JJ; Jepp, Senja. Det var det jeg viste deg, Sluk. Nesten motsatt ende, Aurora - men på samme sia - Lysnes.
Gårsdagen var en spennende dag. Forrige helg var eldstejenta oppe på besøk hos bestemora og fikk ei visning. Huset er gammelt men solid bygd - i 42. Vortene på degge endene kom mye senere. Egentlig er dette et typisk nord-norsk fenomen som jeg avskydde før men i dag synes jeg det faktisk er OK - typisk nord-norsk. Innvendig er det cleant - ikke pent i mine øyne, men dette er akkurat det er det vi har vært på jakt etter. Om et-par helger darar Henne og jeg oppover med ryggsekker opp til Tromsø. Trekvarters hurtigbåtreise og buss to kilometer til og så er vi der.
Fantastisk fin utsikt og midnattssol. Masse flotte fjell, Malangsgrunnen og Årnesgrunnen rett utenfor. Torsk, sei, auar og kveite - her kommer vi. Flotte ørretvann og elver med både laks og sjybørting.
Innvendig blir det enkleste sorts malt faspanel på tak og i himlinger og parkett på gulvet. Skal sette inn noen svære vinduer ned mot havet og gjør balkongen større. Ny kjøkkeninnredning skal lages ila vinteren og Quadene som står hos min venn i Harstad skal endelig få en hedersplass.
Mykkje lys og mykkje varme - håper dere tar ansvar og besøker en skjærsætt norlenning til sommeren og de som kommer etterpå.
BB