Thomas;
Ja, det blir bare flisespikkeri - systemet har vanvittig takhøyde, så nå handler det om å finne noen trivselsinnstillinger.
Alt er riktig og innafor, så om det skjer noe foran, er det kun av kosmetiske årsaker, virketrang eller rett og slett fordi det blir for sjedelig å sitte med hennene i fanget.
Bak i rommet skal vi imidlertid sette igang men litt spesiell moro. Døra er ikke kommet opp ennå, og med den oppstår det enda større refleksjonsflater. Her kommer det etter ditt råd og dine utregninger en flyttbar éndimensjonal diffusor kan det virke som.
Men først fyrer vi igang et bassystem innerst i rommet - et motfasesystem som blir styrt gjennom en ny miniDSP og et eget effekttrinn om jeg får det som jeg vil. Om dette stemmer med det du vil/finner ut, vil tiden vise. Og kjenner jeg meg og deg rett, blir det det siste - uansett hva.
Å sette inn Helmholzere er helt umulig og uaktuelt. Dette hadde muligens vært det riktigste akustisk sett, men det låser også framtidige muligheter og destruerer et ellers så godt mann/koneforhold. Et elektrisk system slik jeg ser det for meg, vil kunne gi det sett av variabler jeg er ute etter og kanskje mest av alt, bli mye, mye, mindre enn disse monsterkassene.
Jeg legger ut tråden du sendte tidligere i dag;
https://www.gearslutz.com/board/stud...resonator.html
I starten går dette en litt annen vei enn jeg tror jeg hadde sett for meg - en aktiv løsning, men jeg lurer på om ikke andre løsninger kommer opp etterhvert.... Men kanskje er dette veien å gå - start lesinga, Thomas.
BB