Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    17062011082.jpg


    Hater å innrømme det Hr Sluk. Men du har rett. Det ER fint der.
    Tenk deg. 200liter med Nitrometanol. Masse ukjørt natur. Herlig
    Sign me up :)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.456
    Antall liker
    3.709
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    BB, før jeg glemmer det igjen, prøv default target også. Jeg tror det er den du får hvis du trykker på auto. Jeg fikk best lyd med små justeringer av den, men det er ikke sikker det samme gjelder hos deg.
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Regner med at den et ferdig kjørt ut ila dagen, og lakket imorgen... 8)
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.438
    Antall liker
    3.328
    Den til høyre så jo morsom ut. Venstre og høyre kanal må selvfølgelig vris hver sin vei, ikke sant?
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    slow;
    Vi får se hva som kommer ut av dette. Har laget meg noen emner for å teste ut dette - må leke litt innimellom alt det forferdelige alvoret.
    BB
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.792
    Antall liker
    107.546
    Torget vurderinger
    23
    Nå synes jeg du er meget slem, RoDa - alle kan da se at dette er bikuber! OB's nye selvforsyningsstrategi.
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Tenk når dem kommende barnebarna tupper til bæssfar BBs fotballer. ...
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Odd;
    Kanskje henges, men det blir ved trappa slik at Henne får sine påfyll.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Etter skoletid:

    Ferdigslipt

    1134.jpg



    Grunnet

    1135.jpg



    Grunning slipt

    1136.jpg



    Første møte med rødfargen - begynner å an uråd

    1137.jpg



    Voldsomt rødt

    1138.jpg



    Fargeskifte

    1139.jpg


    1140.jpg


    Nå skal dette herde til mandag før siste sliping og siste lakkstrøk

    BB
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.235
    Antall liker
    15.339
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Sliping på alle de krikene og krokene må da være et helvetes arbei?
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    RoDa;
    Masse slowwork - en god times kosing per jordbær.
    Sliper ingen andre til her.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Sikkert en tråd om dette en eller annen plass om dette,

    - men hvor handler man FLAC eller WAV?
    Nå er jeg spesifikt ute etter Ane Bruns ny plate.

    BB
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Takk for i går BB, det var som vanlig veldig inspirerende og hyggelig.

    Var så heldig å få noen timer i sweetspot foran horna i går. Etter en lang og hard arbeidsdag kan jeg ikke tenke meg noe bedre sted å være enn akkurat der. Sjelen blir pumpa full av godmusikk med passende avbrudd fra mannens engasjerte saksfremlegg.

    I mine ører er noe fundamentalt riktig over lyden på dette oppsettet. Musikken blir sluppet fri og spiller med en letthet det er umulig å ikke legge merke til. Oftest så opplever jeg at man kan kalibrere høyttalere og rom til perfeksjon, men likevel så er det noe som er galt. På Loftet er det litt omvendt. Det låter riktig selv om det er aldri så galt. Nå som Grevl og BB med mange flere har klunket hodene sammen så begynner dette virkelig å smake fugl. Fikk demonstrert Dirac boksen i går og det var en positiv overraskelse. Spesielt hvor lett den er å bruke og lett å få et godt resultat. Passer bra med et oppsett som bare trenger siste finish.

    Pokker, jeg må finne meg et større lytterom.....

    Tusen takk BB! Er redd dette er siste gang jeg fikk lov til å sette mine ben inne i det huset dessverre. "Henne" har nok stemplet meg som han som ikke har vett til å dra hjem og som holder deg våken halve natta. Du må unnskylde henne fra meg. Det blir fort litt sånn når hun slipper inn musikkglade mennesker opp på Loftet.

    Gleder meg til å følge dine neste krumspring.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Atlet;
    Tror du har unlimited besøksrett i Heimen, kjenner jeg Henne rett. Det er nok en sekk med andre suspekte besøkende hun gjerne kunne tenkt seg en branntekninsk granskning av, men akkurat du, tror jeg, har Gullkortet.

    Ja vi har det fint sammen, så fint at jeg iblant lurer på hvorfor jeg tror ungene mine hadde hatt det bedre av å ha deg som far enn den de endte opp med.....

    Ja, det flyter jævlig fint der oppe nå. Grelv har gjort en superduper jobb med målinger og innstillinger og reisen fra der han syntes han hadde gjort sitt og så langt tida strakk til, har vært fantastisk. Det har nærmest vært som jeg kan tenke meg det er for en orgelbygger å ha gjort ferdig orgelet og bare sitter og småfiler i sprekkene. Eller som å sitte med den gode mettimagenfølelsen og nippe til go'kaffen med kryssnullen som påfyll.

    Ned, det låter flott nå, og Diracen er blitt min beste venn. Min innerste og mest ærligste mening er at en sånn boks eller tilsvarende burde stå i ethvert dannet hjem. Den gjør så mye riktig at det den eventuelt gjør galt må være relativt usynlig. Da vi sammenlknet det boksen gjorde med Grelvs innstillinger med et minutts voicing før avreise, var det jammen ikke rare forskjellen. Greiene er man ut ifra en standard innstilling kan lagre inntil fire forskjellige voicinger i boksen (så mange man gidder på PC'en) ut fra like mange egendefinerte målkurver man etterhvert kan vurdere og gi likes.

    Spesielt i små anlegg, vil jeg tro at en sånn boks kan betale sin pris mange ganger. Uunnværlig her og forevig innafor døra her i Heimen,

    Interessanteste opplevelsen var imidlertid da jeg tok fram ei skive Vidar glemte etter siste besøk - den med Diane Shuur. Tenkte at du kanskje ikke hadde hørt den før, men skjønte at det var et relativt fåfengt forsøk relativt kjapt. Det gikk ikke lange tida før du sa at: "Den plata har jeg spilt selv". Jaha, tenkte jeg. Men det skulle komme mer da du skjønte hva jeg tenkte; Ja, jeg har altså spilt trompet på hele denne skiva sammen med henne - på onkli. Resten av kvelden gikk nok med til å være relativt starstruck - må medgi det.

    Masse prosjekter står og tripper, men det som svir mest nå, er nye mellombasshorn - bygget etter samme formel som de jeg har nå, men med et annet utseende. Begynner vel å skjære tildeler etterhvert fordi jeg ikke tror jeg finner roen før jeg har sluttført disse.
    Så hvis du trenger en adekvat mellombassløsning, er det bare å blåse i trompetuten.

    Vi snakkast, Atle - og takk for noen flotte kvelds- og nattetimer.

    BB
     
    Sist redigert:

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.287
    Antall liker
    6.608
    Moro høre gutter, må få hørt dette anlegget snart!

    Hvilken DIRAC-boks har du BB, er det en fra Minidsp?
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Emo;
    Det er den fra miniDSP, ja - jeg har den men digi in/digi out, men lurer på om ikke jeg må ha den anal-oge også - tror ikke jeg kommer til å klare meg uten på noen av anleggene.
    Ellers er det bare å synge ut, så har BB kaffekanna klar på et vips.
    Men du vil kanskje ha brus - barna bruker å like det best?
    BB
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.071
    Antall liker
    11.064
    Torget vurderinger
    10
    Dirac er suverent. Tror den gjør ting i bassområdet som IIR (Groundsound, MiniDSP osv) ikke klarer.
    Min erfaring med Roomperfect og det jeg hørte hos deg BB gjør at jeg kommer til å kjøpe Dirac når $$ roer seg.

    Utfordringen er vinyl men Dirac har flere digitale innganger så en AD etter Riia vil gjøre susen.
    Vil tro at denne har bedre AD komponenter enn GS osv: RME ADI-2 AD/DA Konverter 24 Bit / 192 kHz, AD/DA 2 i/o, ADAT - Prolyd
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    HEL;
    Ja, eller skaffe seg en analog Dirac-boks og kjøre forforsterker før den.
    BB
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    OB-BB: Det var betryggende å høre at det finnes tilgivelse for ivrige sjeler fra henne sin side. Tror barna dine har hatt godt av en som kan slå i en spiker og ikke en som bare lever på stas. :D
    Morsom sammenligning med orgelbyggeren. Du likner til forveksling flere sånne. Man blir liksom aldri ferdig med å flikke, men skal fungere mens man holder på.
    Når det gjelder Diane Shuur så sa jeg noe sånt som at jeg hadde spilt denne plata som konsert sammen med henne, altså ikke spilt inn selve plata med Count Basie, men repertoaret på cden i rekkefølge. Det skulle tatt seg ut. Håper ikke illusjonene brast for deg nå. Det var ei skikkelig kruttønne av ei dame likefullt.

    Spennende med mellombassløsning.. Får høre mer med deg om det.
    God helg!
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Atle;
    Jeg skjønte det - ingen illusjoner bristet eller brustet.
    God helg og velkommen tilbake.
    Mellombassløsningen får den samme tutmatematikken - bare formen som blir annorlunda.

    Grelv har forresten lagt ut potente saker for salg om hønn ikke er veien - sjekk Torget.

    BB
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.792
    Antall liker
    107.546
    Torget vurderinger
    23
    WAY cool, man! Når du blir lei av disse ( sånn i midten av neste uke ca.) så kan de lagres hos meg! Perfekte til gjemmekontoret :cool:

    Bytte med adekvat mellombasshorndesign...:rolleyes:
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Hey Man;
    Du er delvis skyld i disse fordi du begynte å gnåle om disse mellomtonene dine. Hadde glemt av EMS-ene, men nå husker jeg at jeg har et par LB8 som også må inn i en bolle.

    Henne kommer til å sove med en bolle under hver arm, så du må sloss med henne - jeg tar ikke den krigen!

    Lunsj til uka - på Gjemmebakeriet - jeg tar på meg spanderbuksa denne gangen?

    BB
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.792
    Antall liker
    107.546
    Torget vurderinger
    23
    Fuckin' aye! Men denne gangen snakker vi om den STORE buksa :D Ikkeno' Angus Young knep denne gangen.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Slusk;
    No shortage at all - er tom for knask og knep - du har fått meg til å møte det gode i meg selv med godis.
    Det blir i alle fall én vaniljebolle - kanskje tre tom om du klarer å sitte pent og ikke tygge med mat i munnen.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Tre av Atle-targetene som ligger i boksen nå - det første bildet er initialmålingen og default-forslag

    Atle0.jpg


    Atle1.jpg


    Atle2.jpg


    Atle3.jpg


    Lett blanding av bilder før og etter optimalisering (grønn kurve).
    Denne boksen er faen meg gull verdt - mine varmeste anbefalinger enda en gang.

    BB
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.287
    Antall liker
    6.608
    Er lat, hva koster en slik? Hadde vært artig å testa!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn