jeg likte best i slekta, men må medgi han fikk uventet konkurranse av en supersympatisk bror i dag. Skulle bare innom og hente de to siste driverne til LysnezBlasteren, men fikk meg en real tur innom alleslags drivere i alleslags skap og hyller. Synd at et foreldremøte ventet på andre siden av byen, for ellers hadde jeg blitt sittende og beundre og belytte ATC'ene med hjemmesydde bånddiskanter. Takk for gjestfirheten, Odd-Helge.

    Nå er alle bitene og pisene på plass i heimen. Nesten sånn at jeg angrer på at vi takket ja til en Øygarden-invitasjon i helga, for jeg har innsett at det ikke blir noe bygging før etter. Jeg sitter med en genuin go'følelse når jeg ser meg litt tilbake. Mange utfordringer var det i begynnelsen og like mange underveis. men nå føler jeg at alt er på stell. Driverne skal limes inn og terminalplata det samme.

    Her er delene (miniDSP var borte under foroshooten)

    20190829_210939.jpg


    20190829_211125.jpg



    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    7.869
    I dag måtte jeg ha bærehjelp og en Pathfinder måtte til pærs for å få Espenhorna ut til ham. Pga uhemmet feriering av den eldste av de to gamlingene fikk vi ikke gjort noe før i dag.

    Først ut var demontering av Aquaplas og montering av Truextent i 2451.

    20190829_144051.jpg



    Espen har lovet seg selv fullvitenskapelig oppmåling før han inviterer til lyttegilde. Tror han fikk seg en over kjeften i dag, for selv om han har konstruert greia, tror jeg ikke han hadde forventet det som de preliminære tegna viste.

    20190829_140858.jpg


    20190829_155505.jpg


    Tre oktaver båndbredde i et horn, er det som går igjen her inne som sannhet. Det er helt klart at disse leverer sine seks fra der vi hadde sett for oss at disse skulle starte jobben. Og om man i tillegg utvider arbeidsområdet ned dit som målingene viser at det duger, snakker vi kanskje sju hele åttetonere.


    BB
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.896
    Antall liker
    10.746
    Torget vurderinger
    10
    Hjelpe meg. De var store?
    Blir spennende å se målinger. Særlig off axis.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    7.869
    Hans Erik;
    Off axisen virket skikkelig lovende. Testet kjapt og helt ut til galemattisvinkel. Etterhvert kommer det kurver - du får nøye deg med konas inntil videre - de er mye bedre.

    BB
     

    Makro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    217
    Antall liker
    168
    Sted
    Vollen Asker
    Takk for det Mr. B ! Likandes kar du og. Kjekt at du likte både lyd og skue :) !
    Kaffen får vi ta ved neste korsvei da.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    7.869
    Yess, Marko - vi super kaffe neste gang.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    7.869
    Etter ei deilig helg på Nautnes, norst i Øygarden, er batteriene på topp. Battterier på topp, var det der oppe også - av seks biler som stod parkert utenfor kåken, var fire av dem Teslaer. Hva faen er det med bergenserererer?

    Monteringsplatene til ampene og miniDSPen inni LysnezBlasteren er nå klare for montering i ettermiddag - topp og bunn i kassa må brukes for å få plass.

    Nærmer seg.....

    12.jpg


    13.JPG


    20190902_093845.jpg



    BB
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.398
    Antall liker
    8.528
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Har en følelse av att dine batterier stort sett er topp/fulladet til alle tider jeg.
    Makan til fremdrift hele tiden skal det letes lenge etter.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    7.869
    Ikke glad i spaserturer sånn som gjengen jeg kæmperte sammen med i helga. Når de spankulerer på kryss og tvers, insisterer jeg gjerne på å male noen hjernebilder med ævva igjen. Tigangen mer givende når man går to-tretusen skritt daglig. Min batterilading som aldri kortslutter.

    Fikk med meg alle bitene hjem i dag. Spilene er pusset og vokset og ligger klare i sine poser. Montering av disse skjer etter at Snickers har herjet seg ferdig.

    Monteringsbilder:

    20190902_212013.jpg


    20190902_212845.jpg


    20190902_212914.jpg


    20190902_213314.jpg


    20190902_220427.jpg



    BB
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    787
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Dette ser jo utrolig morsomt ut og ikke minst gjennomført ut! Som alltid, tommelen opp for kreativitet og presisjon :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn